پلاسکو جدیدترین خبر، احتمال ریزش ساختمان‌های پشت پلاسکو

(سیارک) : عملیات امدادگران برای نجات ماموران آتش نشانی و افراد دیگری که امید می رود همچنان زیر آوار ساختمان پلاسکو زنده باشند، ادامه دارد. گزارش ها حاکیست تا به حال هیچ فرد زنده ای پیدا نشده است.مقامات در عین حال هشدار داده اند که احتمال ریزش ساختمان‌های پشت پلاسکو، واقع در مرکز پایتخت، وجود دارد.



مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس ایران، در مصاحبه با خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خبر نجات افراد مانده در زیر آوار را تکذیب کرده و گفته است که دود سفید از زیرزمین پلاسکو افزایش یافته است.وی گفت که عملیات اطفای حریق متوقف نشده و احتمال ریزش ساختمان‌های پشت پلاسکو نیز وجود دارد.بنا بر گزارش ایرنا: «کار آواربرداری به سختی پیش می رود به خصوص اینکه تا حدی به ساختمان‌های اطراف به ویژه ساختمان پشت پلاسکو نیز آسیب وارد شده و احتمال افزایش آوار وجود دارد.»آقای خالدی آخرین آمار زخمی‌ها را ۸۴ اعلام کرده که۵۱ نفرشان سرپایی درمان شدند.
وی افزود: «۳۳ نفر به بیمارستان انتقال یافتند که ۲۳ نفرشان مرخص شدند و ۱۰ نفر از مصدومان نیز هنوز در بیمارستان هستند.»
سخنگوی اورژانس ایران تخمین زد حدود ۲۵ تا ۳۰ نفر از آتش نشانان در زیر آوار مانده باشند.
او گفت: "علت اینکه آمار، دقیق اعلام نمی شود این است که برخی از همکاران آتش نشان به صورت داوطلبانه فعالیت می کردند."سخنگوی آتش‌نشانی پیشتر اعلام کرد که تعدادی از ماموران آتش‌نشانی احتمالا کشته شده‌اند.
هم زمان، خبرگزاری فارس می‌گوید پلیس تهران اعلام کرده که روز جمعه حرکت کلیه خودروها در طول خیابان فردوسی از میدان امام خمینی تا میدان فردوسی ممنوع است.


ایرنا گزارش می دهد که عملیات آواربرداری نیز با جرثقیل‌های بزرگ و تعدادی دستگاه‌ هیدرولیکی مخصوص برش آهن به سرعت ادامه دارد و کامیون‌ها هم برای حمل آوارها در خیابان فردوسی صف شده اند.ساختمان پلاسکو یکی از اولین ساختمان‌های مرتفع ایران بود که ساخت آن در سال ۱۳۴۱ تکمیل شد و پیش از فروریختن صنف‌های پوشاک، کفش و پیراهن دوزان و صنف لوازم ورزشی بیشتر واحدهای صنفی و تولیدی در آن بودند.

به گزارش شبکه خبر، محمد باقر قالیباف شهردار تهران گفته است که تعداد قابل توجهی از مغازه داران و شهروندان در محل ساختمان پلاسکو حضور داشتند.او گفته است: «آتش نشان‌ها از طبقات منفی ۲ و ۳ ساختمان‌های مجاور، موفق به ورود به طبقه زیرین ساختمان پلاسکو شده اند.»
آقای قالیباف افزود: «احتمال زنده بودن برخی از آتش نشان‌های محبوس در محل حادثه وجود دارد.»
سخنگوی آتش‌نشانی تهران پیشتر اعلام کرده بود که چند آتش‌نشان از ماموران این سازمان زیر آوار مانده و کشته شده‌اند.

منابع و مقام‌های مختلف آمار و گزارش‌های مختلفی از حادثه می‌دهند و هنوز آمار تایید شده‌ کاملی از شمار قربانیان و مفقودشدگان منتشر نشده است.

روزنامه وقایع اتفاقیه گزارش می‌دهد که راه دسترسی به طبقات زیرزمین ساختمان باز شده است.

استاندار تهران می‌گوید اولویت نیروهای امداد یافتن "۲۰ تا ۳۰ نفر محبوس شده" است. پیشتر برخی خبرنگاران و شاهدان عینی برآوردهای بالاتری از قربانیان احتمالی حادثه داشتند.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید