چگونه دوربین پولاروید با عکس های فوری اختراع شد

پولاروید

 

بسیاری از اختراعاتی که بشر امروز بطور فعال از آنها استفاده می کند حتی بدون تلاش زیاد و گاه کاملاً تصادفی ایجاد شده اند. به هر حال ، سوال یک دختر کوچک انگیزه ای برای ظهور ... پولاروید - فناوری عکاسی فوری بود.

 

پولاروید

یک فناوری منحصر به فرد که به طور تصادفی اختراع شده است.  / عکس

 

این داستان شگفت انگیز در سال 1927 با ... پیاده روی در امتداد برادوی آغاز شد. در آنجا بود که یک دانشجوی جوان شیمی هاروارد ، ادوین لند ، که انعکاس تبلیغات نئون و چراغهای جلوی اتومبیل را در چشمانش گرفت ، با این ایده روبرو شد: آیا می توانید خود را از جریان نور کورکننده محافظت کنید؟ این ایده چنان شیمی دان جوان را مجذوب خود کرد که وی حتی تحصیلات خود را در دانشگاه رها کرد: اکنون این شخص روزها در کتابخانه عمومی نیویورک می نشست و نظریه ها را می خواند. وی در عمل ، افکار و حدس های خود را در آزمایشگاه دانشگاه کلمبیا که شب تعطیل نبود ، آزمایش می کرد.

 

پولاروید
ادوین لند مخترع مشتاق.  / عکس

 

پس از دو سال مطالعه دقیق درمورد موضوع ، لند دوبا ه در دانشگاه پذیرفته می شود و تحقیقات خود را ادامه می دهد و از معلم خود ، ویلورایت پشتیبانی می کند. آنها بعداً مشترکاً آزمایشگاههای Land-Wheelwright را پیدا کردند.

 

در سال 1934 ، آنها اولین قرارداد بزرگ خود را با كداك به مبلغ 10 هزار دلار امضا كردند: دومی فیلترهای قطبی نازك و ارزان سفارش داد. دانشمندان سه سال را صرف ایجاد فناوری مورد نیاز کردند. اما نتیجه آنقدر فراتر از انتظارات بود که تصمیم گرفتند به افتخار محصول حاصل شده - Polaroid - نام شرکت را تغییر دهند.

 

پولاروید

اولین آرم شرکت ، 1937.  / عکس

 

در طول جنگ جهانی دوم ، این شرکت جوان هنوز به طور فعال با فرماندهی ارتش همکاری می کرد: در این دوره بود که آنها شروع به تولید خطوط مختلف عینک آفتابی برای خلبانان و غیرنظامیان کردند. همچنین ، دامنه محصولات پولاروید توسط ابزارهای نوری و مناظر نمایش داده شد. آنها در بازار بسیار محبوب بودند ، اما این شرکت بدون دستیابی به امور نظامی ، دستیابی به موفقیت واقعی را انجام داد.

پولاروید

تبلیغات عینک پولاروید.  / عکس


در طول جنگ ، در سال 1943 ، ادوین لند با دختر سه ساله اش جنیفر قدم می زد. پدر از دختر عکس گرفت و او این سوال را پرسید: چرا او نمی تواند بلافاصله عکس حاصل را ببیند. ادوین لند ، اگرچه سعی کرد دلیل آن را برای کودک توضیح دهد ، اما در واقع ، نمی توانست دقیقا او را قانع کند. همانطور که مخترع یادآوری کرد ، او و دخترش حتی فرصت نکرده بودند که از پیاده روی به خانه برگردند و او از قبل در فکر بود که چگونه جواب سوال دختر را پیدا کند.

 

"در عرض یک ساعت ، من ایده کاملا روشنی از کل فرآیند - شیمیایی و فیزیکی داشتم و عجله کردم و برای بحث در مورد آن با همکاران  ، بازگشتم". چهار سال تحقیق و آزمایش بی فایده نبود: در سال 1947 ، او در یک جلسه انجمن نوری آمریکا صحبت کرد ، جایی که ایده او سر و صدا کرد. نمایش نمونه اولیه به یاد ماندنی بود - در کمتر از یک دقیقه پس از کلیک دوربین ، ادوین لند تصویری را که به تازگی گرفته بود نشان داد.

پولاروید

ظاهر شدن پولارویدمانند یک معجزه بود.  / عکس


اولین دسته از دوربین های مدل 95 با هزینه 89.75 دلار - که امروز تقریبا 800 دلار است - در سال 1948 به فروشگاه جوردن مارش بوستون ارسال شد. بازاریابان پولاروید قصد داشتند 56 واحد قبل از کریسمس به فروش برسد. با این حال ، آنها به وضوح مهلت مقرر را از دست دادند: کل دوربین ها ، همراه با مواد عکاسی ، در عرض چند ساعت به فروش رسید.

پولاروید

عکس از اولین دوربین پولاروید افسانه ای.  / عکس


پس از مدتی ، این شرکت وارد بازار  شد و یک داستان مشابه در آنجا اتفاق افتاد. محبوبیت دوربین ها به طور چشمگیری رشد کرد و فناوری پیشرفت کرد. بنابراین ، در سال 1963 ، پولاروید یک سیستم عکس رنگی و در سال 1972 - سیستم عکس  افسانه ای SX-70 را تولید کرد. پدیده فناوری چنان پیشرفت بزرگی بود که حتی با وجود پیشرفت تجهیزات عکاسی و واقعیت مجازی ، دوربین هایی که بلافاصله تصاویر را چاپ می کنند همچنان محبوب هستند.

 

پولاروید

با گذشت سالها ، دوربین پولاروید همچنان محبوب است.  / عکس

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید