گردشگران، مراقب باشید: نوع جدیدی از تقلب در فرودگاه!


توریست ها مراقب باشید! نوع جدیدی از تقلب در فرودگاه ها!

گردشگران، مراقب باشید: نوع جدیدی از تقلب در فرودگاه!
نشریه EliteReaders در مورد یک روش نسبتا جدید گرفتن راحت پول از گردشگران که توسط کارکنان فرودگاه نینا آکوینو در مانیل ( فیلیپین ) اختراع شده، صحبت می کند . گزارش شده است که دقیقا مشابه همین عمل در کارکنان فرودگاه های مصر دیده شده است.

بنابراین، احتمالا در سایر کشورها هم امکان این تقلب وجود دارد . پس خواندن این مطلب برای همه مفید است!
در مانیل، این روش سرقت از گردشگران که در سراسر جهان پخش شده است، "Tanim Bala" نامیده شده است. گردشگرانی که نمی توانند از سیستم نظارت تصویری در فرودگاه یا پلیس به راحتی عبور کنند.

روش جدید این تقلب به این صورت است که کارکنان فرودگاه گلوله کوچکی را از قسمت زیپ به داخل چمدان خارجی ها می اندازند. سپس در مراحل گذراندن از سیستم نظارت فرودگاه آن را  "کشف" و شروع به اخاذی از قربانیان بی خبر می کنند. گردشگران معمولا برای اجتناب از هرج و مرج و از دست ندادن پرواز خود مبلغ اخاذی شده را پرداخت می کنند.

اخیرا معلوم شد که یک گروه محلی مسئول این نوع تقلب است. بنابراین شما به سختی می توانید چیزی را دراین مورد ثابت کنید.

مسافران بین پرواز در گروه ویژه آسیب پذیر ها می باشند. مسافرانی که از 2 هواپیما برای رسیدن به مقصد استفاده می کنند. کلاهبرداران ابتدا آنها را هدف قرار می دهند: مسافران از پروازهای طولانی  شده اند و امنیت فرودگاه ها در غیاب گردشگران چمدانآ نها را زیر نظر می گیرند.

چگونه قربانیان خود را انتخاب می کنند؟

کارکنان متقلب در فرودگاه از خدمات "کارآگاهان" استفاده می کنند که قربانیان بالقوه  را زیر نطر می گیرند، چمدان آنها را پیدا می کنند و زمانی که کسی متوجه نیست گلوله ای راراخل چمدان می اندازند.

و سپس، هنگامی که چمدان شما از طریق اشعه ایکس عبور می کند، یک گلوله پیدا می کنند.
به عنوان یک قاعده، پس از یافتن قربانی، "عملیات" بیش از چند ثانیه طول نمی کشد.

در آن زمان است که یک کابوس واقعی برای مسافر شروع می شود. و هنگامی که این کابوس با رشوه دادن به پایان می رسد، اپراتور بخش سیستم اشعه ایکس و کارآگاه درآمد را به نسبت 60٪ تا 40٪ سهم تقسیم می کنند و هر روز صدها دلار بدست می آورند.

کارمندان خدمات غرفه بازرسی معمولاحقوق کمی دارند. اما در عین حال خانه های بزرگ و ماشین های گران قیمت دارند و بچه هایشان در مدارس خصوصی می روند. این منبع می گوید برخی از آنها به خارج از کشور سفر می کنند و همسران جوان دارند.

اکثر شما احتمالا تعجب می کنید که چرا کارکنان فرودگاه تحقیقات خود را در این زمینه انجام نمی دهند.

و چرا آنها هیچ کاری نمی کنند تا این طرح را فاش کنند. اما هیچ توضیحی وجود ندارد. سخنگوی مقامات هواپیمایی فیلیپین، اریک آپولونیوی، فقط به مسافران توصیه می کند تا مسافران چمدان های خود را قفل و به زیپ ها قفل بزنند.

و یا این کار را انجام دهند!!

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید