ترامپ حقوق خود را برای کمک به مبارزه با الکل اهدا کرد

در

رئیس جمهور امریکا دونالد ترامپ حقوق سه ماه آخر سال 2018 خود را برای کمک به مبارزه با الکل به موسسه ملی سوء مصرف الکل و الکلیسم اهدا کرد. این خبر توسط کاخ سفید اعلام شده است. حقوق سالیانه رئیس جمهور آمریکا 400 هزار دلار است.

دونالد ترامپ در زمان انتخابات وعده داد بود حقوق 400 هزار دلاری ریاست جمهوری آمریکا را دریافت نخواهد کرد. به لحاظ قانونی چک حقوق هر 3 ماه به مبلغ 100 هزار دلار صادر می گردد که ترامپ در بار این چک را به یکی از موسسات خیریه و یا ملی اهدا می کند.

ترامپ برادر بزرگ خود را بخاطر اعتیاد به الکل در سال 1981 از دست داده است.

این کار علاوه بر کمک مالی جنبه روانی زیادی روی دیگر اقشار پولدار جامعه دارد که کمک به موسسات خیریه را فراموش نکند. 

 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

الکل اعتیاد خاموش

در

زندگی بدون الکل اصلا سخت نیست

عکس تزیینی است

 بسیاری از مردم به الکل به چشم یک ماده اعتیاد آور نگاه نمی کنند و همین امر باعث می شود که آمار مصرف الکل به شدت در حال افزایش باشد . فارغ از تاثیرات روحی روانی مصرف الکل و تبعات اجتماعی آن (کاهش سن امید به زندگی در آمریکا )  مصرف الکل به شدت اعتیادآور است و امروزه راههای بسیار زیادی برای ترک الکل پیشنهاد می شود. در مقاله زیر داستان ترک الکل به قلم دومنیکا آستورینو را با هم می خوانیم.  کسی که در حال حاضر مربی تناسب اندام است و بسیار هم در کارش موفق است اما در گذشته به واسطه مصرف بی رویه الکل تا مرز نابودی رفته است

مساله این است: ترک الکل بسیار ساده است مگر اینکه شما به صورت خیلی جدی درگیر این بیماری باشید( منظور از بیماری الکلی بودن است) اگر فکر می کنید زندگی بدون الکل خیلی سخته بهتره بدونید که بعد از ترک الکل شما اشتهاتون رو از دست نمیدید. نیازی به دوا ودارو ندارید، اصلا زندگی سختی نخواهید داشت . شما فقط نوشیدنی الکلی مصرف نمی‌کنید من این حرف رو از روی تجربه می زنم چون یکی از ساده ترین کارهایی بود که در طول زندگیم انجام داده بودم .

ده اعتیاد شگفت انگیز

چیزی به اسم "شخصیت معتاد" وجود ندارد

نشستن نوع جدیدی از اعتیاد است 9 توصیه برای ترک این اعتیاد

خوب شاید چندان تعجب هم نکنید که من الکل مصرف نمی کنم چون من یک مربی تناسب اندام و فیتنس هستم و فکر کنید  من از همون اول الکل مصرف نمی کردم،  نه به هیچ وجه! 

من طی یک برنامه 40 روزه الکل رو گذاشتم کنار و الان آخرین باری که مست بودم یادم نمیاد، اصلا نمیدونم اطراف خونه ام باری هست یا نه؟

من عاشق شراب قرمز بودم و البته انواع و اقسام ویسکیهای مختلف رو هم امتحان می کردم همیشه تو سفرها برای خودم کوکتلهای میوه ای سفارش می دادم و به هیچ تعارفی نه نمی گفتم

اجازه بدید یه مقدار به عقب تر برگردیم

من مشروب خوردن رو از سن 15 سالگی در دبیرستان شروع کردم‌( بابا و مامان معذرت میخوام چون میدونم این مقاله رو میخونید) می دونم اصلا چیزی نیست که بخواهی بهش افتخار کنی ولی خوب من هر هفته تو مهمونی بچه های بزرگتر شرکت می کردم و اونجا همه جور مشروبی پیدا میشد. به هر حال اون زمان اینقدر درگیر نشده بودم که نتونم درسم رو بخونم به همین خاطر دبیرستان رو با نمرات عالی تموم کردم و در یک دانشگاه خیلی خوب پذیرفته شدم.

در دانشگاه عضو یک انجمن شدم و خوشبختانه اتفاق خیلی وحشتناکی نیوفتاد ولی همچنان به نوشیدن الکل ادامه دادم . هفت شب هفته رو نوشیدنی جز برنامه ام بود به علاوه اینکه پارتیهای شبانه و مهمونیهای جداگانه هم با الکل میگذشت.به همین منوال هر روز تو رگهای من الکل جریان داشت. احساس خوب نداشتم و گاهی وقتها به خاطر سردرد مجبور بودم آپرین بخورم ولی نوشدن الکل رو ادامه دادم.

