بهترین گوشی ها در 2018 ده مورد

در

با گذشت نزدیک به هشت ماه از سال جاری میلادی شاهد گوشی های هوشمند متفاوتی بوده ایم و بیشتر برند های بزرگ فعال در این حوزه اقدام به معرفی و عرضه محصولات جدید خود کرده اند. مدل های جدید تلفن های هوشمندی که توسط این برند ها عرضه یا معرفی شده است، گستره وسیعی را از لحاظ سخت افزاری و قیمت شامل می شوند. در این مقاله قصد داریم شما را با تعدادی از این مدل های جدید آشنا کنیم که بازخورد خوبی در میان خریداران داشته اند و با ذکر اطلاعاتی جزئی تر در خصوص هر یک اگر قصد خرید داشته باشید می توانید از مطالبی که عنوان خواهد شد بهره بگیرید. با سیارک همراه باشید.

اچ تی سی. یو 12 پلاس، HTC U12+، قیمت: 799 دلار

اگر از جلمه افرادی هستید که ترجیح می دهید گوشی های هوشمند همان سبک کلاسیک و اصلی خود را حفظ کنند و خیلی مشتاق به دست گرفتن گوشی هایی که صفحات نمایشگر منحنی شکل دارند نمی باشید، اچ تی سی یو 12 پلاس می تواند گزینه ایده آلی باشد. این گوشی همراه از لحاظ سخت افزاری بسیار قدرتمند است و چندان از قابلیت های تصویری که اخیرا در تلفن های هوشمند استفاده می شود، بهره نمی گیرد. صفحه نمایش این تلفن همراه به نسبت بزرگ است (18:9) و با وجود این که بسیاری از قابلیت های گوشی جدید را ندارد، مدل های جدید تلفن های هوشمندی که توسط این برند ها هوشمند می کند؛ از آن جمله می توان به چهار دوربین موجود بر روی این مدل جدید اچ تی سی اشاره کرد (دو دوربین در قسمت جلویی و دو دوربین در قسمت عقبی) و تمامی این دوربین ها حساس به لمس هستند و کناره های فعال دارند (pressure-sensitive Active Edge sides)؛ به وسیله این قابلیت با فشار دادن گوشی همراه به کمک رسان گوگل و این گونه برنامه ها دسترسی خواهید داشت. البته این گونه به نظر می رسد که با این قیمت می توان گوشی های هوشمند بهتری خریداری کرد، با این وجود اگر از طرفداران مدل های اج تی سی باشید، یو پلاس گزینه بسیار خوبی خواهد بود.

نوکیا سون پلاس، NOKIA 7 PLUS، قیمت: 349 یورو

نوکیا با عرضه کردن مدل های جدید گوشی های هوشمند در حال بازگشت به عرصه رقابتی در این حوزه و بازگردندان نام و نشانی است که زمانی در میان برند های سازنده تلفن های هوشمند داشت و بخش اعظم این موفقیت را مدیون صاحب امتیاز جدید خود، اج ام دی گلوبال است. نوکیا سون پلاس، فوق العاده ترین مدلی است که اخیرا توسط نوکیا معرفی و روانه بازار شده است. اندازه این /گوشی همراه نه چندان بزرگ است و نه چندان کوچک و ظاهر بسیار زیبایی برای آن در نظر گرفته شده است. بر خلاف اکثر مدل های تلفن همراه که در این روز ها برای ساخت بدنه شان از شیشه و آلومینیم استفاده می شود، در ساخت نوکیا سون پلاس از نوعی سرامیک به خصوص بهره گرفته شده است که آن را بیش از پیش منحصر به فرد می کند. علاوه بر این کناره های آن (در تصویر نیز مشاهده می کنید) به وسیله برنز پر شده است که در کنار رنگ مشکی آن ترکیب بسیار زیبایی را به وجود آورده است.

موتورولا موتو جی سیکس پلی، MOTOROLA MOTO G6 PAY، قیمت: 199 دلار

اگر به دنبال گوشی هوشمندی هستید که ارزان قیمت و در عین حال به روز باشد و از سخت افزار نسبتا خوبی بهره بگیرد، موتو جی سیکس پلی، گزینه بسیار ایده آلی است (که واقعا در مقایسه با سایر مدل ها ارزان است).  هدف اصلی از ساخت و عرضه این مدل جدید موتورولا فروش بیشتر و سود کمتر بوده است که در نوع خود برنامه قابل توجهی است. البته چندان جای شگفتی نیست که سخت افزار گوشی موتورولا موتو جی سیکس پلی در مقایسه با سایر مدل های جدید نسبتا ضعیف است؛ با این حال اگر چندان انتظار زیادی از یک گوشی هوشمند نداشته باشید، هم چنان گزینه خوبی است. اندازه صفحه این مدل 18:9 و ال سی دی است و به هنگام بازی کردن و تماشای ویدئو کیفیت لازم را خواهید داشت؛ دوربین به کار گرفته شده در آن نیز تا حدودی رضایت بخش است. این امکانات البته چندان هیجان انگیز نیست اند (که در مقایسه با قیمت آن قابل درک است)، با این وجود باتری به کار گرفته شده در موتو جی سیکس پلاس بسیار قدرتمند است و در حقیقت همین باتری نقطه قوت اصلی آن به شمار می رود (4000 میلی آمپر ساعت قدرت باتری است).

سونی اکسپریا اکس زد تو، SONY XPERIA XZ2، قیمت: 649 دلار

به جرأت می توان گفت که این مدل جدید سونی، بهترین تلفن هوشمندی بوده است که طی چند سال اخیر روانه بازار کرده است. سخت افزار به کار گرفته شده در این مدل جدید فوق العاده است و تمامی برنامه ها و بازی هایی که در حال حاضر روی تلفن های هوشمند استفاده می شوند را به سادگی اجرا خواهد کرد. علاوه بر این دوربین فوق العاده 4 کی اچ دی آر در آن به کار گرفته شده است. تنها نقطه ضعفی که باعث شده است این گوشی هوشمند فوق العاده قدرتمند در رده هفتم لیست ما جای گرفته باشد، صفحه نمایشگر آن است و کیفیت این صفحه نمایشگر هم پای سخت افزار و دیگر امکانات اش نیست. با تمام این تفاسیر، عرضه این گوشی هوشمند از سوی سونی نوید آینده ای بهتر برای این برند فوق العاده و محصولات اش را می دهد.

ال جی جی 7 تینک، LG G7 THINQ، قیمت: 750 دلار

پیش از این ال جی مدل جی فایو را روانه بازار کرده بود که در نوع خود تلفن هوشمند کارا و جالب توجهی بود، اما ظاهر آن چندان خوشایند خریداران نبود، علاوه بر این مدل جی سیکس ال جی که سال بعد روانه بازار شد برای مدتی بازخورد خوبی در میان خریداران داشت تا این که در سایه برند ها و مدل های دیگر قرار گرفت. اما آیا مدل جدید جی سون تینک قادر خواهد بود خود را از سایه مدل های بزرگ تر خارج کند؟ ممکن است. به این خاطر که مدت زمان چندان زیادی از عرضه این مدل جدید ال جی به بازار نمی گذرد، نمی توان با قطعیت در خصوص آینده آن اظهار نظر کرد، با این حال، در همین چند وقتی که عرضه شده، باز خورد بسیار خوبی در میان خریداران داشته است. ظاهر آن به خوبی تمامی مدل هایی که اخیرا عرضه شده اند است و قادر به رقابت با آن ها است و نیز سخت افزار به کار گرفته شده در آن تا حدود بسیار زیادی نیاز های خریداران را بر طرف خواهد کرد. صفحه نمایشگر 6.1 اینچی کواد اچ دی آن نیز بسیار خوب است.

موتورولا موتو جی سیکس پلاس، MOTOROLA MOTO G6 PLUS، قیمت: 350 دلار

با در نظر گرفتن قیمتی که روی این مدل جدید جی سیکس در نظر گرفته شده است، می توان عنوان کرد که با توجه به ظاهر زیبا و سخت افزار قدرتمند اش گزینه بسیار به صرفه و ایده آلی خواهد بود. آلومینیم و شیشه به کار گرفته شده در این گوشی هوشمند بسیار فرا تر از این قیمت می نماید و در کنار این صفحه نمایشگر 5.9 اینچی 18:9 از کیفیت نسبتا بالایی برخوردار است. علاوه بر این ها اسنپ دراگون 630 به کار گرفته شده روی این مدل جدید موتورولا قابلیت اجرای بیشتر بازی ها و نرم افزار های حال حاضر را دارد. دوربین دوگانه آن نیز کمتر روی تلفن های هوشمند با این قیمت مشاهده می شود. با تمام این تفاسیر می توان عنوان کرد که موتورولا با در نظر گرفتن این قیمت برای مدل جی سیکس پلاس اقدام هوشمندانه ای انجام داده و همین منصفانه بودن قیمت به نسبت امکانات در نهایت خریداران بسیاری برای این محصول جدید شان به ارمغان خواهد آورد.

آنر ناین لایت، HONOR 9 LITE، قیمت: 199 یورو

اگر چه لمس کردن پلاستیک های به کار گرفته شده در کناره های آنر ناین لایت کمی احساس ناخوشایندی به همراه دارد، برای طراحی ظاهر آن وقت زیادی صرف شده است و با یک نگاه می توان به آن علاقه مند شد. علاوه بر این جنس آینه مانند و آبی رنگ قسمت پشتی این مدل جدید تلفن هوشمند، زیبایی آن را دو چندان می کند و با این قیمت ظاهری بهتر از آن نمی توان یافت. در حقیقت اگر به دنبال یک تلفن همراه ارزان قیمت می گردید که ظاهر آن به هیچ وجه گواه این مسئله نباشد، بهتر از آنر ناین لایت نخواهید یافت. صفحه نمایشگر 18:9 1080 پی آن کیفیت خوبی دارد. پردازنده کرین 659 آن هم قادر به اجرا کردن بیشتر بازی های حال حاضر تلفن های هوشمند می باشد (البته نه در بهترین حالت گرافیکی). علاوه بر این ها چهار دوربین مجزا در این مدل جدید وجود دارد (دو دوربین در قسمت پشتی و دو دوربین در جلو تلفن همراه). به طور کلی به نسبت 199 یورویی که برای آن هزینه می شود، گزینه فوق العاده ای است.

سامسونگ گلکسی اس ناین، SAMSUNG GALAXY S9، قیمت: 699 دلار

طراحی ظریف و بسیار زیبای این مدل جدید تلفن های هوشمند سامسونگ، آن را در میان سایر مدل های عرضه شده تا کنون، از حیث ظاهر بی رقیب می کند. البته این تنها برتری مدل جدید سامسونگ نیست و از جنبه های دیگری نیز در صدر می نشیند: صفحه نمایشگر کواد اچ دی، سوپر امو ال ای دی آن بی رقیب است و علاوه بر این پردازشگر اکسیون 9810 مورد استفاده در آن بهترین پردازشگر حال حاضر مورد استفاده در گوشی است و در آزمایش هایی که روی آن ها انجام شد توانست عملکرد بهتری نسبت به اسنپ دراگون 845 داشته باشد. سامسونگ برندی است که همیشه بهترین ها و با کیفیت ترین ها را در محصولات خود استفاده می کند و این بار هم متفاوت از قبل نیست. تنها نقطه ضعفی که می توان برای این مدل جدید سامسونگ ذکر کرد این است که به نسبت قیمت 699 دلاری، کمی انتظار بیشتری از آن می رود و نتوانسته است یک پارچگی فوق العاده مدل قبلی، گلکسی اس ایت را حفظ کرده باشد. با تمام این تفاسیر اگر به دنبال تجربه ای بی نظیر در استفاده از تلفن های هوشمند اندرویدی هستید، این مدل جدید سامسونگ انتخابی فوق العاده خواهد بود.

وان پلاس سیکس، ONEPLUS 6، قیمت: 624 دلار

به واسطه بهره گرفتن از صفحه نمایشگر امو ال ای دی در این مدل جدید، وان پلاس سیکس، توانسته بازخورد بسیار بهتری از مدل های پیشین خود داشته باشد و علاوه بر این شیشه منحصر به فرد به کار گرفته شده برای طراحی قسمت پشتی این تلفن همراه، آن را بیش از پیش زیبا کرده است. همانند بیشتر رقبای اندرویدی وان پلاس سیکس، برای ساخت آن از پردازشگر اسنپ دراگون 845 استفاده شده است. در مدل های پایه این مدل شش گیگابایت رم در نظر گرفت شده است که بسته به سفارش مشتری بیشتر از این هم می تواند باشد. دوربین های دوگانه به کار گرفته شده در آن البته کمی ضعیف تر از سایر رقبای اش هستند، با این وجود، این کار بی هدف نبوده است و برای پایین تر آوردن قیمت محصول نهایی این دوربین ها مورد استفاده قرار گرفته اند که استراتژی بسیار هوشمندانه ای بوده است. بنا بر این کسانی که توانایی پرداخت 624 دلار را داشته باشند، گزینه ای بهتر از وان پلاس سیکس، پیش رو نخواهند داشت.

هوآوی پی توئنتی پرو، HUAWEI P20 PRO، قیمت: 885 دلار

مدل جدید برند هوآوی، پی توئنتی پرو، به عنوان بهترین تلفن هوشمند لیستی که در نظر گرفته ایم، انتخاب می شود و به طور کلی می توان گفت که این را مدیون یک قابلیت بسیار منحصر به فرد به کار گرفته شده در آن است. قابلیتی که به گونه ای گوشی های هوشمند را وارد برهه زمانی جدیدی می کند. و این قابلیت منحصر به فرد دوربین سه گانه ای است که در قسمت پشتی تلفن همراه قرار گرفته اند. سه دوربین؟ در نگاه اول ممکن است این قابلیت غیر ضروری و حتی مسخره به نظر برسد، با این وجود، به محض این که تلفن همراه را در دست می گیرید، از اهمیت و چون چرای این خلاقیت آگاه می شوید. اما چه چیزی است که این خلاقیت را تا این حد با اهمیت می کند؟ در حقیقت استفاده از دوربین سه گانه به جای دو دوربین، این امکان را فراهم می کند که فرد قابلیت بزرگنمایی اپتیکال سه برابر (3x optical zoom) و نیز بزرگنمایی هایبرید پنج برابر (5x hybrid zoom) را داشته باشد؛ به این معنا که از فاصله ای قابل توجه می توان جزئیات بسیار زیادی از منظره مورد نظر را مشاهده و از آن عکس برداری کرد.

علاوه بر این کیفیت عکس های دریافتی نیز فوق العاده و بی نظیر هستند. رنگ تاریک روشنی که می توان برای قسمت پشتی آن انتخاب کرد نیز ظاهر فوق العاده ای به این تلفن هوشمند می بخشد؛ صفحه نمایشگر آن نیز او ال ای دی (OLED) 1080 پی است که کیفیت فوق العادهای دارد. علاوه بر این باتری به کار گرفته شده در آن 4000 میلی آمپر ساعت قدرت دارد که برای ساعاتی طولانی امکان روشن ماندن آن را فراهم می کند. مطمئنا هر کسی قادر به پرداخت چنین رقمی برای یک تلفن هوشمند نخواهد بود، با این وجود، دوربین های به کار گرفته شده در آن، ارزش این هزینه کردن را دارند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

هوآوی روی طرح کلگسی x سامسونگ کار می کند

در

حالا دیگر چند وقتی است که هیچ شکی وجود ندارد، آینده گوشیهای هوشمند در اختیار صفحات خمیده و انعطاف پذیر خواهد بود و دیگر همه شرکتها مشغول کار بر روی این نوع گوشی هستند.

در حالیکه گوشی انعطاف پذیر سامسونگ موسوم به گلگسی x هنوز حتی به صورت یک طرح واقعی رسمی ارائه نشده است اما در حال حاضز هوآوی مشغول برنامه ریزی روی این موضوع است که چطور روی طرح گوشی خمیده ( انعطاف پذیر) مختص خودش کار کند!

رییس کمپانی هوآوی ریچارد یو در اکتبر گذشته اعلام کرد که این شرکت مشغول کار بر روی یک محصول انعطاف پذیر است در حال حاضر طرحهایی از تلفن خمیده هوآووی در فضای مجازی به نمایش گذاشته شده است که به نوعی ماهیت طرح هوآوی را مشخص می کند و طرفداران این فناوری متوجه می شوند که باید منتظر چه چیزی باشند در واقع هوآوی صاحب پتنت طراحی این گوشی هوشمند است .  (اصطلاح پتنت به معنای حق ثبت یا ثبت اختراع است)

آنچه که در این طرح می بینیم کاملا شبیه تبلتهای تاشو است منتها این بار صفحه نمایش خم می شود. بزرگترین چیزی که در مورد صفحه نمایش انعطاف پذیر هوآوی می توان ذکر کرد این است که این گوشی فاقد خطوط برش احمقانه است و دو صفحه نمایش بزرگ دارد که با یکدیگر ادغام می شود والبته این صفحه نمایش به حدی قابل انعطاف است که می توان آن را مثل یک کتاب باز و بسته کرد.

به هر حال این رقابت بین سه شرکت هوآوی و اپل و سامسونگ وجود دارد و باید دید کدام یک از این سه شرکت قادر خواهند بود اولین گوشی هوشمند انعطاف پذیر را تولیذ کنند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که دو شرکت اپل و سامسونگ هنوز موفق به تولید حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش نشده اند در حالیکه هوآووی با گوشی جدید خود یعنی mate R5 موفق به انجام اینکار شد . آیا ما شاهد شکست اپل و سامسونگ توسط این کمپانی چینی خواهیم بود و اولین گوشی انعطاف پذیر دنیا با برند هوآووی وارد بازار خواهد شد ؟

البته این موضوع را هم در نظر بگیرید که مدیر عامل سامسونگ در نمایشگاه ۲۰۱۸ MWC  که در بارسلون برگزار شد در پاسخ به خبرنگارانی که سوالات متعددی راجع به زمان رونمایی گلگسی X میپرسیدند پاسخ داد : واقعیت این است که ما به جای اینکه سعی بر اولین بودن در زمینه گوشیهای انعطاف پذیر داشته باشیم تلاشمان را بر بهترین بودن متمرکز کرده‌ایم و تا زمانی که این فناوری کاملا آماده نباشد آن را به بازار عرضه نمیکنیم.

وی در ادمه صحبتهایش اضافه کرد تلفنهای انعطاف پذیر بالاخره خواهند آمد و تنها موضوع زمان ارائه آنها مطرح است.

به هر حال اینطور به نظر میرسد که شرکت سامسونگ به طور فزاینده ای مشغول تبلیغات راجع به این موضوع است و احتمال دارد که در پایان سال میلادی جاری شاهد نسل اولیه این اسمارت‌فونها باشیم. و لذا رقابت اصلی هوآوی با سامسونگ خواهد بود.

سامسونگ حتی برای این محصول اسم هم انتخاب کرده است و گلگسی ایکس نام اسرار آمیزی است که این شرکت برای تلفنهای هوشمند خمیده( انعطاف پذیر) در نظر گرفته است. حالا هر روز شایعات بیشتری از این فناوری به بیرون درز پیدا میکند هر چند پتنتهای هوآوی هم باعث شده است که شکل این تلفنها بیشتر از پیش آشکار شود ولی شایعه استفاده از صفحات شکلپذیر هم همچنان داغ است.

به هر حال گلگسی ایکس نقطه شروع این تلفنها خواهد بود یا هوآوی موفق به تولید گوشی با صفحه تاشو خود خواهد شد، مهم نیست بلکه موضوع اصلی این است که آینده تلفنهای هوشمند همین تلفنهای با صفحات تاشو و انعطاف پذیر خواهد بود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

آشفتگی مطلق در قیمت گذاری دو پرچمدار جدید سامسونگ

در

به گزارش BGR.COMشنبه گذشته سامسونگ در جشنواره MWC بارسلونا دو محصول جدید خود یعنی گلگسی S9 و گلگسی S9 PLUS را معرفی کرد و البته حتی یک نفر در دنیا بابت دیدن جزییات این دو محصول سورپرایز نشد در واقع تمام جزییات و مشخصات این دو پرچمدار سامسونگ پیش از آنکه مدیران اجرایی سامسونگ روز شنبه در بارسلون آنها را بیان کنند به نوعی لو رفته بودند.

قیمت گذاری دو محصول جدید سامسونگ باعث تعجب و اعتراض بسیاری از کاربران شده است

کارشناس GBR  افزود : همه ما می دانستیم که گلکسی اس 9 و گلگسی اس 9 پلاس دقیقا شبیه نسل قبلی خود هستند و اصطلاح "باز طراحی" به نوعی یک تبلیغ بسیار ساده انگارانه برای فریب بازار محسوب می شود. ما همچنین می دانستیم که آنها (سامسونگ) تقریبا تمام قدرت و هدف خود روی دوربینهای معرکه محصولشان معطوف خواهند کرد و به نوعی روی این خصیصه قدرتمند گوشی خود مانور خواهند داد . ما حتی به طور دقیق می‌دانستیم که پرچمداران جدید سامسونگ چه موقع برای پیش فروش در دسترس قرار خواهند گرفت .

تنها چیزی که ما نمی‌دانستیم این بود که قیمت گلگسی اس 9 و گلگسی اس 9 پلاس چقدر خواهد بود .

که حالا بعد از گذشت این مدت مشخص شد که دلیل اینکه هیچکس از قیمت نهایی پرچمدارهای سامسونگ خبر ندارد چیست :

سامسونگ در بحث قیمت گذاری دچار یک آشفتگی مطلق شده است

در حقیقت به نظر می رسد که سامسونگ و شرکای تجاریش تا آخرین دقایق به یک نظر قطعی و مشخص در مورد قیمت نرسیده‌اند . البته اینکه ما می گوییم "به نظر می رسد" دلیلش این نیست که دقیقا از اتفاقاتی که پشت پرده رخ می دهد اطلاع نداشته باشیم. نتیجه این آشفتگی این است که هر کدام از  اپراتورهای تلفن همراه  این دو گوشی  را با یک قیمت متفاوت در اختیار کاربران آن در  ایالات متحده  آمریکا قرار می دهند.

( در آمریکا علاوه بر شرکتهای تولید کننده گوشی تلفن همراه ، بعضی از اپراتورها ضمن ارائه خدمات مخابراتی  گوشیهای جدید را در قالب پکهای پیشنهادی به کاربران می فروشند)

 و این یعنی کاربران در جاهای مختلف دنیا برای یک گوشی یکسان مبالغ مختلفی را پرداخت خواهند کرد. اما همچنان باید بدانید که بهترین و ارزانترین راه خرید این گوشیها این است که آنها را مستقیما از خود سامسونگ تهیه کنید .

طراحی گلگسی اس 9 هیچکس  را سورپرایز نکرد

به عنوان مثال قیمت این دو گوشی توسط چهار اپراتور بزرگ تلفن همراه در ایالات متحده به شرح ذیل است که می توانید این قیمتها را با خود سامسونگ مقایسه کنید . (سیارک)

 

Samsung: $720 for the Galaxy S9, $840 for the Galaxy S9+

سامسونگ 720 دلار برای S9 و 840 دلار برای S9+

 

Verizon: $800 for the Galaxy S9, $930 for the Galaxy S9+

اپراتور وریزون 800 دلار برای S9 و 930 دلار برای S9+

 

AT&T: $790 for the Galaxy S9, $915 for the Galaxy S9+

اپراتور ای تی اند تی 790 دلار برای S9 , 915 دلار برای S9+

 

T-Mobile: $720 for the Galaxy S9, $840 for the Galaxy S9+

 اپراتور تی موبایل  720 دلار برای S9 و 840 دلار برای S9+

 

Sprint: $792 for the Galaxy S9, $912 for the Galaxy S9+

اپراتور اسپرینت 792 دلار برای S9 و 912  دلار برای S9+

(لازم به ذکر است که اسپرینت ضعیفترین پوشش سیگنال را در ایالات متحده دارد )

همانطور که مشاهده می کنید تنها اپراتور T-MOBILE قیمتهایی برابر با قیمتهای رسمی کمپانی سامسونگ را انتخاب کرده است و ما بقی اپراتورها حتی با وجود طرح پیش پرداخت هم قیمت بیشتری از سامسونگ انتخاب کرده اند . البته همانطور که می دانید خدماتی که این اپراتورها ارائه می دهند متفاوت است و همیشه VERIZON بهترین خدمات را نسبت به سایر اپراتورها ارائه می کند . این شرکت پوشش سیگنال بسیار خوبی در اغلب نقاط امریکا دارد. و این تفاوت قیمتها عموما به اطر خدمات متفاوت ارائه شده توسط اپراتورهای تلفن همراه است اما همین سپتامبر گذشته بود که :

شرکت اپل گوشی آیفون 8 و آیفون X را در یک سیستم کاملا یکپارچه با قیمت یکسان در سرتاسرآمریکا ارائه کرد . در ایالت متحده فقط  اپراتورهای  at&t و Verizon هستند که گوشی iPhone را می‌فروشند و آیفون X هم در تمام آمریکا و توسط هر دو اپراتور و خود شرکت اپل با قیمت یکسان 999 دلار عرضه شد

 

رنگبندی ارائه شده برای گلگسی اس 9

 

اما موضوع دیگر که باعث شده است که سیاست سامسونگ در قیمت گذاری عجیب به نظر برسد این است که در حالیکه اکثر کشورهای دنیا افزایش قیمت زیادی را نسبت به محصول پیشین سامسونگ تجربه می کنند خریداران این گوشی در آمریکا کاهش قیمت 30 و 10 دلاری را نسبت به گلگسی اس 8 و گلگسی اس 8 پلاس تجربه می کنند .

گلگسی اس 8 با قیمت 750 دلار در آمریکا عرضه شد و هم اکنون برادر کوچکترش با قیمت 720 دلار در آمریکا به فروش می رشد و این یعنی 30 دلار کاهش قیمت نسبت به نسخه قدیمی تر و همچنین گلگسی اس 9 پلاس هم در آمریکا با قیمت 840 دلار عرضه خواهد شد در حالیکه گلگسی اس 8 پلاس با قیمت 850 دلار عرضه شد . در حالیکه اپل در سال 2018 قیمت محصولات خود را از وضعیت فعلی هم بالاتر خواهد برد اما سامسونگ برای اینکه بتواند در بازار رقابتی با اپل موفق باشد قیمت پرچمدار خود را حداقل در آمریکا کاهش داد. سامسونگ برنامه بلند مدتی برای جذب بازار ایالات متحده دارد و به همین دلیل با اینکه در اکثر نقاط دنیا قیمت گوشیهای خود را افزایش داده است اما در آمریکا روند کاهش قیمت را در پیش گرفته است تا بتواند این بازار بسیار گسترده را به تدریج از چنگال اپل و آیفون خارج کند. اما در هر صورت این موضوع باعث نارضایتی کاربران سامسونگ در اقصی نقاط دنیا به خصوص در آسیای شرقی شده است و حتی این موضوع باعث شده است که در فضای مجازی عکس العملهای منفی نسبت به چیپست اکسینوس ۹۸۱۰  به راه بیفتد هر چند عملکرد این چیپست در بنچ مارکهای تست سخت افزار خارق العاده بوده است اما این تفاوت قیمت بین کاربران باعث ایجاد یک دید منفی شده است

همانطور که اطلاع دارید گلگسی اس 9 و گلگسی اس 9 پلاس در دو نسخه ارائه می شوند . که نسخه اول که مخصوص بازارهای چین و آمریکاست با چیپست بی نظیر اسنپدراگون 845 ارائه می شود و نسخه جهانی آن که به دیگر نقاط دنیا اختصاص دارد با چیپست اکسینوس 9810 ارائه می شود.

قیمتگذاری گلگسی اس 9 در حدود همان قیمت محصولات قبلی سامسونگ یعنی اس 8 و نوت 8 بوده است

کارشناسان BGR معتقدند که اینچنین آشفته بازاری در طول عمر بازار تلفنهای همراه بی سابقه بوده است و این بی توجهی به نوعی توهین به کاربران سامسونگ در نقاط مختلف دنیا است .

سامسونگ مدتهای زیادی را صرف تبلیغ این دو گوشی پرچمدارش کرد و به نوعی این موضوع را به همگان القا کرد که با یک محصول بسیا متفاوت از قبل مواجه خواهیم شد اما وقتی به قیمت گذاری S9 و S9+ نگاه می کنیم متوجه می شویم که در واقعیت هیچ چیز عجیب و جدیدی در این دو محصول نیست و کاهش قیمت آنها در آمریکا به نوعی نشان دهنده پسرفت آنها در ارائه یک تکنولوژی جدید و برتر است . البته لازم به ذکر است که بعضی از این اپراتورها نظیر AT&T  برای جذب مشتری شیوه های پرداختهای 24 ماهه و یا 30 ماهه را هم تحت پوشش قرار می دهند . این شرکت بزرگترین اپراتور ارائه دهنده خدمات تلفن همراه در ایالات متحده آمریکا است و مسلما این طرحها در راستای اهداف بلند مدت سامسونگ برای جذب بازار آمریکا است اما در هر صورت این آشفتگی قیمت به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

با توجه به قیمتهای ذکر شده در BGR احتمالا گلگسی اس 9 در کشور خودمان با قیمتی حدود سه میلیون و پانصد هزار تومان و گلگسی اس 9 پلاس با قیمتی حدود چهار میلیون تومان عرضه خواهد شد و به همین دلیل باید منتظر قیمت بسیار نجومی برای گلگسی نوت 9 باشیم .

در حالیکه اپل در سال 2018 قیمت محصولات خود را از وضعیت فعلی هم بالاتر خواهد برد اما سامسونگ برای اینکه بتواند در بازار رقابتی با اپل موفق باشد قیمت پرچمدار خود را حداقل در آمریکا کاهش داد.ترجمه  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

بلند پروازی هوآوی با P20 Pro اولین گوشی با دوربین سه‌گانه!

در

گوشی ۲۱۰۰ دلاری هوآوی با سه دوربین اصلی و دو حسگر اثر انگشت معرفی شد

 

 (سیارک) همانطور که می دانید محصولات هوآوی احتمالاً به این زودی ها در بازارهای آمریکا یافت نخواهند شد اما در هر صورت هوآوی روزپنجشنبه پرچمدار جدید خودش به نام p۲۰pro را معرفی کرد

این که گوشی p۲۰pro از نظر شما یک اسمارت فون جذاب است یا نه موضوع بحث ما نیست موضوع  مهم  این است که به طور قطع به یقین این گوشی با سایر اسمارت فون هایی که تاکنون دیده اید فرق دارد ابتدا به معرفی نسخه معمولی این گوشی می‌پردازیم و در ادامه راجع به نسخه بلندپروازانه و عجیب و غریب آن موسوم به پورشه دیزاین صحبت خواهیم کرد.

از لحاظ استانداردهای کلی طراحی p20 pro کاملا شبیه به آیفون‌10 است. یعنی با همان بریدگی صفحه‌نمایش معروف به ناچ که سنسورها و دوربین جلو در آن قرار گرفته اند هر چند حاشیه پایین آن ضخیم تر است. این گوشی اولین اسمارت فون در جهان است که سه دوربین اصلی دارد

هواوی یکی از معدود تولیدکنندگان تلفن همراه است که از چیپست های اختصاصی خود استفاده می کند. به جای استفاده از پردازنده‌ معمول اسنپدراگون، قلب تپنده p20pro چیپست های‌سیلیکونی kirin970است

کایرین 970 چیپست 10 نانومتری و هشت هسته‌ای هوآوی است و قدرت cpu با چهار هسته cortex A73- 2.36GH و چهار هسته CORTEX A53 - 1.6GH تامین میشود. 

پردازنده گرافیکی p20 پرو هم mail-G72M12-767MH است که  جزء بهترینهاست. 6 گیگابایت RAM دارد و 128 گیگابایت هم حافظه داخلی این ابرموبایل کمپانی چینی هوآوی است باطری 4000 میلی آمپری آن هم با پورت USB-c ارائه میشود. استاندارد IP67 هم دارد که یعنی در مقابل گرد و غبار به صورت کامل تایید شده است و در مقابل نفوذپذیری مایعات تا عمق ۱ متر تا ۳۰ دقیقه مقاوم است. این اسمارت فون به فناوری ارتباطی NFC وIR blaster مجهز شده است که nfc را همه میشناسید ولی ir blaster همان فناوری مادون قرمز یا Infrared است که در کنترل تلوزیون به کار رفته است. یعنی این تلفن قابلیت ریموت کنترل شدن وسایل الکترونیکی مختلف را هم دارد.(که البته چندان تکنولوژی خاصی نیست) 

صفحه نمایش 6.1 اینچی p20 pro دارای رزولوشن 2240در 1080 پیکسل با نسبت تصویر 18:9 است و دارای تراکم پیکسلی 408 پیکسل در اینچ و از نوع Oled است 

طراحی

جلوی گوشی ترکیبی از ایده های عجیب و غریب است. در بریدگی بالای صفحه نمایش دوربین جلو و اسپیکر قرار دارند  . اما طراحی گوشی با این بریدگی در تناقض با دکمه هوم فیزیکی است
معمولاً این نوع بریدگی در بالای صفحه برای به حداکثر رساندن فضای صفحه نمایش است اما p20 pro دارای یک دکمه در حاشیه پایینی قاب است که باعث شده است ضخامت این قسمت بیشتر از سایر حاشیه‌ها باشد این دکمه صرفاً یک اسکنر اثر انگشت است و کارایی دیگری ندارد در واقع این گوشی از دکمه‌های لمسی روی صفحه نمایش استفاده می کند ولی در تبلیغات آنها را نشان نمی دهند بارزترین خاصیت p۲۰ پرو طراحی دوربین آن است که به نظر می‌رسد بزرگترین گام در صنعت عکاسی اسمارت‌فون‌ها باشد

گوشی Huawei P20 Pro از اولین دوربین سه گانه Leica دنیا بهره می برد. همچنین از پیشرفت‌های بی سابقه ای در هوش مصنوعی برخوردار است که تجربه عکاسی هوشمند بی نظیری را با گوشی هوشمند برای کاربران به ارمغان آورده است

سنسور اصلی 40 مگاپیکسل از نوع RGB با گشودگی دیافراگم f/1.8 و سنسور دوم از نوع مونوکروم و سومی هم تله فوتو است که به ترتیب 20 و 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.6و f/2.4 هستند. ترکیب سنسورهای 40 و 8 مگاپیکسلی زوم 5 برابری را ممکن میسازد که توسط مدیران هوآوی زوم هیبریدی نام گرفته است. این دوربین همچنین به یک سیستم جدید و اختصاصی پردازش رنگی Leica و یک پردازنده ISP اختصاصی در کنار سنسور شدت رنگ برای تولید رنگ های بهتر مجهز شده است.

این افراط در طراحی دوربین جلو هم مشاهده میشود چرا که یک دوربین سلفی با سنسور 24 مگاپیکسلی در p20 پرو قرار گرفته است. این دوربین بدون شک تمام جزییات و کوچکترین منافذ روی پوست را در عکسهای سلفی نشان خواهد داد. 

عکاسی در نور کم با وجود ISO 102400 از دیگر قابلیت های دوربین سه‌گانه محسوب می شود.

در حوزه فیلم برداری هم Huawei P20pr0 از لرزش گیر 6 محوره بهره برده و از فیلم برداری آهسته یا Slow Motion با قابلیت ثبت 960 فریم در ثانیه برای ثبت کلیه جزییات در حرکت آهسته برخوردار شده است.

هوآوی در بحث رنگ بدنه هم ابتکار به خرج داده است و علاوه بر رنگهای مشکی، آبی تیره و رزگلد، یک رنگ جدید به نام twilight "گرگ و میش" هم در خط تولید قرار داده است. این رنگ بدین صورت است که در زیر نور و در زوایای مختلف ترکیبهای متفاوت رنگ از بنفش تا سبز را به نمایش میگذارد. 

سیستم عامل گوشی هم آخرین ورژن اندروید یعنی نسخه 8.1 اوریو است. رابط کاربری هم مثل تمام محصولات هوآوی رابط موسوم به EMUI میباشد که حالا دیگر در بین کاربران اندروید حسابی جا افتاده است. و در اینجا از آخرین نسخه این رابط یعنی EMUI 8.1 استفاده شده است

خوب چیز دیگری برای گفتن باقی نمانده است، نه صبر کنید! باز هم هست. 

هوآوی یک نسخه لاکچری از p20Pro را هم معرفی کرده است. برای اینکه بتوانید اسم این ورژن از p20 پرو را به طور کامل بیان کنید قبلش باید یک نفس عمیق بکشید چرا که اسمش به قدری طولانی است که احتمالا وسطش نفس کم بیاورید 

این نسخه porsche design huawei mate RS(rate sport) نام دارد که انصافا برای یک اسمارت فوت اسم طول و درزی است  ولی تا اطلاع ثانوی پورشه دیزاین صدایش میکنیم. 

این نسخه برای کسانی است که دوست دارند پول بیشتری خرج کنند چرا که قیمت آن دو برابر نسخه معمولی p20pro است 

ابعاد صفحه نمایش پورشه دیزاین 6 اینچ است و رزولوشن آن هم قدری بیشتر یعنی 2880 در 1440 است و حافظه داخلی آن هم دو برابر نسخه پرو معمولی یعنی 256 گیگا بایت است. و فناوری اتوفوکوس لیزری دارد و البته لگوی  و نوشته بزرگ و جذاب porsche design در  پشت و جلوی گوشی خودنمایی میکند در ضمن این مدل از قابلیت شارژ بی‌سیم هم برخوردار است هوآوی گویا خیلی به حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش اعتقاد ندارد زیرا این مدل علاوه بر حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش یک حسگر دوم هم در پشت گوشی و به صورت سنتی تعبیه کرده است پورشه دیزاین با فضای حافظه داخلی 256 گیگا بایتی ارائه میشود 

قیمت نسخه معمولی این گوشی 899 یورو یعنی معادل 1116 دلار است یعنی 117 دلار گرانتر از آیفون ایکس است

اما داستان از این هم جذاب تر میشود. گوشی هوآوی پورشه دیزاین RS با قیمت حدود دو برابر پی بیست پرو یعنی 1695 یورو یا 2100 دلار به فروش میرسد. ( بیش از ده میلیون تومان) 

خوب هنوز شاخ درنیاورده‌‌اید؟ پس گوش کنید! هوآوی معتقد است ممکن است کسانی باشند که نسخه پورشه دیزاین 256 گیگابایتی برایشان مناسب نباشد لذا تصمیم گرفته‌اند نسخه 512 مگابایتی را با قیمت فقط و فقط 2600 دلار عرضه کنند تا این عزیزان هم مشکلشان حل شود! 

دقت فرمودید؟ چیزی معادل سیزده میلیون و پانصد هزار تومان بدون هزینه واردات و تعرفه گمرگ و سود واسطه‌های داخلی! 

البته حتما در جریانید که گوشی پورشه دیزاین قابلیت کنترل کامل اتومبیل پورشه را دارد و حتی شرکت هوآوی یک ویدئوی تبلیغاتی را هم با گوشی mate 10 نسخه پورشه دیزاین با یک خودروی پورشه پانامرا منتشر کرد و این قابلیت را به رخ دیگر رقبا کشاند. 

خوب برای کسی که پورشه سوار میشود و این گوشی را برای ست کردن با خودروی چندصد هزار دلاری‌اش میگیرد 2600 دلار پول زیادی نیست. 

آنها (هوآوی)، میدانند بازار هدف را چطور و از چه کسانی انتخاب کنند! 

پی نوشت: محض رضای خدا دیگر نام این شرکت را “پورش” تلفظ نکنید! منبع : Ars Technica

ترجمه  itrans.ir  

نظرات

در ادامه بخوانید...

میان رده‌ها- قسمت اول هوآوی nova 3e

در

میان رده‌ها – این قسمت : هوآوی nova 3eova 3e

(سیارک) بعد از صحبت و بررسی کاملی که در مورد شرایط بازار و قیمت پرچمداران در سیارک مقاله (خداحافظ پرچمدار )داشتیم طبق قولی که داده بودیم به سراغ یکی از گوشهای میان رده شرکت هوآوی رفتیم تا ضمن بررسی مشخصات این گوشی به نقاط ضعف و قوت این میان رده خوش ساخت نگاهی دقیق بیاندازیم.

در ابتدا باید نظر شخصی خودم را درباره این گوشی روشن کنم : راستش را بخواهید به نظر من اصطلاح خوش ساخت به تنهایی برای توصیف کلی NOVA 3E کافی نیست و نمی تواند حق مطلب را درباره این میان رده زیبا و مدرن شرکت هوآوی ادا کند .

هوآوی در ساخت nova 3E از ترکیب شیشه و فلز استفاده کرده است. بدنه شیشه‌ای آن به حدی زیبا و براق است که نمی توان چشم از آن برداشت که البته این شیشه 2.5D به شدت شبیه گوشی آنر 9 و البته برادر پرچمدارش یعنی p20 است.  نوا 3 ایی در بازارهای جهانی به نام p20 lite هم شناخته می شود و لذا شباهتش به سری p20 بی دلیل نیست به خصوص رنگ آبی آن که گویا آرام آرام در حال تبدیل شدن به رنگ سازمانی شرکت هوآوی است که واقعا در زیر نور جلوهای زیبا و خاصی را ایجاد می کند و انعکاسی جادویی درست مثل یک منشور دارد. اما ( چرا همیشه بعد از هر تعریفی یک اما وجود دارد؟) این بدنه شیشه‌ای بسیار لک پذیر است و اثر انگشت شما را به شدت جذب می کند و همین موضوع باعث می شود که بعد از چند بار دست به دست شدن گوشی بدنه پشتی واقعا چهره زشتی پیدا کند هر چند با یک بار دستمال کشیدن پاک می شود ولی خوب نمی توان مدام مشغول دستمال کشیدن گوشی خود باشید. ایراد دیگر بدنه شیشه‌ای ضعیف و شکننده بودن آن است که مجموع این دو مشکل شما را به خرید یک قاب محافظ با پوشش کامل پشت سوق می دهد که هم در نقش محافظ ظاهر شود و هم مانع کثیف شدن بدنه شیشه‌ای گوشی شود

فریم فلزی گوشی هم رنگ قاب پشتی است ومات و غیرلغزنده است ، این خصوصیت مثبت بعلاوه عدم وجود لبه تیز و به اصطلاح گرد بودن گوشه های nova 3E باعث شده است که این گوشی ارگونومی خوبی داشته باشد و هنگام در دست گرفتنش اصلا احساس بدی نداشته باشید.

تا جایی که ما میدانیم گوشیهایی که از جنس بدنه شیشه‌ای بهره می برند معمولا وزن زیادی دارند ، اما شاهکار طراحی گوشی nova 3e  مربوط به وزن کم آن است چرا که با وجود این ابعاد و بدنه شیشه‌ای وزن 145 گرمی nova 3e واقعا قابل تحسین است. دوربین دوگانه برجسته پشتی با چیدمان عمودی قرار گرفته است که در جای خودش راجع به این چینش سخن خواهیم گفت صفحه نمایش 5.84 اینچی nova 3e حدود 80 درصد از بدنه گوشی را فراگرفته است که قسمت جالب ماجرا وجود بریدگی موسوم به ناچ در بالای صفحه نمایش است . شما چه طرفدار اپل باشید و چه از منتقدان این شرکت میوه‌ای باشید نمی توانید از تاثیری که این شرکت بر روند طراحی موبایل در جهان دارد به راحتی گذر کنید، در اوایل سال گذشته میلادی تمام شرکتها به سمت طراحی گوشیها با حداکثر ابعاد صفحه نمایش رفتند و سعی کردند تا جایی که ممکن است از حاشیه های اطراف صفحه بکاهند و نسبت صفحه به بدنه را به بالاترین حد ممکن برسانند در همین راستا اصطلاحاتی نظیر فول ویژن و فول ویو و اینفینیتی در حوزه صفحه نمایش وارد بازار موبایل شد. اما این بار هم اپل با معرفی آیفون x و آن بریدگی خاصش که نامش را هم ناچ گذاشتند، توجه همه را به خودش جلب کرد . حالا این بریدگی احتمالا برای اولین بار وارد دنیای میان رده‌ها شده است ( هوآوی در طراحی پرچمدارش p20pro از ناچ استفاده کرده بود )

خوب هوآوی تا کنون دو خصوصیت را از آیفون x قرض گرفته است جالب اینجاست که یکی از این خصوصیتها را بهبود بخشیده است و یکی دیگر از آنها را واقعا بد اجرا کرده است. میزان بریدگی ناچ در هوآوی nova 3e تقریبا نصف میزان آن در آیفون x‌است و از این حیث زیباتر شده است و این امیدواری را در ما به وجود آورد که این بریدگی بی خاصیت هم به زودی از صحنه موبایلها حذف شود ولی در عوض دوربین دوگانه برجسته nova 3e با اینکه باز هم کپی از ایده‌های اپل است اما مقدار بیرون زدگی آن بسیار بیشتر از آیفون x است و به جای اینکه تاثیر مثبتی در طراحی این گوشی بگذارد تبدیل به یک نکته منفی و حتی می شود گفت منصرف کننده از خرید این گوشی شده است و باعث می شود که وقتی گوشی روی قاب پشتی قرار میگیرد به اصطلاح لق بزند( خوشبختانه این ایراد یعنی دوربینهای برجسته هم مثل دو ایراد لک پذیری و شکننده بودن بدنه شیشه‌ای   با خرید یک قاب محافظ تا حدود زیادی مرتفع می شود که مشخصا از خوش شانسی طراحان این گوشی است) حسگر اثر انگشت در پشت گوشی واقع شده است که بنده به شخصه اسکنراثرانگشت در جلوی گوشی را ترجیح میدهم اما همانطور که همه شما میدانید این موضوع مستلزم تعبیه دکمه هوم است و وجود دکمه هوم در تعارض با صفحه نمایش بدون حاشیه است لذا این موضوع تبدیل به یک چالش بسیار سخت برای کمپانیهای بزرگ شده است راه اول همین قرار دادن حسگر اثر انگشت در بدنه پشتی گوشی است که راه راحت و ارزانی است اما راه دوم تعبیه اسکنر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش است  که اتفاقا اگر اشتباه نکنم  هوآوی دومین یا سومین  شرکتی بود که در زمینه قرار دادن حسگر اثرانگشت در زیر صفحه نمایش اقدام کرد هر چند این روش بسیار گران  و تا حدودی سخت است ولی هوآوی امسال با مدل Mate RS پورشه دیزاین خود اینکار را انجام داد که البته گوشی بسیار گران قیمیتی هم هست اما نباید فراموش کنیم که داریم درباره یک میان رده صحبت می کنیم . دکمه ولوم و پاور هم در قسمت بالای لبه سمت راست و در زیر هم یعنی در کلیشه‌ای ترین و شاید درست ترین جای ممکن قرار گرفته‌اند در سمت چپ هم درگاه سیم کارتها قرار گرفته است که سیم دوم قابل جایگزینی با کارت حافظه از نوع میکرو اس دی است. تا یادمان نرفته این را هم بگوییم که این گوشی از پورت USB Type c بهره می برد و اسپیکر هم در لبه پایینی و در کنار همین پورت واقع شده است.(سیارک)

صفحه نمایش : بهتر از اچ دی خوبتر از فول اچ دی

صفحه نمایش nova 3e با ابعاد 5.84 اینچ حدود 80 درصد از بدنه جلویی را اشغال کرده است، درست از همین جا است که نوا 3 ایی شروع به فاصله گرفتن از دنیای میان رده‌ها می کند شاید هرگز تبدیل به یک پرچمدار پرمیوم نشود ولی مسلما در کنار میان رده های عادی هم قرار نمیگیرد. چرا که وقتی به این گوشی نگاه می کنید از بزرگ بودن صفحه نمایش به وجد می آیید. برای روشن شدن موضوع یک مثال می زنم :

گوشی شیائومی mi 5 با ابعاد 144.6×69.2×7.3 در نوع خودش از کناره ها بی حاشیه محسوب می شود ولی این گوشی با این ابعاد یک صفحه نمایش 5.15 اینچی ( 73 درصد نسبت صفحه نمایش به بدنه) را ارائه می کند اما nova 3e با ابعاد 148.6×71.2×7.4 میلیمتر ( 80.5 درصد نسبت صفحه نمایش به بدنه) صفحه نمایش 5.84 اینچی را به کاربر عرضه می دارد یعنی به ازای 4 میلیمتر ارتفاع و دو میلیمتر عرض چیزی حدود هفت دهم اینچ صفحه بزرگتری خواهد داشت که بسیار عالی است. این صفحه نمایش از نوع ips است و رزولوشن 1080 در 2280 پیکسل دارد که تراکم پیکسلی 432 پیکس بر اینچ خواهد داشت . هوآوی برای این نمایشگر نام Display 2.0 را انتخاب کرده است . گوشه های گرد آن و هماهنگی فوق العاده با انحنای بدنه هم از خصوصیت جالب توجه نوا 3 ایی است . یکی از مواردی که باعث می شود اسکار طراحی نمایشگر در این گوشی به طراحانش تعلق بگیرد امکان شیفت رزولوشن بین دو حالت فول اچ دی پلاس+FHD و اچ دی پلاس+HD توسط کاربر است که باعث مصرف کمتر باطری میشود. اما برای میزان روشنایی حداکثر این نمایشگر به اعدا مختلفی در نقدهای متفاوت برخوردیم به گونه‌ای که از 325 نیت تا 550 نیت روشنایی حداکثر برای نمایشگر NOVA 3E ذکر شده بود، کیفیت نمایش رنگهای طبیعی ، کنتراست و  زاویه دید صفحه نمایش NOVA 3E  با بهترینهای بازار فاصله اندکی  دارد اما برای یک میان رده نه تنها رضایت بخش بلکه بالاتر از حد متوسط  هستند.

کیفییت صدا: زمانی برای بد بودن

نوا 3 ایی فقط یک اسپیکر دارد که برای تماشای فیلم و پخش موسیقی با ولوم متوسط کیفیت بسیار مطلوبی دارد اما مطمئنا برای گوش کردن موسیقی با صدای بلند متوجه نویز خواهید شد . اما خوشبختانه طراحان شرکت هوآوی در مورد جک 3.5 میلیمتری دچار جوزدگی مزمن تقلید از محصولات اپل نشده‌اند و اقدام به حذف جک هدفون نکرده‌اند و یک عدد هدفون از نوع ایرباد هم در جعبه این گوشی قرار داده‌اند که البته صدای بلندی ندارد .

سخت افزار : همان همیشگی

هوآوی باز هم از چیپستهای اختصاصص خودش استفاده کرده است ،چیپست Kirin 659 با پردازنده ۸ هسته ای که 4 هسته آن فرکانس 2.36 گیگا هرتزی دارند و 4 هسته آن هم فرکانس 1.7 گیگاهرتزی دارند و پردازشگر گرافیکی Mali-T830 MP2، چهار گیگابایت حافظه رَم و ۶۴ گیگابایت فضای حافظه داخلی. این همان ترکیب مخصوص سرآشپز سخت افزاری هوآوی است که در بسیاری از محصولات آنها استفاده شده است و جواب خودش را هم در حد و اندازه خودش  پس داده است . تمام کارهایی که یک کاربر معمولی قصد دارد با موبایلش انجام دهد با این ترکیب بدون کوچکترین مشکلی اجرا می شود و حتی بازیهای سه بعدی و نه چندان سنگین هم مثل آسفالت 8 بدون مشکل روی آن اجرا می شود ولی انتظار انجام بازیهایی مثل PUBG را حتی در حالت تنظیمات گرافیکی پایین هم نداشته باشید . در مورد 64 گیگا بایت حافظه داخلی هم دیگر همه شما تا کنون باید به ضرس قاطع متوجه این موضوع شده باشید که این مقدار حافظه اسمی دستگاه است و مقداری از آن در اختیار فایلهای سیستمی است که در نوآ 3 ایی حدود 13..4 گیگا بایت در اختیار سیستم عامل و متعلقاتش است و 50.6 گیگا بایت آن آزاد است که اگر اهل فیلم و اپلیکیشنهای متنوع و عضویت در چند پیامرسان مختلف باشید احتمالا کفاف خرج و مخارج بایتهای شما رو نمی دهد و باید به فکر خرید یک کارت حافظه از نوع میکرو اس دی باشید که به خاطر این یکی باید با سیم کارت دوم خداحافظی کنید.. از چهار گیگا بایت رم موجود هم حدود نصف آن یعنی 2 گیگ آزاد است و هرچه تعداد برنامه های باز بیشتر باشد این مقدار کمتر و کمتر می شود

سنسور اثر انگشت بر روی قاب پشتی و پایین تر از ماژول دوربین قرار دارد که با یک اشاره کوچک انگشت فعال می شود که برای گوشیهای هوآوی چیز عجیبی نیست این حسگر مدت زمانی که برای شناسایی انگشت و باز کردن قفل نیاز دارد حدود نیم ثانیه است . هرچند این تنها کارایی این سنسور نیست با تعریف انگشتهای مختلف برای این سنسور می توانید به تماسها پاسخ دهید، پنل اعلانها را پایین بکشید، عکس بگیرید، صدای آلارم اعصاب خردکن صبح را قطع کنید و چند کار دیکر که خود شما در تنظیمات گوشی با انگشتهای متفاوت برای این گوشی تعریف می کنید.

فناوری تشخیص چهره:

باز هم اولین ، باز هم بهترین

هووای از بعد امنیتی برای میان رده خود سنگ تمام گذاشته است و علاوه بر اسکنر اثر انگشت NOVA 3E را مجهز به فناوری تشخیص چهره کرده است تا از این حیث هم اولین یمان رده‌ای در دنیا باشد که به قابلیت FACE UNLOCK مجهز می شود. البته هرگز نمی شود یک قابلیت نرم افزاری را با قابلیت سخت افزاری اثر انگشت مقایسه کرد ولی به هر حال این گوشی با اسکن چهره افراد توسط دوربین سلفی نسبت به شناسایی چهره اقدام می کند. هر چند که هووای مدعی است که قابلیت تشخیص چهره در این گوشی حدود 1000 نقطه و جزییات از صورت صحب گوشی را اسکن می کند ولی به هر حال هنوز هم در محیطهای تاریک کاربران نمی توانند از این سیستم استفاده کنند اما سرعت و دقت FACE UNLOCK در محیطهای با روشنایی زیاد بسیار عالی ارزیابی شد و حتی بسته شدن چشم کاربر هم تشخیص داده می شود. در هر صورت این میان رده با وجود داشتن حسگر اثر انگشت از این روش هم به عنوان یک راه جایگزین استفاده کرده است که در بین میان رده‌ها یک قابلیت فوق العاده محسوب می شود و در این مورد هم یک گام دیگر به پر چمداران شرکتهای بزرگ تولید تلفن همراه نزدیک شده است.(سیارک)

دوربین:

سری گوشیهای nova در برند هوآوی همیشه عکاسهای قابلی بوده‌اند و حالا آخرین گوشی از این خانواده سعی دارد تا خودش را به عنوان یک گوشی با دوربین عوکاسی قابل تحسین ثابت کند. در سالهای قبل ایجاد قابلیت بوکه ( محو پس زمینه و جدا کردن سوژه از بکگراند) یکی از اهداف اصلی در ساخت دوربین گوشیها بود تا هر چه بیشتر تصاویر ثبت شده در گوشیهای تلفن شبیه به دوربینهای DSLR شوند و این اواخر شرکتهای سازنده گوشیهای هوشمند به لطف دوربینهای دوگانه و سه گانه و یا دیافراگم دوگانه ( گلگسی اس 9) به این مهم دست پیدا کردند . NOVA 3E به عنوان یک میان رده با ماژول دوربین دوگانه 16 و 2 مگا پیکسلی قابلیت بوکه را برای شما به ارمغان می آورد . دوربین 16 مگا پیکسلی با ابعاد پیکسل 1.12 میکرومتری و ضریب دیافراگم f/2.2 تصاویر قابل قبولی ثبت می کند و دوربین 2 مگاپیکسلی دوم برای ایجاد عمق و ثبت تصاویر بوکه به کار میرود.

نمونه عکس nova 3e 

این دوربین در نور روز عملکرد فوق العاده‌ای دارد عکسهای بسیار زیبایی میگیرد و عملا هیچ نقطه ضعفی برای عکاسی ( در حد متعارف و شاید بالاتر )در نور روز ندارد. و شاهد کمترین مقدار نویز در عکسها هستیم و رنگ بندی عکسها هم بسیار طبیعی و قابل قبول است ولی در نور کم تمام تلاشهای این دوربین برای ثبت عکشهای باکیفیت بالا با شکست مواجه می شوند البته همین دوربین در نور کم هم عکسهای فاجعه‌ای نمی گیرد ولی خوب با آنچه که مورد انتظار ما بود فاصله داشت که با توجه به مشخصات دوربین بسیار عادی است. جالب است بدانید این دوربین از قابلیت فوکوس خودکار با سیستم تشخیص فاز برخوردار است . این گوشی به واسطه وجود دیافراگم واید قابلیت تعیین محل فوکوس و میزان محو شدن پس زمینه را حتی بعد از ثبت عکس دارد . نرم افزار دوربین nova 3e شباهت بسیاری به محصولات قبلی خودش دارد و چیز جدیدی به آن افزوده نشده است .

دوربین سلفی nova 3e هم یک دوربین 16 مگاپیکسلی است ولی ابعاد پیکسل کوچکتری دارد ( حدود 1 میکرو متر) ضریب دیافراگم دوربین سلفی هم f/2 است که باعث می شود بتواند میدان دید بیشتری داشته باشد. نرم افزار نوا 3 ایی ویرایش بالایی مثل بزرگ کردن چشم و روتوش پوست روی عکسهای سلفی انجام میدهد که خودش مدعی است که طبیعی است ولی خوب شخصا معتقدم تصویری که با دوربین سلفی این گوشی گرفته می شود خیلی بهتر و شاداب‌تر از خودتان است . لااقل چند موردی که ما دیدیم اینطور بود.

نرم افزار

در این مورد هم هوآوی از بهترین ترکیب خودش استفاده کرده است البته بهترین ترکیب تا قبل از ارائه p20pro بود . روی nova3e نسخه هشتم سیستم عامل اندروید( اوریو) با نسخه 8 رابط کاربری مخصوص هوآوی یعنی Emotion UI سوار شده است. هووای با یک پرش 2 شماره‌ای از EMUI 5 به نسخه 8 شیفت کرد تا صرفا هماهنگی عددی بین رابط کاربری ونسخه اندروید به وجود بیاید. واقعتیش این است که هیچوقت نتوانستم با رابط کاربری EMUI ارتباط برقرار کنم و به عنوان مثال این رابط را در مقایسه با MIUI شیائومی یک رابط خشک و غیر جذاب می ذانم . به هرحال این رابط هم چیزیست که باید با آن ساخت . نسخه 8 EMUI نسبت به نسخه قبلی یعنی EMUI 5.1 تغییر چندانی نکرده است البته بعضی تغییرات در این نسخه انجام شده است مثلا قابلیت اپلیکیشن دوقلو ( App Twin) که برای بعضی اپلیکیشن ها مثل فیسبوک و واتس آپ کاربرد دارد و می توان با این قابلیت به صورت همزمان صاحب دو حساب کاربری بود. ولی خوب App Twin فقط یک شکل پیش پا افتاده از قابلیت second space و Dual Apps رابط کاربری شیائومی است .

عملکرد بریدگی بالای صفحه در دو حالت

قابلیت سوایپ سه انگشتی برای اسکرین شات هم با اینکه جذاب است ولی بازهم یکی از همان کپی ها از امکانات MIUI‌است به شخصه معتقدم اگر یک بار از رابط کاربری شیائومی استفاده کنید دیگر مابقی لانچرها برایتان جذابیتی نخواهند داشت چه برسد به رابط کاربری Emotion UI که همیشه از نقاط ضعف هوآوی محسوب می شده است. قابلیت READING MOD در این رابط کاربری هم وجود دارد که با خاموش کردن پیکسلهای آبی، باعث می شود نور زردی روی صفحه‌ نمایش غالب شود ولی در اینجا اسم این قابلیت Eye comfort است که باعث می شود مطالعه و خواندن روی نمایشگر کم ضررتر باشد.

باطری:

خیلی وقت است که دیگر کسی صرفا با عدد ظرفبت باطری نسبت به میزان شارژدهی یک باطری قضاوت نمی کند. البته ضخامت 7.4 میلی متری nova3e و ابعاد نسبتا کوچک آن مانع از قرار دادن یک باطری بزرگ در این گوشی می شود ولی طراحان هوآوی با همین شرایط یک باطری 3000 میلی آمپری را در این میان رده جا داده‌اند که اگر به این نکته دقت کنید که پرچمدار جدید سامسونگ یعنی گلگسی s9 هم یک باطری با ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعت دارد به ارزش کار مهندسان شرکت هوآوی پی می برید. هرچند که دیگر صرفا ظرفیت اسمی باطری نمی تواند معیار مناسبی برای تعیین توان یک باطری یک گوشی باشد و عوامل مختلفی مثل cpu و نوع نمایشگر و نحوه استفاده از گوشی در این مورد تاثیرگذار هستند ولی با همه این عوامل باید گفت که باطری nova3e به عنوان یک میان رده باطری مناسبی است و عموما با استفاده مداوم از اینترنت 4g و وبگردی و عملکرد مولتی مدیا می تواند یک روز کامل شارژ گوشی را تامین کند که به نظر ظرفیت مناسب است. این گوشی از نسخه دوم فناوری شارژ سریع 18 واتی پشتیبانی می کند که می تواند طی 30 دقیقه از 0 تا 43 درصد این گوشی را شارژ کند. از آنجایی که در چند مورد این گوشی را با xiaomi mi 5 مقایسه کردیم در مورد قابلیت fast charge هم این مقایسه را انجام میدهیم . می 5 هم مثل nova 3e یک باطری 3000 میلی آمپری غیرقابل تعویض توسط کاربر دارد اما فناوری شارژ شریع شیائومی می تواند طی مدت 30 دقیقه از صفر تا 83 درصد این گوشی را شارژ کند ولی با توجه به چیپست کوالکام اسنپدراگون 820 که در قلب mi 5 وجود دارد و همچنین صفحه نمایش ips آن در صورت استفاده مداوم از اینترنت 4g و عملکرد مولتی مدیا این گوشی در روز نیاز به دوبار شارژ کردن خواهد داشت ولی با سرعت بالای شارژ این نقیصه جبران شده است . در هر صورت nova 3e در زمینه باطری عملکرد کاملا متوسطی دارد و نه می توان آن را ضعیف‌تر از سایر میان رده ها ارزیابی کرد و نه می توان مثل صفح نمایش و دوربین خوبش آن را یک میان رده پرمیوم نامید.

مطلبی دیگر راجع به این بریدگی بی‌خاصیت:

نکته‌ای که حتما باید ذکر کنیم و در این مورد هم سعی می کنیم که به صورت ترجمه لغت به لغت از سایت techradar.com بیانش کنیم این است : "ما هیچ لزومی برای طراحی صفحه نمایش با بریدگی ناچ احساس نمی کنیم و باور کنید که این طراحی اصلا باعث نمی شود که با یک خصوصیت درخشان مواجه شویم اما گویا این طراحی قرار است فراگیر شود و ما باید آن را بپذیریم" .نمی دانم که شرکتها چه اصراری به طراحی صفحه نمایش ناچ(بریدگی بالای صفحه نمایش) دارند وقتی که این بریدگی در عمل هم هیچ کار مفیدی انجام نمی دهد و کناره‌های آن حتی محلی برای اجرای اپلیکیشنها نیست و صرفا برای نشان دادن اعلانها استفاده می شود البته وقتی که اپلیکیشنها را اجرا می کند قسمت بالایی صفحه نمایش درست موازی با خط پایین بریدگی خاموش می شود و اپلیکیشنها در نمایشگری با نسبت 18 به 9 اجرا میشوند در این بین فقط وقتی از نرم افزار گالری استفاده میکنید و عکسها در کل صفحه نمایش به انضمام کناره های بریدگی نمایش داده می شوند که خود این حرکت هم ظاهر زیبایی ندارد و یک ذوزنقه خالی در کناره عکس چندان جلوه خوبی ندارد خود من به شخصه هیچ زیبایی خاصی هم در تعبیه این بریدگی نمی بینم به همین خاطر می شود ناچ را هم از محاسن این دستگاه برشمرد و هم آن را از معایب اصلی NOVA3E حسابش کرد که ما ترجیح دادیم در این مورد رای ممتنع صادر کنیم.

 

جمع بندی بعد از قیمت!

مگر جمع بندی بدون اطلاع از قیمت ممکن است ؟ اگر همین مشخصات روی یک گوشی هزار دلاری باشد می توان در جمع بندی به کلمه افتضاح قناعت کرد و اگر قیمت آن 250 دلار باشد هیچ کلمه‌ای یتوان بیان محاسن آن را نخواهد داشت. ولی هیچکدام از این خبرها نیست چرا که اولا nova 3e‌هنوز وارد بازار کشور ما نشده است اما با توجه به همان شیوه‌های خاص خودمان سعی می کنیم با نگاهی به قیمت جهانی آن نرخ داخلی این گوشی را حدس بزنیم ! هرچند خبرهای ضد و نقیضی از قیمت این میان رده به گوش می رسسد اما با توجه به نوسات اخیر بازار موبایل و قیمت بالای پرچمداران و هجوم اکثریت مردم برای خرید میان رده ها، به نظر می رسد که هوآوی در انتخاب قیمت این گوشی بسیار محتاطانه عمل کند. این گوشی در کشورهای حوزه خلیج فارس با قیمت حدود 1200 درهم به فروش می رسد که اگر با پول کشورمان معادل سازی شود و البته بحث تعرفه و سود را هم لحاظ کنیم به قیمتی کمتر از دو میلیون تومان برای نسخه 64 گیگابایتی آن خواهیم رسد چرا که nova 3e در دونسخه 64 و 128 گیگابایتی وارد بازار کشورمان خواهد شد . اما شنیده ها حاکی از این است که قیمت این گوشی در چین برای مدل 64 گیگابایتی 330 دلار و برای نسخه 128 گیگا بایتی 360 دلار نهایی شده است که با توجه به 9 درصد ارزش افزوده و 9 درصد مالیات علی الحساب و گمرک و همچنین بین 10 تا 22 درصد هم سود باید به این رقم چیزی 28 تا 40 درصد افزود که رنج قیمتی این گوشی با دلار 4200 تومانی در محدوده یک میلیون و هفتصد و هشتاد تا نزدیک دو میلیون تومان برای نسخه 64 گیگا بایتی آن قرار میگیرد.البته با همین محاسبات نسخه 128 گیگابایتی nova3e بین یک میلیون و نهصد تا دو میلیون و دویست هزار تومان قرار میگیرد. و دست آخر شایعه 370 یورویی قیمت این گوشی که باعث می شود که قیمت این گوشی بیش از دو و نیم میلیون تومان باشد که در این صورت برای خرید این گوشی باید بیشتر تامل کرد.

بازهم تاکید میکنم که این قیمتها صرفا یک حدس از وضعیت قیمتی این میان رده باکیفیت است و با توجه به نوسات هر روز و هر لحظه بازار موبایل و ارز اگر با قیمتهایی حدود دو برابر این نرخها هم مواجه شدید اصلا جای تعجب نیست. 

cpu

 Huawei Kirin 659, octa-core 4 x 2.36GHz + 4 x 1.7GHz

Platform

 Android 8.0 Oreo, Huawei EMUI 8.0

 Memory

 RAM - 4GB; storage - 64GB, up to 256GB microSD

 Display

 5.84" IPS LCD, 19:9 ratio, 80.5% screen-to-body, 432ppi

 Camera

 Main - Dual-lens 16MP+2MP; front - 24MP

 Connectivity

 Wi-Fi, Bluetooth 4.2, GPS, NFC; USB Type-C, 3.5mm audio

 Battery

 3000mAh

 Price

 --------

این گوشی در سه رنگ آبی مشکی و صورتی ارائه میشود که رنگ آبی آن یک سر و گردن بهتر از دو رنگ دیگر است  دلیلش هم واضح است ! نه؟

جمع بندی :

نوا تری ایی یک میان رده بسیار باکیفیت و مناسب است که با قیمت زیر دو میلیون تومان میتواند گزینه اصلی کسانی باشد که قصد و یا توان مالی خرید پرچمداران سامسونگ و اپل و هوآوی را ندارند .

این گوشی محسنات فوق العاده‌ای دارد که صرفا در پرچمدارن امسال پیدا میشود مثل وجود دو سیستم امنیتی اثر انگشت و تشخیص چهره، دوربین دوگانه با امکانات و مشخصات در خور توجه که دوربین nova 3e را با فاصله در میان میان رده‌ها صدرنشین می کند، ، طراحی بسیار زیبا و قابل توجه که این گوشی در زمره زیباترین میان رده‌ها قرار و حتی بعضی پرچمدارها قرار میدهد، از صفحه نمایش خارق العاده این گوشی با رزولوشن +FHD و +HD و همچنین امکان انتخاب رزولوشن دلخواه برای تنظیم و کاهش مصرف باطری نمی توان به سادگی گذشت. ,نصب آخرین نسخه اندروید و رابط کاربری که نشان از بروز بودن این دستگاه دارد، امکان شارژ سریع، وزن کم و ابعاد مناسب، پورت یو اس بی TYPE C، ارگونومی و خوش دست بودن نوا 3 ایی هم از جمله محاسن قابل ذکر آن هستند از کیفیت مناسب ساخت و متریال هم که سخنی نمی گوییم چرا که هوآوی در این مورد اصلا دست کم نگذاشته است، از معایب این گوشی هم می توان به لک پذیری قاب شیشه‌ای ، شکننده بودن این قاب و برجستگی بیش از حد ماژول دوربین پشتی اشاره کرد که همانطور که قبلا اشاره کردم با خرید یک قاب محتفظ مناسب می توان تا حدود زیادی این سه ایراد را مرتفع کرد، کیفیت صدای نه چندان خوب، رابط کاربری نه چندان دل‌انگیز EMUI ( که البته کاملا بستگی به سلیقه کاربر دارد) و همچنین سخت افزار تکراری و مشابه با دیگر میان رده‌های هم تراز، شارژ دهی متوسط هم از مواردی هستند که می توانند در زمره معایب این گوشی قرار بگیرند.(سیارک)

با توجه به همه موارد گفته شده تنها یک قیمت مناسب می تواند nova3e در گیشه هم بدل به یک موفقیت کند چرا که فعلا این گوشی نقدهای مثبت زیادی گرفته است اما چه بسیار گوشیهای خوبی که به خاطر طمع صاحبان و یا در نظر نگرفتن شرایط بازار و اصول رقابت در مقابل یک رقیب به شدت ضعیف تر تبدیل به یک شکست خورده تمام عیار شده‌اند. لذا باید منتظر ببینیم و ببینیم که سیاست هوآوی در قبال بازار رنوسان این روزهای موبایل چگونه خواهد بود؟ شما چطور فکر می کنید؟ نظرات خودتان را در مورد خصوصیات این گوشی و همچنین قیمتی که گمان می کنید برای nova 3e مناسب و عادلانه است ذیل همین مطلب در بخش نظرات برای ما بنویسید!

در قسمت بعدی سری مقاله‌ میان رده‌ها احتمالا به سراغ یکی از محصولات ایسوس و یا شیائومی خواهیم رفت ! با ما همراه باشید

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

شاهکارهای دنیای گیمینگ بخش دوم

در

System Shock 2

(سیارک) اسم «Shodan» را زمانی که در گفتگو با هر خوره بازی ای عنوان کنید، اشتیاق فراوانی نشان می دهد و لبخندی بر صورتش نقش می بندد. System Shock 2 که در سال 1999 تولید به بازار عرضه شد، پیشتاز سبک بازی های شوتر اول شخص بود و راه را برای آنها هموار کرد. در حقیقت این بازی بود که با طراحی فوق العاده و ایده پردازی جدیدش، این سبک شوتر اول شخص را به دنیای گیمینگ معرفی کرد. بیایید نگاهی دقیق تر به دنیای این بازی و حال و هوای آن بیندازیم؛ در ابتداری بازی شما خود را در یک ایستگاه فضایی می بینید، درحالی که به نظر می رسد هیچ موجود زنده ای به جز شما زنده نمانده است و تک و تنها هستید. کمی بعد متوجه می شوید که کسان دیگری هم در این ایستگاه فضایی حضور دارند، روگ ال شودان (Shodan) شخصیتی در داستان است که تلاش دارد شما را آزار دهد. در طول بازی با نوارهای صوتی مواجه می شوید که در آن ها اشاره ای به داستان نسخه قبلی بازی می شود و این سیستمی است که بازی های بسیار دیگری از آن بهره گرفتند. اینگونه نوآوری ها در System Shock 2 کم نبود. قابلیت های زیادی هم به عنوان گیمر در بازی در اختیار شما قرار داده شده است؛ هم قادر هستید وارد نبرد با دشمنان خود شوید و هم می توانید با استفاده از سیستم های مختلف همانند یک هکر رفتار کنید و کارهایی اینگونه انجام دهید. این بازی هوشمندانه طراحی شده و تنش زیادی را متوجه گیمر می کند. می توان گفت که فراتر از عصر خود بود.

Grand Theft Auto: Vice City

این شاهکار استودیوی بازی سازی Rockstar توانست به خوبی جا پای نسخه قبلی این بازی بگذارد و نه تنها چیزی از آن کم نداشت، بلکه در مواردی هم بهتر عمل کرد. داستان بازی در سال 1980 میلادی روایت می شود و شهری که در آن بازی می کنید، شبیه سازی شهر میامی آمریکا است با کمی تغییرات. خشونت، خلاف، ماشین های مسابقه ای، مواد مخدر و بسیاری موارد دیگر چیزهایی هستند که در این بازی اپن ورد فوق العاده با آن ها سر و کار خواهید داشت و بیشتر مراحل بر پایه این موارد طرح ریزی شده است.

این بازی برخی ایده های خود را از فیلم هایی چون «صورت زخمی» می گیرد و به زیبایی و با مهارت تمام خشونت موجود در شهر وایس را به تصویر می کشد. شخصیت اصلی داستان بازی با ریختن خون و زحمت بسیار قصد دارد تا امپراطوری خود در این شهر را بر پا کند و در رسیدن به این مهم از انجام هیچ کاری دریغ نمی کند. دهه هشتاد میلادی در این بازی به خوبی به تصویر کشیده شده است. موسیقی متن بازی که دیگر نیاز به تعریف ندارد و همین مسائل است که آن را بدل به شاهکاری کرده که هنوز که هنوزه می توان از انجامش لذت برد. جالب است بدانید که جک تامسون (که وکیل است) دو بار این بازی را به این ادعا که تصویرگر جنایاتی واقعی است به دادگاه کشانده است.

GoldenEye 007

در سال 1997 که این بازی وارد بازار شد، به قدری خوب بود که به سرعت رقبای دیگر خود را از میدان به در کرد. بخش مولتی پلیر آنلاین این بازی که در آن زمان همچون حالا زیاد شایع نبود، توجهات زیادی را به خود جلب کرد و سرگرمی بسیار خوبی برای نوجوانانی که نمی دانستند چه کار کنند به حساب می آمد. بدون اغراق، این بازی با ورود به عرصه گیمینگ انقلابی به پا کرد. این نکته را در نظر داشته باشید که معمولاً بازی هایی که بر اساس فیلم ساخته می شوند از کیفیت خوبی برخوردار نیستند، حتی تا امروز هم نمی توان بازی هایی را پیدا کرد که از روی فیلم ساخته شده و شاهکار به حساب بیایند، اما این مسئله در رابطه با Golden Eye فرق می کند. این بازی بدل به یکی از بهترین بازی های شوتر کنسول شد و بخش سینگل پلیر و مراحل بازی به خوبی طراحی شده بود و شما را پای کنسول میخکوب می کرد و حس می کردید خود جیمز باند هستید. بخش مولتی پلیر بازی که با تقسیم کردن صفحه نمایشگر به دو بخش انجام می شد به سرعت در خوابگاه ها میان جوانان همه گیر شد و وقت زیادی را صرف این بازی جذاب می کردند. از دیگر نکات این بازی، به کار گرفتن قابلیتی بود که تا آن زمان در هیچ بازی ای به کار گرفته نشده بود؛ کشتن هدف از فاصله ای دور با اسلحه تک تیر انداز. با وجود این که نزدیک به دو دهه از انتشار این بازی می گذرد، باز هم می توان برای تجربه ای دلچسب به سراغ آن رفت.

The Elder Scrolls V: Skyrim

این بازی نقطه عطفی برای بازی های نقش آفرینی به حساب می آید و این سبک بازی را وارد دنیایی جدید کرد. دنیای بزرگ و زیبای بازی در کنار جزئیاتی که با مهارت تمام کار شده است شما را کنجکاو می کند تا زیر هر صخره و در هر مکان ناشناخته ای سرک بکشید و ببینید آیا می توانید یک مأموریت جدید یا یک شیء بخصوص پیدا کنید یا خیر.

یکی از نکاتی که در مورد برخی بازی ها شایع است این است که هر نسخه نسبت به نسخه قبلی کمی از ارزشش کاسته شده و جذابیت خود را از دست می دهد (البته نه در مورد شاهکارهایی چون جی تی ای و یا Witcher)، اما در مورد Skyrim هم شرایط به گونه ای دیگر بود و در این نسخه به وضوح می توان دید که تغییرات شگرفی نسبت به نسخه پیشین به وجود آمده و پیشرفت چشمگیری داشته است. داستان بازی نیز بسیار خوب از آب در آمده و روابط و تنش های میان شهر ها و کشورهای همسایه در دنیای بازی بسیار جذاب است. نکته دیگر این است که در تمام گوشه و کنار بازی می توانید چیزهای بخصوص و جالبی پیدا کنید و همین مسئله است که شما را ترغیب می کند تا جایی که زمان داشته باشید به گشت و گذار در دنیای بزرگ آن بپردازید و از پیدا کردن اسلحه های زیبا لذت ببرید. مأموریت های بازی نیز از جذابیت و گیرایی کافی برخوردار هستند. تمامی این نکات، به همراه نقاط مثبت دیگری که در حوصله این مقاله نمی گنجد، Skyrim را بدل به یکی از بهترین بازی های نقش آفرینی تمام دوران کرده است.

Battlefield 1942

این بازی که در سال 2002 منتشر شد، در حقیقت پایه ریز نسخه های آینده Battlefield شد و ساخت و طراحی بازی به قدری خوب بود که در زمان انتشارش توانست بازخوردهای بسیاری خوبی دریافت کند و گیمرهای زیادی به انجام آن اشتیاق نشان دادند. علاوه بر بخش دو نفره بازی و نیز همکاری های تیمی که در بازی وجود داشت، نوآوری های بسیاری در این بازی وجود داشت که آن را بدل به یک اثر کاملاً تازه کرد. حال و هوای این بازی در کوران جنگ جهانی دوم و در سال 1942 است. مکان هایی که در آن درگیری های بازی صورت می گرفتند بسیار بزرگ و پهناور بودند و قابلیت استفاده از ادواتی که در دریا هوا و زمین کاربرد داشتند از دیگر نکات جدید این بازی بود. در این بازی می توانید هدایت یک کشتی جنگی بزرگ را به عهده گرفته و به آن فرمان دهید که مکان مشخصی را بمباران کند. یک بمباران هوشمندانه در این بازی می تواند روند جنگ را به سود شما تغییر دهد. جنگ ها و درگیری های بزرگی که در این بازی شاهد آن بودیم، در زمان خود بی سابقه بود و Battlefield 1942 به عنوان میراثی برای این سری بازی به حساب می آید که همچنان با قدرت به کار خود ادامه می دهد و نسخه های جدیدی را وارد بازار می کند. Battlefield نخستین نسخه از این سری بازی است و جالب است بدانید که تیم سازنده این بازی متشکل از چهارده نفر بیشتر نبود.

Dota 2

زمانی که آخرین قهرمان یا هیرو در بازی Dota 2 کشته می شود، بازی به پایان نمی رسد، حتی فراتر از آن زمانی که سیستم خود را خاموش می کنید و می روید، بازی همچنان ادامه دارد؛ Dota 2 یک بازی نیست، یک سبک زندگی است.

این بازی مولتی پلیر آنلاین استودیو بازی سازی Valve یکی از عمیق ترین و پیچیده ترین بازیهایی است که تا کنون وارد دنیای گیمینگ شده است و با وجود اینکه اساس بازی یک چیز بلاتغییر است، مرتباً امکانات جدیدی به آن اضافه می شود و تغییراتی جزئی در آن روی می دهد. به خاطر دشواری بازی، کسانی که تازه شروع به انجام آن می کنند، به زودی آن را کنار گذاشته و خسته می شوند، اما کسانی که گرفتار دنیای بی نظیر این بازی شده و در آن پیشرفت کنند، به ندرت وقت خود را صرف انجام بازی های دیگر می کنند. قابلیت استفاده از بیش از صد قهرمان یا هیرو در این بازی وجود دارد که هرکدام قابلیت های منحصر به فرد خود را دارند و این توضیحی منطقی برای این مسئله است که چرا بسیاری صدها ساعت وقت پای این بازی گذاشته و می گذارند. هر استراتژی ای که با شکست مواجه می شود، هر مرگ و هر پیروزی تجربه جدیدی به حساب می آید و بازی شما را بهبود می بخشد و با نکات تازه ای آشنا می شوید. نکته جالب این است که به خاطر تنوع بی نظیر بازی، هر بار که دشمنی را از پای در می آورید، همانند اولین بار، احساس رضایت می کنید و خوشحال می شوید و این به هیچ وجه روندی نیست که شما را خسته کند. بازی در کنار چهار دوست صمیمی در تیمی متشکل از پنج نفر؛ کشتن هیروهای دشمن، جمع آوری طلای بیشتر برای خرید آیتم های متنوع بازی، به کارگیری استراتژی های جدید و جدید و درنهایت تلاش برای رسیدن به منطقه دشمن و نابودی آن، تجربه ای است که به هیچ عنوان خسته کننده نمی شود و هربار از انجام آن لذت خواهید برد.

Thief II: The Metal Age

این بازی تجربه بی نظیری از مخفی کاری را در اختیار شما می گذارد. Looking Glass استودیوی سازنده این بازی است که دنیایی باور پذیر طراحی کرد. دنیایی که تداعی گر زمانی است که تکنولوژی در راه پیشرفت قدم های اولیه خود را بر می داشت جادوی دنیای قدیم و قرون وسطی کم کم داشت طرفداران خود را از دست می داد. نکته بسیار جالب در بازی شخصیت پردازی نقش اول داستان بازی است که شما در نقش آن بازی می کنید؛ شخصیت بدی که هیچ اهمیتی به پایان دنیا نمی داد اگر خانه هایی که از آنها دزدی می کند، خراب نمی شدند. Thief II تمامی ابزار لازم برای یک بازی مخفی کاری بی نظیر را در اختیار گیمرها گذاشت. دیالوگ های خنده دار محافظان در بازی نیز از دیگر نقاط قوت این بازی است که به خوبی نوشته شده اند و لحظات لذت بخشی را برای شما فراهم می کند. راه رفتن آهسته روی پاشنه های پا بر روی سقف ساختمان ها، وارد شدن به ویلاهای بزرگ از طریق راه ها مخفی و بسیاری کاهای جالب دیگر نه تنها به شما این احساس را می داد که یک دزد واقعی هستید، بلکه حس می کردید که در کار خود استاد هستید.

Silent Hill 2

چهار قسمت نخستین بازی Silent Hill برای تمامی گیمرهای قدیمی از ارزش بخصوصی برخوردار هستند، اما دومین قسمت این سری بازی، جایگاه دیگری دارد. در این قسمت از این بازی، فضا و لوکیشن به گونه ای کاملا بخصوص طراحی شده که نقشی تأیین کننده در روند بازی پیدا کرد. بازی در ژانر وحشت حرفهای زیادی برای گفتن دارد، قاتل های روانی، زامبی ها و غریبه هایی که تشنه به خون شما هستند و دمی شما را آسوده نمی گذارند. در حقیقت تمرکز بازی برای ایجاد وحشت در دل لوکشین و اتمسفر بازی نهفته است. نکته دیگر این است که گیمر از نظر ذهنی به شدت تحت تأثیر قرار می گیرد و تنش زیادی برای او دارد که هدف از یک بازی ترسناک خوب نیز همین است. بازی به قدری ترسناک است که به دشواری می توان آن را با سایر بازی های ژانر وحشت قیاس کرد؛ شما انسانی را مشاهده می کنید که از همه چیز خود محروم شده است و تأثیر آن را به وضوح در محیط اطرافش مشاهده می کنید، تأثیری که کمتر در سایر بازی های ترسناک می بینیم. حتی کسانی که ادعا می کنند در برابر بازی های ترسناک مقاوم هستند و تأثیر چندانی رویشان ندارد، با انجام این بازی نظرشان تغییر خواهد کرد. حتی اگر دهه ها از انتشار آن گذشته باشد.ترجمه  itrans.ir 

این مقاله ادامه دارد...

نظرات

در ادامه بخوانید...

چهارمین لیگ بازی های رایانه ای ایران

در

چهارمین لیگ بازی های رایانه ای ایران درحال برگزاری است.

این مسابقات توسط سامسونگ میزبانی می شود. باتوجه به تعداد بالای گیمر در کشور انتظار استقبال بیشتری بود که فعلا محقق نشده است. مسابقات از 6ام تا 16 شهریور از ساعت 10 تا 22 ادامه خواهد داشت.

 این مسابقات در سالن 30 برج میلاد تهران در حال انجام است.

نظرات

در ادامه بخوانید...