چین بینگ را فیلتر کرد

در

طبق گزارش Financial Times و اعلام چاینا یونی‌کام (شرکت تلفن دولتی چین)، آخرین موتور جستجوی خارجی نیز در چین فیلتر شد، بینگ شرکت مایکروسافت آخرین موتور جستجوی خارجی بود که در چین کار می کرد.

بینگ از دیروز 23 ژانویه از دسترس خارج شد، مایکروسافت اعلام کرد که مشکل درحال پیگیری است.

درحال حاضر با فیلتر بینگ تنها موتور جستجو در چین baidu است.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

ماجرای محرمانه اولین آیفون

در

(سیارک) : "استیو با تاکید شدید به من گفت که ماجرا مطلقاً فو‌ق‌سری است. او گفت قصد دارد هرکسی که ماجرا را لو دهد اخراج کند. تا سرحد مرگ وحشت کرده بودم!"


تونی فادل در حال سبک سنگین کردن این بود که چگونه به استیو جابز توضیح دهد که نمونه اولیه (پروتوتایپ) چیزی که قرار بود موفق‌ترین محصول تکنولوژی تاریخ شود را گم کرده ‌است. آن چیز، نمونه اولیه آیفون اپل بود که ده سال پیش به بازار عرضه شد.
او چند لحظه قبلش از هواپیما پیاده شده ‌بود، دست به جیبش برده‌ بود و... هیچ.
او به من گفت: "داشتم به همه سناریوهای ممکن بابت اینکه چگونه ماجرا را توضیح بدهم، فکر می‌کردم. هرچند هیچ‌کدام از آنها پایان خوشی نداشتند."تازه دو ساعت پس از آن واقعه بود که او بالاخره توانست یک نفس راحت بکشد. گروهی که در حال جستجو بودند، ایده‌ای نداشتند که در تلاش برای یافتن چه چیزی هستند.
"ظاهراً از جیبم بیرون افتاده بود و رفته بود بین دو تا صندلی!"
به فاصله چند ماه، زمانش فرا می‌رسید که جهان درباره این دستگاه کوچک آگاه شود. ولی آن لحظه، زمانی بود که آقای فادل باید آن را دو دستی می‌چسبید.
الهام‌گیری از آیپاد
بعضی اوقات، از تونی فادل به عنوان "پدرخوانده" آیپاد یاد می‌شود. او در سال ۲۰۱۰ اپل را ترک کرد و شرکت نِست را پایه‌گذاری کرد که فعالیتش در حوزه اتوماسیون خانگی بود. آن شرکت اکنون در اختیار آلفابت، کمپانی مادر گوگل است. او سال گذشته این شرکت را نیز ترک کرد.
تا جایی که به آقای فادل برمی‌گردد، امروز نه روز ۱۰سالگی، بلکه بزرگداشت ۱۲ و نیم سالگی اولین آیفون محسوب می‌شود.منظور زمانی است که وی به دنبال موفقیت آیپاد، شروع به کار بر روی ایده‌ای کرد که قرار بود بخت و اقبال اپل را دگرگون کند. هرچند در آن مقطع زمانی، هدف این بود که ساخت و تولیدش به آینده موکول شود.
در آن زمان، آیپاد ظرفیت پخش ویدیو و حتی اجرای گیم را نیز پیدا کرده‌ بود.
او گفت: "در شرایطی بودیم که شبکه‌های دیتا (اینترنت بر روی موبایل) در حال ظهور بودند. باید آن محصول را به شکل یک پلتفرم قابل استفاده برای عموم می‌دیدیم."
به گفته او، شروع کار از این نقطه، همان چیزی بود که باعث شد آیفون مرزها را در هم بشکند.
در شرایطی که رقبایی همچون مایکروسافت در تلاش بودند با مینیاتوریزه کردن PC آن را در یک موبایل جای دهند، اپل به دنبال بزرگ‌تر کردن آیپاد و تبدیل آن به یک دستگاه پیچیده‌تر بود.
این در حالی بود که در بخش دیگری از اپل، اقداماتی برای ساخت یک کامپیوتر مکینتاش مجهز به تاچ‌اسکرین آغاز شده بود.
"آنها به طور مخفیانه بر روی آن کار می‌کردند. سایزش در حد ابعاد یک میز پینگ‌پنگ بود. استیو به من نشانش داد و گفت می‌خواهم آن را بردارم و داخل یک آیپاد بگذارم."
فادل به جابز هشدار داد که چنین کاری زمان‌بر است و به پول و یک زیرساخت اختصاصی نیاز دارد.
"ما نیاز به هزاران نفر داشتیم که هم بر روی تولید این صفحه تصویر کار کنند و هم خود محصول را نهایی و آماده عرضه به بازار کنند. و پس از همه این کارها، تنها شش ماه فرصت داشتیم که محصول را در بازار توزیع کنیم. واضح است که از پس این کار برآمدیم، اما به این سادگی‌ها نبود."
حذف کیبورد
همزمان، بحثی در اپل درگرفت که تبدیل به یک مجادله آتشین شد.و آن بحث، طرح یک پرسش بود: "آیا آیفون باید با کیبورد باشد یا بدون کیبورد؟"
فادل گفت: "این جدل در طول ۴ ماه شدت گرفت. اوضاع خیلی بی‌ریخت شده‌بود."
آنطور که فادل به یاد می‌آورد جابز که معتقد به حذف کیبورد بود، از دست افرادی که با ایده‌اش مخالفت می‌کردند خشمگین شد و بدون رودربایستی گفت: "تا لحظه‌ای که با ما موافق نباشید، نمی‌توانید به این اتاق برگردید. اگر نمی‌خواهید عضو تیم باشید، نباشید."
مخالفت‌ها به فاصله‌ای کوتاه متوقف شدند.
در نهایت، آیفون با همین مشخصات در سال ۲۰۰۷ رونمایی و کمی بعد، به بازار عرضه شد.از آن زمان، بیش از یک میلیارد آیفون فروخته شده‌است و به کمک همین محصول بود که اپل به ثروتمندترین کمپانی جهان بدل شد.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

در ادامه بخوانید...

آیا اپل می تواند شما را وادار کند که دوباره یک آیپد بخرید

در

زمانی که استیو جابز در سال 2010 اولین آیپد را برای جمعیت مشتاق آشکار ساخت، او آن را یک " محصول کاملا جادویی و انقلابی: نامید. و گفت :" این بهترین تجربه ی گشت و گذاری است که شما تا به حال داشته اید"،  این سخن در سال 2010 معقول بود. صفحه نمایش های تلفن های هوشمند به طور قابل توجهی کوچک تر شده بودند (به طور معمول در حدود 3.5 اینچ در مقابل 5 یا 6 اینچ امروزه)، در حالی که لپ‌تاپ ها سنگین تر بودند و فاقد صفحه لمسی بودند.

برخلاف اینکه اوایل مورد تمسخره قرار گرفت، اپل مفهوم کلی یک تبلت را به میلیون ها مصرف کننده معرفی کرد.تولید کنندگان دیگر برای معرفی دستگاه های مشابه رقابت کردند، هرچند تعداد کمی از آن ها مطابق با جذبه آیپد بود.
اما هفت سال بعد، آیپد دچار مشکل شد. درست است، بر اساس آخرین آمار شرکت تحقیقاتی IDC، اپل هنوز هم بیشترین محموله تبلت را در جهان می سازد. اما این بزرگترین کشتی در دریاچه ای است که به سرعت در حال تبخیر شدن است. IDC می‌گوید فروش جهانی تبلت 20.1 درصد در سه ماهه‌ی چهارم سال 2016 سقوط کرد. کل فروش آیپد در سه ماهه‌ی اخیر خود 19 درصد کاهش یافته است، این موضوع در روز سه‌شنبه گذشته اعلام شد، در حالی که درآمد حاصل از فروش این دستگاه ها 22 درصد کاهش یافت. مدیران اپل، حداقل به صورت عمومی، در مورد آینده ی آیپد با اعتماد به نفس باقی می مانند. مدیر عامل اپل، تیم کوک، در اوایل این هفته در مورد درآمدهای اپل گفت : " من هنوز هم در مورد اینکه ما می توانیم درآمد داشته باشیم، خیلی خوشبین هستم ". در طی این گفت و گو، مدیران اپل استدلال کردند که تغییرات در سطوح موجودی و کسری‌های المان حداقل در بخشی برای فروش ضعیف آیپد قابل سرزش هستند. و آیفون یک فروشنده ی پر حرارت باقی خواهد ماند، که از شدت فشار روی آیپد کم کرد.
اما کارشناسان می گویند یک مساله ی مهمتر در این بازی وجود دارد: اپل یک دلیل قانع کننده به مصرف کنندگان برای خرید یک آیپد یا بروز رسانی مدل موجود، نداده است. در حالی که هفت سال پیش این دستگاه انقلابی به نظر می رسید، امروزه جایی بین تلفن های هوشمند و لپ تاپ های قابل حمل ما گیر کرده است. این می تواند خریداران را شگفت زده کند که واقعا آیپد برای چیست.
جی.پی. گوندر، معاون رییس جمهور و تحلیلگر ارشد در فورستر می گوید: بسیار مهم است که (اپل) کشف شود آینده ای که اپل خارج از آیفون شبیه به آن خواهد بود چه شکلی است. " اینکه آیا به نظر می رسد که یک تبلت، یک هیبرید یا یک مک به یک ارزیابی مجدد از اینکه مشتریان به دنبال چه چیزی هستند، نیاز دارد". در چه چیزی ممکن است برای آدرس دادن به بحران وجودی بازار تبلت تلاش شده باشد، اپل لایناپ پیشرفته ی آیپد ارتقا یافته را به عنوان جایگزینی برای لپ‌تاپ را بازاریابی کرده است. مدل های پیشرفته، پردازنده های سریعتر، صفحه نمایش های بزرگ تر و سازگار با قلم نوری و صفحه کلید جانبی اپل را پیشنهاد داده اند. اما از برخی جهات، کیفیت آیپدهای لپ تاپ مانند توسط نرم افزارش آسیب دیده است. در حالی که اکثر دستگاه های رقیب برنامه های ویندوز تمام عیاری را اجرا می کنند، اپل تنها فقط برنامه های موبایل را اجرا می کند. سازندگان نرم افزار مانند مایکروسافت و ادوبی نسخه های سبک سرویس های معروفشان را برای آیپد منتشر کرده اند، اما استفاده از آنها همیشه به سادگی صفحه نمایش های آنها که به صورت دستکتاپ هستند، نیست.
گوندر گفت: " شما نمی توانید واقعا اسپرید شیت ها را، برای مثال، روی iOS انجام دهید. شما می توانید از یک نسخه از اکسل استفاده کنید، اما این کار بدون یک ماوس واقعا چالش برانگیز است." برخی از طرفداران اپل از شرکت خواسته اند که یک آیپد با تمام امکانات نرم افزار دسکتاپ بسازد، یا برعکس، یک مک بوک با صفحه لمسی بسازد. پاترک موهد، رئیس و تحلیلگر ارشد در Moor Insights & Strategy گفت: من فکر می کنم مردم گفته اند که یک دستگاه لمسی می خواهند که شبیه به یک نوت بوک تاشو کار کند. اما چند مدیر اپل گفته اند این کار اتفاق نخواهد افتاد. مورهد همچنین ایده ی ترویج مینی آیپد را به عنوان یک دستگاه بازی را شناور ساخت. با توجه به موفقیت دستگاه های بازی دستی Nintendo's 3DS، این لزوما یک ایده ی بد نبود. اما اپل یک فعال جدی در دنیای یازی نبود.
تاکتیک دیگر اپل ممکن است ساختن آیپد ارزان تر باشد. بر اساس IDC، آیپد پیشرفته 599 دلاری و بیشتر، خط تولید گران ترین تبلت اپل، تنها برای بخش کوچکی از فروش کلی تبلت در فصل تعطیلات 2016 به حساب آمدند. آیپد AIR 2 ارزان تر و مینی تبلت ها مسئول بیشتر فروش های اپل بود. میکاگو کیتاگاوا، یک تحلیلگر ارشد در گارتنر می گوید: " اگر اپل قیمت آیپدهایش را پایین بیاورد، من فکر می کنم ممکن است حجم را افزایش دهد." البته، کیتاگاوا می گوید یک تله وجود دارد : " این کار درامد را قربانی خواهد کرد." بنابراین بسته به اینکه ریاضیات چقدر قابل اطمینان است، این کار می تواند منجر به شکست خودش شود.
ممکن است بهترین رویکرد برای اپل دوباره کشیدن حقه ی علامت تجاری آن باشد: متقاعد کردن چیزی چیزی انقلابی را می خواهد که دیروز وجود نداشت. گوندر گفت: " آنچه که مورد نیاز است چیزی جدید، تازه و متفاوت است." " چیزی که شما بگویید، این چیزی را انجام می دهد که به طور واضح متفاوت از کاری که قبلا انجام می داد است، که مرا وادار کند که واقعا بخواهم آن را بخرم." اما اگر این باور ایجاد شود که این شایعه است، آیپدهای بعدی اپل کمتر پیشگانه خواهد بود. بلومبرگ گزارش کرد که مدل های بعدی تکنولوژی نمایش بهتری خواهند داشت، همراه با بهبود لوازم جانبی و قلم اپل. مینگ چی کو، تحلیلگر اوراق بهادار KGI، که اغلب یک پیش بینی کننده ی با دقت است زمانی که به آن به اپل دشوار برای خواند آمد، گفت که ممکن است شرکت یک آیپد 10.5 اینچی جدید را راه اندازی کند. آن نوع از تغییرات جزئی نتیجتا می تواند تکان ناگهانی جزئی به فروش بدهد. اما بعید است که آن ها به اندازه ی کافی این مشکل خاص را برطرف کنند.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

به چین خوش آمدید

در

 

به چین خوش آمدید. این ملت باستانی امروزه بیشتر از هر کشور دیگری در دنیا جمعیت دارد. از هر پنج نفر در دنیا یک نفر در چین زندگی می کند. جمعیت این کشور1.3 میلیارد نفر است. این جمعیت حدود یک میلیارد نفر از آمریکا بیشتر است. کشور چین در قاره ی آسیا واقع شده است. این کشور یکی از بزرگترین کشورهای جهان است. مساحت آن 9.6 میلیون کیلومتر است. نام محلی چین Zhōngguó [jung-gwo], به معنی پادشاهی میانی است. بیشتر مردم چین یا در منطقه ی پرجمعیت خاورمیانه یا در نزدیکی رود یانگ تسه زندگی [yang-see]می کنند. رود یانگ تسه و دریای زرد از وسط چین عبور می کنند و هردو به اقیانوس شرقی می ریزند. بقیه ی این سرزمین نیز با دشت ها، کوه ها و زمین های مرتفع پوشیده شده است. کوه گوبی شمال را پوشانده است. در غرب کوه های بسیاری وجود دارد که مشهور ترین آن ها مرتفع ترین کوه جهان اورست است. غربی ترین قسمت چین با رشته کوه ها با منظره ای بسیار دیدنی پوشیده شده است.(سیارک

مردم بیشتر از هر زبان دیگری با زبان چینی صحبت می کنند. چینی رایج که بیشتر مردم با آن صحبت می کنند ماندری نام دارد اما در قسمت های مختلف مردم لهجه های متفاوتی نیز می توانند داشته باشند. معنی یک کلمه ی چینی به این بستگی دارد که چگونه تلفظ شود. در مانداری، واژه شوو اگر با یک تن صدای کوتاه و تیز تلفظ شود معنی درخت دارد. اما همین واژه اگر کشده شود و با صدایی نرم تلفظ شود، مانند شوووو به معنی کتاب خواهد بود.  برای نوشتن زبان چینی از الفبای کاراکتری استفاده می کنند. این کارکتر ها اگر با یکدیگر ترکیب شوند، لغات جدیدی را می سازند. این زبان هزاران کاراکتردارد. برای یک نوشتن و خواندن ساده، حدود 2000 کاراکتر لازم است.(سیارک

تاریخچه چین

هر سلسله تغییرات مورد نظر خود را برکشور اعمال کرد. در طول حکومت سلسله شن، شن شی هوانگ کسی که به عنوان اولین امپراتور چین شناخته شده است، تمام ایالت های چین را متحد کرد. بعد از به قدرت رسیدن امپراتور شن شی هوانگ، او برای محافظت از بخش های شمالی امپراتوری اش، ساخت دیوار مشهور چین را آغاز کرد. هم چنین هزاران سرباز سفالی که به  تراکوتا مشهور هستند، برای محافظت از آرامگاه امپراتور ساخته شد.

                                                            ارتش سفالی تراکوتا

در طول سلطه سلسله ی هان جاده ی ابریشم به مهمترین راه برای تبادل اطلاعات و کالا بین کشور های شرق و غرب شد. در سلسله هان کاغذ اختراع و در طول سلسه سانگ چاپ و نشر کتاب پیشرفت کرد. اولین کتاب های چاپی متعلق به این سلسله هستند. در طول سلسه ی مینگ، شهر بیژینگ( پکن) به پایتخت چین مبدل شد. برای خانواده ی سلطنتی شهرکی درون شهر بیژینگ ساخته شد که به شهر ممنوعه مشهور شد، مکانی که مردم عادی حق ورود به آن را نداشتند.در سال 1911 انقلابی مردمی سلسله ی چن را سرنگون کرد و به حکومت پادشاهی خاتمه داد. درسال 1994، حزب کمونیست، به رهبری مائو تسه تونگ کشور چین را به جمهوری خلق چین تبدیل کرد. کمونیست به مردم قول داد که همه در یک سطح خواهند بودو اما مائو بدون این که به منفعت مردم فکر کند یک سری قوانین وضع کرد. میلیون ها نفر دچار گرسنگی شدند. مائو و ارتش سرخش هر کس که جرات مخالفت با او و قوانینش را داشت، به سختی مجازات می کرد. این قوانین چین را به یک کشور منزوی و دور از جهان تبدیل کرد. مائو در سال 1976در گذشت. با درگذشت او، چین وارد عصر جدیدی از پیشرفت شد و دوباره به عرصه ی جهانی بازگشت.

زندگی در چین

به دلیل جمعیت بالای چین منابع کافی برای تمام مردم وجود ندارد. دولت برای کنترل جمعیت فقط اجازه به دنیا آوردن یک فرزند و در برخی موارد خاص فقط دو فرزند را صادر کرده است. در چین به کودکان امپراتور کوچک گفته می شود. زیرا آن ها بسیار گرانبها هستند. اما این کودکان فشار بسیار زیادی را تحمل می کنند تا مایه ی افتخار خانواده هایشان باشند.

کودکان اغلب در شش سالگی وارد مدرسه می شوند. زبان رایج در مدرسه و برای تدریس، زبان ماندارین است. اما برخی از مدرسه ها زبان انگلیسی را نیز به عنوان زبان دوم تدریس می کنند. در 14 سالگی کودکان چینی باید یک امتحان مهم را پشت سر بگذارند که در تضمین آینده ای روشن و موفق نقش به سزایی دارد. یک گفته ی قدیمی چینی می گوید: یادگیری چیزی است که باید در تمام زمان ها توسط افراد دنبال شود. به طور معمول در چین کودکان همراه با پدر و مادر، پدربزرگ و مادربزرگ خود زندگی می کنند. خانه های امروزه مردم به خصوص در شهر های پرجمعیت کوچک تر شده است. خانواده و فرزندان اغلب برای وعده های غذایی دور هم جمع می شوند. وعده های غذایی یک خانواده چینی در ظرف های مختلفی صرف می شود که همه ی افراد حاضر بر سر سفره از آن به صورت مشترک می خورند. مواد غذایی شامل: سوپ، ماهی بخارپز، و مقداری برنج می شود. مردم با چوب های بلندی به نام چاپستیک غذا می خوردند.

 غذاهای مخصوص در روز های خاص درست می شوند برای مثال یک ظرف بزرگ از نودل برای رو تولد درست می شود که نشان دهنده ی عمر طولانی برای کسی است که تولدش است.

مرکز هر شهری در چین، محل سوپرمارکت های شلوغ است. مردم می توانند در آن جا غذا، مواد مورد نیاز برای منزل، لباس و دیگرکالاهای مورد نیاز خود را تهیه کنند. اگر درمیان ازدحام جمعیت این بازارهای محلی عبور کنید، شاهد چانه زدن خریداران و بازارگرمی فروشندگان در سرتاسر بازار خواهید بود. در پارک، مردم به استراحت می پردازندو بعضی از آن ها تایی چی تمرین می کنند. حرکاتی که برای رلکسیشن بدن انجام می شود. بقیه ی مردم نیز یا بادبادک هوا می کنند یا مشغول بازی های تخته ای مانند: شطرنج چینی و ماهجونگ هستند و دیگران نیز دور آن ها جمع می شوند. یکی از تفریحات سالمی که اغلب چینی ها آن را دنبال می کنند، ورزشی باستانی برگرفته از نیروی چی و تقسیم آن بین بدن و ذهن است. این ورزش محبوب کنگ فو نام دارد. البته مردم به ورزش های دیگری مانند ژیمناستیک و فوتبال نیز می پردازند. اما کنگ فو همواره در اولویت بوده است.(سیارک

چین همواره ارتباط قوی با هنر و موسیقی داشته است. مردم زیادی حتی امروزه خوش نویسی با قلم مو های مخصوصی را برای نوشتن کاراکتر ها، تمرین می کنند. همچنین در چین تاتر های موزیکال که داستان هایی به قدمت تاریخ چین را روایت می کنند، بسیار متداول و پرطرفدار است. اما در دنیای مدرن چین موسیقی پاپ به خصوص در میان جوان تر ها بسیار مرسوم شده است.

تنها ده درصد از زمین های چین برای کشاورزی مناسب است. خشک سالی و پرآبی کشت زمین های مناسب را نیز مشکل می کند. میزان برنجی که در چین تولید می شود، بیشتر از هر قسمت دیگری در دنیاست. از دیگر محصولات این کشور می توان به دانه سویا، سیب زمینی شیرین و انواع مختلفی از میوه ها اشاره کرد. با تمام این اوصاف بیش از نیمی از مردم چین هنوز بروی مزارع کشاورزی کار می کنند. اما امروزه مردم حومه شهر و روستاها محل زندگیشان ترک و به شهر مهاجرت می کنند. زیرا در شهر نسبت به روستا درآمد بیشتری دارند. فرزندان بزرگ برخی از خانواده ها به شهر رفته و برای خانواده هایشان در روستا پول می فرستند.

 مهاجرت به شهر به معنی ترک خانه و برگشتن و ملاقات خانواده شاید سالی یک بار است. در برخی از خانواده ها هم مادر و هم پدر خانواده در شهر کار می کنند و پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها هستند که از فرزندان مراقبت می کند.(سیارک

شهرهای بزرگ

شهر های چین پرجمعیت و دارای ساختمان های بلند و ترافیک سنگین است. بزرگترین شهر، شانگهای بالای 17 میلیون نفر جمعیت دارد. جمعیت پکن، پایتخت چین 14 میلیون نفر است. هر روزه مردم بیشتری برای کسب درآمد و پول بیشتر به شهر ها مهاجرت می کنند. اما این باعث شده است که برای همه ی مردم کار و مسکن و خوراک کافی موجود نباشد. با وجود این که بیشتر مردم چین با دوچرخه هایشان دیده می شوند اما هر ساله میلیون ها ماشین جدید به خیابان ها وارد می شوند که یکی از دلایل عمده ی ترافیک های سنگین است. مردم در چین 6 روز در هفته کار می کنند. بیشتر مردم در کارخانه هایی کار می کنند که محصولاتشان به سراسر دنیا صادر می شود. برخی از این کارگر ها در اتاق هایی نزدیک کارخانه زندگی می کنند.

به جرات می توان گفت که کشور چین یکی از کشور های است که پله های طرقی را به سرعت طی می کند. هر روزه شاهد پیشرفت فناوری های آن هستیم. همچنین در سال 2008 که چین میزبان بازی های المپیک بود با ساخت مکان هایی با بالاترین تکنولوژی روز و پارک و ها و سیستم حمل و نقل پیشرفته تر، دیدگاه جدیدی در پیش روی جهانیان برای خود خلق کرد.(سیارک

                                  استادیوم المپیک چین که به لانه ی پرنده مشهور است.

 

تم آغاز بازی های المپیک عروسک هایی بودند که اگر کنار هم قرار می گرفتند، جمله (به چین خوش آمدید) را تشکیل می دادند.ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

کینکت چگونه کار می کند؟

در

بدون هیچ شکی کینکت را می توان یکی از مهمترین پدیده ها در نسل فعلی کنسول ها دانست. شاید اگر با دیدی ساده به آن نگاه کنیم تعجب برانگیز نباشد، اما در باطن کینکت فناوری هایی را با هم ترکیب کرده است که بیش از پانزده سال وجود دارند. این که کینکت با دریافت یک تصویر می تواند موقعیت فیزیکی تمام بدن انسان را بصورت همزمان پردازش کند، مساله ای شگفت آور است. در این مقاله با بررسی نحوه کارکرد کینکت ما را همراهی کنید.

کینکت از سه چشم اصلی تشکیل شده که در واقع مهم ترین قطعات آن به حساب می آیند. در سمت چپ دستگاه شاهد یک دوربین با سنسور اینفرارد CMOS هستیم. دوربین وسطی یک دوربین معمولی و رنگی است و در نهایت دوربین سمت راست یک پروژکتور اینفرارد است که می تواند عمق را تشخیص دهد.

دوربین رنگی موجود در کینکت برای ضبط ویدیو، گرفتن تصویر و تشخیص چهره کاربرد دارد. اگر این دوربین نبود ما نمی توانستیم جلوی آن بایستیم و با دست تکان دادن وارد اکانت خود شویم. در بخش جلویی کینکت هم چهار میکروفون یکی در سمت چپ و سه تا در سمت راست تعبیه شده است تا بتواند بطور دقیق صدای صدای محیط و بازی کننده را تشخیص دهد و آن ها را از یک دیگر تفکیک کند. در واقع یکی از مهم ترین دلایل طویل بودن کینکت همین مسئله جای گیری میکروفون ها است.(سیارک)

دو دوربین راست و چپ، وظیفه اصلی تشخیص بعد و حرکات بدن را بر عهده دارند. پروژکتور بصورت پیوسته لیزری بی ضرر را به تمام محیط ارسال می کند و با بازگشت این لیزر به سنسور می تواند عمق و موقعیت فیزیکی دقیق بازی کننده و دیگر اشیا موجود در اتاق را تشخیص دهد. به لطف دوربین دیگر بدن ها به رنگ های روشنی مثل سبز و قرمز تبدیل شده و دیگر نقاط محیط خاکستری می شود. این گونه است که کینکت می تواند بدن ها را تشخیص دهد و آن را با دیگر اشیا موجود در اتاق تلفیق کند.

با استفاده از الگوریتم نرم افزاری که توسط شرکت Rare تولید شده، کینکت می تواند اعضای مختلف بدن را تشخیص دهد و از بدن انسان یک اسکلت بسازد. این کار با تخصیص یک رنگ به هر بخش از بدن انسان صورت می گیرد. برای مثال بدن انسان به شانزده بخش مختلف تقسیم شده و برای هر بخش یک رنگ معین تخصیص داده می شود. این رنگ ها در هنگام پردازش به عنوان یک نقطه یا مفصل شناخته می شود و در نتیجه کینکت می تواند حرکات بدن را پردازش کند. کینکت این کار را برای چند نفر، آن هم به صورت 30 فریم بر ثانیه انجام می دهد.ترجمه  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

بازی هایی که در نمایشگاه E3 امسال بهترین بازخوردها را دریافت کردند بخش اول

در

E3 بزرگترین نمایشگاه مربوط به بازی ها است که همه ساله شرکت های بزرگ بازی سازی در آن شرکت کرده و پرده ازجدیدترین بازی ها، کنسول ها و سایر محصولات خود بر می دارند. این نمایشگاه جایی است که محصولات فوق العاده ای چون کینکت ایکس باکس و عینک واقعیت مجازی سونی به نمایش گذاشته شده است و نیز بازی های بزرگی چون نسخه جدید God of War و Wolfenstein. امسال نیز به روال سال های گذشته این نمایشگاه برگزار شد و بازی دوستانی از سراسر دنیا حضور به هم رساندند تا از این رویداد فوق العاده لذت ببرند.

نمایشگاه E3 امسال پر بود از معرفی بازی های جدید، تریلر های جذاب و دیدنی و خبر های جدیدی که ذکر همه آن ها در یک مقاله امکان پذیر نیست. اما نکته ای که وجود دارد این است که در نمایشگاه امسال تریلر هایی از بازی های جدید شرکت های مختلف به نمایش گذاشته شد و بسیاری اکنون برای این که این بازی ها وارد بازار شوند لحظه شماری می کنند. در این مقاله بیست و پنج مورد از بهترین بازی هایی را که در نمایشگاه E3 امسال به نمایش گذاشته شد را انتخاب کرده و توضیحاتی درباره هر یک از این بازی ها برای شما در نظر گرفته ایم. با سیارک همراه باشید.

Super Smash Bros. Ultimate

امید ها به نسخه جدید این بازی سوئیچ بسیار است و از همان اولین باری که خبر ساخت این نسخه از بازی مطرح شد، بسیاری انتظارش را می کشیدند. در نهایت نمایشگاه E3 امسال جایی بود که اطلاعات بیشتری از این بازی در اختیار همگان قرار گرفت و تریلری نیز از آن به نمایش گذاشته شد که در سایت های نمایش ویدئو کلیپ گوناگون قابل مشاهده است. نینتندو قصد دارد در این نسخه جدید از بازی خود، تمامی کاراکتر هایی که در نسخه های پیشین حضور داشتند را به بازی برگرداند و این می تواند یکی از بزرگترین نقات قوت این بازی باشد. در حقیقت کاری که در ساخت این نسخه جدید از بازی صورت گرفته این است که یک بازبینی اساسی در تمامی نسخه ها صورت گرفته و سعی شده از تمامی قابلیت ها، حرکت های مختلف، انیمیشن ها و روند کلی سایر نسخه ها یا قسمت های این بازی، در ساخت این بازی بهره گرفته و شود تا چندی دیگر هواداران این سری بازی محبوب، تجربه انجام یک Smash Bros فوق العاده را خواهند داشت.

Cyberpunk 2077

سالهای زیادی است که همگان منتظر خبر و اطلاعاتی از بازی جدید استودیوی بازی سازی سی دی پروجکت که عنوان موفق و فوق العاده The Witcher را در کارنامه خود دارد، هستند که در نهایت در نمایشگاه E3 امسال این اتقاق رخ داد و بسیاری را به وجد آورد. Cyberpunk 2077 نامی است که سی پروجکت برای بازی جدید خود در نظر گرفته است. بازی ای که در ژانر علمی تخیلی و اُپن ورد ساخته شده است (اُپن ورد بازی هایی چون Witcher، Dark Souls و ...). خبر بد برای دوست داران این گونه بازی ها این است که متأسفانه چیزی از گیم پلی بازی در تریلری که به نمایش گذاشته شد، نشان داده نشد، اما این تمام ماجرا نیست و لوکیشن فوق العاده بازی که شهری خیالی در آینده است به خوبی در این تریلر قابل مشاهده است. یکی دیگر از اطلاعاتی که در خصوص این بازی در اختیار همگان قرار گرفت، شخصیت اصلی این بازی با نام Character V بود که قابلیت شخصی سازی را دارا است. با در دست گرفتن کنترل این شخصیت، قادر خواهید بود در خیابان های این شهر خیالی به یک افسانه بدل شوید.

Beyond Good & Evil 2

از زمانی که استودیوی بازی سازی یوبی سافت اولین اخبار در رابطه با بازی جدید خود، Beyond Good & Evil 2، مدت زمان زیادی می گذرد و نمایشگاه E3 امسال جایی بود که یک تریلر سینمایی فوق العاده دیگر از این بازی به نمایش گذاشته شد و اطلاعات جدیدی در رابطه با آن عنوان شد. نسخه اول این بازی در سال 2003 وارد بازار شد و بازخورد خوبی از سمت دوست داران عرصه بازی سازی دریافت کرده و به سرعت بدل به یک بازی کلاسیک و محبوب شد. در نمایشگاه امسال، برای اولین بار مشخص شد که شخصیت های Jade و Pey’j که در نسخه پیشین حضور داشتند، در این نسخه نیز حضور داشته و قابلیت بازی با آن ها وجود دارد.

باز هم خبری از گیم پلی بازی نبود و همانگونه که عنوان شد تریلری سینمایی از بازی نشان داده شد. نکته دیگر این که تاریخ دقیق انتشار این بازی هم در نمایشگاه امسال توسط مسئولان یوبی سافت عنوان نشد، با این حال، با همین چند تریلر و خبر هایی که از بازی به گوش می رسد، به نظر می رسد که شاهد یک بازی فوق العاده و بسیار عالی از یوبی سافت خواهیم بود. باید منتظر ماند و دید یوبی سافت چگونه از پس ساخت این بازی بر خواهد آمد.

Kingdom Hearts III

استودیوی بازی سازی موفق Square Enix نیز مدت ها پیش خبر از ساخت قسمت جدید سری بازی محبوب خود Kingdom Hearts داده بود و خوشبختانه نمایشگاه E3 امسال جایی بود که خبر های خوبی برای هواداران این سری بازی محبوب عنوان شد و چیزی که هیچ کس انتظارش را نداشت این بود که سه تریلر جداگانه از این بازی محبوب به نمایش در آمد و بنا به سایر اطلاعاتی که در اختیار همگان گذاشته شد، چیزی به تاریخ عرضه قطعی آن نمانده است. البته نکته ای که در خصوص این بازی وجود دارد این است که از لحاظ داستانی دنباله ای بر دو قسمت قبلی است و به همین خاطر کسانی که تا کنون تجربه انجام این بازی را نداشته اند، احتمالاً با روند داستانی بازی مشکل خواهند داشت و از آن خیلی سر در نخواهند آورد که البته به نظر می رسد با طراحی فوق العاده ای که در دنیای این بازی صورت گرفته است، این نکته مانعی برای گیمر هایی که قصد داشتن یک تجربه فوق العاده را دارند، نخواهد بود.

Halo Infinite

استودیوی مایکروسافت در نمایشگاه E3 امسال همه را غافلگیر کرد و کار هوشمندانه ای که مسئولان این استودیو انجام دادند این بود که این غافلگیری را برای اولین حضور خود روی سن در نظر گرفتند. مایکروسافت پرده از قسمت جدید سری بازی فوق العاده محبوب خود، Halo، برداشت. نامی که برای این قسمت در نظر گرفته شده است Infinite است. البته به نظر می رسد که این بازی هنوز در مراحل ابتدایی ساخت خود به سر می برد، با این حال نکاتی است که در نمایشگاه امسال در رابطه با آن اطلاعاتی در اختیار عموم قرار گرفت که برای شما ذکر می کنیم. اول این که بازی قرار است توسط شرکت های «343» ساخته شود و کارگردان بازی، همان کارگردان اصلی قسمت های پیشین است که این خبر بسیار خوبی برای طرفداران این سری بازی محبوب بود. نکته دیگر در خصوص این بازی بهره گرفتن از موتور گرافیکی جدید «Silpspace Engine» در آن است و با تریلر کوتاهی که از بازی در نمایشگاه به نمایش در آمد، می شد چشمه هایی از قدرت این موتور گرافیکی فوق العاده را تماشا کرد. با این حال به نظر نمی رسد به این زودی ها خبر قطعی از تاریخ انتشار این بازی در اختیار طرفداران این سری بازی قرار بگیرد.

Death Stranding

این بازی به قدری عجیب و غریب است که شاید بتوان گفت کسی به جز هیدئو کوجیما، نمی داند در داستان و حال و هوای بازی چه می گذرد. در نمایشگاه امسال نیز تریلری جدید از این بازی به نمایش در آمد که نشان می داد علاوه بر امکانات ناشناخته و عجیبی که در بازی به کار گرفته شده است (برای مثال دستگاهی که توسط آن می توان وجود ارواح را شناسایی کرد و یا وجود اثر انگشت هایی مرموز در جای جای بازی) گیم پلی بازی نیز در منحصر به فرد بودن چیزی از این امکانات کم ندارد. به هر حال Death Stranding بازی است که فکر بسیاری را به خود مشغول کرده و هوادران این سبک از بازی ها برای خبر قطعی از تاریخ انتشارش لحظه شماری می کنند.

The Last of Us Part II

خبر فوق العاده دیگری که در نمایشگاه امسال همه را غافلگیر کرد، اعلام ساخت قسمت دوم بازی فوق العاده استودیوی بازی سازی Naughty Dog، یعنی The Last of Us Part II، بود. چند سالی از ساخت و عرضه قسمت نخست این بازی که به طور انحصاری برای کنسول پلی استیشن در نظر گرفته شده بود، می گذرد و بازخورد هایی که در میان گیمر ها داشت به اندازه ای خوب بود که هنوز که هنوزه برخی در رابطه با آن صحبت می کنند. در نمایشگاه امسال یک دموی دوازده دقیقه ای قابل بازی از قسمت دوم این بازی به روی پرده رفت که در آن، کنترل یکی شخصیت Ellie را در دست می گیرید و به سرعت می توان فضای فوق العاده بازی را تشخیص داد. مخفی کاری در کنار صحنه های سینمایی فوق العاده خبر از یک بازی فوق العاده دیگر در ژانر تلاش برای بقا می دهد. شخصیت جدیدی نیز در این قسمت به بازی اضافه می شود و نکته دیگری که توجه همگان را به خود جلب کرد، انیمیشن فوق العاده بازی بود که به خوبی طراحی شده است.

Ghost of Tsushima

این بازی در نمایشگاه E3 سال گذشته برای نخستین بار به نمایش در آمد و نمایشگاه امسال جایی بود که بالاخره همگان توانستند، شاهد قسمت هایی از گیم پلی بازی باشند. با توجه به آن چه که در تریلر بازی مشاهده می شد، درگیری های بازی به طرز فوق العاده ای خوب از آب در آمده و در کنار این درگیری ها،  قابلیت های مخفی کاری نیز در بازی وجود دارد. تمامی این صحنه روی تپه ها و در جنگل های ژاپن جریان دارد و این در حقیقت لوکیشن و دنیای اصلی بازی است که برای آن در نظر گرفته شده و طراحی شده است. در صحنه ای از تریلر، در زمانی که خورشید در حال غروب است، یک دوئل بسیار هیجان انگیز میان شخصیت اصلی بازی و شخصی دیگر اتفاق می افتد که شما را به یاد فیلم های سامورائی های قدیمی می اندازد. تریلری که در نمایشگاه E3 امسال به نمایش در آمد در سایت های پخش ویدئو کلیپ و نیز سایت E3 قابل مشاهده است.

Spider-Man

این یکی از بازی هایی است که تاریخ انتشار دقیقی از آن وجود دارد که هفتم سپتامبر است. خبر ها و تریلر های نخستینی که از این بازی به بیرون آمد، خواب را از چشم همگان گرفت و بسیاری بی صبرانه انتظار آن را می کشند. در تریلر جدیدی هم که در نمایشگاه امسال به نمایش گذاشته شد می توان با جزئیاتی دقیق تر شاهد چگونگی ترکیب سیستم درگیری بازی با قابلیت های منحصر به فردی است که مرد عنکبوتی در اختیار دارد و می تواند با استفاده از تارهای خود دشمنان را از پای در آورد و آن ها را گرفتار کند. سؤالی که برای ما پیش می آید این است که آیا این ابر قهرمان می تواند تمامی کارهایی که از یک عنکبوت ساخته است را عملی کند؟

Fallout 76

بله، فال اوت باز هم برگشته است و این بار قسمت مولتی پلیری نیز به بازی اضافه شده است و به نظر می رسد طراحی فضا  و لوکیشن بازی نیز فوق العاده خوب از آب در آمده باشد. استودیوی بازی سازی Bethesda این بار هم بازی کنان را در لوکیشن بی آب و علف متداول در این سری بازی محبوب می اندازد و این بازی کنان باید در کنار هم بنا هایی بر پا کنند و ادواتی بسازند که بتوانند به واسطه آن ها از خود محافظت کرده و با هیولاهای عجیب و غریبی که در بازی وجود دارد درگیر شوند... اما این تمام ماجرا نیست و انتخاب این که این کار را بکنند یا این که به جان یکدیگر بیفتند با خود این بازی کنان خواهد بود. برای اینکه آشفتگی و هرج و مرج موجود در بازی بیش از پیش شود، استودیوی بازی سازی یک سری کدهایی نیز در لوکیشن بازی جای داده است که با یافتن آن، بازی کنان قادر خواهند بود، از بمب های اتمی استفاده کرده و دشمنان خود را این گونه از پای در آورند.ترجمه  itrans.ir 

این مقاله ادامه دارد...

نظرات

در ادامه بخوانید...

عجیب ترین تفریحات در جهان بخش اول

در

درنقاط مختلف دنیا تفریحاتی وجود دارند که متفاوت از کارهای متداول است. از شنا کردن در کنار وال ها تا قدم زدن در اهرام مصر، فعالیت هایی هستند که بسیار منحصر به فرد و به خصوص، برای افرادی که به دنبال تجربه ای جدید و به یاد ماندنی می گردند،  گزینه مناسبی میباشند. در این مقاله قصد داریم شما را با عجیب ترین تفریحات  که در نقاط مختلف دنیا برای گردشگران و نیز مردم بومی در نظر گرفته شده است، آشنا کنیم. با سیارک همراه باشید.

سر خوردن از بالای یک کوه آتشفشانی، مکان: لئون، نیکاراگوئه

اگر از کسانی هستید که کوه های پوشیده از برف و اسکی کردن در آن ها دیگر برایتان جذابیت ندارد و به دنبال تجربه ای جدید و منحصر به فرد می گردید، بهتر است سری به کوه آتشفشانی «سرو نگرو» در لئون نیکاراگوئه بزنید. سال های دور و درازی از آخرین فعالیت های این کوه آتشفشانی گذشته است و در مدت فعالیت، به واسطه عوامل مختلف طبیعی، سنگ هایی که در سطح کوه قرار گرفته بودند، به مرور شروع به تجزیه شدن کردند و در حال حاضر سطح این کوه آتشفشانی، پوشیده از ذره های بسیار ریزی است که بیشتر به خاک می مانند تا سنگ. قرار گرفتن سنگ های کوه برای مدت طولانی در معرض حرارت ناشی از فعالیت های این کوه آتشفشانی، به مرور مقاومت آن ها را کمتر کرده و همین سبب شد تا در برابر عوامل طبیعی، مقاومت سنگ کوهستان های معمولی را نداشته باشند. با این وجود این نکته برای بسیاری از گردشگران خوشایند بوده است، چرا که به واسطه همین حالت به خصوص سطح این کوه آتشفشانی، قادر هستند از بالای آن سر خورده و با سرعتی معادل با سی متر بر ساعت به سمت پایین کوه حرکت کنند.

قدم زدن در اهرام غول پیکر مصر، مکان: جیزه، مصر

اگر از آن دسته افرادی هستید که به بازدید از مکان های فوق العاده قدیمی و باستانی علاقه دارید و این گونه مکان ها برای شما جذابیت دارد، یکی از بهترین مکان هایی که می توانید به عنوان مقصد سفر تفریحی خود انتخاب کنید، اهرام مصر خواهد بود. در قسمت های به خصوصی که توسط مسئولان مصری در نظر گرفته شده است، کسانی که به بازدید از این مکان تاریخی و فوق العاده زیبا می پردازند، قادر خواهند بود در ساعات اولیه صبح، بلیطی تهیه کرده و با استفاده از آن وارد برخی از این هرم ها شده و از منظره داخلی فوق العاده آن لذت ببرند. البته تعداد بلیط هایی که برای این منظور در نظر گرفته شده، محدود است و کسانی که قصد تهیه بلیط داشته باشند، باید برنامه ریزی کرده تا صبح زود قادر به گرفتن بلیط باشند. البته این نکته را هم باید به خاطر داشت که فضای داخلی به شدت بسته و محدود است و در صورت داشتن ترس از فضای بسته ورود به این مکان توصیه نمی شود.

تماشای کرم های شب تاب در درون یک غار، مکان: نیو زلند

اگر از تاریکی ترسی نداشته باشید، دو غار فوق العاده زیبا در نیوزلند وجود دارند که می توانند شما را شگفت زده کنند. این دو غار وایپو و وایتومو نام دارند و نکته ای که این دو غار را قابل توجه و منحصر به فرد کرده است، وجود کرم های شب تاب بر روی دیوار های این دو غار است که همانگونه که در تصویر مشاهده می کنید، منظره فوق العاده زیبایی را در تاریکی غار پدید می آورند. این کرم های شب تاب، مخصوص همان منطقه در نیوزلند هستند و تنها زمانی نور فوق العاده زیبای خود را نشان خواهند داد، که تاریکی مطلق همه جا را فرا گرفته باشد. رنگ اثیری فوق العاده زیبای این کرم های شب تاب وصف شدنی نیست و باید از نزدیک ببینید تا زیبایی و شگفتی آن را درک کنید.

موتورسواری در ارتفاع  پنج هزار متری از سطح زمین، مکان: جامو و کاشمیر، هندوستان

با وجود این که در خصوص این مکان تفریحی صحبت های بسیاری می شود، باید عنوان کرد که این مسیر موتورسواری که با نام خاردونگ شناخته می شود، از لحاظ ارتفاع، بیشترین فاصله را از سطح زمین ندارد و در حقیقت مسیر های موتورسواری دیگری وجود دارند که در ارتفاع بالاتری از سطح زمین قرار گرفته اند، با این وجود نکته ای در خصوص این مسیر موتورسواری وجود دارد که آن را منحصر به فردو عجیب کرده زیبایی و مناظر فوق العاده چشمگیری است که از آن ارتفاع قابل مشاهده خواهد بود و هر انسانی را از خود بیخود خواهد کرد. این مسیر موتورسواری، به طور دقیق، در ارتفاع 5359 متری و در دل کوه قرار گرفته است و از آن ارتفاع، می توان به تمامی روستاهایی که در اطراف این کوهستان قرار گرفته اند نگاه و کرد و از منظره آن ها لذت برد.

غلتیدن به پایین تپه در یک گوی کروی شکل، مکان: رُتُروآ، نیوزلند

اگر از کسانی هستید که علاقه به کارهای هیجان انگیز دارید، یکی از بهترین تفریحاتی که می توانید انتخاب کنید قرار گرفتن در گوی کروی شکلی است که از بالای تپه ای در نیوزلند به سمت پایین حرکت خواهد کرد و این اتفاق در حالی می افتد که شما در آن قرار دارید. این فعالیت بسیار هیجان انگیز است و در مدت زمان کوتاهی می توانید تجربه شگفت انگیز و هیجان انگیزی داشته باشید.  اگر هم از امتحان کردن این گوی کروی شکل به تنهایی ترس دارید، می توانید یکی از دوستان خود را دعوت کنید تا در کنار شما قرار بگیرد. این گوی ها به گونه ای طراحی شده اند که مکان کافی برای قرار گرفتن دو نفر هم در آن ها وجود دارد.

تجربه کانیونینگ، مکان: کِبو، اسپانیا

کانیونینگ به فعالیتی اطلاق می شود که در آن فرد، وارد تنگه های باریک شده و در آن ها لیز می خورد و از آن ها عبور می کند (Canyon به معنی تنگه یا دره باریک است). این فعالیت بسیار گسترده است و خود شامل فعالیت های بسیاری می شود که از آن جمله می توان به صخره نوردی، شنا کردن و پیاده روی اشاره کرد. این فعالیت به خاطر طبیعت منحصر به فردی که احتیاج دارد، خیلی همه گیر نیست، اما گردشگرانی هستند که بسیار به این فعالیت علاقه پیدا کرده و برای امتحان کردن آن به نقاطی شبیه به آن چه در این مورد عنوان کردیم، سفر می کنند. کانیونینگ فعالیتی است که هم به گونه ای ورزش به حساب می رود و هم این که تجربه دلپذیر و تفریحی به یاد ماندنی برای افراد مختلف فراهم می کند و می تواند برای کسانی که به طبیعت علاقه دارند، بسیار دلپذیر باشد.

رفتن به بالاترین نقطه پل بندری در سیدنی، مکان: استرالیا، سیدنی

بالا رفتن از این پل فوق العاده بلند در سیدنی نیز یکی از تجربه هایی است که برای مدت ها به یاد خواهد ماند. زمان ایده آل برای رفتن به بالای این پل، هنگامی است که خورشید در حال طلوع کردن است و نیز بعد از ظهر و زمانی که خورشید در حال غروب کردن است، می تواند به همان اندازه منظره زیبایی را به وجود بیاورد. منظره ای که هیچ گاه از دیدن آن خسته نخواهید شد. ناگفته نماند که تدابیر به خصوصی در قسمت بالایی این پل اتخاذ شده است و چیزی شبیه به یک پیاده رو در آن به وجود آورده اند و به همین خاطر از لحاظ ایمنی به هیچ عنوان خطری متوجه افراد نخواهد بود.

مشاهده طبیعت بی نظیر بولیوی در هنگام شب، مکان: بولیوی

منطقه ای در بولیوی وجود دارد که به عنوان بزرگترین منبع سنگ نمک در جهان شناخته می شود؛ این منطقه زمینی است پهناور که سراسر آن پوشیده از سنگ نمک است. نکته جالب در خصوص این منطقه وسیع و پهناور این است که به هنگام شب، زمین به مانند آینه ای، آسمان را در خود منعکس خواهد کرد و منظره ای پدید می آید که نمونه اش را در تصویر مشاهده می کنید، منظره سور رئال و فوق العاده شگفت انگیز که هیچ گاه از یاد نخواهد رفت و ارزش پیمودن کیلومتر ها راه برای دیدن را دارد. برای این که تجربه دیدن این شب سرتا سر ستاره ای را داشته باشید، باید از قبل در تور های به خصوصی که به هنگام شب، گردشگران را به این منطقه می برند، مکانی برای خود رزرو کرده باشید.

پرواز بر فراز ریو دو ژانیرو، مکان: برزیل

ریو دو ژانیرو، یکی از آن شهر هایی است که امکان گلایدینگ و  پارا گلایدینگ بر فراز آسمان شهر آن وجود دارد و با پرواز بر فراز این آسمان، می توان منظره ای منحصر به فرد از ساحل ایپانمای این شهر را تماشا کرد. علاوه بر این کوه های اطراف شهر که آن را احاطه کرده اند، منظره ای بی نظیر را فراهم می کنند و تجربه این فعالیت نیز از آن جلمه تفریحاتی است که تا مدت ها به خاطر ماند.

یخ نوردی، مکان: کلورادو، آمریکا

اگرازارتفاع و بالا رفتن از دیواره هایی که سراسر پوشیده از آب یخ بسته است، نمی ترسید این یکی دیگر از تجربه هایی است که بسیار هیجان انگیز و منحصر به فرد خواهد بود. هر سال زمستان، تعدادی گروه به خصوص مسئولیت این کار را در کلورادو آمریکا به عهده می گیرند و افرادی که مایل باشند، می توانند به هدایت این گروه به مناطقی بروند که از نظر متخصصان این گروه ایمن تشخیص داده شده است و اقدام به بالا رفتن از دیواره های یخ بسته کنند. به همین خاطر این فعالیت به هیچ عنوان از لحاظ ایمنی خطرناک نخواهد بود و تدابیر ویژه ای از این لحاظ اتخاذ خواهد شد. البته این نکته را باید به خاطر داشت که این فعالیت تنها برای کسانی مناسب خواهد بود، که تجربه صخره نوردی و این گونه فعالیت ها را از قبل داشته باشند چرا که بالا رفتن از این دیواره های یخ بسته کار چندان ساده ای نخواهد بود.

قایق سواری در جنگل آمازون، مکان: برزیل

رودخانه ای که در طول جنگل آمازون وجود دارد، بسیار طولانی است (چیزی حدود هفت هزار کیلومتر) و هشت کشور در مسیر آن قرار گرفته اند (برزیل، بولیویا، پرو، اکوادور، کلمبیا، ونزوئلا، گویانا و سورینامه)، با این وجود، قسمتی از رودخانه که دو شهر مانائوس و بِلِم برزیل را به یکدیگر متصل می کند، هم از لحاظ ایمنی بهتر است و هم این که طبیعت آن فوق العاده بکر و دست نخورده است و به همین خاطر، بسیاری از کسانی که قصد بازدید از مناظر زیبای آمازون را دارند، به این قسمت از رودخانه آن می روند که گروه هایی از مردم محلی این دو شهر، با فراهم کردن قایق های موتوری این افراد را به همراه خود به گشت و گذار در این رودخانه می برند.

قدم زدن بر روی پل شیشه ای، مکان: چین

این پلی که در تصویر مشاهده می کنید، در کشور چین ساخته شده است و ارتفاعی نزدیک به دویست و شصت متر از سطح زمین دارد. نکته ای که در خصوص این پل وجود دارد و آن را منحصر به فرد می کند، کف شیشه ای آن است و این که به وضوح می توان قسمت پشت این شیشه را که همان ته دره می شود، نگاه کرد. ناگفته نماند که این پل از لحاظ ایمنی کاملاً حساب شده ساخته شده است و قابلیت این را دارد که در آن واحد تا چیزی حدود هشتصد نفر را بر روی خود جای دهد و توانایی تحمل وزن این تعداد انسان را دارد، با این وجود، باز هم به خاطر ارتفاع فوق العاده زیادی که به وضوح قابل مشاهده است، کسانی که ترس شدید از ارتفاع دارند، تا جای امکان باید از قدم زدن بر روی این پل خودداری کنند.

مطالعه کتاب، درحالی که روی سطح «دریای مرده» شناور هستید، مکان: اورشلیم

نمک موجود در دریایی که با نام دریای مرده شناخته می شود و در اورشلیم قرار دارد، تا چیزی حدود ده برابر بیشتر از نمک موجود در اقیانوس است و همین مسئله باعث شده است تا چگالی آب این دریا به طور قابل ملاحظه ای زیاد باشد و در نهایت همین ازدیاد چگالی است که باعث می شود شنا کردن و شناور ماندن بر روی سطح آب آن کار بسیار ساده ای باشد و این امکان را برای کسانی که در آب هستند فراهم کند که بتوانند به سادگی روی آب شناور شده و برای مثال کتاب بخوانند؛ کاری که در آب معمولی نمی توان انجام داد و برای شناور ماندن به کمی فعالیت دست ها و پا ها احتیاج خواهد بود. البته دریای سیاه تنها در کرانه اورشلیم قرار نگرفته است و از کشورهای اردن و فلسطین نیز عبور کرده و از برخی شهر های آن ها قابل دسترسی است، با این وجود، ساده ترین راهی که بتوان به نزدیکی آب رسید، رفتن به اورشلیم در است که جاده هایی برای دسترسی راحت تر به ساحل دریا احداث کرده اند و می توان با خودرو به آن رفت.

دویدن در کنار گاو های وحشی، مکان: اسپانیا

این فعالیت هیجان انگیز رایج در اسپانیا، از آن دسته فعالیت هایی است که بهتر از هر چیز دیگری، دل و جرأت افراد را می سنجد. اتفاقی که طی این فعالیت عجیب و غریب می افتد این است که عده ای گاو وحشی را در خیابان رها می کنند و افرادی که علاقه مند باشند، باید جلوتر از این گاو ها، شروع به دویدن کنند. البته اگر جزو این افراد باشید، هر زمان که احساس کردید دیگر قادر به ادامه دادن دویدن خود نیستید و یا این که احساس کردید گاو ها بیش از حد نزدیک شده اند، قادر خواهید بود کنار کشیده و از دویدن انصراف دهید. در کناره ی جاده هایی که افراد و گاو ها در آن در حال دویدن هستند، موانعی برای ایمنی قرار داده شده است که این افرادی که خسته می شوند، قادر به رفتن به قسمت پشتی آن ها خواهند بود.ترجمه  itrans.ir

 این مقاله ادامه دارد...

نظرات

در ادامه بخوانید...