بعد از دانشگاه وارد دنیای واقعی شدم . در یک جایی استخدام شدم ولی خوب زیاد به کارم علاقه نداشتم . هر چند دیگه مثل دانشگاه وحشیانه الکل مصرف نمی کردم ولی خوب سه شنبه ها مارگاریتا و جمعه ها کوکتل جز برنامه ام بودو وقتی هم با همکارها بیرون می رفتیم حتما نوشیدنی الکلی سفارش میدادم و حتی بعضی وقتها توی مهمونیها قایمکی  آبجو میخوردم.

وقتی کارم رو از دست دادم یه حس بدی پیدا کردم انگار توی یه دنیای دیگه بودم  دنیا برام به انتها رسید. تمام پولم رو از دست داده بودم و هیچ پولی برای خریدن الکل نداشتم ، نمیتونید تصور کنید که من حتی یک شب رو در خیابان خوابیدم . اون شب از خودم بدم اومد با خودم گفتم کجا دارم میرم و صبح همون روز تصمیم گرفتم که به طور کلی الکل رو ترک کنم . احساس میکردم که در طول دوسال گذشته فقط افسرده شدم و واقعا اذیت می شدم .

اوایل مصرفم رو کم کردم . کاملا برنامه ریزی شده اینکار رو انجام دادم یواش یواش می تونستم خودم رو کنترل کنم  و به جایی رسیدم که اصلا نیازی به نوشیدن الکل نداشتم.

ترک الکل یکی از بهترین کارهایی بود که انجام دادم و کیفیت زندگیم واقعا بهتر شد حس می کردم صورتم روشن تر شده، شروع کردم به وزن کم کردن و کیلوهایی رو که نمیدونستم چه موقع اضافه کردم، آب کردم.انرژی بیشتری داشتم . چیزی که در حین نوشیدن الکل  نمی‌فهمید اینه که  متوجه خورد و خوراک و تغذیه تون نیستید و همین باعث میشه که اصلا نفهمید که در حال وزن اضافه کردن هستید  اما بعد از ترک الکل  بدن و تناسب اندامم برام مهم شده بود باور کنید خیلی خیلی بهتر شدم.

 بعد از ترک الکل و حین وزن کم کردن به زیبایی و تناسب اندام علاقه مند شدم و این بزرگترین شانس من برای شناختن استعدادم بود . ترک الکل مثل یک گام مثبت روی تمام زندگی من تاثیر گذاشت. من قبلا حتی یه  سنت  هم پس انداز نداشتم ولی بعد از ترک الکل تونستم پولم رو پس انداز کنم، و باشگاه خودم رو تاسیس کنم .  شنیدید که میگن اگر یک گام مثبت بردای اتفقای مثبت بیشتری برات میفته؟ من به این جمله ایمان دارم

مضرات انواع سیگار و مقدار آسیب رساندن به بدن

مشکلات جسمی ناشی از سیگار کشیدن

من اصلا احساس نکردم که چیزی رو از دست دادم راستش رو بخواهید  بعد از مدتی  متوجه شدم که اصلا مزه الکل رو دوست ندارم و قبلا این موضوع رو پنهان می کردم. در واقع موقع خوردن الکل اذیت میشدم ولی به روی خودم نمی آوردم تا مبادا مسخره ام کنند. و الان حتی بوش حالمو به هم میزنه. دیگه برام مهم نیست دوستام راجع به اینکه الکل نمی خورم چی فکر می کنند؟

بعضی وقتها وقتی کسی بهم میگفت الکل نمیخوری و میگفتم نه یه جوری با تعجب نگاهم میکرد انگار گفتم اکسیژن مصرف نمی کنم. اما با همه اینها کنار اومدم . و حالا فقط به اونها میخندم. وقتی به گذشته نگاه می کنم میبینم که چطور وقتم رو هدر میدادم و اصلا متوجه این موضوع نبودم، اما حالا هر روز از زندگی لذت می برم و برنامه زندگیم کاملا مدون و سر وقت هست.

دوستام تو دانشگاه ازم می پرسن چطوری اینکار رو کردی و من بهشون میگم که اصلا کار سختی نبود اما اونها میخندن و میگن غیر ممکنه! وقتی در مهمونی دیگران شراب میخورند من از خوردن یک فنجان چای یخی لذت (آیس تی) می برم.

شما هم تصمیم بگیرد و لحظه خودتون رو بسازید. زندگی بدون الکل اصلا چیز عجیبی نیست و مطمئن باشید که به محض اینکه تجربه اش کنید هرگز حاضر نیستید به گذشته برگردید. ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

شرکت کوالکام با اخراج بیش از 1500 کارگر و کارمند خود در پی کاهش هزینه‌ها است.

در

(سیارک) به گزارش بلومبرگ و ENGADGATE شرکت کوالکام به عنوان یکی از بزرگترین شرکتهای تولید کننده فناوریهای مخابراتی اخیرا تصمیم به اخراج چیزی حدود 1500 نفر از کارگران و کارمندان شرکت خود گرفته است.

اگر شما هم از علاقه مندان به بازار موبایل باشید و قبل از خرید گوشی مشخصات نرم افزاری و سخت افزاری گوشی خودتان را بررسی میکنید حتما تا کنون اسم کوالکام به گوشتان خورده است. کوالکام یک شرکت تولید کننده فناوریهای ارتباطی و چیپست است که سری محصولات اسنپدراگون آن در دنیای موبایلها بسیار معروف هستند. البته الان چند سالی است که شرکتهای تولید کننده موبایل علاوه بر محصولات کوالکام از چیپست‌های ساخت خودشان هم استفاده میکنند شرکت سامسونگ حالا دیگراز چیپستهای اگزینوس ساخت خودش حتی بر روی محصولات پرچمدارش هم استفاده میکند، شرکت چینی هوآوی هم از چیپستهای Hisilicon Kirin خودش بر روی محصولاتش استفاده میکند، از سوی دیگر شرکتی مانند اپل هم که از همان ابتدا از چیپهای مخصوص خودش مثل A8 , A7 , و ... استفاده میکرد .کوالکام طی سالهای اخیر پردازنده های خود را به شرکتهایی مانند اچ تی سی ، سامسونگ، سونی، موتورولا ، ال جی و نوکیا عرضه کرده است هر چند کیفیت محصولات کوالکام بر کسی پیچیده نیست ولی به تازگی اخبار بدی از درون این شرکت به گوش می رسد.البته مسلما این اخبار در حوزه تولیدات مربوط به صنعت موبایل نخواهد بود.

به گزارش بلومبرگ و ENGADGATE شرکت کوالکام به عنوان یکی از بزرگترین شرکتهای تولید کننده فناوریهای مخابراتی اخیرا تصمیم به اخراج چیزی حدود 1500 نفر از کارگران و کارمندان شرکت خود گرفته است. خبری که برای کارمندان این شرکت که بیش از 157 شعبه در جهان دارد و حدود 26000 کارمند هم دارد بسیار نگران کننده و البته تلخ است . برای کوالکام که از سال 2012 تا کنون نزدیک به 8500 کارمند جدید استخدام کرده است بحث تعدیل نیرو چیزی شبیه یک کابوس به شمار می آید.

شرکت کوالکام با توجه به قولی که به سهامداران خود داده است تصمیم به کاهش هزینه ها به میزان یک میلیارد دلار گرفته است . هر چند این تصمیم در پی پیشنهاد بی رحمانه شرکت برودکام برای خرید کل سهام کوالکام گرفته شد، برودکام با این پیشنهاد سعی داشت تا با ادغام کوالکام با شرکت خودش عملا تبدیل به یکه تاز این صنعت در کالیفرنیا و احتمالا کل دنیا شود . آنها به کوالکام پیشنهاد 70 دلار به ازای هر سهم را دادند که از این مبلغ 60 دلار آن نقدی بود و 10 دلار آن به صورت سهام شرکت برودکام و ارزش کل معامله حدود 105 میلیارد دلار بود، که بیشترین مبلغ ارزش افزوده در تاریخ حوزه فناوری و تکنولوژی است. سهامداران کوالکام به محض شنیدن این پیشنهاد هیئت مدیره را برای قبول آن تحت فشار گذاشتند و عملا به این پیشنهاد علاقه نشان دادند اما مدیران کوالکام تصمیم دیگری گرفتند و قول دادند که هزینه ها را به منظور افزایش درآمد کاهش دهند. آنها معتقد بودند که برودکام در این شرایط که ما درگیر چندین پرونده قضایی با اپل هستیم سعی دارند از ما دزدی کنند و این مبلغ بسیار پایین است. با این حال یکی از سهامداران به نام Synovus به خبرنگار بلومبرگ گفته بود : مطمئن باشید دست آخر این قرارداد با قیمت 143 میلیارد دلار نهایی خواهد شد. ولی حضور یک نیروی قوی تر همه چیز را تحت تاثیر قرار داد. و آن کسی نبود رییس جمهور ایالت متحده یعنی پرزیدنت ترامپ.

رییس جمهور ترامپ با ادغام احتمالی این شرکتها مخالفت کرد و آن را مغایر با منافع ملی آمریکا داشت . حالا دیگر کوالکام باید اقداماتی در راستای افزایش درآمد خود انجام دهد و متاسفانه تعدیل نیرو یکی از این اقدامات است . یک منبع آگاه در این خصوص به بلومبرگ گفته است : این اخراجها بیشتر در بخشهایی از شرکت انجام می شود که شرکت قصد دارد در آن بخشها فعالیتهای خود را کاهش دهد. هر چند در بخشهای مختلفی از شرکت تعدیل نیرو صورت گرفته است اما مسلما بخشهای مربوط به ساخت چیپستهای موبایل کمترین تعدیل نیرو را خواهند داشت .

شرکت کوالکام پیش از اینکه بحث تعدیل نیرو را قطعی کند تمام گزینه های دیگر را بررسی کرد و در انتها به این نتیجه رسید آنها جهت روشن شدن شرایط اخیر یک بیانیه را در اختیار بلومبرگ قرار دادند که به شرح زیر می باشد:

ما در ابتدا کاهش هزینه‌های بالاسری خصوصا هرینه‌های غیر مستقیم را بررسی کردیم اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که برای حمایت از رشد شرکت وموفقیت تولید در دراز مدت ناچار به تعدیل نیرو هستیم و اینکار در نهایت به نفع همه سهامداران و ذینفعان شرکت است .(سیارک)

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

روسای جمهور و رهبران کشور ها از کدام دانشگاه فارغ التحصیل می شوند

در
برترین دانشگاه
تحصیل برای روسای جمهور و پادشاهان: آیا می دانید دانشگاه هایی که رهبران کشور های جهان از آن فارغ التحصیل می شوند، چه نام هایی دارد؟
 
یک باور مشترک وجود دارد که افراد خودآموز نسبت به افراد دارای تحصیلات، بیشتر در زندگی به موفقیت می رسند. دشوار است که بگوییم این باور بر چه اساسی استوار است ، زیرا آمارها نشان می دهد که اکثر سیاستمداران و مدیران شرکتهای بزرگ، برعکس این باور تحصیلات عالی دریافت کرده اند. بیشتر اوقات ، رهبران کشور ها فارغ التحصیل دانشگاه های کلاسیک هستند ، اما استثنائاتی نیز وجود دارد.

آنجلا مرکل - گروه فیزیک دانشگاه لایپزیگ

آنجلا مرکل - گروه فیزیک دانشگاه لایپزیگ
ساختمان اصلی دانشگاه لایپزیگ
اولین و تنها زن به عنوان صدر اعظم تاریخ آلمان سالهای زیادی را به علم اختصاص داد. ظاهراً او در ابتدا به حرفه سیاسی فکر نمی کرد ، بنابراین پس از مدرسه وارد گروه فیزیک دانشگاه لایپزیگ کارل مارکس شد ، در اینجا با همسر اول خود ملاقات کرد. این موسسه آموزشی بعد از هایدلبرگ دومین دانشگاه قدیمی در آلمان است. جالب است که رئیس جمهور زن دیگری به نام میشل باچلت که در دهه 2010 رهبر شیلی بود در اینجا تحصیل کرد.
 

ولادیمیر پوتین - دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ

ولادیمیر پوتین - دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ
ساختمان اصلی دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ - ساختمان تاریخی دوازده کالج
 
SPbU جانشین دانشگاه آکادمیک است که همزمان با آکادمی علوم با حکم پیتر اول در سال 1724 تأسیس شد. تقریباً 300 سال از وجود دانشگاه می گذرد. نام بسیاری از افراد بزرگ با آن در ارتباط بوده است. هفت برنده جایزه نوبل ، تعداد زیادی از دانشمندان و هنرمندان (در اینجا ، به عنوان مثال ، تورگنیف ، بلوک ، دولاتوف ، وروبل ، پولنوف ، گرابار و روئریچ در اینجا تحصیل کردند). لیست فارغ التحصیلان-رهبران ایالت ها نیز بسیار زیاد است: P.A. Stolypin ، A.F. Kerensky ، V.I. لنین ، D.A. Medvedev ، V.V پوتین ، و همچنین دو رئیس جمهور لیتوانی ، رئیس پارلمان قرقیزستان و بسیاری دیگر از سیاستمداران ، بازرگانان و کارآفرینان. ولادیمیر ولادیمیرویچ در دانشگاه ایالتی لنینگراد در سالهای 1970-1975 در شعبه بین المللی دانشکده حقوق تحصیل کرد.
کریدور ساختمان دوازده کالج
کریدور ساختمان دوازده کالج
 

دونالد ترامپ - دانشکده تجارت وارتون

دونالد ترامپ - دانشکده تجارت وارتون
دانشکده بازرگانی دانشگاه پنسیلوانیا ، فیلادلفیا
 
این مرد همانطور که می دانید به طور مستقیم به سمت ریاست جمهوری نرفت. یک سیاستمدار ، تاجر ، بازیگر و مجری تلویزیون  بود. دونالد ترامپ، بلافاصله راه خود را انتخاب نکرد. از سن 13 سالگی ، والدین او را به مدرسه شبانه روزی آکادمی نظامی نیویورک فرستادند ، ظاهراً تصمیم گرفتند که این رشته به این جوان آسیب نرساند. در سن 18 سالگی ، ترامپ بین یك مدرسه فیلم و یك آموزش اقتصادی انتخاب كرد. با این وجود ، وی در مسیری پایدار و معتبرتر متوقف شد ، اگرچه دانشگاه را چند بار تغییر داد. در پایان ، رئیس جمهور آینده آمریکا لیسانس علوم اقتصاد را از یک موسسه معتبر دریافت کرد. دانشکده تجارت وارتون دانشگاه پنسیلوانیا به دلیل کیفیت بالای آموزش شناخته شده است. دانشکده مالی وی یکی از بهترین های جهان به حساب می آید. مثلاً اینجا است  که ایلان ماسک و بسیاری دیگر را که امروز در صدر امتیازهای فوربس قرار دارند ، مطالعه کرد. به هر حال ، بسیاری از هموطنان ما در بین فارغ التحصیلان این موسسه وجود دارند ، در کل ، دانش آموزان از 140 کشور جهان در مدرسه وارتون تحصیل می کنند.
 

پرنس ویلیام - دانشگاه سنت اندروز

پرنس ویلیام - دانشگاه سنت اندروز
دانشگاه معتبر سنت اندروز
 
شاهزاده جوان و امیدوار انگلیسی ، که به احتمال زیاد ، دیر یا زود پادشاه  می شود ، دارای یک آموزش عالی کلاسیک بود. پس از کالج ایتون ، او وارد دانشگاه سنت اندروز اسکاتلند شد. این موسسه آموزشی یکی از پنج دانشگاه برتر انگلیس است. به هر حال ، این قدیمی ترین دانشگاه اسکاتلند است. نیمی از دانشجویان در آن خارجی ها هستند.  در این دانشگاه بود که ویلیام همسر آینده اش را ملاقات کرد ، آنها با هم دوره ای را در تاریخ هنر مطالعه کردند. شاهزاده بعداً اعتراف كرد كه او شادترین سالهای عمرش  را در دانشگاه گذراند.
 
شاهزاده ویلیام مدرک دانشگاهی را از دانشگاه سنت اندرو دریافت می کند
شاهزاده ویلیام مدرک دانشگاهی را از دانشگاه سنت اندرو دریافت می کند
 
به هر حال ، مادربزرگ ویلیام ، ملکه الیزابت ، نمی تواند به داشتن یک مدرک معتبر ، بسنده کند ، او یک بار یک مطالعه کامل در خانه را با یک گرایش بشردوستانه گذرانده است. اما نخست وزیر فعلی انگلیس ، بوریس جانسون ، به طور مستقیم نمونه آموزش انگلیسی را گرفت - او فارغ التحصیل Eaton ، و سپس کالج Balliol ، دانشگاه آکسفورد است.
 

امانوئل ماکرون - دانشگاه پاریس X - Nanterre

امانوئل ماکرون - دانشگاه پاریس X - Nanterre
دانشگاه پاریس X - Nanterre
 
رئیس جمهور فرانسه دارای چندین مدرک دانشگاهی است ، و همه آنها دانشگاه های بسیار معتبری هستند ، اما اولین بار او مدرک خود را در دانشگاه غرب پاریس - Nanterre-la-Défense دریافت کرد. این یک موسسه آموزشی بزرگ است ، بیش از 33 هزار دانش آموز در آن تحصیل می کنند. در این دانشگاه بود که تعداد زیادی سیاستمدار ، چندین وزیر و نخستین زن شهردار پاریس ، آنه هیدالگو تحصیل کردند. فارغ التحصیل مشهور وی نیکلاس سارکوزی است. بنابراین برای فرانسوی هایی که می خواهند حرفه سیاسی را دنبال کنند ، انتخاب دانشگاه واضح است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

پنج علامت که شما قبلاً کروناویروس داشته اید

در
علائم معمولی كروناویروس
دانشمندان آکسفورد گزارش دادند که عفونت کروناویروس می تواند بیش از یک ماه قبل از ثبت اولیه آن بین افراد منتقل شده باشد. آنها پنج علامت را برای کروناویروس نشان دادند كه این شخص حاضر بیمار بوده است ، اما در مورد آن مشكوك نشده اند.

 

علائم كروناویروس

علائم معمولی كروناویروس تب بالا و سرفه شدید شناخته شده است. دانشمندان علائم دیگری به این افزوده اند.

 

از بین رفتن حس بویایی

یکی از آنها از بین رفتن بویایی است. واقعیت این است که هدف coronavirus سلولهایی در مجاری بینی هستند که حاوی پروتئین هستند. عفونت چنین سلول هایی می تواند به از بین رفتن "بو" یا از بین رفتن حس شامه منجر شود. به گفته کارشناسان ، افراد مبتلا به این علائم ممکن است ناقل کروناویروس باشند.

ملتحمه چشم

کروناویروس همچنین می تواند باعث ملتحمه چشم شود.

اسهال

در ووهان ، که شیوع یک تاج ویروس جدید آغاز شد ، تقریبا نیمی از بیماران درمورد مشکلات گوارشی به دنبال کمک پزشکی بودند. اسهال یکی از اصلی ترین علائم بیماری بود. 

درد شکمی

علاوه بر این ، بیماران مبتلا به COVID-19 درد شکمی دارند. پزشکان می گویند این ممکن است نتیجه توسعه ذات الریه در لوب های تحتانی ریه ها باشد.

احساس خستگی

و حتی در طول بیماری کروناویروس ممکن است فرد احساس خستگی زیادی کند.
 
همانطور که قبلاً گزارش شده بود ، این شبکه بحث می کند که بسیاری از افراد می توانند coronavirus را در اوایل سال 2020 یا حتی در اواخر سال 2019 به کرونا ویروس مبتلا شده باشند. افراد بیمار می گویند که از یک سرفه خشک بسیار شدید رنج می برند که همراه با درد در ریه ها بوده است. بسیاری از آنها تنگی نفس و عموماً مشکلات تنفسی داشتند.
 

 

 

چگونه کروناویروس را از روی سطوح پاک کنیم

مشخص است كه كروناویروس توسط قطرات موجود در هوا منتقل می شود. بنابراین ، برای یک فرد آلوده کافی است که برای جلوگیری از "عفونت" ، از عطسه یا لمس هر سطحی خودداری کند.

آب و صابون

پزشکان توصیه می کنند هر چه سریع تر دست های خود را بشویید ، زیرا می توانید ذرات ویروس را با آب و صابون پاک کنید.

سفید کننده

همچنین ، سفید کننده ای متشکل از هیپوکلریت سدیم به از بین بردن ویروس کمک می کند. برای چند دقیقه محصول (رقیق شده) را روی سطح مورد نظر بگذارید و سپس سطح را با یک پارچه مرطوب پاک کنید. سفید کننده پروتئین و اسید ریبونوکلئیک ویروس را از بین می برد.

الکل

الکل به سرعت و به طور مؤثر کروناویروس coronaviruses را از بین می برد. شما باید پارچه را با الکل مرطوب کرده و سطح را پاک کنید. اما باید به خاطر داشته باشید که مشروبات الکی به دلیل غلظت کم الکل در مبارزه با ویروس مناسب نیستند.

ژل ضد عفونی کننده دست

پاک کننده بعدی  در مبارزه با coronavirus ژل ضد عفونی کننده دست است. غلظت اتانول در آن باید بیش از 70٪ باشد.
 
پیش از این ، دانشمندان از هنگ کنگ گفتند که کورو ویروس در دمای حدود چهار درجه برای مدت طولانی بسیار پایدار است. در صورت عدم ضد عفونی ، فعالیت آن فقط پس از 14 روز کاهش می یابد. 
 
بنابراین ، روی کاغذ پس از سه ساعت ، روی لباس و چوب فرآوری شده دو روز به طول انجامید ، روی شیشه - تا چهار روز و پلاستیک - تا هفت روز. علاوه بر این ، ویروس می تواند تا هفت روز در سطح خارجی ماسک های پزشکی زنده بماند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

آیا موهای خاکستری دونالد ترامپ آخرین تاکتیک سیاسی وی است

در

GettyImages-1208679310.jpg
اگر عصر دیروز در جلسه مطبوعاتی روزانه رئیس جمهور دونالد ترامپ را دید ه اید و این حس را پیدا کردید که چیزی در مورد او متفاوت است ، شما تنها نیستید. در حالی که وی در خارج از کاخ سفید ایستاد تا کشور را در مورد بحران COVID-19 به روز کند ، ترامپ - و بله ، موهایش - توییتر را دچار ناراحتی کرد.

رئیس جمهور دونالد ترامپ ظاهراً در میان همه گیری کروناویروس ظاهری طبیعی را پذیرفته است ، زیرا موهای بلوند معروف او به یک رنگ خاکستری که عموماً از یک مرد 74 ساله انتظار می رود ، تبدیل شده است. رئیس جمهور به دلیل علاقه به حفظ ظاهر خود با موهای برنزه و کاملاً حالت دار مشهور است. 

 

با این حال ، به دلیل  کرونا ، سالن ها ی زیبایی در سراسر کشور بسته می شوند ، به نظر می رسد که ترامپ چند قرار ملاقات مو را از دست داده است و دیگر نمی تواند مو هایش را طلایی نگه دارد. از زمانی که ترامپ روز سه شنبه برای یک جلسه توجیهی در باغ رز کاخ سفید ظاهر شد ، تفاوت چشمگیری در رنگ موهای او از روزهای قبل از همه گیری وجود دارد. 

14279848-7097339-The_president_arrived_at_McLean_Bible_Church_in_Vienna_Virginia_-a-34_1559545126898.jpg

فقط چند ماه پیش ، ترامپ هنوز مشغول جلب توجه با موهای بلوند که ریشه های خاکستری  اغلب قابل توجه بود ، دیده شد (که تفاوت بین موی رنگ شده را با رنگ طبیعی و بلوند نشان می داد. )

با ادامه تاج ویروس در سراسر کشور در آخرین حضور وی استاده از رنگ به میزان قابل توجهی کمتر شد. ترامپ مشهور است ،که در مصاحبه ها گرفته تا تظاهرات انتخاباتی ، به موهای خود افتخار می کرد ، و اغلب از این ادعا دفاع می کند که شاید موهایش زیاد خوب  نیست اما "بهتر از بسیاری از دوستان همسن او است". 

 

اخبار جعلی بیشتر بر  فتوشاپ بودن رنگ نقره ای موهای ترامپ تاکید داشت اما ، باد قوی بود و مو به نظر می رسد طبیعی است؟

 

البته تعدادی از تئوری ها درباره انگیزه موهای تازه  او در حال پخش شدن است. یکی از کاربران توییتر این تئوری را مطرح کرد که ترامپ به دنبال یک نگاه شرافتمندانه تر برای انتخابات سال 2020 است که مطمئناً با استراتژیک سیاسی پرشور او در مواجهه با یک بحران جهانی همسو خواهد شد. یکی  کاربر دیگر این سوال را پرسیده که آیا این علامتی برای رعایت فاصله اجتماعی و عدم توانایی برای رنگ کردن موهایش است یا خیر؟ 

 

الكسیس كو ، مورخ ، نویسنده  نیویورك تایمز فکر می کند گزینه دومی بعید است. در حالی که کو حقیقت دیرینه ای را تصدیق می کند که رئیس جمهور بودن باعث پیری یک شخص می شود اما او معتقد نیست که موهای نقره ای ترامپ مظهر فیزیکی ناگهانی فشارهای روحی باشد. وی توضیح می دهد: "آنچه فکر می کنم ممکن است اتفاق بیفتد نوعی دستکاری در افکار عمومی آمریکاست که در آن تلاش می کند تا به شهروندان نشان دهد که در رنج است. ترامپ در تلاش است اذهان عمومی را از پیام های دیرهنگام ، خطرناک و گاهی اوقات کشنده اطراف کورو ویروس منحرف کند.

 

24482834-8524393-An_unedited_pool_photo_from_the_same_moment_on_Friday_shows_Trum-a-2_1594791353363.jpg

 

اگر این یک بازی هدفمند باشد ، ترامپ می تواند به سابقه تاریخی ضربه بزند. الكسیس کو  یک نمونه از جورج واشنگتن در جنگ 1783 را یاداوری می کند زمانی که جورج واشنگتن هنگام خواندن نامه ای با صدای بلند برای اعضای خود ،عینک زد. کو گفت: "هیچ کس تا به حال او را ندیده بود که عینک بزند ، و سربازان او به طرز باورنکردنی به وسیله این حرکت تهییج شدند. برداشت و تعبیر آنها  از این  ژست واشنگتن این بود که او می گفت من نارضایتی های شما را می فهم و آنها را نیز احساس می كنم. این یکی از مشهورترین داستان ها در مورد جورج واشنگتن است ، و روسای جمهور تمایل دارند به دنبال الهام گرفتن از او باشند. اما ، الكسیس کو یادآور می شود که چون به نظر می رسد ترامپ هیچ علاقه ای به تاریخ ریاست جمهوری یا آمریکا نشان نمی دهد ، بعید است که او از گذشته کپی برداری کند.

اگر رفتن به سمت رنگ خاکستری انتخاب آگاهانه ترامپ بود ، مطمئنا این ایده از او سرچشمه نگرفته است. "ترامپ از تغییر ظاهر بدنی خود ناراحت است ، بنابراین او به احتمال زیاد به دستیاران خود گوش داده که به او گفته اند باید کاری چشمگیر انجام دهد. روایتی که برای بسیاری از بین نمی رود ، موهای خاکستری تازه ترامپ فقط روشی است که او در میان فضای فاجعه  بار رنگ های واقعی خود را نشان می دهد.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

بایدن پیروز انتخابات آمریکا شد

در

joe-biden-ukraine-fundraising-min.jpg

 

نتیجه انتخابات در ساعات اولیه مطابق پیش بینی ها پیش نرفت و ترامپ در بیشتر ایالت ها جلو افتاده بود، در آخرین ساعات شمارش آرا جو بایدن توانست با کسب اکثریت ارای الکترال رئیس جمهور منتخب ایالات متحده آمریکا شود.

نکته مهم دیگر درباره انتخابات امسال امریکا، شرکت تعداد بالای آمریکایی ها در این انتخابات است، حتی با وجود کرونا مردم به پای صندوق های رای رفتند تا از کاندیدای مورد علاقه خود حمایت کنند.

ترامپ آرای ایالت اریزونا را از دست داد، این ایالت 4 سال پیش به او رای داده بودند. اینبار هم ترامپ توانست رای تگزاس و فلوریدا را مثل دوره ی قبل از آن خود کند. البته برای مثال ایالت تگزاس از سال 1964 به کاندیدای جمهوری خواه رای داده و احتمالا شخص رئیس جمهور تفاوت خاصی در رای آن ها نخواهد داشت.

ترامپ در رشته توییت هایی صحت انتخابات امروز آمریکا را زیر سوال برد و اعلام کرد من در ساعات اولیه پیش بودم ولی ناگهان رای های من ناپدید شد و در برخی ایالت ها از هرجایی رای های بایدن پیدا می شد.

به نظر مردم آمریکا از ترامپ خسته شده اند و حاضر نبودند 4 سال دیگر او را تحمل کنند. 3 رئیس جمهور قبلی آمریکا، اوباما، بوش پسر و بیل کلینتون هر یک 2 دوره سر کار بودند.

 

تاریخچه انتخابات آمریکا

اولین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کشور آمریکا در سال 1788 برگزار شد و در سال 1789 جرج واشنگتن به عنوان نخستین رئیس جمهور این کشور شروع به کار کرد. جرج واشنگتن برای دوره بعد نیز انتخاب شد. 

انتخابات در امریکا سابقه بیشتر از 230 ساله دارد و تاکنون 45 رئیس جمهور این کشور را اداره کردند. ترامپ که در سال 2016 روی کار آمد 45مین رئیس جمهور آمریکاست. 

جالب است که بدانید در این مدت فقط جرج واشنگتن و جان تیلر(یک دوره) بدون حزب سیاسی توانستند رئیس جمهور آمریکا شوند.

 

شرایط کاندیدای ریاست جمهوری در آمریکا

سه شرط تولد در امریکا، حداقل سن 35 سال و 14 سال اقامت در این کشور شروط اصلی برای کاندیدا هستند.

 

الکترال چیست؟

در امریکا برخلاف بیشتر کشورها، تعداد مجموع آرا برنده انتخابات را مشخص نمی کند. برای مثال در سال 2016 هیلاری کلینتون با کسب 48.2% کل آرا معادل 65 میلیون رای در برابر تقریبا 63 میلیون رای ترامپ بازنده شد. 

برای پیروزی در انتخابات امریکا کسب حداقل 270 رای الکترال الزامی است و اگر کاندیدای نتواند این ارا را به دست آورده مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا یک نفر را از بین 3 کاندید برتر انتخاب می کند.

تعداد الکترال های هر ایالت معادل تعداد رای های نمایندگان در کنگره است. برای مثال کالیفرنیا بیشترین تعداد الکترال معادل 55 را دارد. درکل 538 رای الکترال وجود دارد.

el-min.jpg
تعداد  الکترال های هر ایالت

 

الکترال (Electoral College) مزایا و معایب زیادی دارد ولی یکی از مهمترین مزایای آن شرکت همه اقشار جامعه در انتخاب بهترین فرد برای ریاست جمهوری است، البته از سوی دیگر به ایالت های که وضعیت حزب در آنها مشخص نیست قدرت زیادی می دهد. عیب اصلی الکترال عدم توجه به خواسته عموم مردم است. (مانند انتخابات 2016) 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...