آیا موهای خاکستری دونالد ترامپ آخرین تاکتیک سیاسی وی است

در

GettyImages-1208679310.jpg
اگر عصر دیروز در جلسه مطبوعاتی روزانه رئیس جمهور دونالد ترامپ را دید ه اید و این حس را پیدا کردید که چیزی در مورد او متفاوت است ، شما تنها نیستید. در حالی که وی در خارج از کاخ سفید ایستاد تا کشور را در مورد بحران COVID-19 به روز کند ، ترامپ - و بله ، موهایش - توییتر را دچار ناراحتی کرد.

رئیس جمهور دونالد ترامپ ظاهراً در میان همه گیری کروناویروس ظاهری طبیعی را پذیرفته است ، زیرا موهای بلوند معروف او به یک رنگ خاکستری که عموماً از یک مرد 74 ساله انتظار می رود ، تبدیل شده است. رئیس جمهور به دلیل علاقه به حفظ ظاهر خود با موهای برنزه و کاملاً حالت دار مشهور است. 

 

با این حال ، به دلیل  کرونا ، سالن ها ی زیبایی در سراسر کشور بسته می شوند ، به نظر می رسد که ترامپ چند قرار ملاقات مو را از دست داده است و دیگر نمی تواند مو هایش را طلایی نگه دارد. از زمانی که ترامپ روز سه شنبه برای یک جلسه توجیهی در باغ رز کاخ سفید ظاهر شد ، تفاوت چشمگیری در رنگ موهای او از روزهای قبل از همه گیری وجود دارد. 

14279848-7097339-The_president_arrived_at_McLean_Bible_Church_in_Vienna_Virginia_-a-34_1559545126898.jpg

فقط چند ماه پیش ، ترامپ هنوز مشغول جلب توجه با موهای بلوند که ریشه های خاکستری  اغلب قابل توجه بود ، دیده شد (که تفاوت بین موی رنگ شده را با رنگ طبیعی و بلوند نشان می داد. )

با ادامه تاج ویروس در سراسر کشور در آخرین حضور وی استاده از رنگ به میزان قابل توجهی کمتر شد. ترامپ مشهور است ،که در مصاحبه ها گرفته تا تظاهرات انتخاباتی ، به موهای خود افتخار می کرد ، و اغلب از این ادعا دفاع می کند که شاید موهایش زیاد خوب  نیست اما "بهتر از بسیاری از دوستان همسن او است". 

 

اخبار جعلی بیشتر بر  فتوشاپ بودن رنگ نقره ای موهای ترامپ تاکید داشت اما ، باد قوی بود و مو به نظر می رسد طبیعی است؟

 

البته تعدادی از تئوری ها درباره انگیزه موهای تازه  او در حال پخش شدن است. یکی از کاربران توییتر این تئوری را مطرح کرد که ترامپ به دنبال یک نگاه شرافتمندانه تر برای انتخابات سال 2020 است که مطمئناً با استراتژیک سیاسی پرشور او در مواجهه با یک بحران جهانی همسو خواهد شد. یکی  کاربر دیگر این سوال را پرسیده که آیا این علامتی برای رعایت فاصله اجتماعی و عدم توانایی برای رنگ کردن موهایش است یا خیر؟ 

 

الكسیس كو ، مورخ ، نویسنده  نیویورك تایمز فکر می کند گزینه دومی بعید است. در حالی که کو حقیقت دیرینه ای را تصدیق می کند که رئیس جمهور بودن باعث پیری یک شخص می شود اما او معتقد نیست که موهای نقره ای ترامپ مظهر فیزیکی ناگهانی فشارهای روحی باشد. وی توضیح می دهد: "آنچه فکر می کنم ممکن است اتفاق بیفتد نوعی دستکاری در افکار عمومی آمریکاست که در آن تلاش می کند تا به شهروندان نشان دهد که در رنج است. ترامپ در تلاش است اذهان عمومی را از پیام های دیرهنگام ، خطرناک و گاهی اوقات کشنده اطراف کورو ویروس منحرف کند.

 

24482834-8524393-An_unedited_pool_photo_from_the_same_moment_on_Friday_shows_Trum-a-2_1594791353363.jpg

 

اگر این یک بازی هدفمند باشد ، ترامپ می تواند به سابقه تاریخی ضربه بزند. الكسیس کو  یک نمونه از جورج واشنگتن در جنگ 1783 را یاداوری می کند زمانی که جورج واشنگتن هنگام خواندن نامه ای با صدای بلند برای اعضای خود ،عینک زد. کو گفت: "هیچ کس تا به حال او را ندیده بود که عینک بزند ، و سربازان او به طرز باورنکردنی به وسیله این حرکت تهییج شدند. برداشت و تعبیر آنها  از این  ژست واشنگتن این بود که او می گفت من نارضایتی های شما را می فهم و آنها را نیز احساس می كنم. این یکی از مشهورترین داستان ها در مورد جورج واشنگتن است ، و روسای جمهور تمایل دارند به دنبال الهام گرفتن از او باشند. اما ، الكسیس کو یادآور می شود که چون به نظر می رسد ترامپ هیچ علاقه ای به تاریخ ریاست جمهوری یا آمریکا نشان نمی دهد ، بعید است که او از گذشته کپی برداری کند.

اگر رفتن به سمت رنگ خاکستری انتخاب آگاهانه ترامپ بود ، مطمئنا این ایده از او سرچشمه نگرفته است. "ترامپ از تغییر ظاهر بدنی خود ناراحت است ، بنابراین او به احتمال زیاد به دستیاران خود گوش داده که به او گفته اند باید کاری چشمگیر انجام دهد. روایتی که برای بسیاری از بین نمی رود ، موهای خاکستری تازه ترامپ فقط روشی است که او در میان فضای فاجعه  بار رنگ های واقعی خود را نشان می دهد.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

پزشک نسبت به وخامت ناگهانی کرونا هشدار داد

در
روند بیماری ناشی از کروناویروس غیرقابل پیش بینی است
غیرقابل پیش بینی: پزشک نسبت به وخامت ناگهانی کرونا هشدار داد. یک پزشک اظهار داشت که روند بیماری ناشی از کروناویروس غیرقابل پیش بینی است.
 
وی خاطرنشان کرد: "این اتفاق می افتد که صبح شما یک معاینه انجام می دهید ، معاینه انجام می شود ، همه چیز درست است و بعد از دو ساعت بیمار وارد می شود و در حال خفگی است."
 
پزشک هشدار داد که وضعیت بیمار می تواند به شدت بدتر شود. در دو روز اول فرد تب دارد ، سپس برای او راحت تر می شود ، اما این شرایط فریبنده است.
 
پزشک گفت: "پس از زمان دیگر ، سرفه ظاهر می شود ، و بعد از دو روز دیگر بیمار ممکن است شروع به خفگی کند ، اشباع به 79-83 می رسد ، اکسیژن کافی وجود ندارد."
 
بیماران احساسات خود را طوری توصیف می کنند که گویی قطعات شیشه در ریه های آنها ظاهر می شود. و اگرچه این یک احساس مشترک با ذات الریه است ، اما با کوروویروس درد شدید تر است ، بنابراین ، تحمل بیماری کروناویروس دشوارتر است.
 
 
پزشك خاطرنشان كرد كه وضعیت بیماران مبتلا به كروناویروس می تواند ناگهان بدتر شود.
 
دکتر می گوید: "او می تواند بنشیند و صحبت کند ، و در عین حال اشباع اکسیژن 46 را داشته باشد. من هرگز یک فرد زنده با اشباع 46 ندیده ام ، زیرا 70 و زیر آن - مدت طولانی است که لوله گذاری شده است."
 
Coronaviruses یک خانواده گسترده از ویروس ها است که انسان و حیوانات را آلوده می کند. آنها می توانند باعث ایجاد عفونت های تنفسی در انسان شوند ، از سرماخوردگی گرفته تا شرایط جدی تر. آخرین ویروس کرونا ویروس اخیراً کشف شده باعث COVID - 19 می شود. قبل از شیوع عفونت در چین در پایان سال 2019 ، هیچ چیز در مورد ویروس و بیماری جدید شناخته نشده بود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

علائم غیر معمول کرونا

در

کرونا علائم غیر معمول
coronavirus جدید ، که بشریت از ابتدای سال با آن می جنگد ، معلوم شد مرموز تر از آن است که در ابتدای این بیماری پیش بینی می شد. کرونا می تواند خود را با علائمی که به نظر می رسد اصلاً ارتباطی با ذات الریه و بیماری های تنفسی ندارد ، نشان دهد.


به همراه اولین گزارش های مربوط به شیوع کروناویروس در چین ، اولین اطلاعات علائم ظاهر شد. قبلاً شناخته شده بود كه COVID-19 می تواند باعث علائم دستگاه گوارش شود. این حالت تهوع ، اسهال ، از دست دادن اشتها و استفراغ است. در برخی از بیماران ، چنین علائمی یک یا دو روز قبل از مشکل تنفس ظاهر می شود.

 

به تازگی دانشمندان دریافتند که ظاهر شدن بثورات و التهاب روی پوست ممکن است علامتی از کرونا ویروس باشد. بیشتر اوقات ، بیماران از لکه های خارش دار در بازوها و پاها شکایت می کنند ، برخی نیز از کهیر شکایت دارند. خاطر نشان شده است که علائم پوستی اغلب در کودکان بروز می کند.

 

یکی از بدترین گروه های علائم ، به دلیل اینکه اغلب نشان دهنده آسیب به سیستم عصبی مرکزی است ، اختلال در تمرکز و توجه و مشکلات حافظه است. کارشناسان می گویند که چنین علائمی بسیار نادر و تقریباً همیشه در موارد شدید بیماری کرونا است.

 

یکی دیگر از علائم در چشم دیده می شود. برخی از بیماران از افزایش حساسیت به نور ، خارش و سوزش ، احساس شن ریزه در چشم ها ، تورم و قرمزی پلک ها ، شکایت دارند.

علائم اصلی شامل تنگی نفس ،  درد عضلانی ، لرز ، گلودرد ، سردرد ، درد قفسه سینه  ، تب ، از بین رفتن بویایی است. به یاد بیاورید که با شروع علائم SARS یا هرگونه علائم مشخصه کروناویروس ، باید در خانه بمانید ، با افراد دیگر تماس نگیرید و با پزشک تماس بگیرید.تست گرفتن کرونا  با توجه به کلیپ صادق صادقی کرونا که در شبکه های اجتماعی به اشتباه به عنوان مرحوم محمد رضا اعرابی دست به دست می چرخید ، به هیج وجه تست ساده ای نیست.

نظرات

در ادامه بخوانید...

کودکان در چه سنی می توانند ماسک بزنند

در

کودکان در چه سنی می توانند ماسک بزنند

در بیماری همه گیر ناشی از کروناویروس جدید ، زدن ماسک پارچه ای یکی از روش های محافظت در برابر عفونت کرونا است. علاوه بر این ، این لوازم جانبی مانع از انتشار ویروس توسط یک فرد در حال حاضر آلوده می شود.

 

آیا این نوع محافظت همیشه موثر و از همه مهمتر ایمن است؟ همانطور که معلوم شد ، نه. برای کودکان خردسال ، یک ماسک پزشکی می تواند تهدید کننده زندگی باشد. 

 

وقتی ماسک می تواند به کودک آسیب برساند

سازمان بهداشت جهانی توضیحات روشنی در مورد چگونگی زدن ماسک یکبار مصرف محافظ به درستی و مدت زمان ارائه داده است . بعد از گذشت 2 ساعت از زدن ماسک ، لوازم جانبی باید تغییر یابد ، زیرا خود ماسک به کانون بیماری زا  تبدیل می شود و صدمه بیشتری را ایجاد می کند. اما اکنون صحبت در مورد آن نیست.

 

متخصصان ژاپنی در زمینه اطفال توجه عمومی را به این نکته جلب کردند که برای کودکان زیر 2 سال ماسک زدن می تواند خطرناک باشد . واقعیت این است که مجاری هوایی در نوزادان باریکتر از بزرگسالان است. در نتیجه ، هرگونه انسداد ، از جمله به صورت پانسمان پزشکی ، می تواند بارگیری روی ریه ها را افزایش داده و در تنفس، مشکل ایجاد کند و در برخی موارد حتی باعث خفگی می شود.

 

در صورت شروع استفراغ ، لوازم جانبی مخصوصاً برای کودک خطرناک است . پوشیدن ماسک محافظ در سنی ایمنی تلقی می شود که کودک در صورت لزوم بتواند لوازم جانبی را ، در صورت لزوم اگر تنفس را مشکل کند، از روی صورت خود بردارد ،. کودکان زیر 2 سال نمی توانند این کار را انجام دهند ، بنابراین خطر خفگی آنها بسیار زیاد است.

 

نحوه محافظت از کودکان زیر 2 سال

نوزادان کمتر به کرونا ویروس مبتلا می شوند و موارد بیماری شدید در بیماران این گروه نادر است . برای جلوگیری از ابتلا به عفونت ، پیروی از همان قوانین بزرگسالان برای کودکان بسیار مهم است ،  اما در این حالت والدین باید بر رعایت فاصله اجتماعی کودک و افراد دیگر نظارت کنند و همچنین به طور مرتب همه چیزهایی را که کودک لمس می کند ضد عفونی کنند. فراموش نکنید که گرفتگی قسمت های بینی که محل تجمع ویروس ها ، باکتری ها و گرد و غبار است را تمیز کنید. بنابراین ، در طی یک بیماری همه گیر ، این اقدام پیشگیرانه پس از مراجعه به اماکن عمومی و تماس با افراد قابل توجیه است. برای كودكان بالای 2 سال و بزرگسالان ، پوشیدن ماسك بی خطر است و تابع توصیه های WHO است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

کشف علامت جدید کرونا

در

یکی دیگر از علائم اولیه تاج ویروس کشف شده است
دانشمندان بار دیگر از کشف علامت جدید کروناویروس خبر داده اند. این می تواند به ظن بیماری قبل از بروز علائم حاد وظاهر شدن علائم خاص تری کمک کند..


مجله JAMA Dermatology مقالاتی را از دانشمندان اسپانیایی منتشر کرد که علائم جدیدی از کرونا ویروس را کشف کردند. نویسندگان این مطالعه خاطرنشان كردند كه این تنها داده های اولیه است ، زیرا این نتیجه گیری ها بر اساس مطالعه سوابق پزشکی تنها چند ده بیمار از همان گروه سنی - از 40 تا 69 سال انجام شده است.

کشف علامت جدید کروناویروس

یک سوم از بیماران بثوراتی را در دهان مشاهده کردند. علاوه بر این ، ممکن است این بثورات دهانی چند روز قبل از علائم دیگر ظاهر شود ، یعنی اولین سیگنال بدن باشد. این امکان وجود دارد که بثورات روی سایر غشاهای مخاطی ظاهر شود.

پیش از این ، محققان کشورهای مختلف قبلاً گزارش هایی در مورد جلوه های پوستی کروناویروس داده بودند. در ابتدا فرض بر این بود که این علامت مشخصه و مخصوص کودکان است ، اما بعداً مشخص شد که تظاهرات پوستی در بزرگسالان هم شایع یست. علاوه بر این ، این طیف بسیار گسترده است - ممکن است یک بثورات شبیه به سرخک ، روزاسه ، آنژییت ، بثورات پاپولو-سنگفرشی ، بثوراتی مانند سوختگی و همچنین تغییراتی در بافتهای صورت مشاهده شود.

لیست علائم کروناویروس ، که در ابتدا شامل تظاهرات تنفسی است ، دائماً به روز می شود. COVID-19 قادر به آلوده کردن بافت ها و اندام های مختلف است ، بنابراین ، علائم بسیار گسترده و متنوع است. حدود یک سوم از بیماران به هیچ وجه علائمی را تجربه نمی کنند ، اما برخی از آنها بعداً عوارض ایجاد می کنند.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

کالبد شکافی تغییرات عجیبی را در بیماران مبتلا به کرونا نشان می دهد

در

کروناویروس

مرگ سلولی غیر عادی : کالبد شکافی تغییرات عجیبی را در بیماران مبتلا به COVID-19 نشان می دهد.
 

پزشکان آمریکایی که با بیماران کروناویروس کار می کنند ، گزارش داده اند که ضایعات کالبد شکافی در بیماران COVID-19 همانطور که قبلاً تصور می شد ، التهاب معمول عضله قلب نیست.ما تغییراتی را تشخیص داده ایم که میوکاردیت معمولی در عفونت شدید SARS-CoV-2 وجود دارد. وندر هاید ، رئیس تحقیقات پاتولوژیک LSU Health New Orleans Richard گفت: در عوض ، این درمورد مرگ غیر عادی سلول ها در عضله قلب است.به گفته وی ، پزشکان در برخی سلولهای رگهای خونی کوچک عفونت ویروسی را کشف کردند. کار بیشتر محققان ادامه دارد.

 

کارشناسان اعتراف می کنند: در ابتدا به نظر می رسید که نوع جدید کروناویروس یک بیماری تنفسی شایع مانند SARS یا آنفولانزای مرغی است ، اما معلوم شد که این بیماری بر ریه ها ، مغز ، نازوفارنکس ، چشم ها ، قلب ، رگ های خونی ، کبد ، کلیه ها و روده ها ، یعنی همه ارگان های حیاتی تأثیر می گذارد. ... برای کسانی که به Covid-19 شدید مبتلا شده اند ، عواقب آن می تواند جدی تر باشد: از ایجاد زخم بافت ریه و نارسایی کلیه گرفته تا آریتمی ، آسیب کبدی ، اختلال شناختی ، روان پریشی و غیره.تاکنون فقط می توان درباره عواقب این بیماری حدس زد.

 

پیش از این گزارش شده بود که در ایالات متحده ، بیمارانی که دچار عفونت کروناویروس شده اند ، گفتند که پس از بهبودی ، شروع به ریزش مو کردند.

بنابراین گزارش ، گریس دادلی 30 ساله در توییتر گفت که ده روز را در مراقبت های ویژه از جمله در ونتیلاتورها صرف کرده است. به گفته وی ، یک ماه پس از بهبودی ، او متوجه شد که موهایش ریزش شدید دارد. در نتیجه ، دادلی نیمی از موهای خود را از دست داد. بسیاری از کاربران شبکه اجتماعی در مورد یک مشکل مشابه صحبت کردند. 

 

به گفته پزشکان ، ریزش مو با یکی از علائم اصلی عفونت کرونا همراه است: تب بالا ، که می تواند چند روز ادامه یابد. علاوه بر این ، کمبود اکسیژن از ویژگی های تاجی ویروسی است که همچنین تأثیر بسیار منفی بر وضعیت مو دارد.

 

براساس آمارهای رسمی ، تعداد مبتلایان آلوده به جهان از 15 میلیون نفر گذشته است و تقریباً 620،000 بیمار جان باخته اند. در همین زمان ، علامت 14 میلیون عفونت در 18 ژوئیه به تصویب رسید ، یعنی یک میلیون نفر در چهار روز با کرونا ویروس آلوده شده اند.

تعداد موارد تائید شده از كروناویروس در جهان از 15 میلیون نفر گذشته است.  بالاترین آمار از نظر تعداد افراد آلوده شامل ایالات متحده ، برزیل و هند می باشد. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

بایدن پیروز انتخابات آمریکا شد

در

joe-biden-ukraine-fundraising-min.jpg

 

نتیجه انتخابات در ساعات اولیه مطابق پیش بینی ها پیش نرفت و ترامپ در بیشتر ایالت ها جلو افتاده بود، در آخرین ساعات شمارش آرا جو بایدن توانست با کسب اکثریت ارای الکترال رئیس جمهور منتخب ایالات متحده آمریکا شود.

نکته مهم دیگر درباره انتخابات امسال امریکا، شرکت تعداد بالای آمریکایی ها در این انتخابات است، حتی با وجود کرونا مردم به پای صندوق های رای رفتند تا از کاندیدای مورد علاقه خود حمایت کنند.

ترامپ آرای ایالت اریزونا را از دست داد، این ایالت 4 سال پیش به او رای داده بودند. اینبار هم ترامپ توانست رای تگزاس و فلوریدا را مثل دوره ی قبل از آن خود کند. البته برای مثال ایالت تگزاس از سال 1964 به کاندیدای جمهوری خواه رای داده و احتمالا شخص رئیس جمهور تفاوت خاصی در رای آن ها نخواهد داشت.

ترامپ در رشته توییت هایی صحت انتخابات امروز آمریکا را زیر سوال برد و اعلام کرد من در ساعات اولیه پیش بودم ولی ناگهان رای های من ناپدید شد و در برخی ایالت ها از هرجایی رای های بایدن پیدا می شد.

به نظر مردم آمریکا از ترامپ خسته شده اند و حاضر نبودند 4 سال دیگر او را تحمل کنند. 3 رئیس جمهور قبلی آمریکا، اوباما، بوش پسر و بیل کلینتون هر یک 2 دوره سر کار بودند.

 

تاریخچه انتخابات آمریکا

اولین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کشور آمریکا در سال 1788 برگزار شد و در سال 1789 جرج واشنگتن به عنوان نخستین رئیس جمهور این کشور شروع به کار کرد. جرج واشنگتن برای دوره بعد نیز انتخاب شد. 

انتخابات در امریکا سابقه بیشتر از 230 ساله دارد و تاکنون 45 رئیس جمهور این کشور را اداره کردند. ترامپ که در سال 2016 روی کار آمد 45مین رئیس جمهور آمریکاست. 

جالب است که بدانید در این مدت فقط جرج واشنگتن و جان تیلر(یک دوره) بدون حزب سیاسی توانستند رئیس جمهور آمریکا شوند.

 

شرایط کاندیدای ریاست جمهوری در آمریکا

سه شرط تولد در امریکا، حداقل سن 35 سال و 14 سال اقامت در این کشور شروط اصلی برای کاندیدا هستند.

 

الکترال چیست؟

در امریکا برخلاف بیشتر کشورها، تعداد مجموع آرا برنده انتخابات را مشخص نمی کند. برای مثال در سال 2016 هیلاری کلینتون با کسب 48.2% کل آرا معادل 65 میلیون رای در برابر تقریبا 63 میلیون رای ترامپ بازنده شد. 

برای پیروزی در انتخابات امریکا کسب حداقل 270 رای الکترال الزامی است و اگر کاندیدای نتواند این ارا را به دست آورده مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا یک نفر را از بین 3 کاندید برتر انتخاب می کند.

تعداد الکترال های هر ایالت معادل تعداد رای های نمایندگان در کنگره است. برای مثال کالیفرنیا بیشترین تعداد الکترال معادل 55 را دارد. درکل 538 رای الکترال وجود دارد.

el-min.jpg
تعداد  الکترال های هر ایالت

 

الکترال (Electoral College) مزایا و معایب زیادی دارد ولی یکی از مهمترین مزایای آن شرکت همه اقشار جامعه در انتخاب بهترین فرد برای ریاست جمهوری است، البته از سوی دیگر به ایالت های که وضعیت حزب در آنها مشخص نیست قدرت زیادی می دهد. عیب اصلی الکترال عدم توجه به خواسته عموم مردم است. (مانند انتخابات 2016) 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...