بیش از 6000 نفر بر اثر سرخک در کنگو جان باخته اند

تعداد قربانیان اپیدمی سرخک سه برابر بیماری ابولا شده است. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی ، این بزرگترین شیوع سرخک در جهان است.
 
در جمهوری دموکراتیک کنگو 6000 نفر بر اثر بیماری همه گیر سرخک - تقریباً سه برابر بیماری همه گیر ابولا - جان خود را از دست داده اند. سازمان بهداشت جهانی (WHO) چهارشنبه 8 ژانویه اعلام کرد این بزرگترین شیوع سرخک در جهان است.
 
ماتسیدیسو موتی ، رئیس بخش WHO آفریقا گفت: "ما همه تلاش خود را می کنیم تا بیماری همه گیر را کنترل کنیم. هیچ کودکی نباید در معرض خطر ابتلا به بیماری باشد که با یک واکسن ساده قابل پیشگیری است."
 
اپیدمی سرخک در DRC از حدود یک سال پیش آغاز شد. براساس آمار WHO ، تاکنون 310 هزار مورد از این بیماری در کشور به ثبت رسیده است. در سال 2019 ، 18 میلیون کودک زیر پنج سال در برابر سرخک واکسینه شدند. در عین حال ، در بسیاری از مناطق DRC ، سطح واکسیناسیون جمعیت به دلیل درگیری ، زیرساخت های ضعیف و نبود بودجه همچنان پائین است.
 
جمهوری دموکراتیک کنگو همچنین از بیماری همه گیر ابولا که بیش از یک سال پیش شیوع پیدا کرد ، رنج می برد. در حال حاضر حدود 2،230 نفر مبتلا به تب در اثر ویروس کشنده، فوت کرده اند.(3400 نفر را توسط ویروس آلوده شده اند)

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید