مشخص ترین علامت در بیماری کروناویروس

مشخص ترین علامت در بیماری کروناویروس
COVID-19: مردم احساس وحشت می کنند ، نمی دانند مشخص ترین علائم ابتلا به عفونت کروناویروس چیست و چه اتفاقی می افتد؟ما در مورد تمام علائمی که از کروناویروس، coronavirus و همچنین تفاوت بین تظاهرات بیماری سارس SARS و آنفولانزا صحبت خواهیم کرد.
 
مارگارت هریس ، رئیس سازمان بهداشت جهانی ، درباره اولین علائم عفونت COVID-19 صحبت کرد. مشخص ترین علامت در بیماری کروناویروس تب و درجه حرارت بالای 38 درجه است.
 
همانطور که هریس خاطرنشان کرد ، حداقل 90٪ از مبتلایان به این ویروس با این علامت روبرو هستند. علاوه بر این ، با توجه به سابقه بیماران ، آنها با این واقعیت روبرو هستند که در نیمه شب در حالت نیمه هوشیاری  بیدار می شوند ، احساس وحشت می کنند ، نمی فهمند چه اتفاقی می افتد. بعد از آن ، بیمار احساس سرما می کند.
 
شایان ذکر است که علائم COVID-19 بسیار شبیه آنفولانزا است. و در هر دو حالت فرد با تب ، سرفه خشک روبرو می شوند. خستگی ، سردرد ، درد مفاصل بیشتر با آنفولانزا و این علائم  کمتر  با کورنوویروس بروز می کنند.
 
تنها تفاوت این است که با کورو ویروس ، تنگی نفس گاهی اوقات رخ می دهد ، که با آنفولانزا مشاهده نمی شود. همچنین لازم به یادآوری است که با SARS ، بر خلاف آنفولانزا و کورونوویروس ، علائم متفاوت است، آبریزش بینی ، گلو درد ، عطسه مکرر. عطسه همراه با آنفولانزا و کورونوویروس مشاهده نمی شود ، و گلودرد و آبریزش بینی بسیار نادر است.
 
اگر تب ، سرفه خشک دارید و همه اینها با تنگی نفس همراه است ، پس احتمال اینکه کروناویروس داشته باشید بسیار زیاد است - لازم است فوراً با پزشک در خانه تماس بگیرید.
 

چرا در هنگام ضد عفونی کردن آپارتمان نمی توانید از سفید کننده استفاده کنید

مواد حاوی کلر در بسیاری از موارد با ضد عفونی همراه هستند ، که به ویژه در خانه هنگام قرنطینه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این مواد نه تنها ویروس ها را از بین می برند ، بلكه می توانند سلامتی را نیز تضعیف كنند.
 
سفید کننده ها می تواند ویروس ها ، از جمله کورو ویروس را از بین ببرند. این ماده ضد عفونی کننده قدرتمند است اما بسیار سمی است. بهتر استدر زمان استفاده با ماسک کار کنید و دستکشهای محافظ استفاده کنید
 
- سوال اینجاست که در خانه ما چنین غلظتی را ایجاد نمی کنیم که هم فعالیت ضد باکتری و هم ضد ویروسی داشته باشد. به همین دلیل ، توصیه می شود از وسایل دیگر برای ضد عفونی کردن در خانه استفاده کنید ، در غیر این صورت هیچ چیزی برای تنفس به جز سموم وجود نخواهد داشت.
برای ضدعفونی كردن آپارتمانها ، برای مثال از مواد حاوی الكل استفاده كنید. مواد ضد عفونی کننده خانگی باید ملایم تر از سفید کننده باشند.اگر ما در مورد محل های صنعتی مانند کلینیک ها ، بیمارستان ها ، مغازه ها صحبت می کنیم ، مواد ضد عفونی کننده حاوی کلر توجیه می شود.
 

چرا نمی توانید هنگام قرنطینه در زمین بازی و پارک قدم بزنید

چرا پیاده روی در پارک ها و زمین های بازی در حالت خود قرنطینه خطرناک است. 
هنگامی که کودک به همراه مادر خود در زمین بازی یا پارک بازی می کند و وسایلی را لمس می کند ، مطمئناً می تواند با تماس از این طریق به coronavirus آلوده شود.
شما می توانید در پارک آلوده شوید. به عنوان مثال ، اگر بعد از اینکه فردی آلوده روی یک نیمکت نشسته باشد و بعدا شما روی همان نیمکت بنشینید.(و همین طور وسایل نقلیه عمومی)
 

چگونه به درستی لباس را در زمان شیوع کروناویروس ضد عفونی کنید

ابتلا به کروناویروس از طریق لباس واقعی است ولی فقط در موارد خاص ، ضد عفونی کردن لباس را انجام دهید. اگر فقط به تنهایی راه می رفتید و در تماس با فرد یا اشیا نبودید، ضروری نیست.(مثلا در زمان گذاشتن آشغال ها در بیرون از خانه)
لباس ها در موارد زیر باید ضد عفونی شود:
وقتی مردم به سمت شما آمدند ، به شما عطسه کردند و یا روی شما سرفه کردند ، یا وقتی با چیزی تماس داشته اید مثلا نرده ، دیوارهای آسانسور،لبه پیشخوان مغازه ها، صندلی وسایل نقلیه عمومی و ....
برای ضد عفونی کردن، لباس در آفتاب نگهداری شود ، زیرا "خورشید همه چیز را به خوبی می کشد".
بهترین گزینه در مورد ضد عفونی لباس بعد از برگشتن به خانه لباس ها را چند روز روی بالکن نگهداری کنید و بعد می توانید دوباره آن را بپوشید.
 
در دوران اپیدمی کروناویروس محافظت از غشاهای مخاطی و نوشیدن مایعات فراوان حائز اهمیت است و در اولین علائم بیماری در خانه بمانید.(انجام میدم) وی همچنین توصیه کرد که کمتر همدیگر را لمس کنید و در اماکن عمومی نباشید ، خوب بخورید ، گرم لباس بپوشید و عصبی نشوید.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید