به یخ قرمز در قطب جنوب نگاه کنید چرا این تغییر ظاهر شده است

به یخ قرمز در قطب جنوب نگاه کنید چرا این تغییر ظاهر شده است
به دلیل تغییر آب و هوا ، یخ در قطب جنوب تبدیل به یخ قرمز شده است.به نظر می رسید که دانشمندان در یک فیلم ترسناک بازی می کنند، اما معلوم شد که باکتری ها به دلیل تغییر آب و هوا ، شروع به تکثیر و رشد در جایی کرده اند که قبلا تکثیر نمی شدند. علاوه بر این ، این جلبک ها برای انسان سمی هستند.
 
مطالعه ای از این پدیده انجام شد و مشخص شد که علت آن Chlamydomonas nivalis است. این جلبک های سبز میکروسکوپی نوعی جلبک های تک سلولی هستند که در همه مناطق یخی و برفی زمین رایج است: از مناطق قطبی تا مناطق آلپ.
 
این جلبک های تک سلولی در حالی که سرما حکمروایی می کند به خواب زمستانی می روند ، اما به محض اینکه نور خورشید یخ را به اندازه کافی گرم می کند تا آب ذوب شود ، جلبک ها به سرعت شروع  به تکثیر می کنند.
 
C. nivalis به دلیل داشتن کلروپلاستهای فتوسنتزی دارای رنگ سبز هستند و دارای دو تاژک هستند که به همین دلیل قادر به حرکت و شنا هستند. با بزرگتر شدن ، تحرک خود را از دست می دهند و اندام های منحصر به فردی برای بقا در شرایط شدید ایجاد می کنند ، از جمله دیواره سلولی عایق ثانویه و لایه ای از کاروتنوئیدهای قرمز ، که رنگ را از سبز به نارنجی و قرمز تغییر می دهد. این لایه جلبک ها را در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند.
 
کاروتنوئیدها همچنین به جلبک ها کمک می کنند گرمای بیشتری را جذب کنند ، که به نوبه خود باعث ذوب شدن بیشتر آب برای رشد می شود. این برای جلبک ها و همه کسانی که آنها را می خورند مفید است - به ویژه کرم های گرد. زیرا به تغییر تنوع زیستی در منطقه و همچنین تغییر اوضاع کمک می کند.
 
یک مطالعه سال 2016 نشان داد که شکوفا شدن این جلبک ها می تواند در فصل ذوب شدن یخ در قطب شمال ، میزان نور منعکس شده از برف (همچنین به آلبیدو نیز معروف است) را تا 13٪ کاهش دهد. این به طور مداوم به نرخ ذوب بالاتر یخ منجر می شود.
 
در سال 2017 ، دانشمندان محیط زیست محاسبه كردند كه جوامع میكروبی ، از جمله C. nivalis ، هنگام حضور در مزارع یخی آلاسكا ، بیش از یك ششم ذوب برف را مشاركت می كنند. آزمایشات نشان داده است که در مناطقی که مقدار زیادی آب مذاب وجود دارد 50٪ جلبک بیشتر وجود دارد و در مکان هایی که مقدار زیادی جلبک دارند ، ذوب یخ بیشتر اتفاق می افتد.
 
بنابراین ، افزایش دما منجر به ذوب بیشتر آب می شود ، که به رشد جلبک های بیشتر کمک می کند ، که منجر به ذوب بیشتر و غیره می شود.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید