آیا اپل می تواند شما را وادار کند که دوباره یک آیپد بخرید

در

زمانی که استیو جابز در سال 2010 اولین آیپد را برای جمعیت مشتاق آشکار ساخت، او آن را یک " محصول کاملا جادویی و انقلابی: نامید. و گفت :" این بهترین تجربه ی گشت و گذاری است که شما تا به حال داشته اید"،  این سخن در سال 2010 معقول بود. صفحه نمایش های تلفن های هوشمند به طور قابل توجهی کوچک تر شده بودند (به طور معمول در حدود 3.5 اینچ در مقابل 5 یا 6 اینچ امروزه)، در حالی که لپ‌تاپ ها سنگین تر بودند و فاقد صفحه لمسی بودند.

برخلاف اینکه اوایل مورد تمسخره قرار گرفت، اپل مفهوم کلی یک تبلت را به میلیون ها مصرف کننده معرفی کرد.تولید کنندگان دیگر برای معرفی دستگاه های مشابه رقابت کردند، هرچند تعداد کمی از آن ها مطابق با جذبه آیپد بود.
اما هفت سال بعد، آیپد دچار مشکل شد. درست است، بر اساس آخرین آمار شرکت تحقیقاتی IDC، اپل هنوز هم بیشترین محموله تبلت را در جهان می سازد. اما این بزرگترین کشتی در دریاچه ای است که به سرعت در حال تبخیر شدن است. IDC می‌گوید فروش جهانی تبلت 20.1 درصد در سه ماهه‌ی چهارم سال 2016 سقوط کرد. کل فروش آیپد در سه ماهه‌ی اخیر خود 19 درصد کاهش یافته است، این موضوع در روز سه‌شنبه گذشته اعلام شد، در حالی که درآمد حاصل از فروش این دستگاه ها 22 درصد کاهش یافت. مدیران اپل، حداقل به صورت عمومی، در مورد آینده ی آیپد با اعتماد به نفس باقی می مانند. مدیر عامل اپل، تیم کوک، در اوایل این هفته در مورد درآمدهای اپل گفت : " من هنوز هم در مورد اینکه ما می توانیم درآمد داشته باشیم، خیلی خوشبین هستم ". در طی این گفت و گو، مدیران اپل استدلال کردند که تغییرات در سطوح موجودی و کسری‌های المان حداقل در بخشی برای فروش ضعیف آیپد قابل سرزش هستند. و آیفون یک فروشنده ی پر حرارت باقی خواهد ماند، که از شدت فشار روی آیپد کم کرد.
اما کارشناسان می گویند یک مساله ی مهمتر در این بازی وجود دارد: اپل یک دلیل قانع کننده به مصرف کنندگان برای خرید یک آیپد یا بروز رسانی مدل موجود، نداده است. در حالی که هفت سال پیش این دستگاه انقلابی به نظر می رسید، امروزه جایی بین تلفن های هوشمند و لپ تاپ های قابل حمل ما گیر کرده است. این می تواند خریداران را شگفت زده کند که واقعا آیپد برای چیست.
جی.پی. گوندر، معاون رییس جمهور و تحلیلگر ارشد در فورستر می گوید: بسیار مهم است که (اپل) کشف شود آینده ای که اپل خارج از آیفون شبیه به آن خواهد بود چه شکلی است. " اینکه آیا به نظر می رسد که یک تبلت، یک هیبرید یا یک مک به یک ارزیابی مجدد از اینکه مشتریان به دنبال چه چیزی هستند، نیاز دارد". در چه چیزی ممکن است برای آدرس دادن به بحران وجودی بازار تبلت تلاش شده باشد، اپل لایناپ پیشرفته ی آیپد ارتقا یافته را به عنوان جایگزینی برای لپ‌تاپ را بازاریابی کرده است. مدل های پیشرفته، پردازنده های سریعتر، صفحه نمایش های بزرگ تر و سازگار با قلم نوری و صفحه کلید جانبی اپل را پیشنهاد داده اند. اما از برخی جهات، کیفیت آیپدهای لپ تاپ مانند توسط نرم افزارش آسیب دیده است. در حالی که اکثر دستگاه های رقیب برنامه های ویندوز تمام عیاری را اجرا می کنند، اپل تنها فقط برنامه های موبایل را اجرا می کند. سازندگان نرم افزار مانند مایکروسافت و ادوبی نسخه های سبک سرویس های معروفشان را برای آیپد منتشر کرده اند، اما استفاده از آنها همیشه به سادگی صفحه نمایش های آنها که به صورت دستکتاپ هستند، نیست.
گوندر گفت: " شما نمی توانید واقعا اسپرید شیت ها را، برای مثال، روی iOS انجام دهید. شما می توانید از یک نسخه از اکسل استفاده کنید، اما این کار بدون یک ماوس واقعا چالش برانگیز است." برخی از طرفداران اپل از شرکت خواسته اند که یک آیپد با تمام امکانات نرم افزار دسکتاپ بسازد، یا برعکس، یک مک بوک با صفحه لمسی بسازد. پاترک موهد، رئیس و تحلیلگر ارشد در Moor Insights & Strategy گفت: من فکر می کنم مردم گفته اند که یک دستگاه لمسی می خواهند که شبیه به یک نوت بوک تاشو کار کند. اما چند مدیر اپل گفته اند این کار اتفاق نخواهد افتاد. مورهد همچنین ایده ی ترویج مینی آیپد را به عنوان یک دستگاه بازی را شناور ساخت. با توجه به موفقیت دستگاه های بازی دستی Nintendo's 3DS، این لزوما یک ایده ی بد نبود. اما اپل یک فعال جدی در دنیای یازی نبود.
تاکتیک دیگر اپل ممکن است ساختن آیپد ارزان تر باشد. بر اساس IDC، آیپد پیشرفته 599 دلاری و بیشتر، خط تولید گران ترین تبلت اپل، تنها برای بخش کوچکی از فروش کلی تبلت در فصل تعطیلات 2016 به حساب آمدند. آیپد AIR 2 ارزان تر و مینی تبلت ها مسئول بیشتر فروش های اپل بود. میکاگو کیتاگاوا، یک تحلیلگر ارشد در گارتنر می گوید: " اگر اپل قیمت آیپدهایش را پایین بیاورد، من فکر می کنم ممکن است حجم را افزایش دهد." البته، کیتاگاوا می گوید یک تله وجود دارد : " این کار درامد را قربانی خواهد کرد." بنابراین بسته به اینکه ریاضیات چقدر قابل اطمینان است، این کار می تواند منجر به شکست خودش شود.
ممکن است بهترین رویکرد برای اپل دوباره کشیدن حقه ی علامت تجاری آن باشد: متقاعد کردن چیزی چیزی انقلابی را می خواهد که دیروز وجود نداشت. گوندر گفت: " آنچه که مورد نیاز است چیزی جدید، تازه و متفاوت است." " چیزی که شما بگویید، این چیزی را انجام می دهد که به طور واضح متفاوت از کاری که قبلا انجام می داد است، که مرا وادار کند که واقعا بخواهم آن را بخرم." اما اگر این باور ایجاد شود که این شایعه است، آیپدهای بعدی اپل کمتر پیشگانه خواهد بود. بلومبرگ گزارش کرد که مدل های بعدی تکنولوژی نمایش بهتری خواهند داشت، همراه با بهبود لوازم جانبی و قلم اپل. مینگ چی کو، تحلیلگر اوراق بهادار KGI، که اغلب یک پیش بینی کننده ی با دقت است زمانی که به آن به اپل دشوار برای خواند آمد، گفت که ممکن است شرکت یک آیپد 10.5 اینچی جدید را راه اندازی کند. آن نوع از تغییرات جزئی نتیجتا می تواند تکان ناگهانی جزئی به فروش بدهد. اما بعید است که آن ها به اندازه ی کافی این مشکل خاص را برطرف کنند.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

ماجرای محرمانه اولین آیفون

در

(سیارک) : "استیو با تاکید شدید به من گفت که ماجرا مطلقاً فو‌ق‌سری است. او گفت قصد دارد هرکسی که ماجرا را لو دهد اخراج کند. تا سرحد مرگ وحشت کرده بودم!"


تونی فادل در حال سبک سنگین کردن این بود که چگونه به استیو جابز توضیح دهد که نمونه اولیه (پروتوتایپ) چیزی که قرار بود موفق‌ترین محصول تکنولوژی تاریخ شود را گم کرده ‌است. آن چیز، نمونه اولیه آیفون اپل بود که ده سال پیش به بازار عرضه شد.
او چند لحظه قبلش از هواپیما پیاده شده ‌بود، دست به جیبش برده‌ بود و... هیچ.
او به من گفت: "داشتم به همه سناریوهای ممکن بابت اینکه چگونه ماجرا را توضیح بدهم، فکر می‌کردم. هرچند هیچ‌کدام از آنها پایان خوشی نداشتند."تازه دو ساعت پس از آن واقعه بود که او بالاخره توانست یک نفس راحت بکشد. گروهی که در حال جستجو بودند، ایده‌ای نداشتند که در تلاش برای یافتن چه چیزی هستند.
"ظاهراً از جیبم بیرون افتاده بود و رفته بود بین دو تا صندلی!"
به فاصله چند ماه، زمانش فرا می‌رسید که جهان درباره این دستگاه کوچک آگاه شود. ولی آن لحظه، زمانی بود که آقای فادل باید آن را دو دستی می‌چسبید.
الهام‌گیری از آیپاد
بعضی اوقات، از تونی فادل به عنوان "پدرخوانده" آیپاد یاد می‌شود. او در سال ۲۰۱۰ اپل را ترک کرد و شرکت نِست را پایه‌گذاری کرد که فعالیتش در حوزه اتوماسیون خانگی بود. آن شرکت اکنون در اختیار آلفابت، کمپانی مادر گوگل است. او سال گذشته این شرکت را نیز ترک کرد.
تا جایی که به آقای فادل برمی‌گردد، امروز نه روز ۱۰سالگی، بلکه بزرگداشت ۱۲ و نیم سالگی اولین آیفون محسوب می‌شود.منظور زمانی است که وی به دنبال موفقیت آیپاد، شروع به کار بر روی ایده‌ای کرد که قرار بود بخت و اقبال اپل را دگرگون کند. هرچند در آن مقطع زمانی، هدف این بود که ساخت و تولیدش به آینده موکول شود.
در آن زمان، آیپاد ظرفیت پخش ویدیو و حتی اجرای گیم را نیز پیدا کرده‌ بود.
او گفت: "در شرایطی بودیم که شبکه‌های دیتا (اینترنت بر روی موبایل) در حال ظهور بودند. باید آن محصول را به شکل یک پلتفرم قابل استفاده برای عموم می‌دیدیم."
به گفته او، شروع کار از این نقطه، همان چیزی بود که باعث شد آیفون مرزها را در هم بشکند.
در شرایطی که رقبایی همچون مایکروسافت در تلاش بودند با مینیاتوریزه کردن PC آن را در یک موبایل جای دهند، اپل به دنبال بزرگ‌تر کردن آیپاد و تبدیل آن به یک دستگاه پیچیده‌تر بود.
این در حالی بود که در بخش دیگری از اپل، اقداماتی برای ساخت یک کامپیوتر مکینتاش مجهز به تاچ‌اسکرین آغاز شده بود.
"آنها به طور مخفیانه بر روی آن کار می‌کردند. سایزش در حد ابعاد یک میز پینگ‌پنگ بود. استیو به من نشانش داد و گفت می‌خواهم آن را بردارم و داخل یک آیپاد بگذارم."
فادل به جابز هشدار داد که چنین کاری زمان‌بر است و به پول و یک زیرساخت اختصاصی نیاز دارد.
"ما نیاز به هزاران نفر داشتیم که هم بر روی تولید این صفحه تصویر کار کنند و هم خود محصول را نهایی و آماده عرضه به بازار کنند. و پس از همه این کارها، تنها شش ماه فرصت داشتیم که محصول را در بازار توزیع کنیم. واضح است که از پس این کار برآمدیم، اما به این سادگی‌ها نبود."
حذف کیبورد
همزمان، بحثی در اپل درگرفت که تبدیل به یک مجادله آتشین شد.و آن بحث، طرح یک پرسش بود: "آیا آیفون باید با کیبورد باشد یا بدون کیبورد؟"
فادل گفت: "این جدل در طول ۴ ماه شدت گرفت. اوضاع خیلی بی‌ریخت شده‌بود."
آنطور که فادل به یاد می‌آورد جابز که معتقد به حذف کیبورد بود، از دست افرادی که با ایده‌اش مخالفت می‌کردند خشمگین شد و بدون رودربایستی گفت: "تا لحظه‌ای که با ما موافق نباشید، نمی‌توانید به این اتاق برگردید. اگر نمی‌خواهید عضو تیم باشید، نباشید."
مخالفت‌ها به فاصله‌ای کوتاه متوقف شدند.
در نهایت، آیفون با همین مشخصات در سال ۲۰۰۷ رونمایی و کمی بعد، به بازار عرضه شد.از آن زمان، بیش از یک میلیارد آیفون فروخته شده‌است و به کمک همین محصول بود که اپل به ثروتمندترین کمپانی جهان بدل شد.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

در ادامه بخوانید...

13 نشانه از اینکه شما سریع یاد می گیرید

در

بر اساس یک مطالعه مشخص شده است که کسانی که سریع یاد می گیرند (علی الخصوص در زمینه زبان خارجی) ماده سفید بیشتر و مغز کمتر متقارنی دارند. زودگیری و سریع بودن در یادگیری به این بستگی دارد که از مغزمان چطور استفاده می کنیم. گاهی اوقات چیزهایی که بنظر بسیار پیچیده می آیند، راه حلهای ساده ای دارند. در اینجا می توانید بفهمید که چطور می توانید دریابید که نسبتا زودگیر هستید.


1- از اینکه بگویید نمی دانم نمی ترسید
کسانی که زود یاد می گیرند می پذیرند که چیزی نمی دانند. آنها ذهنشان را برای پرسیدن باز می گذارند و جوابها را نیز مورد پرسش قرار می دهند تا بیشتر بیاموزند. در حالیکه بعضی افراد در سوال کردن تردید دارند و از این می-ترسند که نادانی خودشان را بیان دارند، زودگیرها ابایی از پرسیدن ندارند.
2- از اصول پارتو استتفاده می کنید
زودگیرها بصورت پربازده ای به این مسئله علاقمندند. بر اساس نظر ویلفردو پارتو 80 درصد از نتایج را از 20 درصد از دانایی هایشان بدست می آورند. زودگیرها با استفاده از تمرکز بر مسائل پایه ای و متداول در آزمایشهای متفاوت از این اصل تبعیت می کنند. آنها به دنبال کل یک قضیه نمی روند و توانشان را در بخش لازم سرمایه گذاری می کنند.
3- شما قادرید که آن را تصور کنید
هنگام مواحهه با مسائل، زودگیرها چند بعدی هستند. آنها از تمامی حواسشان برای حل مسئله کمک می گیرند. آنها با استفاده از توان ذهنی شان هدایت مسئله به سمت راه حل را و یادگیری را می اموزند.
4- شما ساده می کنید
زودگیرها می دانند که مسائل مشکل راه حل ساده ای دارند. مغزهای بزرگی مانند توماس ادیسون، هنری فورد و حتی استیو جابز به دنبال راه حلهایی ساده برای مشکلات بزرگ می گشتند. آنها ساده می کردند و خودشان را برای برای پیدا کردن این هدف که ساده ترین راه را پیدا کنند غرق می کردند.
5- شما عمل می کنید
پس از تمام مسائلی که گفته شد، در انتهای روز این تصمیم شماست که به جلو قدم بردارید. اگر شما در حال یاد گرفتن زبان جدیدی هستید قادر به فراگیری آن نخواهید بود مگر صحبت کنید چه درست و چه غلط زودگیرها با تصمیم گرفتن و عمل کردن می آموزند.(سیارک)
6- شما انتخابگر هستید
شما به دنبال تمام راه حل های موجود برای یک مسئله نیستید. بلکه شما بطور وسیعی وقت خود را صرف یافتن قسمتی می کنید که به درد شما می خورد. با این روش شما قادرید که دنبال راه حلهای در دسترس باشید.
7- شما از قانون پارکینسون پیروی می کنید
تیم فریس , مولف کتاب 4 ساعت کار در هفته اظهار داشته است که با ترکیب پیروی از قانون پارکینسون و اصل پارتو می توان سریعتر یاد گرفت و به راه حلها دسترسی یافت. در حالیکه اصل پارتو بر این تاکید دارد که حداکثر استفاده از وقت بشود، قانون پارکینسون زمان را برای یاد گرفتن تنها چیزهای ضروری محدود می کند. زودگیرها تنها برای قسمتهای مهم یک موضوع وقت می گذارند و وقت خود را سر مسائل بی ارزش هدر نمی دهند.
8- می دانید کی تمام کنید
زودگیرها می دانند که کی فرآیند کاری را متوقف کنند. اگر چیزی در یک فرآیند قابل پاسخ نگنجد، آنها عقب نشینی می کنند. آنها قانون بازگشت اندک را می فهمند و بر روی مسائلی سرمایه گذاری می کنند که بازگشت مناسبی داشته باشد.
9- می دانید که چگونه آینده را پیش بینی کنید
چیزی که قدیمی و کهنه شده باشد برای یک زودگیر بی استفاده است؛ آنها در عوض قابلیت این را دارند که روندها را پیش بینی کرده و آینده را ببینند. شما می توانید بر آینده تمرکز کنید و اینکه چگونه بر هر موضوعی را که فرا می-گیرد بکار برید.(سیارک)
10- درک می کنید که بسیاری از سوالات راه حلی ندارند
در طی انتخاب کردن، سما حسی دارید که می فهمید که به دنبال مسائل یا موضوعات اشتباه نروید. شما از قبل می دانید که اگر یک مسئله پیچیده باشد و هیچ راه حلی به ذهن شما نرسد، احتمالا هیچ راه حلی برای آن وجود ندارد.
11- شما می توانید به یک کودک توضیح دهید
پس از غرق شدن در موضوع و جذب آن شما می توانید افکار و عقایدتان را با دیگران در میان بگذارید و حتی با کودکانتان در مورد آن موضوع بحث کنید (حتی با کودکان).
12- شما مثبت هستید
زودگیرها هیچ رفتار منفی ای در طی فرآیند یادگیریشان از خود بروز نمی دهند. آنها حتی در برابر مشکلات اساسی که با آنها روبرو می شوند خم به ابرو نمی آورند.
13- شما به دنبال عقاید کارشناسان هستید
می دانید که مردمی هستند که از شما بهتر می دانند. هیچکس از اینکه بخودش دیکته کند که در کاری استاد است چیزی یادنمی گیرد. (سیارک)

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

شعاری که استیو جابز در طول زندگی به دنبال آن بود

در

یکی از مشهورترین نقل قول های استیو جابز (Stay Hungry, Stay Foolish) «گرسنه بمان، احمق بمان» است، شعاری که در طول زندگی به دنبال آن بوده است.


گرسنه بمان به این معنی است که همیشه در پی چیزهای جدید باش و عطش یادگیری چیزهای جدید و با ارزش را در خود زنده نگه دار.
احمق بمان، به این معنی است که هیچ وقت فکر نکن که همه چیز را می دانی. 
در این پست15 گفته از بهترین های او را آورده ایم:
15. اینکه ثروتمندترین فرد قبرستان باشم برای من اهمیتی ندارد. اینکه شب ها قبل از رفتن به تخت خواب، بدانم که امروز کار خارق‌العاده‌ای انجام داده‌ام، این چیزی است که برای من ارزشمند است.
14. چیزهای مورد علاقه من در زندگی، رایگان هستند، پس واضح است که با ارزش ترین منبع ما زمان می باشد.
13. به اپل بر نگشتم که ثروت اندوزی کنم. من در زندگی بسیار خوش شانس بوده ام و ثروت دارم. وقتی 25 سالم بود ارزش من 100 میلیون یا بیشتر بود. در آن زمان تصمیم گرفتم که اجازه ندهم این موضوع زندگی ام را خراب کند. هیچ روشی نیست که شما بتوانید همه این پول را خرج کنید، و من طوری به ثروت نگاه نمی کنم که میزان هوش من را ارزش گذاری کند.
جابز درباره بازگشتش از پیکسار به اپل صحبت می کند که هدفش ساختن محصولات زیبا بود نه ثروت. که نتیجه آن iPod, Mac, iPhone , iPad و تاحدودی حتی Apple Watch بود.(سیارک
12. ما برای انجام همه چیزها فرصت پیدا نخواهیم کرد. زیرا این زندگی ما زندگی کوتاهی است و بعد می میرید. پس ما کاری که با زندگی مان می کنیم، بهتر است واقعا خوب باشد و واقعا ارزشش را داشته باشد.
11. زمان شما محدود است، آن را با زندگی کردن به روش دیگران هدر ندهید. در دام تعصب نیفتید که معمولا حاصل زندگی کردن بر اساس تفکر دیگران است. اجازه ندهید سروصدای افکار و اعتقادات دیگران ندای درون شما را خاموش کند. و مهم از همه، جرئت این را داشته باشید که به دنبال قلب و ادارکتان بروید. این ها یک جورهایی می دانند که چه چیزی می خواهید بشوید.
جابز در سخنرانی خود در سال 2003 در دانشگاه استنفورد، مخاطبان را به آزادانه اندیشیدن تشویق کرد. او از دانشگاه انصراف داد اما کلاس هایی که در دانشگاه علاقه داشت (مانند خوشنویسی) را ادامه داد که نتیجه آن جنبه هنری مک بود.
10. تصور می کنم اگر شما کاری را انجام دادید و نتیجه آن چیز خوبی از آب درآمد، آنگاه شما باید کار بعدی را بهتر انجام دهید. نه اینکه روی آن موفقیت برای مدت طولانی بمانید.
جابز هیچ وقت روی دستاوردهایش مانور نمی داد. او از یک پروژه به پروژه بعدی می رفت و در این فرآیند، پروژه های پیشرفته تری انجام می شد. اگر جابز روی موفقیت مک یا آیپاد مکث می کرد هیچ وقت آیپد و آیفون ساخته نمی شد.
9. وقتی نجاری باشید که یک کشوی زیبا می سازد، دلتان نمی خواهد از تخته سه لا برای پشت آن استفاده کنید، اگرچه که این تخته سه لا رو به دیوار باشد و هیچکس آن را نبیند. شما خودتان می دانید که آن تخته سه لا، آنجاست پس تصمیم می گیرید از یک چوب خوب و زیبا برای آن استفاده کنید. برای اینکه شب راحت بخوابید،کیفیت و مرغوبیت باید همه جا به دقت لحاظ شود.(سیارک
8. طراحی فقط آن چه که نظر می رسد و احساس می شود، نیست. طراحی نحوه کارکرد آن است.
7. شما نمی توانید با نگاه کردن به آینده از اتفاقات گذشته سر در بیاورید و آن ها را به هم متصل کنید. شما تنها زمانی می توانید آن ها را درک کنید که به گذشته نگاه کرده باشید. پس شما باید به اینکه اتفاقات یک جوری در آینده به هم متصل می شوند و معنی پیدا کنند، اعتماد کنید. باید به چیزی اعتماد کنید: حس درونی تان، سرنوشت، زندگی، کارما، هر چیزی.
6. در نهایت همه چیز برمی گردد به سلیقه. بر می گردد به تلاش کردن برای اینکه خود را در معرض بهترین چیزهایی که بشر انجام داده قرار دهید و سپس تلاش کنید آن چیزها را به کاری که دارید انجام می دهید بیاورید. پیکاسو جمله مشهوری داشت: هنرمندان خوب، کپی می کنند، هنرمندان بزرگ، می دزدند. و ما همواره از اینکه ایده های عالی را بدزدیم احساس شرمندگی نکرده ایم. و من فکر می کنم، بخشی از آنچه مکینتاش را عالی کرد این بود که کسانی که با آن کار می کردند آهنگسازان، شاعران، هنرمندان، جانورشناسان، و تاریخ دانانی بودند که جزو بهترین دانشمندان کامپیوتر در دنیا هم بودند.
یکی از چیزهایی که اپل را خیلی خاص کرد تمرکز ویژه روی طراحی بود. جابز سخت تلاش می کرد که طراحان را به بالاترین موقعیت های شغلی در درون شرکت ارتقاء دهد و نتیجه آن محصولاتی مانند آیفون بود که پیوند هنر با تکنولوژی بود.
5. این که محصولات را بر اساس نظرات گروه های نمونه از مشتریان طراحی کنید واقعا سخت است. بسیاری از اوقات، مردم نمی دانند از شما چه می خواهند تا زمانی که به آنها آن چیز را نشان ندهید.
منشاء این تفکر، بر می گردد به هنری فورد، بنیانگذار اولین کارخانه صنعت خودروسازی که گفته بود: « اگر از مردم می پرسیدم که چه می خواهند، می گفتند درشکه هایی با اسب های سریع تر». جابز معتقد بود باید محصولات نوآورانه و جدید را بسازید سپس به مردم نشان دهد که چرا آن ها (با اینکه خودشان ممکن است ندانند) به چنین محصولی نیاز خواهند داشت.(سیارک
4. وقتی من هفده سالم بود یک نقل قولی خواندم که شبیه این بود: «گر هر روز جوری زندگی کنید که تصور کنید آن روز آخرین روز زندگی تان باشد، یک روز این تصور به حقیقت تبدیل می شود.» این جمله روی من تأثیر گذاشت و از آن موقع به مدت سی و سه سال هر روز وقتی که من توی آینه نگاه می‌کنم از خودم می‌پرسم: «اگر امروز آخرین روز زندگی من باشد آیا باز هم کارهایی را که امروز می خواهم انجام بدهم، انجام می‌دهم یا نه؟» هر موقع جواب این سوال برای چند روز پیاپی نه باشد می‌فهمم در زندگی ام به یک سری تغییرات احتیاج دارم.یکی از مهم ترین مسائلی که جابز بر روی آن تمرکز می کرد مرگ بود و اینکه عمر یک انسان به یک زمان کوتاه محدود شده است و هرچه که می توانید بدست بیاورید به همان زمان کوتاه محدود است.(سیارک
3. من به خیلی از کارهایی که نکرده ام به اندازه کارهایی که کرده ام، افتخار می کنم. نوآوری یعنی نه گفتن به هزار چیز.
طراحی یعنی انتخاب کردن و جابز بهترین اننخاب ها را کرده است. برای مثال مدل اولیه آیفون دارای یک دایره قابل کلیک به سبک آی پد بود.
2. کسی دوست ندارد بمیرد، حتی افرادی که می‌خواهند به بهشت بروند نیز مایل نیستند برای رسیدن به آن بمیرند. با این حال مرگ سرنوشت همه‌ی ما انسان‌هاست. هیچکس تاکنون از آن رهایی نجسته است و باید هم همین‌طور باشد زیرا مرگ بزرگ‌ترین اختراع زندگی و مهمترین عامل تغییر آن است. مرگ به معنی رفتن کهنگی و تولد طراوت است.
جابز بر روی اهمیت و فشار نیروی مرگ تاکید می کند. و اینکه باید بر روی آنچه اهمیت دارد تمرکز کنید.
1. اصل و اساس اپل، یک شرکت تولید کننده محصولات مصرفی برای مشتری است. برای آن مشتری که به ما نظر مثبت یا منفی می دهد. او آن کسی است که ما درباره اش فکر می کنیم. و فکر می کنیم وظیفه ما این است که مسوولیت کل تجربه کاربری را به عهده بگیریم. اگر درست از آب در نیاید، خیلی صاف و ساده، تقصیر ماست.
اپل شرکتی است که نسبت به تجربه کاربری مشتریانش وسواس دارد و این نگرش، مستقیما از جابز الهام گرفته است.ا

ین پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۹ممنون پست جالبی بود.

در ادامه بخوانید...

کینکت چگونه کار می کند؟

در

بدون هیچ شکی کینکت را می توان یکی از مهمترین پدیده ها در نسل فعلی کنسول ها دانست. شاید اگر با دیدی ساده به آن نگاه کنیم تعجب برانگیز نباشد، اما در باطن کینکت فناوری هایی را با هم ترکیب کرده است که بیش از پانزده سال وجود دارند. این که کینکت با دریافت یک تصویر می تواند موقعیت فیزیکی تمام بدن انسان را بصورت همزمان پردازش کند، مساله ای شگفت آور است. در این مقاله با بررسی نحوه کارکرد کینکت ما را همراهی کنید.

کینکت از سه چشم اصلی تشکیل شده که در واقع مهم ترین قطعات آن به حساب می آیند. در سمت چپ دستگاه شاهد یک دوربین با سنسور اینفرارد CMOS هستیم. دوربین وسطی یک دوربین معمولی و رنگی است و در نهایت دوربین سمت راست یک پروژکتور اینفرارد است که می تواند عمق را تشخیص دهد.

دوربین رنگی موجود در کینکت برای ضبط ویدیو، گرفتن تصویر و تشخیص چهره کاربرد دارد. اگر این دوربین نبود ما نمی توانستیم جلوی آن بایستیم و با دست تکان دادن وارد اکانت خود شویم. در بخش جلویی کینکت هم چهار میکروفون یکی در سمت چپ و سه تا در سمت راست تعبیه شده است تا بتواند بطور دقیق صدای صدای محیط و بازی کننده را تشخیص دهد و آن ها را از یک دیگر تفکیک کند. در واقع یکی از مهم ترین دلایل طویل بودن کینکت همین مسئله جای گیری میکروفون ها است.(سیارک)

دو دوربین راست و چپ، وظیفه اصلی تشخیص بعد و حرکات بدن را بر عهده دارند. پروژکتور بصورت پیوسته لیزری بی ضرر را به تمام محیط ارسال می کند و با بازگشت این لیزر به سنسور می تواند عمق و موقعیت فیزیکی دقیق بازی کننده و دیگر اشیا موجود در اتاق را تشخیص دهد. به لطف دوربین دیگر بدن ها به رنگ های روشنی مثل سبز و قرمز تبدیل شده و دیگر نقاط محیط خاکستری می شود. این گونه است که کینکت می تواند بدن ها را تشخیص دهد و آن را با دیگر اشیا موجود در اتاق تلفیق کند.

با استفاده از الگوریتم نرم افزاری که توسط شرکت Rare تولید شده، کینکت می تواند اعضای مختلف بدن را تشخیص دهد و از بدن انسان یک اسکلت بسازد. این کار با تخصیص یک رنگ به هر بخش از بدن انسان صورت می گیرد. برای مثال بدن انسان به شانزده بخش مختلف تقسیم شده و برای هر بخش یک رنگ معین تخصیص داده می شود. این رنگ ها در هنگام پردازش به عنوان یک نقطه یا مفصل شناخته می شود و در نتیجه کینکت می تواند حرکات بدن را پردازش کند. کینکت این کار را برای چند نفر، آن هم به صورت 30 فریم بر ثانیه انجام می دهد.ترجمه  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چه عواملی در مدیریت خوب نقش دارد؟

در


چه عواملی در مدیریت خوب نقش دارد؟این مساله پیچیده تر از آن است که فکرش را بکنید. نابودی کاریزماتیک شرکت استیو جابز اپل باعث شد که مسئله رهبری و مدیریت سازمانی در مرکز توجه بسیاری قرار گیرد. رسانه ها شرکت  استیو جابز اپل را دارای قدرت عرفانی در توانایی تولید آخرین فن آوری های نمادین دانسته اند که عمیقا چشم انداز ارتباطی و فرهنگی را در مک، آی پاد، آی فون، اپل تغییر خواهد داد. آیا تیم کوک، مدیر جانشین این شرکت، قادر است موفقیت بی سابقه ای را که اپل در 15 سال گذشته داشته است ادامه دهد؟ داستان های رسانه ای درباره مرگ جابز نشان دهنده درک عقل سلیم از معنای یک رهبر (مدیر) و مدیریت قوی است . ما به طور معمول، رهبری را یک صفت فردی خاص تصور می کنیم که از طریق نیروی محض شخصیت و کاریزمای (ما معمولا رهبران قوی را مردانه تصور می کنیم)، قادر به شکل دادن افراد و شرایط مطابق با چشم انداز خود از جهان است. ما اغلب موفقیت سازمان ها را به افراد خاص پیوند می دهیم، مثلا داستان های موفقیت جک ولش در جنرال الکتریک، لی لاکوکا در کرایسلر و هرب کلهر در خطوط هوایی جنوب غربی (آیا می توانیم موفقیت CEO را موفقیت زنانه تلقی کنیم؟
اگر کمدی 30 Rock را تماشا کرده باشید، می دانید که شخصیت آلک بالدوین، با بازی جک دونوگاوی، نماد این نوع از رهبری و مدیریت است. ماکیاولی ، باور قوی به توانایی های خود برای ساختن تصویر مورد نظر خود از جهان داشت ( آلک بالدوین شخصیتی را با صفات مشابه در یک نقش نمایشی در 1992 فیلم گلنگاری گلنورس بازی کرد). در حالی که این نمادهای رهبری و مدیریت توانایی جذاب و فوق العاده ای برای نشان دادن مدیران به عنوان شخصیت های رنگارنگ دارند که ویژگی های آنان به صورت فرمول های مدیریتی درآمده است ، واقعیت رهبری به عنوان یک ویژگی روزمره فرایند ارتباطات سازمانی کاملا متفاوت است. ما در این مقاله یک مفهوم پیچیده تر (و، بیشتر مبتنی بر واقعیت) از رهبری ارائه می کنیم که در آن رهبری نه تنها به عنوان یک صفت از افراد با استعداد، بلکه به عنوان پدیده ای شناخته می شود که با بسیاری از مسائل مانند معنا، قدرت و ارتباطات رابطه دارد . اول، اجازه دهید نگاهی به برخی از تحقیقاتی که در مطالعات رهبری در طول چند دهه گذشته ظهور کرده است بیاندازیم.

دیدگاه تراومنونال از رهبری (مدیریت)

حدس می زنم که برای بسیاری از شما مفهوم "رهبری" نقش کاملا برجسته ای در زندگی شما به عنوان دانشجویان دانشگاه ایفا می کند. همچنانکه در زندگی شغلی و حرفه ای خود کم کم به حرفه ای گری حرکت می کنید و یا آن را پیش بینی می کنید، احتمالا به طور منظم نیاز دارید که "تجربه رهبری" و "مهارت های رهبری خود را پرورش دهید." بدون شک فکر می کنید که چگونه رزومه کاری تان می تواند منعکس کننده پس زمینه رهبری و مدیریت شما باشد. مدیریت با مهارت های رهبری و یا رهبر خوب به چه معنائی می تواند باشد ؟ با کمال تعجب، اجماع کمی در مورد مفهوم رهبری و یا معیار رهبری خوب وجود دارد؛ در واقع، تقریبا تعاریف بسیاری از رهبری وجود دارد چرا دانشمندانی وجود دارند که تحقیقات رهبری انجام می دهند. محقق مدیریت "آنی پای"  به نقل از  "داربین "می گوید که 35000 تعریف از رهبری در ادبیات دانشگاهی وجود دارد.

پس چگونه می توانیم به پدیده ای نزدیک شویم که ظاهرا به طوری نامنظم و مبهم است؟

از دیدگاه ارتباطی حیاتی ما باید بدانیم که رهبری یک پدیده عینی است، که حقایق آن باید آشکار شود بنابراین قطعا می دانیم که تبدیل شدن به یک رهبر خوب به سادگی انجام نمی شود. در عوض، ما باید رهبری را به صورت یک پدیده اجتماعی ساخته شده تصور کنیم، که مطالعه آن ریشه در شرایط اجتماعی، سیاسی و اقتصادی خاص دارد. در این معنا، "رهبری" یک گفتمان است که توسط محققان، فرهنگ عامه، رسانه ها، و صنعت، ایجاد شده است و جهان ما را به طروق متفاوت شکل می دهد. محقق مدیریت سیمون غربی در 2008 ادعا می کند که "رهبری یک صنعت رشد است و به عنوان یک مفهوم  باز دردانشکده های کسب و کار ، سازمانها، و عرصه های سیاسی اجتماعی هنوز مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال، بسیاری از جریان اصلی ادبیات اقتباس و بازیابی نظریه است . او استدلال می کند که ایده های رهبری با راه حل های ساده بسته بندی شده اند که در "صنعت رهبری راحت تر به فروش می رسد." از این منظر مهم، پژوهش رهبری کمتر به خلق شواهد علمی می پردازد و بیشتر در رابطه با تداوم یک صنعت است که سعی دارد فرهنگی را خلق کند که در آن هر کس معتقد است که مهارت های رهبری قوی پاسخی به بسیاری از مشکلات است. محقق مدیریت "کیت گرینت " در 2010 موفقیت این صنعت را زمانی به درستی نشان می دهد که در اکتبر 2003 جستجوی او برای کتاب رهبری در سایت Amazon.com 14،139 نتایج را به همراه داشت. بعد از 6 سال ، این تعداد به 53121 افزایش یافته است. وقتی که تحقیقات خود را در آگوست 2011 انجام دادم این رقم 68،736 بود. پس واضح است که از دیدگاه مردم مساله مدیریت و رهبری بسیار مهم و قابل توجه است!
پس یکی از اهداف این مقاله مساله سازی ایده رهبری به عنوان یک پدیده منسجم و به وضوح قابل شناسایی (با ویژگی های ضروری) و کشف آن به عنوان پدیده پیچیده، مبهم و نامشخص است پس از آن، در این بخش دیدگاه های مختلف و متعدد در رهبری را بررسی کرده ، و آن را در بستر تاریخی که از این دیدگاه پدید آمده است دنبال می کنیم. هر یک از این دیدگاه چه اطلاعاتی را درباره رهبری در سازمان و جامعه ارائه می کند؟ در بخش زیر رهبری یک پدیده ارتباطی بررسی شده است و در تلاشیم تا برخی از دستورالعمل های مفیدی را در مورد پرداختن به مساله رهبری در زندگی خود ارائه کنیم.
نخست بیائید تعریف نسبتا عمومی و پایه ای از رهبری ارائه کنیم. بیش از 60 سال پیش، استاگدیل 1950، رهبری را به عنوان "فرآیند تاثیرگذاری فعالیت های یک گروه سازمان یافته در تلاش برای رسیدن به هدف و دستیابی به هدف»  تعریف کرده است. این تعریف شامل سه عنصر تأثیر، گروه، و هدف که به طور کلی در رهبری مهم تلقی شده است. اما این تعریف این سوال را هم مطرح می سازد که دقیقا چگونه چنین نفوذی رخ می دهد، چرا کسی با نفوذ تلقی شده است، و آیا در واقع، ارتباط قابل اندازه گیری، علت و معلولی بین یک رهبر و رفتار پیروان آن وجود دارد(و، همانطور که بعدا خواهیم دید، ایده تفکیک سازی "رهبران" و "پیروان" مشکل ساز است). در زیر، به بررسی سه دیدگاه از رهبری می پردازیم که در طول 100 سال گذشته ایجاد شده است، که هر کدام سعی دارند تا مدیریت را به عنوان یک پدیده ، توضیح دهند. این سه رویکرد عبارتند از (1) رویکرد صفت، (2) رویکرد سبک، و (3) رویکرد موقعیتی. ادامه دارد......... (سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

بازی هایی که در نمایشگاه E3 امسال بهترین بازخوردها را دریافت کردند بخش اول

در

E3 بزرگترین نمایشگاه مربوط به بازی ها است که همه ساله شرکت های بزرگ بازی سازی در آن شرکت کرده و پرده ازجدیدترین بازی ها، کنسول ها و سایر محصولات خود بر می دارند. این نمایشگاه جایی است که محصولات فوق العاده ای چون کینکت ایکس باکس و عینک واقعیت مجازی سونی به نمایش گذاشته شده است و نیز بازی های بزرگی چون نسخه جدید God of War و Wolfenstein. امسال نیز به روال سال های گذشته این نمایشگاه برگزار شد و بازی دوستانی از سراسر دنیا حضور به هم رساندند تا از این رویداد فوق العاده لذت ببرند.

نمایشگاه E3 امسال پر بود از معرفی بازی های جدید، تریلر های جذاب و دیدنی و خبر های جدیدی که ذکر همه آن ها در یک مقاله امکان پذیر نیست. اما نکته ای که وجود دارد این است که در نمایشگاه امسال تریلر هایی از بازی های جدید شرکت های مختلف به نمایش گذاشته شد و بسیاری اکنون برای این که این بازی ها وارد بازار شوند لحظه شماری می کنند. در این مقاله بیست و پنج مورد از بهترین بازی هایی را که در نمایشگاه E3 امسال به نمایش گذاشته شد را انتخاب کرده و توضیحاتی درباره هر یک از این بازی ها برای شما در نظر گرفته ایم. با سیارک همراه باشید.

Super Smash Bros. Ultimate

امید ها به نسخه جدید این بازی سوئیچ بسیار است و از همان اولین باری که خبر ساخت این نسخه از بازی مطرح شد، بسیاری انتظارش را می کشیدند. در نهایت نمایشگاه E3 امسال جایی بود که اطلاعات بیشتری از این بازی در اختیار همگان قرار گرفت و تریلری نیز از آن به نمایش گذاشته شد که در سایت های نمایش ویدئو کلیپ گوناگون قابل مشاهده است. نینتندو قصد دارد در این نسخه جدید از بازی خود، تمامی کاراکتر هایی که در نسخه های پیشین حضور داشتند را به بازی برگرداند و این می تواند یکی از بزرگترین نقات قوت این بازی باشد. در حقیقت کاری که در ساخت این نسخه جدید از بازی صورت گرفته این است که یک بازبینی اساسی در تمامی نسخه ها صورت گرفته و سعی شده از تمامی قابلیت ها، حرکت های مختلف، انیمیشن ها و روند کلی سایر نسخه ها یا قسمت های این بازی، در ساخت این بازی بهره گرفته و شود تا چندی دیگر هواداران این سری بازی محبوب، تجربه انجام یک Smash Bros فوق العاده را خواهند داشت.

Cyberpunk 2077

سالهای زیادی است که همگان منتظر خبر و اطلاعاتی از بازی جدید استودیوی بازی سازی سی دی پروجکت که عنوان موفق و فوق العاده The Witcher را در کارنامه خود دارد، هستند که در نهایت در نمایشگاه E3 امسال این اتقاق رخ داد و بسیاری را به وجد آورد. Cyberpunk 2077 نامی است که سی پروجکت برای بازی جدید خود در نظر گرفته است. بازی ای که در ژانر علمی تخیلی و اُپن ورد ساخته شده است (اُپن ورد بازی هایی چون Witcher، Dark Souls و ...). خبر بد برای دوست داران این گونه بازی ها این است که متأسفانه چیزی از گیم پلی بازی در تریلری که به نمایش گذاشته شد، نشان داده نشد، اما این تمام ماجرا نیست و لوکیشن فوق العاده بازی که شهری خیالی در آینده است به خوبی در این تریلر قابل مشاهده است. یکی دیگر از اطلاعاتی که در خصوص این بازی در اختیار همگان قرار گرفت، شخصیت اصلی این بازی با نام Character V بود که قابلیت شخصی سازی را دارا است. با در دست گرفتن کنترل این شخصیت، قادر خواهید بود در خیابان های این شهر خیالی به یک افسانه بدل شوید.

Beyond Good & Evil 2

از زمانی که استودیوی بازی سازی یوبی سافت اولین اخبار در رابطه با بازی جدید خود، Beyond Good & Evil 2، مدت زمان زیادی می گذرد و نمایشگاه E3 امسال جایی بود که یک تریلر سینمایی فوق العاده دیگر از این بازی به نمایش گذاشته شد و اطلاعات جدیدی در رابطه با آن عنوان شد. نسخه اول این بازی در سال 2003 وارد بازار شد و بازخورد خوبی از سمت دوست داران عرصه بازی سازی دریافت کرده و به سرعت بدل به یک بازی کلاسیک و محبوب شد. در نمایشگاه امسال، برای اولین بار مشخص شد که شخصیت های Jade و Pey’j که در نسخه پیشین حضور داشتند، در این نسخه نیز حضور داشته و قابلیت بازی با آن ها وجود دارد.

باز هم خبری از گیم پلی بازی نبود و همانگونه که عنوان شد تریلری سینمایی از بازی نشان داده شد. نکته دیگر این که تاریخ دقیق انتشار این بازی هم در نمایشگاه امسال توسط مسئولان یوبی سافت عنوان نشد، با این حال، با همین چند تریلر و خبر هایی که از بازی به گوش می رسد، به نظر می رسد که شاهد یک بازی فوق العاده و بسیار عالی از یوبی سافت خواهیم بود. باید منتظر ماند و دید یوبی سافت چگونه از پس ساخت این بازی بر خواهد آمد.

Kingdom Hearts III

استودیوی بازی سازی موفق Square Enix نیز مدت ها پیش خبر از ساخت قسمت جدید سری بازی محبوب خود Kingdom Hearts داده بود و خوشبختانه نمایشگاه E3 امسال جایی بود که خبر های خوبی برای هواداران این سری بازی محبوب عنوان شد و چیزی که هیچ کس انتظارش را نداشت این بود که سه تریلر جداگانه از این بازی محبوب به نمایش در آمد و بنا به سایر اطلاعاتی که در اختیار همگان گذاشته شد، چیزی به تاریخ عرضه قطعی آن نمانده است. البته نکته ای که در خصوص این بازی وجود دارد این است که از لحاظ داستانی دنباله ای بر دو قسمت قبلی است و به همین خاطر کسانی که تا کنون تجربه انجام این بازی را نداشته اند، احتمالاً با روند داستانی بازی مشکل خواهند داشت و از آن خیلی سر در نخواهند آورد که البته به نظر می رسد با طراحی فوق العاده ای که در دنیای این بازی صورت گرفته است، این نکته مانعی برای گیمر هایی که قصد داشتن یک تجربه فوق العاده را دارند، نخواهد بود.

Halo Infinite

استودیوی مایکروسافت در نمایشگاه E3 امسال همه را غافلگیر کرد و کار هوشمندانه ای که مسئولان این استودیو انجام دادند این بود که این غافلگیری را برای اولین حضور خود روی سن در نظر گرفتند. مایکروسافت پرده از قسمت جدید سری بازی فوق العاده محبوب خود، Halo، برداشت. نامی که برای این قسمت در نظر گرفته شده است Infinite است. البته به نظر می رسد که این بازی هنوز در مراحل ابتدایی ساخت خود به سر می برد، با این حال نکاتی است که در نمایشگاه امسال در رابطه با آن اطلاعاتی در اختیار عموم قرار گرفت که برای شما ذکر می کنیم. اول این که بازی قرار است توسط شرکت های «343» ساخته شود و کارگردان بازی، همان کارگردان اصلی قسمت های پیشین است که این خبر بسیار خوبی برای طرفداران این سری بازی محبوب بود. نکته دیگر در خصوص این بازی بهره گرفتن از موتور گرافیکی جدید «Silpspace Engine» در آن است و با تریلر کوتاهی که از بازی در نمایشگاه به نمایش در آمد، می شد چشمه هایی از قدرت این موتور گرافیکی فوق العاده را تماشا کرد. با این حال به نظر نمی رسد به این زودی ها خبر قطعی از تاریخ انتشار این بازی در اختیار طرفداران این سری بازی قرار بگیرد.

Death Stranding

این بازی به قدری عجیب و غریب است که شاید بتوان گفت کسی به جز هیدئو کوجیما، نمی داند در داستان و حال و هوای بازی چه می گذرد. در نمایشگاه امسال نیز تریلری جدید از این بازی به نمایش در آمد که نشان می داد علاوه بر امکانات ناشناخته و عجیبی که در بازی به کار گرفته شده است (برای مثال دستگاهی که توسط آن می توان وجود ارواح را شناسایی کرد و یا وجود اثر انگشت هایی مرموز در جای جای بازی) گیم پلی بازی نیز در منحصر به فرد بودن چیزی از این امکانات کم ندارد. به هر حال Death Stranding بازی است که فکر بسیاری را به خود مشغول کرده و هوادران این سبک از بازی ها برای خبر قطعی از تاریخ انتشارش لحظه شماری می کنند.

The Last of Us Part II

خبر فوق العاده دیگری که در نمایشگاه امسال همه را غافلگیر کرد، اعلام ساخت قسمت دوم بازی فوق العاده استودیوی بازی سازی Naughty Dog، یعنی The Last of Us Part II، بود. چند سالی از ساخت و عرضه قسمت نخست این بازی که به طور انحصاری برای کنسول پلی استیشن در نظر گرفته شده بود، می گذرد و بازخورد هایی که در میان گیمر ها داشت به اندازه ای خوب بود که هنوز که هنوزه برخی در رابطه با آن صحبت می کنند. در نمایشگاه امسال یک دموی دوازده دقیقه ای قابل بازی از قسمت دوم این بازی به روی پرده رفت که در آن، کنترل یکی شخصیت Ellie را در دست می گیرید و به سرعت می توان فضای فوق العاده بازی را تشخیص داد. مخفی کاری در کنار صحنه های سینمایی فوق العاده خبر از یک بازی فوق العاده دیگر در ژانر تلاش برای بقا می دهد. شخصیت جدیدی نیز در این قسمت به بازی اضافه می شود و نکته دیگری که توجه همگان را به خود جلب کرد، انیمیشن فوق العاده بازی بود که به خوبی طراحی شده است.

Ghost of Tsushima

این بازی در نمایشگاه E3 سال گذشته برای نخستین بار به نمایش در آمد و نمایشگاه امسال جایی بود که بالاخره همگان توانستند، شاهد قسمت هایی از گیم پلی بازی باشند. با توجه به آن چه که در تریلر بازی مشاهده می شد، درگیری های بازی به طرز فوق العاده ای خوب از آب در آمده و در کنار این درگیری ها،  قابلیت های مخفی کاری نیز در بازی وجود دارد. تمامی این صحنه روی تپه ها و در جنگل های ژاپن جریان دارد و این در حقیقت لوکیشن و دنیای اصلی بازی است که برای آن در نظر گرفته شده و طراحی شده است. در صحنه ای از تریلر، در زمانی که خورشید در حال غروب است، یک دوئل بسیار هیجان انگیز میان شخصیت اصلی بازی و شخصی دیگر اتفاق می افتد که شما را به یاد فیلم های سامورائی های قدیمی می اندازد. تریلری که در نمایشگاه E3 امسال به نمایش در آمد در سایت های پخش ویدئو کلیپ و نیز سایت E3 قابل مشاهده است.

Spider-Man

این یکی از بازی هایی است که تاریخ انتشار دقیقی از آن وجود دارد که هفتم سپتامبر است. خبر ها و تریلر های نخستینی که از این بازی به بیرون آمد، خواب را از چشم همگان گرفت و بسیاری بی صبرانه انتظار آن را می کشند. در تریلر جدیدی هم که در نمایشگاه امسال به نمایش گذاشته شد می توان با جزئیاتی دقیق تر شاهد چگونگی ترکیب سیستم درگیری بازی با قابلیت های منحصر به فردی است که مرد عنکبوتی در اختیار دارد و می تواند با استفاده از تارهای خود دشمنان را از پای در آورد و آن ها را گرفتار کند. سؤالی که برای ما پیش می آید این است که آیا این ابر قهرمان می تواند تمامی کارهایی که از یک عنکبوت ساخته است را عملی کند؟

Fallout 76

بله، فال اوت باز هم برگشته است و این بار قسمت مولتی پلیری نیز به بازی اضافه شده است و به نظر می رسد طراحی فضا  و لوکیشن بازی نیز فوق العاده خوب از آب در آمده باشد. استودیوی بازی سازی Bethesda این بار هم بازی کنان را در لوکیشن بی آب و علف متداول در این سری بازی محبوب می اندازد و این بازی کنان باید در کنار هم بنا هایی بر پا کنند و ادواتی بسازند که بتوانند به واسطه آن ها از خود محافظت کرده و با هیولاهای عجیب و غریبی که در بازی وجود دارد درگیر شوند... اما این تمام ماجرا نیست و انتخاب این که این کار را بکنند یا این که به جان یکدیگر بیفتند با خود این بازی کنان خواهد بود. برای اینکه آشفتگی و هرج و مرج موجود در بازی بیش از پیش شود، استودیوی بازی سازی یک سری کدهایی نیز در لوکیشن بازی جای داده است که با یافتن آن، بازی کنان قادر خواهند بود، از بمب های اتمی استفاده کرده و دشمنان خود را این گونه از پای در آورند.ترجمه  itrans.ir 

این مقاله ادامه دارد...

نظرات

در ادامه بخوانید...