هواپیمای ATR تهران یاسوج سقوط کرد / ایران در شوک

پرواز شماره ۳۷۰۴ خطوط هواپیمایی آسمان (Iran Aseman Airlines) یک فروند هواپیمای ATR 72-212 در مسیر تهران-یاسوج ۵۰ دقیقه بعد از زمان پرواز، از صفحه رادار محو شد و در نزدیکی شهرستان سمیرم سقوط کرد. تمام ۶۰ مسافر، از جمله ۵۹ بزرگسال و یک کودک، و ۶ خدمه شامل یک خلبان و یک کمک خلبان، دو مهماندار و دو پرسنل امنیت پرواز جان باختند.

طباطبایی مدیر روابط عمومی هواپیمایی آسمان :

هواپیمای ای تی آر ساعت 8 صبح امروز از فرودگاه مهرآباد تیک آف کرد و حدود 50 دقیقه بعد به دلیل شرایط جوی به کوه دنا برخورد کرد.

این هواپیما حامل 60 مسافر، 2 مهماندار، 2 نفر امنیت پرواز و دو نفر خلبان و کمک خلبان بوده است.

به گزارش  ایسنا : هواپیمای ATR در حالی صبح امروز بر اثر برخورد با رشته کوه دنا سقوط کرد که روز پنجم بهمن ماه امسال نیز با مشکل فنی مواجه شده بود، این هواپیما پس از برطرف شدن نقص فنی باردیگر پرواز می کند تا امروز که سقوط کرد و 66 نفر سرنشین خود را به کام مرگ کشاند.

 

یک مقام مسئول در شرکت هواپیمایی آسمان گفت : نقص فنی هواپیمای ATR کاملا شایعه است و علت سانحه شرایط جوی و منطقه نامناسب فرودگاه یاسوج است.

طباطبایی در ادامه افزود : اگر این هواپیما نقص فنی داشت، سازمان هواپیمایی اجازه پرواز نمیداد. علت سانحه شرایط جوی و مکان نامناسب فرودگاه یاسوج بوده است

مدیر کل عملیات امداد هم در مصاحبه گفت : با توجه به اینکه محل احتمالی سقوط هواپیما در ارتفاعات دنا بین 3800 تا 4200 متر ارتفاع دارد، تیم های هلال احمر اصفهان و چهارمهال به سمت محل حادثه اعزام شده‌اند، هنوز هیچ یک از تیم های امدادی و مردم محلی نتوانسته اند محل سقوط را مشاهده کنند.

به گزارش ایسنا : پروازهای شرکت هواپیمایی آسمان در مسیر تهران به گرگان و مشهد به گرگان و بالعکس لغو شد .

همچنین خبر گزاری ایرنا افزود : هواپیمای حادثه دیده از 25 سال پش در اختیار شرکت آسمان بود. شرکت هواپیمایی آسمان 6 فروند از این هواپیمای ATR72-200 را از سال 1993 میلادی در اختیار داشته است که سه فروند از آنها همچنان در مسیرهای مختلف پرواز می کردند.

ATRیک مدل هواپیمای  دو موتوره ملخی است که توسط شرکت فرانسوی- ایتالیایی ATR تولید می شود. این هواپیماها به دلیل برد کم و سرعت زیر 700 کیلومتر در ساعت مصرف سوخت کمتری نسبت به سایر هواپیماها دارند و البته به خاطر هزینه کم تعمیراتشان صرفه اقتصادی دارند.

تا قبل از حادثه امروز 15 مورد سانحه پروازی برای این هواپیما ذکر شده بود .

اولین حادثه مربوط به پرواز شماره ۴۱۸۴ امریکن ایگل (American Eagle). در ۳۱ اکتبر سال ۱۹۹۴ یک فروند هواپیمای ATR 72–212 دچار حادثه شد و تمامی  60 مسافر و 4 خدمه پرواز در دم جان سپردند. علت حادثه یخ زدگی  اعلام شد. مبدأ رزلان در ایالت ایندیانا (Roselawn, Indiana)  و مقصد  پرواز شیکاگو بود

آخرین حادثه مربوط به سال 2015  و شرکت هواپیمایی ترانس آسیا بود هواپیمای ATR 72-600 با طول عمر ۱۰ ماه، در زمان برخاستن دچار حادثه شد از ۵۳ مسافر و ۵ خدمه آن، تنها ۱۵ نفر نجات یافتند.

 ما نیز به نوبه خودمان از طرف  تمامی همکارانمان درسیارک این حادثه را به تمام ملت ایران خصوصا خانواده های جان باختگان تسلیت عرض می کنیم . روحشان شاد و یادشان گرامی باد 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید