کاوشگر بپی کلمبو در 15 اکتبر به سیاره ناهید نزدیک می شود

 

سیاره ناهید

کاوشگر BepiColombo در طی نزدیک شدن به  سیاره ناهید ،  تلاش خواهد کرد تا ردپایی از حیات را در آنجا پیدا کند.

ماموریت اروپا و ژاپن با کاوشگر BepiColombo  نزدیک شده(15 اکتبر) و کاوشگر بپی کلمبو سعی خواهد کرد برای پیدا کردن اثری از فسفین در لایه های پایین تر از جو ناهید ، یک گاز با مبدا احتمالی بیولوژیکی گزارش تهیه کند .

 

این صمیمیت با ناهید به لطف خبرهای اخیر کشف فسفین در لایه ابری جو این سیاره جالب توجه شده است. ما سعی خواهیم کرد از ابزار MERTIS برای یافتن مولکول های این گاز استفاده کنیم. احتمال این امر نسبتاً وهم و خیال  است ، اما هیچ چیز مانع تلاش ما برای انجام آن نمی شود.

 

یوهانس بنکهوف ، مدیر علمی پروژه BepiColombo متذکر شد ، در تاریخ 15 اکتبر ، کاوشگر BepiColombo برای اولین بار برای مانوری گرانشی به زهره نزدیک می شود.در طی این روش ، دانشمندان قصد دارند برخی از ابزارهای این مأموریت را  آزمایش کنند.

 

در طی نزدیک شدن به ناهید ، دانشمندان قصد دارند نه تنها ترکیب و خواص جو ناهید را مطالعه کنند ، بلکه سعی می کنند ردپایی از حیات در سیاره ناهید را نیز کشف کنند ، که توسط کاوشگر "Venera-11" و کاوشگر آمریکایی "Pioneer-Venus" در اواخر دهه 1970 کشف شد اما مأموریت های بعدی وجود آن را تأیید نکردند ، به همین دلیل است که دانشمندان  هنوز به بحث ادامه می دهند.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید