میان رده ها، این قسمت موتورولا موتو جی 6 (بخش دوم )

بررسی  کلی  گوشیهای moto G6 plus  و moto G6 play  و بررسی تخصصی moto G6 

میان رده ها، این قسمت موتورولا موتو جی 6  (بخش اول )

 صفحه نمایش : 

موتورولا به خاطر اینکه از غافله برندهای مطرح جا نماند در یک اقدام قابل تحسین هر سه گوشی G6‌را با نسبت بدنه 18:9  ساخته است و همین باعث شده است که این گوشیها همانند پرچمداران مطرحی چون آیفون 10 و گلگسی اس 9 ظاهر کشیده تری داشته باشند .

گوشی moto G6 با صفحه نمایش IPS LCD با کیفیت فول اچ دی پلاس و رزولوشن 1080 در 2160 عرضه شده است این صفحه نمایش دارای تراکم پیکسلی 424 پیکسل در اینچ است . گوشی moto G6 plus هم یک صفحه نمایش 5.93 اینچی از نوع IPS LCD و با همان رزولوشن 1080 در 2160 با کیفیت +FHD    دارد که البته به خاطر وجود صفحه بزرگتر تراکم پیکسلی کمتری و معادل 407 پیکسل بر اینچ دارد . اگر شما هم از طرفداران گوشیهای بزرگ هستید احتمالا این نسخه را ترجیح میدهد. اما نسخه play هم دارای صفحه نمایش با همان ابعاد نسخه موتو جی 6 یعنی 5.7 اینچ است اما رزولوشن کمتری دارد کیفیت این صفحه نمایش +HD است و دارای رزولوشن 720 در 1440 است که با این شرایط داری تراکم پیکسلی معادل 282 پیکسل در اینچ خواهد بود . لذا افرادی که به دنبال صفح نمایش باکیفیت برای دیدن عکس و فیلمها با رزولوشن بالا هستند به سراغ این گزینه نروند.

سخت افزار :

یکی دیگر از المانهایی که موتورولا در خانواده G6 روی آن مانور داده است بحث سخت افزار است در این مورد هم موتورولا تفاوتهای زیادی قائل شده است تا بتواند نجهای قیمیت متفاوتی را به کابران پیشنهاد بدهد.

قویترین گوشی در بین خانواده موتو جی 6 گوشی پلاس است که قلب تپنده آن یکی از چیپستهای میان رده اژدهای آمریکایی یعنی اسنپدراگون 630 است ما قبلا این پردازنده را در گوشهای میان رده دیگری مثل سونی Xperia XA2 دیده بودیم.

6 گیگا بایت رم به همراه 64 گیگا بایت حافظه داخلی در یکی از نسخه های moto G6 plus عرضه میشود و نسخه دیگر از این گوش هم 4 گیگا بایت رم به همراه 32 گیگا بایت حافظه دارد البته این موضوعی است که هنوز در مورد آن قطعیت وجود ندارد . در نسخه موتو جی 6 معمولی نیز از پردازنده کوالکام اسنپدراگون 450 استفاده شده است. این چیپست در یکی از محصولا هوآوی به نام honor 7c کار شده است. این گوشی دارای 4 یا 3 گیگ رم بسته به میزان حافظه داخلی آن خواهد بود که احتمالا 64 و یا 32 گیگ خواهد بود. moto G6 play هم دارای چیپست اسنپدراگون 427 خواهد بود که چنگی به دل نمی زند و قبلا هم این پردازنده را در نوکیا 6 به کار بسته شده بود. البته این گوشی هم 2 یا 3 گیگ رم خواهد داشت. نسخه پایه این گوشی به احتمال زیاد دارای 2 گیگ رم و برای نسخه 16 گیگا بایتی و 3 گیگ رم برای نسخه 32 گیگا بایتی آن خواهد بود .

آنچه باعث می شود که از حیث میزان حافظه داخلی نگرانی برای هیچکدام از این سه نسخه وجود نداشته باشد این است که تمام این گوشیها از کارت حافظه میکرو sd تا ظرفیت 256 گیگا بایت پشتیبانی می کنند.

دوربین :

در بین این سه گوشی فقط مدل moto G6 play دوربین دوگانه ندارد و دو گوشی moto G6 و moto G6 plus دارای دوربین دوگانه هستند .مدل پلاس و معمولی دارای دوربین دوگانه 12 و 5 مگا پیکسلی هستند ولی ضریب دیافراگم برای مدل پلاس F1.7 و برای مدل معمولی F1.8 می باشد در حالیکه مدل پلی دارای یک دوربین 13 مگا پیکسلی است دو مدل موتو جی 6 و موتو جی 6 پلاس هم مجهزبه درگاه USB type C هستند ولی مدل play درگاه میکرو یو اس بی دارد . در نسخه پلاس قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4k وجود دارد و همچنین ابعاد پیکسلهای دوربین اصلی آن 1.4 میکرو متر است و همچنین قابلیت فوکوس خودکار dual pixel دارد . هر سه مدل از دوربین سلفی 8 مگا پیکسلی برخوردارند .

باطری:

شاید تنها موردی که نسخه moto G6 play به دو گوشی دیگر برتری دارد بحث باطری باشد چرا که این نسخه دارای یک باطری عظیم 4000 میلی آمپر ساعتی است که برای کسانی که مدام به شارژر خود نیاز دارند یک گوشی ایده آل است . و به احتمال قوی شرکت موتورولا قصد دارد نسخه پلی را جایگزین گوشی moto E4 plus کند که با یک بار شارژ کردن دو روز کامل دوام می آورد. به هر حال باید منتظر تستهای دقیق تری از این گوشی و باطری آن بمانیم .

نسخه moto G6 plus یک باطری 3200 میلی آمپر ساعتی و گوشی موتو جی 6 هم یک باطری 3000 میلی آمپر ساعتی دارد . هر سه گوشی از قابلیت شارژ سریع 15 واتی موتورولا موسوم به Turbo Power بهره می برند

نرم افزار

هر سه گوشی خانواده moto G6 مجهز به آخرین نسخه اندروید یعنی اوریو می باشند و این موضوع تا زمان ارائه نسخه P از این سیستم عامل یک حسن بزرگ است هرچند بسیاری از گوشیهای مطرح بازار به تازگی در حال دریافت آپدیتهای اندروید اوریو هستند و از این لحاظ این میان رده‌ها یک گام جلوتر هستند .  موتورولا از حیث ارائه آپدیتها برای گوشیهای خود یکی از شرکتهای خوشنام است و لذا از بابت دریافت آپدیتهای مختلف برای سری G6‌نباید نگرانی وجود داشته باشد.

بررسی تخصصی moto G6

این گوشی در واقع حد واسط دو گوشی plus و play در سری G6 است لذا ما نگاه نزدیکتری به این گوشی انداخته ایم . این گوشی با قیمت جهانی 220 یورو یکی از بهترین انتخابهای ممکن در بازار است باور کنید مزایایی مثل صفحه نمایش 5.7 اینچی +FHD و دوربین دوگانه با کیفیت آن و جنس بدنه تمام شیشه و فلز و وجود درگاه USB type C و قابلیت شارژ سریع و طراحی بلند و باریک آن و همچنین اسکنر اثر انگشت با این قیمت باورکردنی نیست .

البته همانطور که شما هم شنیده‌اید هیچ ارزانی بی علت نیست و مطمئنا شما باید از خیر بعضی چیزها بگذرید تا جنسی با قیمت پایین نصیبتان بشود در مورد G6 ولی شاید مواردی که وجود ندارند چندان با اهمیت نباشند به عنوام مثال خیلی خوب است که یک گوشی فناوری شارژ بی سیم داشته باشد و استانداردهای کامل مقاومت در برابر آب و گردو غبار را پاس کرده باشد ولی آیا قیمتی که بابت این امکانات می پردازیم ارزشش را دارد. شاید با خودتان بگویید اسنپدراگون 450 یکی از چیپست های میان رده است و مسلما دیگر هیچ پرچمداری از این پردازنده ها استفاده نمی کند اما آیا یک توان بیشتر از این مقدار صرفا برای انجام بازیهای سه بعدی و عملیات مولتی تسکینگ به درد شما بخورد در ضمن فراموش نکنید که گوشی moto G5 که سال گذشته با اسنپدراگون 430 عرضه شد به اندازه کافی سریع و کارآمد بود و اصولا هیچ مشکل خاصی در کار کردن با آن اتفاق نمی افتاد. . اما به هر حال سعی می کنیم نگاه کاملی به این گوشی و معایب و مزایای آن بیاندازیم

گوشی G6 همانند دو برادر دیگرش دارای نسبت صفحه 18 به 9 یا 2 به 1 است . این نوع طراحی در حال حاضر مورد پسند تمام شرکتهای مطرح و پرچمداران بزرگشان مانند  NOKIA G6 و HUAWI P20 و ASUS ZENFONE 5 است. در واقع از لحاظ پرسپکتیو هم این طراحی مزیتهای بیشتری به انواع دیگر دارد چرا که گرفت یک گوشی عریض در دست به مراتب سخت تر از گرفتن یک گوشی بلندتر و باریک تر است .

با توجه به نسبت 2 به 1 این گوشی حالا به وضوح متوجه بلندتر و باریک تر شدن G6 نسبت به مدلهای قبلی این کمپانی می شویم . ضخامت G6 در مقایسه با G5 کمتر شده است و همین موضوع باعث شده است که این گوشی خیلی راحت تر در جیب شما جای بگیرد ( شاید باور نکنید ولی این جمله عینا ترجمه سایت Trustedreviews.com است ) کیفیت متریال استفاده شده در ساخت G6 یک گام بلند رو به جلو است . moto G6 دارای یک فریم براق فلزی است که از سمت جلو صفحه نمایش میان آن قرار گرفته است گوشی در چهار گوشه دارای انحنای بسیار خوش فرمی است و جنس صحفه محافظ گوریلا گلاس ضد خش است .نقطه قوت طراحی جی 6 ارگونومی این گوشی است چرا که با وجود خمهای لبه ها به سمت عقب و فریم فلزی و شکل مخروطی لبه پشتی حس خوشایندی به انسان می دهد و باعث می شود که در دست گرفتن این گوشی کار بسیار راحتی باشد. این مقاله ادامه دارد.......... 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید