مخالفت با ساخت نمازخانه در محل مسابقات المپیک زمستانی

 به گزارش شبکه الجزیره سازمان گردشگری کره جنوبی تایید کرد که به خاطر تهدیدهای گروههای تندرو مذهبی در این کشور بعضی از برنامه های خود را تعطیل کرده است.

استادیوم محل برگزاری مسابقات داخل سالن المپیک زمستانی شهر گنگ نئونگ

علیرغم اینکه دولت کره جنوبی سعی دارد که در طول مسابقات المپیک زمستانی نهایت مهمان نوازی رو به نمایش بگذارد اما به نظر می رسد در بعضی از شهرهای کشور میزبان روح ورزش و جوانمردی وجود ندارد.

مسئول سازمان گردشگری کره (KTO) اعلام کرد که آنها تصمیم داشتند تعدادی نماز خانه سیار در شهر گنگ نئونگ برای گردشگران مسلمان در طول مسابقات المپیک زمستانی بسازند. اما بعد از اعتراضات شدید و تهدید گروههای تندرو ضد مسلمان از تصمیم خود منصرف شده اند.

رییس بخش گردشگری شهر گنگ نئونگ به الجزیره گفت: در حالیکه فقط 0.2 درصد از جمعیت 51 میلیونی کره جنوبی مسلمان هستند سازمان KTO برای مبارزه با اسلام هراسی و جذب بیشتر توریستهای مسلمان تصمیم به ساخت تعدادی نماز خانه متحرک در شهر گنگ نئونگ در طول مسابقات المپیک زمستانی داشت.( سیارک)

اما بعد از اعتراضات گسترده گروههای تندرو مذهبی و تهدیدات شدید این گرو هها از تصمیم خود منصرف شد و برنامه ساخت نمازخانه ها را متوقف کرد .

کانگ هو رییس بخش گردشگری کره به شبکه الجزیره گفت : که ما اصلا انتظار چنین اعتراضات شدیدی رو نداشتیم و حتی رهبران تین گروهها را دعوت به مذاکره کردیم ولی آنها تهدید کردند که مطمئن باشید این تصمیم برای شما گران تمام می شود.

شهر گنگ نئونگ در المپیک زمستانی برای بازیهای داخل سالن در نظر گرفته شده است و ما فکر کردیم ساختن نمازخان در ایستگاههای بین ورزشگاهها برای تماشاگران مسلمان بسیار زیبا خواهد بود . وی در ادامه توضیحاتش افزود مطمئن است که از مخالفت با این تصمیم پشیمان خواهد شد.

نمای داخلی استادیوم محل برگزاری مسابقات داخل سالن

افزایش گردشگران مسلمان:

کره جنوبی شاهد افزایش حضور گردشگران مسلمان در چند سال گذشته بوده است به طوریکه تعداد توریستهای مسلمان 33 درصد افزایش یدر مقایسه با آمار ثبت شده در سال 2016 افزایش یافته است. وی تعداد گردشگران مسلمان در سال 2017 را یک میلیون و دویست هزار نفر اعلام کرد.( سیارک)

برای بهره‌گیری از این پتانسل اقتصادی دولت کره جنوبی تصمیم به افزایش رستورانهای که از گوشت حلال برای طبخ غذا استفاده می کنند در کنار افزایش تعداد نمازخانه ها در سئول گرفت. همچنین آنها در رستورانهای سئول ویدئوهایی را برای معرفی هر چه بهتر اسلام پخش می‌کنند تا اسلام دوستی را ترویج دهند.

KTO سال گذشته در بولتن خبری خود تایید کرد که آنها باید راحتی و آسایش را برای مسلمانانی که برای گردش به کره جنوبی می آیند فراهم کنند تا رضایت مسافران جلب شود و مجددا به کره برگردند.

انجمن مسلمانان کره جنوبی (KMF) نا امیدی خود را از این تصمیم اعلام کرد و اعلام کرد که بازیهای المپیک باید فراتر از رنگ و نژاد و مذهب باشد و همه ملتها و اقوام و ادیان در آن یکسان باشند.

لی جو هوا نماینده انجمن مسلمانان کره به الجزیره گفت : این تصمیم نشان می دهد که ما به عنوان یک کشور فاقد تفکر مهمان نوازی و احترام به مهمان هستیم.

البته من شنیده ام که این اتاقها (نمازخانه) برای دعا کردن همه ادیان ساخته شده اند

او معتقد است ساخت نمازخانه نه تنها ترجیح یک مذهب به دیگر مذاهب نیست بلکه نشان دهنده این است که ما باید هر کس را با ین و مذهب و عقاید خاص خودش در نظر بگیریم و احترام بگذاریم

با این حال انجمن خلق پیونگ چانگ مخالفت خودشان را با ورود مسلمانان به کره جنوبی اعلام کردند.

معاون انجمن خلق افزود اگر این اتاقها برای همه ادیان ساخته شده اند چرا برای این اتاقها وضوخانه ساخته اند؟ مشخص است که این اتاقها صرفا برای مسلمانان ساخته شده اند. او همچنین گفت من از مصریان شنیده ام که مسلملنان بعضی وقتها نیاز نیست نماز بخوانند مثل وقتی رانندگی می کنند یا در هواپیما هستند بنابراین در طول مسابقات المپیک هم می توانند نماز نخوانند. دولت همین حالا هم پول مالیات ما را بیشتر از آنچه باید صرف برگزاری المپیک کرده است و دیگر ساختن نمازخانه زیاده روی است.

این انجمن طی یک درخواست آنلاین 56000 امضا برای مخالفت با ساخت و نصب نمازخانه ها جمع کرده است .

به هر حال این تصمیم ممکن است باعث ایجاد یک خاطره بد برای مسلمانانی که از کره جنوبی بازدید میکنن شود. یکی از تماشاچیان که دوست نداشت نامش برده شود به الجزیره گفت:

ما می توانیم نماز خودمان رو در گوشه و کنار و هتل محل اقامتمان بخوانیم اما امیدوارم مخالفان ساخت نمازخانه متوجه شوند که با این تصمیم فقط خودشان را کوچک کردند.ترجمه  itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید