رجیستری گوشی


در مورد طرح رجستری تلفن همراه قبل از هرچیز باید بدانید این طرح فقط به گوشی‌هایی مربوط می‌شود که تا به حال سیم کارت در آنها قرار نگرفته و به نوعی هنوز خریداری نشده‌اند. پس درواقع طرح رجیستری موبایل روی گوشی‌هایی که ‌اکنون در دست مردم است، هیچ اثری ندارد. فقط گوشی‌هایی که از مسیرهای غیرقانونی وارد شده‌اند در شبکه‌ فعال نمی‌شوند. پس باید به یاد داشته باشید هنگام خرید تلفن همراه حتما سیم کارت خود را در آن قرار داده و به قول معروف جنس دربسته خریداری نکنید.
 هر تلفن همراهدارای یک کد IMEI می باشد که کاملا منحصر‌به‌همان گوشی است و دقیقا مربوط به برند می باشد. باگذاشتن سیم کارت داخل گوشی، اپراتور کد IMEI تلفن همراه را با فهرست ثبت شده در گمرک کشور چک می کند و در صورتی که کد به‌عنوان قانونی ثبت شده باشد، استفاده از آن را امکان‌پذیر می‌نماید. در واقع اگر گوشی هوشمند شما با سیم کارت‌های اپراتورهای رسمی کشور کار کند، دیگر مشکلی از نظر هویت دستگاه وجود ندارد.
اگر دوست دارید بدانید گوشی هوشمندی که همین حالا در دست دارید از مسیر قانونی وارد شده یا جنس قاچاق است، می‌توانید کد IMEI گوشی را به سامانه پیامکی 30008887 ارسال کنید. با این کار پیامی برای شما ارسال می‌شود که از ثبت یا عدم ثبت شناسه در واحد تجاری گمرک خبر می‌دهد.
برای این‌که بدانید کد IMEI گوشی شما چیست، سه راه وجود دارد: از روی جعبه دستگاه این کد را بخوانید یا سراغ بخش باتری دستگاه رفته و در زیر آن کد را مطالعه کنید یا با وارد کردن *#06# کد را از خود گوشی فراخوان دهید.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید