ساختمان بازار رضا مرکز کامپیوتر آتش گرفت

در

دقایقی پیش ساختمان بازار رضا مرکز کامپیوتر ایران در تهران چهار راه ولیعصر آتش گرفت. علت آتش سوزی هنوز معلوم نیست ماشین های آتش نشانی در محل مستقر شدند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

علت حادثه در کلینیک سینا اطهر

در

کلینیک سینا اطهر

در پی انفجار و آتش سوزی در مرکز درمانی کلینیک سینا اطهر در تهران، دست کم ۱۹ نفر کشته و ۱۴ نفر نیز مصدوم شدند.

منصور درجاتی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در مورد حادثه شب گذشته هر نوع کاستی و کمبودی به خود ساختمان بر می‌گردد چون تجمع کپسول‌‎های اکسیژن و نگهداری نامناسب آنها حادثه‌ساز شده است.مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: در فضای مجازی گمانه‌زنی‌های مختلفی در خصوص علت حادثه بیمارستان سینای اطهر اعلام می‌شود در حالی که نشت گاز و اتصال برق علت این حادثه نبوده است.

درجاتی ادامه داد: اکنون وزارت بهداشت باید اعلام کند که آیا دپو کپسول اکسیژن به تعدادی که در کلینیک سینا اطهر بود، مجاز است یا خیر یا خود این مرکز درمانی استانداردهای لازم برای رعایت ایمنی را داشته است؟

وی یادآورشد: سرعت عمل و عملکرد آتش‌نشانان و امدادگران عالی بود و نخستین تماس برای دریافت کمک در ساعت ۲۰:۴۶ برقرار و در ساعت ۲۱:۲۰ دقیقه نخستین مصدوم از ساختمان خارج شد.

وی خاطر نشان کرد: در مورد رعایت الزامات ایمنی در سایر ساختمان‌های قدیمی مشابه کلینیک سینا اطهر باید نهادهایی مانند شهرداری، آتش‌نشانی، استاندارد و نهادهای ناظر بالادستی اظهارنظر کنند.درجاتی اظهارداشت: امروز کارگروه مدیریت بحران برای بررسی دقیق علت حادثه و جزئیات آن برگزار می‌شود.

 

به گزارش ایرنا حادثه آتش‌سوزی و انفجار کلینیک سینای اطهر در خیابان شریعتی تهران به کشته شدن ۱۹ نفر و مصدومیت ۱۴ نفر منجر شد.

این حادثه شامگاه سه‌شنبه رخ داد و کانال سازمان نظام پزشکی نیز اعلام کرد که بیش از نیمی از جان‌باختگان متعلق به پزشکان و کادر اتاق عمل است.

 

مهار این آتش‌سوزی با استفاده از تجهیزات جدید آتش‌نشانی از جمله نردبان‌های بلند و در سایه تجربه و ایثار آتش‌نشانان، حدود ۲ ساعت به طول انجامید و با وجود دو مورد انفجار در دقایق اولیه، از سرایت آتش به سایر ساختمان‌های منطقه جلوگیری شد.مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: مناسب نبودن شرایط ساختمان به نظارت سایر نهادها بر می‌گردد.

12157215_393.jpg4463244.jpg

157196563.jpg

 

1886847.jpg

 

_113173904_2649320_451.jpgتحقیقات برای یافتن علت آتش سوزی و انفجار در کلینیک سینا اطهر در جریان است

 

_113173910_13990410001072637291568817159926_67092_photot.jpgتعدادی از کارکنان و مراجعه کنندگان در طبقات بالایی کلینیک گرفتار شده بودند که ماموران آتش نشانی توانستند ۲۰ نفر از آنها نجات دادند.

هویت ۴ نفر از افراد فوت شده معلوم نیست، اسامی فوت شدگان: آیدا زمانی، لیلا عیوض خانی، لیدا خام دایی، مژگان دهقان، رها (فاقد فامیلی)، سوسن سلطان محمدی، خانم یاسمن، خانم دکتر تورانی، خانم رحمانی، محدثه رضی، شبنم دیبایی، مریم خرسندی، محسن پارسا، احسان گنجخانلو و دکتر محمد علی اکبری اسامی ۱۵ نفر از فوت‌شدگان است.

نظرات

در ادامه بخوانید...