زندگی از طریق چشمان زنبور عسل

زندگی از طریق چشمان زنبور عسل
زندگی از طریق چشمان زنبور عسل: نرم افزار جدید، چشم انداز حیوانات را نشان می دهد
با تنظیم پارامترهای مختلف دید ، این فتوشاپ پرقدرت به آنچه حیوانات دیگر ممکن است از منظر ما ببینند ، اشاره دارد. اینکه حیوانات دیگر جهان را چگونه می بینند ، هنوز هم یک اسرار است - اما این نرم افزار جدید فتوشاپ قصد دارد چشم انداز آنها را آسان تر جلوه دهد.
 
یک تیم تحقیقاتی نوعی فتوشاپ پیشرفته را طراحی کرده است که به کاربران اجازه می دهد وضوح تصویر ، رنگ و روشنایی را تغییر دهند تا بیشتر به آنچه که سایر گونه ها ممکن است درک کنند ، برسند.
زندگی از طریق چشمان زنبور عسل
این یک زمینه از آبی ها از منظر یک انسان (سمت چپ) و یک زنبور (راست) است
سدریک ون دن برگ ، نویسنده مقاله ، می گوید: تصاویر بدست آمده همان نمونه های دقیقی از موجودات دیگر نیستند - ما هنوز به اندازه کافی نمی دانیم که مغز و چشم چطور جهان را پردازش می کنند. اما با وجود این سه معیار(رنگ ، روشنایی و وضوح تصویر) ، تیم وی از این نرم افزار برای تهیه یك دید زنبور عسل استفاده كرد: چشم اندازی مملو از نور ماوراء بنفش پرشده و كمی مبهم تر از آنچه كه ما انسانها می بینند. 
وان دن برگ می گوید ، گرچه محققان در سراسر جهان جنبه های خاصی از دید را در گونه های دیگر تجزیه و تحلیل کرده اند ، اما جمع آوری تمام اطلاعات برای یک آزمایش می تواند چالش برانگیز باشد. بنابراین او و تیمش با بسیاری از کارشناسان بینایی حیوانات مشورت کردند تا در مورد چگونگی متفاوت بودن بینایی در برخی گونه ها به توافق برسند. سپس این تیم نرم افزاری ساخته اند که به کاربران امکان می دهد رنگ ، روشنایی و وضوح تصویر را برای دستکاری در دید حیوانات مختلف دستکاری کنند. 
 
ون دن برگ می گوید: این حشرات مورد آزمایشات و آزمایشات آزمایشگاهی زیادی قرار گرفته اند که برخی از چگونگی عملکرد بینایی آنها را نشان می دهد ، بنابراین آنها برای نشان دادن روش فتوشاپ مناسب بودند.
به عنوان مثال ، در یک عکس از فضای سبز و برخی از گلها ، تنظیمات beelike باعث شده به تصویر رنگ های نئونی اضافه شود و به تقریب نور UV که این حشره می بیند ، باشد. ون دن برگ می گوید ، بینایی زنبور نسبت به ما ضعیف تر است ، زیرا آنها جزئیات کمتری را نسبت به ما از همان فاصله مشاهده می کنند. اما هنگامی که آنها به یک گل نزدیک می شوند ، اشعه ماوراء بنفش - بخشی از طیف نوری که ما نمی توانیم ببینیم در گلبرگها الگوهای پیچیده تری ایجاد می کند.
 
باز هم ، این تغییر تصویر فقط تقریب روشهای متفاوت بینایی زنبورها است. این کمترین میزان دقت دید زنبور عسل از فاصله 20 فوت را تعیین نمی کند - فقط نشان دهنده مه آلود بودن آن است. و ما نمی توانیم ببینیم که نور ماوراء بنفش چه رنگ هایی تولید می کند. ون دن برگ امیدوار است که هرچه بیشتر افراد از آن استفاده کنند یا از توابع جدید درخواست کنند تا فتوشاپ آنها دقیق تر شود.
 
یکی از مناطقی که می تواند شاهد پیشرفت باشد میزان درخشندگی است ، زیرا بسته به میزان نزدیکی یک حیوان به یک جسم ، تغییر می کند. و از آنجا که سیستم برای بعضی از حیوانات استخراج می کند ، آزمایش آینده باید دیدگاه های پیشنهادی را تأیید کند.
 
ون دن برگ می گوید: "این ایده است که چگونه می توانید با روشی مدولار و پویا ، مدل سازی بصری را انجام داده و اطلاعات را از آن استخراج کنید."

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید