زمان تعویض تسمه تایم با 5  علامت

تسمه تایم

 

هر از گاهی تسمه تایم باید عوض شود. اگر این کار به موقع انجام نشود، احتمالا خودرو به تعمیر طولانی و گران قیمت نیاز داشته باشد. برخی از قابل توجه ترین علائم وجود دارند که به راننده در زمان بندی می گویند "زمان آن است" تا بیشترین توجه خود را به تسمه تایم داشته باشد. بنابراین، یک راننده باید به چه چیزی توجه کند؟

 

تاریخ تسمه تایم کجاست بهترین زمان تعویض تسمه تایم . بیشتر اوقات در دفترچه خودرو نوشته شده است هرکدام از کمپانی‌های سازنده خودرو برای تعویض تسم تایم ، میزان مسافتی را مشخص کرده‌اند.

زمان تعویض تسمه تایم تیبا در هر 60 هزار کیلومتر نیاز به تعویض تسمه دارد
زمان تعویض تسمه تایم پژو 405  در هر 60 هزار کیلومتر نیاز به تعویض تسمه دارد

عمر تسمه تایم حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار کیلومتر یا سه تا پنج سال است
زمان تعویض تسمه تایم ال 90
زمان تعویض تسمه تایم پژو پارس tu5
زمان تعویض تسمه تایم تیبا 2
زمان تعویض تسمه تایم سمند ef7

ریو و زانتیا نیز در هر 65 هزار کیلومتر نیاز به تعویض تسمه دارد


1. بریدگی و ترک بر روی تسمه

تسمه تایم

هر تسمه ای کهنه می شود.

 

اگر می توان به طور دوره ای بازرسی بصری تسمه تایم را انجام داد، باید از آن استفاده شود.قاب روی تسمه تایم را بردارید. به آرامی میل لنگ را با دستان خود بچرخانید،  تسمه را به دقت بررسی کنید. اگر نشانه های آشکاری از سایش را نشان داد، باید فوراً تعویض شود.  حتی اگر تسمه هنوز زمان خود را طبق مقررات تعیین شده استفاده نکرده باشد.

چگونه تسمه تایم پراید را چک کنیم  ؟ و عمر تسمه تایم شرکتی پراید ؟ ماشین پراید در هر ۸۰ هزار کیلومتر نیاز به تعویض تسمه دارد

  •  روی تسمه ترک دارد.
  • شنیدن صدای جیر جیر از کاپوت 
  •  سیستم هیدرولیک فرمان بدرستی کار نمی کند.
  • کولر و سیستم تهویهدرس ت کار نمی کند.
  • نور هشدار باتری ماشین روشن شود.

 

2. نشتی

تسمه تایم
نشت از درایو نشانه بدی است.


آیا نشتی روغن در قسمت درایو وجود دارد؟ این یک نشانه بسیار بد است. به احتمال زیاد روغن از یک مهر و موم فرسوده روغن میل لنگ نشت می کند. همچنین احتمال نشت ضدیخ از واتر پمپ و از اتصالات نشتی وجود دارد. هر دوی این مایعات روی تسمه تایم قرار می گیرند و سایش قطعه را به میزان قابل توجهی تسریع می کنند. در این مورد، شما باید نه تنها تسمه را عوض کنید، بلکه نشتی را نیز از بین ببرید.

 

3. دود سیاه-سیاه

تسمه تایم
نشانه بد.


به دلیل احتراق ناقص مخلوط در موتور، ذوب شدن و تخریب کاتالیزور ممکن است رخ دهد. این به دلیل احتراق ناقص است که به دلیل آن بخشی از سوخت به سیستم اگزوز می رسد. یک نشانه مطمئن از چنین خرابی دود سیاهی است که از لوله اگزوز خارج می شود. اگر چنین مشکلی در خودرو تشخیص داده شود، احتمال وجود مشکلات شناخته شده در مورد تسمه تایم وجود دارد.

 

4. صدای تیک تیک موتور

صدای تیک تیک موتور
هر صدایی مشکل ساز است.


اغلب، در نتیجه سایش، تسمه تایم شل شده و به نوبه خود باعث ایجاد صداهایی در حین کار احتراق داخلی موتور می شود. چنین صداهایی از زیر بدنه های سیستم می آیند. هرچه سایش بیشتر شود، صدای مشخصه بیشتر می شود. اگر تسمه تعویض شد و صدای تیک تاک ادامه داشت، به احتمال زیاد مشکل یا در پمپ آب یا در یاتاقان غلتکی است.

 

5. استارت نمی زند

استارت
مشکلات می تواند جدی باشد


اگر در احتراق خودرو مشکلی وجود دارد، وقت آن است که وضعیت تسمه تایم را بررسی کنید. واقعیت این است که یک تسمه تایم ضعیف یا فرسوده می تواند به راحتی چند دندانه را رد کند. این منجر به اختلال در عملکرد موتور می شود: مخلوط هوا و سوخت خیلی زود مشتعل می شود یا برعکس خیلی دیر.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید