مجله فرانسوی شارلی ابدو زلزله ترکیه و سوریه را به سخره گرفت

زلزله ترکیه
 
مجله فرانسوی شارلی ابدو کاریکاتوری از زمین لرزه های ویرانگر  در ترکیه منتشر کرد که باعث خشم مردم شد.این کاریکاتور با عنوان "زلزله در ترکیه" شامل طرح کلی خانه های ویران شده و خودروهای واژگون شده است و با عنوان "دیگر نیازی به ارسال تانک نیست" در توییتر دست به دست شد.همزمان شارلی ابدو این کارتون را «نقاشی روز» نامید که با واکنش شدید کاربران شبکه های اجتماعی مواجه شد.
 
drawing_0.jpg
حداقل نقاشی خط سیاه و سفید یک ماشین واژگون شده را در میان ساختمان های ویران شده به تصویر می کشد (توئیتر)

کاربران این تصویر را برای روشن کردن فاجعه که هزاران کشته و ده ها هزار زخمی بر جای گذاشته است، به شدت مورد انتقاد قرار دادند. تا زمان تنظیم این گزارش (۲۰ بهمن ۱۴۰۱،‏ ۸:۵۶) ۱۲ هزار و ۳۹۱ نفر کشته شده و ۶۲ هزار و ۹۱۴ نفر دیگر زخمی شده اند.بسیاری دیگر هنوز در زیر آوارها منتظرند و در حال یخ زدن هستند. هزاران نفر هنوز به دنبال خانواده و دوستان خود هستند. خانواده ها در حال بستن چمدان‌ها و آماده شدن  با ترس از لرزش دیگر هستند. این طنز است؟ هنر است؟ آیا این انسانیت است؟

 
toilet paper charlie hebdo.jpeg
تصویر «دستمال توالت شارلی ابدو» پس از انتشار کاریکاتور مجله فرانسوی که زلزله ترکیه را به تصویر کشیده بود (توئیتر) در فضای مجازی منتشر شد.
روز دوشنبه در جنوب شرق ترکیه دو زمین لرزه با بزرگی بیش از هفت ریشتر (در ساعت 04:17 به وقت محلی - 7.7 درجه و در 13.24 - 7.6 درجه) رخ داد.
شمار قربانیان زمین لرزه ویرانگر در جنوب شرق ترکیه تا زمان تنظیم این گزارش (۲۰ بهمن ۱۴۰۱،‏ ۸:۵۶) ۱۲ هزار و ۳۹۱ نفر کشته شده و ۶۲ هزار و ۹۱۴ نفر دیگر زخمی شده اند.
 
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه برای قربانیان این بلای طبیعی در ترکیه هفت روز عزای عمومی اعلام کرد. پرچم های ترکیه در سراسر این کشور به حالت نیمه افراشته در آمده است.این زمین لرزه ویرانگر در کشورهای همسایه از جمله سوریه، لبنان، TRNC، قبرس یونان و عراق نیز احساس شد.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید