دانشمندان بهترین ورزش بعد از 40 سالگی را اعلام کردند

در
ورزش بعد از 40 سالگی
محققان دانشگاه کالیفرنیا در سن فرانسیسکو فعالیت بدنی افراد بالای 40 سال را مورد مطالعه قرار دادند. دانشمندان می خواستند بدانند که چه شدتی از ورزش برای افراد این گروه سنی مناسب است. 
واضح است که با سن بالا، فعالیت فیزیکی زیاد نه تنها مفید نیست، بلکه همچنین برای سلامت مضر می باشد، ورزش های شدید به طور خاص و به طور جدی به مفاصل آسیب می رساند. در نتیجه، معلوم شد که بعد از 40 سالگی توصیه نمی شود که در تمرینات شدید شرکت کنید، که باعث افزایش آسیب مفصلی و ایجاد استئو آرتروز می شود. این بیماری منجر به التهاب و تخریب بافت غضروف می شود. از جمله کسانی که بیشتر مستعد ابتلا به این بیماری هستند، دوستداران پیاده روی هستند.
 
کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که در سن 40 سالگی، بهتر است ورزش های منظم و طولانی، و همچنین ورزش های جهشی و پریدنی را رها کنید. همچنین ورزش هایی که در آن مفاصلی که منیسک و غضروف تحت تاثیر قرار می گیرد، و برای رباط ها نیز مضر است را رها کنید. 
 
پزشکان پس از 40 سال شنا یا دوچرخه سواری توصیه می کنند. این نوع فعالیت های بدنی  بدون اینکه مفاصل را تحت تاثیر قرار دهد بسیار موثر هستند.  

نظرات

در ادامه بخوانید...

پیشگیری از آلزایمر

در

طبق اظهارات پزشکان آلزایمر بخش اجتناب ناپذیری از پیری است. "دکتر شاراد پل"  میگوید

درواقع بسیاری از علائم مشخصه آلزایمر ، مانند از دست دادن حافظه و سردرگمی را میتوان جلوگیری یا کاهش داد.

یک جراح سرطان پوست، پزشک خانواده و نویسنده بهداشت ژنتیک اظهار داشته ما با رعایت برخی موارد میتوانیم از آلزایمر خود و عزیزانمان جلوگیری کنیم. 

سخنان مبهم و بی ربط می تواند نشانه ی اولیه ی آلزایمر باشد

6 روش برای کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر



1-  ترک سیگار
یکی از موثرترین روش برای کاهش خطر ابتلا به آلزایمر ترک سیگار میباشد. آمار بین المللی آلزایمر نشان داده احتمال مبتلا شدن افراد سیگاری به آلزایمر 45درصد بیشتر از افراد غیر سیگاری میباشد. بنیاد کشف دارو و آلزایمز گزارش داده ترک سیگار در هر زمان میتواند خطر ابتلا را کاهش دهد. حتی ترک سیگار پس از چند دهه نیز خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش میدهد. افرادی که سیگاری نیستند اما در تماس مستقیم دود سیگار هستند نسبت به افراد سیگاری بیشتر در معرض آلزایمر قرار میگیرند. تماس با دود سیگار باعث درگیری عروق مغزی و ایجاد آلزایمر ناشی از درگیری عروق میشود


2- ترک مشروبات الکلی
ترک مشروبات الکلی نیز مانند ترک سیگار میتواند خطر کلی آلزایمر را کاهش دهد. بطور کلی نوشیدن یک الی 3لیوان مشروبات الکلی خطر ابتلا به فشار خون را افزایش میدهد. با این حال نوشیدن مقدار متوسط آن ممکن است خطر ابتلا به سکته را کاهش دهد و با باز کردن رگهای خونی خطر لخته شدن خون و در نهایت بیماری های قلبی را کاهش میدهد. اما اگر شما مشروبات الکلی مصرف نمیکنید هیچوقت بخاطر فواید آن این کار را انجام ندهید.


3- فعالیت بدنی
فعالیت یک روش بسیار خوبی برای پیشگیری از آلزایمر است. درست است که فعالیت ها برای آلزایمر مفید است ولی سعی کنید متناسب با سن فعالیت داشته باشید. حرکات یوگا، پیاده روی، دوچرخه سواری در کاهش استرس و فشار خون و حفظ تعادل موثر میباشند. یک گروه از محققین دودسته 16نفری بالای 67سال را انتخاب کردند: یک دسته بمدت 6ماه، 4بار در هفته ورزش های هوازی نظیر تردمیل و دوچرخه ثابت داشتند و دسته دوم در مدت مشابه و به تعداد دفعات یکسان گروه ورزشی هوازی، ورزش استقامت انجام دادند، با توجه به اینکه تمامی شرکت کنندگان مبتلا به اختلال شناختی خفیفی بودند، بعد از گذشت 6ماه اسکن مغزی افراد نشان داد در گروه ورزش هوازی حجم مغز افراد نسبت به گروه ورزش استقامت افزایش بیشتری یافته بود. همچنین طبق یافته محققان گروه هوازی شاهد بهبود قابل توجهی در حافظه و مهارت های فکری بودند.

4- مصرف غذاهای مفید

آنچه در مصرف غذاها باید مد نظر داشته باشید نوع غذاهایی است که روزانه مصرف میکنید، رژیم غذایی سنتی مدیترانه ای میتواند خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد. این رژیم غذایی شامل مقادیر زیادی میوه، سبزیجات، روغن زیتون، لوبیا، دانه غلات مثل گندم و برنج، همراه با گوشت قرمز حداقل و  فرآورده های لبنی میباشند. تحقیقات نشان داده است افراد مسن تر که رژیم غذای مدیترانه ای را رعایت مینمایند نسبت به انواع دیگر رژیم های غذایی کمتر در خطر ابتلا به آلزایمر قرار میگیرند.

با آلزایمر خداحافظی کنید

تغذیه سالم برای به تعویق انداختن آلزایمر

5- خواب کافی

خواب خوب و کافی ابتلا به آلزایمر را کاهش میدهد. دانشگاه برکلی(Berkeley)  اعلام داشته افرادی که به بی خوابی مبتلا هستند درصد بتاآمیلوئید خون آنها افزایش میابد که باعث بیماری آلزایمر، شایعترین نوع آلزایمر میگردند. بهترین روش برای مبارزه با بی خوابی کاهش استرس از طریق حرکات یوگا و تمرکز میباشد، سعی کنید از خوردن قرص های خواب آور وغذاهای کافئین دار و شیرین در شب بپرهیزید. محققان دانشگاه کالیفرنیا اعلام کرده اند بعضی از افراد با وارد شدن به دوران سالمندی، توانایی لازم برای داشتن خواب عمیق را از دست میدهند. این مسئله میتواند پیامد های منفی و مخربی را برای سالمندان داشته باشد.

سالمندانی که چندین بار در شب از خواب بیدار میشوند در معرض ابتلا به آلزایمر هستند پس بهتر است از دوران میانسالی بفکر چاره باشیم.


6- یادگیری زبان جدید

یاد گیری زبان جدید با آلزایمر بی ارتباط نیست، هنگامی که یادگیری زبان جدید را شروع میکنید مغز به شروع به فعالیت کرده و عصب های آن تحریک میشوند و این عمل مغز خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش میدهد. اگر یادگیری زبان در سنین پیری بسیار مشکل است بهتر است بجای یادگیری زبان از جدول های سودوکو یا پازل استفاده شود.
 تجربیات خود را در مورد علائم و درمان بیماری آلزایمر با کاربران به اشتراک بگذارید.(سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

علائم نشاندهنده سلامتی

در

چگونه میتوانید تشخیص دهید که شما نیازی به دکتر ندارید؟
ما همه علائم را از متخصصان پوست، پزشکان، دندانپزشکان، جراحان، روانشناسان، و متخصصان تغذیه پرسیده ایم. همه این علائم را نشانه سلامتی کامل میدانند. در اینجا 17علامت دقیق که نشانه سلامت شما میباشد آورده شده است.


 


اگر شما زن هستید و چرخه قاعدگی منظم دارید، چرخه قاعدگی بطور منظم (فواصل 27 تا 25روز) نشانه از باروری سالم میباشد. "جینت جوی" متخصص غدد تناسلی از نیویورک میگوید:

چرخه منظم تخمک گذاری طبیعی، تعادل سطح هورمون  در تخمدان را نشان میدهد. زنانی که عملکرد تخمک گذاری در آنها اتفاق نمی افتد یا غیر قابل پیشبینی است از نظر جسمی سالم نمیباشند.



 اگر شما هر روز صبح راحت از خواب بیدار شده و آماده برای جست و خیز و ورزش میباشید، فرد سالمی هستید. تنبلی اول صبح نشان دهنده بیماری و کمبود ویتامین میباشد. (سیارک)



 شما میتوانید با احساسات خود و دیگران سروکار داشته باشید. همه ما برای ارتباط، رشد، احترام، استقلال نیاز به دیگران داشته و قادر به تشخیص و بیان آن میباشیم و بدنبال آن هستیم که روابط بهتر و زندگی شادتری ایجاد کنیم.افراد سالم سعی میکنند دیگران را درک کرده و به نیاز های عاطفی آنها پاسخ مناسبی بدهند. آنها کنجکاو بوده و به احساسات دیگران توجه میکنند. هنگامی که عملکرد آنها موجب ضرری برای دیگران میشود سعی در جبران آن ضرر میباشند.


سردرد هایی که همه ما مبتلا میشویم خیلی نبوده و طولی نمیکشد که بهبود مییابد. سردرد ها در اثر استرس یا حملات عصبی بوجود آمده و طبیعی هستند. در یک فرد سالم سردردها زودگذر میباشند. گاهی اوقات میگرن یا سردردها غیر معمول نیستند، اگر داروها بمدت طولانی نتیجه ندهد یا علل پزشکی آن را مشخص نکند، شما ممکن است از روش های دیگری مثل بوتاکس، عمل جراحی، بسته به نوع سردرد استفاده کنید.


وقتی فردی مریض نباشد براحتی نفس میکشد. تنفس خوب نشانگر سلامتی است. هنگامی که یک فرد سالمی دچار سرما خوردگی میشود احساس گرفتگی در بینی، سر یا سینه دارد. در حدود یک هفته طول میکشد تا سرماخوردگی بهبود یابد. اگر بهبود پیدا نکرد ممکن است علت از یک نا هنجاری در بینی باشد که با یک عمل جراحی برطرف میشود. (سیارک)


گردش خون خوب: با وجود گردش خون خوب شما ممکن است گاهی در بازو یا پا احساس گرفتگی یا سوزش داشته باشید که سریعا برطرف میشود. علائم طولانی مدت نباید نادیده گرفته شود.


نفس های شما باید بدون بو باشد: نفس بی بو نشانه سلامتی کلی شما است. از آنجایی که بسیاری از عملکرد سیستم ایمنی از روده میگذرد به عنوان مثال اگر نفس شخصی بوی میوه داشته باشد نشانه دیابت، نفس بد بو نشانه ریفلاکس، بوی ماهی نشانه نارسایی کلیه، ترشی دهان نشانه آینه خواب (قطع شدن موقت نفس) میباشد.


اگر بعد از ظهر احساس ضعف نمیکنید: اگر فردی از صبح تا آخر وقت سطح انرژی خود را حفظ کند نشان دهنده عملکرد خوب آدرنالین بوده و سطح قند خون پایدار است. داشتن انرژی زیاد در بعد از ظهر نشانه سلامتی میباشد.


داشتن پوست سالم: از بسیاری جهات پوست بزرگترین ارگان بدن است. حالت پوست صورت و گردن نه تنها نشان دهنده ویژگی های ژتیکی و سلامت فرد میباشد بلکه منعکس کننده عوامل محیطی میباشد. رنگ پوست باید بخوبی رگها و تاحدودی صورتی باشد. (سیارک)


صورت شما اگر پر است: بافت پر و نرم صورت نشانه جوانی و سالم بودن است. در مقابل در صورت داشتن بیماری، کم آبی و کمبود تغذیه پوست شکل طبیعی خود را از دست داده و افتاده بنظر میرسد.


چشمهای شما براق است: جراحان پلاستیک صورت همیشه جزئیات دقیق صورت را درنظر میگیرند. برای صحبت کردن با بیماران، تماس با چشم و حرکت عضلات صورت زمان زیادی را اختصاص میدهند. چشم ها میتوانند چیزهای زیادی را درباره وضعیت سلامت عمومی و روانشناختی یک فرد نشان دهند. و همچنین نشان میدهند که آیا به خوبی استراحت کرده اید یا خسته هستید، پر انرژی و یا ناراحت و افسرده هستید. چشمها ممکن است سفید و روشن باشند یا قرمز و زرد که نشان دهنده بیماری جزئی یا جدی میباشد. انیمیشن سازان با استفاده از چهره فرد سلامت جسمی و روحی آنها را منعکس میکنند.


 درصد چربی شما طبیعی است: بنا به گفته متخصصان تغذیه درصد چربی بدن مهمترین نشانه سلامت بدن است. افزایش چربی بدن بدین معنی است که بافت بدن شما چربی را بیش از عضله جمع آوری میکند. چربی بدن بر سوخت و ساز بدن، تعادل قند خون، حرکت، شتاب و رفاه عاطفی اثر میگذارد. بطور خاص وقتی چربی بدن شما بالا است فعالیت بدنی شما کم شده و قادر نیستید مثل بقیه افراد حرکت کرده و یا از پله بالا روید.


 اختصاص زمان برای فعالیت بدنی: فعالیت بخشی از بدن شما محصوب میگردد. چربی اضافه را از بین میبرد، گردش خون را منظم میکند، کلسترل بد را کاهش و کلسترل خوب را افزایش میدهد، اکسیژن را به تمام قسمت های بدن میرساند، کمک میکند تا بهتر بخوابید و حتی باعث منظم شدن شما میگردد. قلب شما یک عضله است لازم نیست صبور باشید، فقط کافی است قوی باشید.


به چیزی که میخورید توجه میکنید: آیا به اندازه کافی سبزیجات، میوه جات، مغزهای جامد و لبنیات و غذاهای کلسیم دار مصرف میکنید؟  رژیم غذایی خوب سلامت افراد را تضمین میکند. بیشتر افراد از این غذاها به اندازه کافی مصرف نمیکنند. (سیارک)


استرس بیش از حد: این روزها اکثر افراد غذای خود را کاملا کنترل میکنند اما فراموش میکنند که خودشان را چک کرد و استرس را کاهش دهند و ناگهان متوجه میشوند که در بیمارستان هستند. افرادی که وقت زیادی را برای خود میگذارند سالمتر هستند.


داشتن لثه سالم: اگر لثه های شما ملتهب نبوده، براحتی خونریزی نمیکنند، بافت و رنگ طبیعی دارند نشانه سالم بودن بدن شما است.


 خوردن منظم غذا: خوردن مرتب غذا نشانگر این است که شما بشدت گرسنه نشده یا با بی میلی غذا نمیخورید. خورن منظم غذا نشانه سلامت دستگاه گوارش و در نتیجه کل بدن میباشد. (سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

عادات رفتاری مفید برای سلامت فرد بخش اول

در

زمانی که صحبت از سلامتی و زندگی سالم می شود، به قدری راهکار و قانون مقابل مان قرار می گیرد که بعضا پای بند بودن به تمامی آن ها تقریبا غیر ممکن می شود. این قوانین و راهکار ها شامل خوراکی هایی می شوند که نباید خورد و آن هایی که باید خورد؛ کارهایی که نباید کرد و بالعکس و همین روند ادامه پیدا می کند؛ در حقیقت لیستی مقابل مان قرار می گیرد که پایانی بر آن متصور نمی توان بود. حال سؤالی که پیش می آید این است که کدام یک از موارد این لیست بی انتها را باید پذیرفت و کدام را رد کرد تا بتوانیم زندگی سالم و طولانی ای داشته باشیم؟ در پاسخ به این سؤال باید عنوان کرد که به جای درگیر شدن با دنیای عجیب و غریب حال حاضر سلامت و بهداشت، بهتر است به همان موارد اساسی ای توجه کنیم که مدت ها است گوش زد می شود. پیروی از این گونه مسائل اساسی غالبا چندان دشوار نیست و تنها به کمی اراده احتیاج است. در این مقاله قصد داریم شما را با برخی از این موارد آشنا کنیم. با سیارک همراه باشید.

تا جایی که امکان دارد از خوردن غذاهای بسته بندی خود داری کنید

اگر کمی دقیق تر به محصولات خوراکی و غذایی بیندیشیم، متوجه خواهیم شد که بیشتر غذا های نا سالم و فر آوری شده، آن هایی هستند که در بسته بندی های مخصوص و در سوپر مارکت ها یافت می شوند. البته این گونه مواد غذایی هم خوشمزه هستند و هم به سادگی می توان آن ها را مصرف کرد، با این وجود باید به خاطر داشته باشیم که بعضا موادی در این گونه محصولات مورد استفاده قرار می گیرد که می توانند برای سلامتی بسیار مضر باشند. بنا بر این نخستین توصیه این است که به جای استفاده از این گونه محصولات بسته بندی که سر شار از مواد نگه دارنده و افزودنی های خوراکی و شکر هستند، از محصولات طبیعی استفاده کنید. تنها در این صورت است که مطمئن خواهید بود که غذا و مواد خوراکی ای که در طول روز مصرف می کنید، ضرری را متوجه سلامتی شما نخواهند کرد.

جایی برای سبزیجات در رژیم غذایی روزانه خود داشته باشید

برای بسیاری از افراد پای بند بودن به یک رژیم غذایی به خصوص، کاری است بسیار دشوار است؛ یا این که اقدام به مطالعه کتابی در خصوص غذاهای سالم تر کنند و به دستورات عنوان شده در آن پای بند باشند. به همین خاطر عملی شدن چنین افکاری برای بلند مدت معمولا چیزی نیست که افراد قادر به انجام دادن اش باشند و به آن پای بند. به همین خاطر است که باید کمی واقع بینانه تر به مسئله نگاه کرد: تنها کاری که لازم است بکنید این است که صرف نظر از رژیم و عادت های غذایی تان، تا جایی که برای تان مقدور است، به این رژیم غذایی سبزیجات بیفزایید. البته هیچ کس چندان از خوردن سبزیجات لذت نمی برد، اما مسئله حائز اهیمت در این خصوص، طعم و لذت نیست؛ سبزیجات سالم ترین خوراکی هستند که انسان می تواند مصرف کند. پروتئین، فیبر، چربی های مفید و مغذی، ویتامین و سایر مواد معدنی از جمله ترکیباتی هستند که به وفور در سبزیجات یافت می شوند و برای سلامت فرد فوق العاده خواهند بود.

اختصاص دادن روزانه زمانی کوتاه به مدیتیشن و تمرکز

البته به واسطه حالت به خصوصی که فرد در هنگام مدیتیشن و تمرکز به خود می گیرد، ممکن است پیدا کردن برهه زمانی ده الی پانزده دقیقه ای برای اختصاص دادن به این کار برای هر کسی مقدور نباشد. با این وجود انجام این کار به طور مرتب تأثیرات شگرفی بر سلامت فرد خواهد داشت. بنا به اطلاعات منتشر شده از سازمان سلامت در این خصوص، تنها کافی است چشمان خود را بسته (برای مدت ده الی پانزده دقیقه) و اقدام به کشیدن نفس های عمیق کنید و به سرعت اثرات این کار را خواهید دید؛ از جمله این اثرات می توان به کاهش چشم گیر استرس و اضطراب و نیز افزایش شادابی فرد اشاره کرد. خواب بهتر از دیگر ثمرات این عادت رفتاری است.

استفاده از مواد طبیعی به جای محصولات آرایشی بهداشتی

بیشتر کسانی که به طور مرتب از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می کنند به خاطر این که نمی دانند چه ترکیباتی در شکل دادن محصولات مورد استفاده شان استفاده شده است و نیز این که محصولات چنینی ضرر و زیان های زیادی را متوجه سلامت پوست و سلامت کلی شان می کنند، در حال روی آوردن به استفاده از مواد طبیعی به جای این گونه محصولات هستند. بنا بر این توصیه می شود که شما هم به جرگه این افراد پیوسته و همین حالا اقدام به خالی کردن کمد و کشوی خود از این گونه مواد و محصولات شیمیایی کنید و به جای آن از مواد طبیعی ای استفاده کنید که نه تنها برای سلامت شما مفید و کارساز خواهند بود، بلکه با محیط زیست نیز سازگاری بیشتری دارند.

اقدام به یافتن ورزشی کنید که مورد علاقه شما است و از انجام اش لذت می برید- به فعالیت روزانه ورزشی پای بند باشید

نکته عجیبی در خصوص برخی از افراد وجود دارد: این که زمان بسیار زیادی را صرف انجام کار هایی می کنند که از آن ها بیزار اند و هیچ دلیل موجهی برای این کار شان نمی توان یافت. شاید فکر می کنند تنها کارهایی در نهایت به سود سلامتی شان خواهد بود که از انجام اش احساس خوبی پیدا نکنند، اما حقیقت این گونه نیست. بهتر است به جای شرکت کردن در تمرین های سنگین بدنسازی و تناسب اندامی که از آن ها بیزار اید، آن فعالیت ورزشی را بیابید که از انجام اش لذت می برید و همیشه پیش از آن که به سراغ انجام دادن اش بروید، به خاطر تجربه ای که خواهید داشت هیجان زده باشید. زمانی که چنین فعالیتی را پیدا می کنید، نا خود آگاه به سمت آن کشیده خواهید شد و طی روند منظم زمانی ای آن را انجام خواهید داد و دیگر نیازی نخواهد بود تا به برنامه ای به خصوص که دیگران برای تان می ریزند پای بند باشید.

در اولویت قرار دادن خواب هشت ساعته شبانه

اگر از آن دسته کسانی هستید که شب ها تا دیر هنگام بیدار می مانید و به پنج شش ساعت خواب شبانه اکتفا می کنید، بهتر است این عادت رفتاری خود را تغییر داده و از ثمرات خواب کامل و هشت ساعته شبانه بهره مند شوید. عالم رؤیا و ناکجایی که هر شب انسان به هنگام خواب وارد آن می شود، در حقیقت مهمترین روشی است که به واسطه آن بدن بسیاری از مشکلات خود را برطرف کرده و انرژی لازم برای روز بعد را فراهم می کند. زمانی به اهیمت این موضوع پی می برید که به اندازه کافی نخوابیده باشید. بنا به اطلاعات منتشر شده توسط سازمان سلامت، کمبود خواب، در بلند مدت سبب کاهش حافظه، کاهش شدید انرژی، گیجی و آزردگی خاطر (زودرنجی) می شود و در موارد جدی تر شخصیت فرد به طور کلی دچار تغییر می شود. بنا بر این توصیه می شود هشت ساعت خواب شبانه را در اولویت قرار داده و نخستین موردی باشد که به آن پای بند خواهید شد؛ کمبود خواب در بلند مدت بسیار مضر خواهد بود.

از خوردن کربوهیدرات واهمه ای نداشته باشید

از جمله مواد و ترکیباتی که به غلط در میان مردم به عنوان عاملی مضر برای سلامت شناخته شده است می توان به کربوهیدرات ها اشاره کرد. البته این مسئله کاملا درست است که کربوهیدرات موجود در برخی از مواد خوراکی و غذایی می توانند ضرر های زیادی را متوجه سلامت فرد کنند، اما نکته ای که در این خصوص وجود دارد این است که نوع دیگری از کربوهیدرات، در غذاها و خوراکی های دیگری وجود دارد که بسیار برای سلامت فرد مفید هستند. در حقیقت کربوهیدرات موجود در مواد خوراکی به دو دسته مفید و مضر برای سلامت تقسیم می شود. تحقیقاتی در سال 2017 در این خصوص صورت گرفته و نتایج حاکی از آن است که مصرف میزان مشخصی کربوهیدرات در طول روز برای سلامت بسیار مفید خواهد بود و احتمال مرگ زودرس و اختلالات جدی را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. اگر بخواهیم ایده کلی ای از کربوهیدرات های مفید و مضر به شما بدهیم، باید عنوان کنیم که کربوهیدرات موجود در مواد خوراکی سفید رنگ (مانند برنج سفید) معمولا مضر هستند و این در حالی است که مواد خوراکی ای چون برنج دانه قهوه ای حاوی کربوهیدرات مفید برای سلامتی است؛ پاستای تهیه شده از غلات کامل، نان و حبوبات از دیگر مواد خوراکی حاوی کربوهیدرات مفید هستند.

نوشیدن روزانه هشت لیوان آب

اگر دقت کرده باشید بیشتر افراد در طول روز میزان اندکی آب می نوشند و با وجود در دسترس بودن این نوشیدنی و سادگی مصرف آن، این مسئله کمی عجیب به نظر می رسد که چرا افراد زمان کافی برای نوشیدن آب مورد نیاز شان در طول روز را اختصاص نمی دهند. بنا به تحقیقات انجام شده در این خصوص، کمبود آب بدن از جمله مواردی است که در نهایت می تواند سبب خستگی مفرط و کمبود انرژی شود. بنا بر این از دیگر نکات و موارد مربوط به سلامتی که باید همیشه مد نظر داشته باشید، این است که به طور روزانه حداقل هشت لیوان آب بنوشید تا از ثمرات آن برای سلامتی بهره بگیرید. نکته ای که در خصوص پذیرفتن عادت رفتاری جدید وجود دارد و باید به خاطر داشته باشید این است که تنها اقدامات اولیه و زمانی ابتدایی ای که صرف پذیرفتن یک عادت به خصوص می کنید برای تان دشوار خواهد بود و به مرور زمان، دیگر به صورت ناخود آگاه آن عادت به خصوص را خواهید پذیرفت.

هیچ گاه از خوردن صبحانه صرف نظر نکنید

صبحانه تنها وعده غذایی ای است که بیشتر افراد از آن غافل می شوند و اهمیت چندانی به آن نمی دهند، به خصوص اگر برای رسیدن به محل کار یا تحصیل خود دیر شان شده باشد. با این وجود، اختصاص دادن زمان کافی به این وعده غذایی، تأثیر بسیار مهم و اساسی ای بر سلامت فرد خواهد داشت. تحقیقاتی در سال 2014 در این خصوص صورت گرفت و نتایج آن در ژورنال تغذیه منتشر شد: نتایج این تحقیقات حاکی از آن بود که خوردن یک وعده کامل صبحانه (وعده ای که حاوی مقدار زیادی پروتئین و فیبر باشد) به طور قابل ملاحظه ای به کاهش وزن کمک کرده و سبب می شود در طول روز فرد کمتر احساس گرسنگی کند (نسبت به زمانی که صبحانه نخورده است). این مسئله حتی به کسانی که اضافه وزن نداشته باشند کمک خواهد کرد که آینده ای سالم تر را تجربه کنند.

در طول روز فعال باشید

البته حتی فکر کردن به این که به هنگام کار و فعالیت های دیگر، مدام در حال جنب و جوش باشید، برای برخی دشوار است و بنا بر این، در حال حاضر مشاهده می کنیم که بیشتر افراد در ادارات و مکان های این چنینی پای میز های خود روی صندلی می نشینند و کمتر فعالیت بدنی دارند. اما نکته ای که باید به خاطر داشته باشیم این است که کار پشت میز نشینی ما نباید باعث شود تا این احساس را پیدا کنیم که در طول روز به هیچ عنوان نباید از جای خود برخیزیم و کار دیگری بکنیم. بهتر است و توصیه می شود که چنین افرادی طی بازه های بسیار کوتاه زمانی بلند شده و کمی قدم بزنند، یا برای صرف نهار خود، به مکانی دیگر بروند؛ حتی اگر فرد احساس می کند این نشستن مداوم پشت میز و روی صندلی در حال بدل شدن به تهدیدی جدی برای سلامتی اش است، بهتر است در خواست میز کوچکی کند که نیازی به نشستن پشت آن نباشد و برای مدتی کوتاه ایستاده کار کند. نشستن روی صندلی برای ساعات متوالی و طولانی می تواند برای سلامت مضر باشد، بنا بر این از هر فرصتی برای قدم زدن و بلند شدن استفاده کنید و مطمئن باشید که با پیش گرفتن چنین رفتاری در بلند مدت ثمرات آن برای سلامتی تان را مشاهده خواهید کرد. 

 این مقاله ادامه دارد... 

نظرات

در ادامه بخوانید...

عادات رفتاری مفید برای سلامت فرد بخش دوم

در

از وزنه های باشگاه بدن سازی واهمه ای نداشته باشید

بسیاری بر این باور اند که تمرین های تقریبا بلند مدت به وسیله وزنه های موجود در باشگاه بدن سازی، سبب می شود بدن فرد شبیه به بدن کسانی شود که در رشته پرورش اندام فعالیت می کنند و به همین خاطر بسیاری از تمرین کردن با این وزنه ها خود داری می کنند، اما حقیقت این است که این باور کاملا اشتباه است و برای تغییر ظاهر بدن به شکل بدن ورزشکاران پرورش اندام، به رژیم های غذایی و برنامه های ورزشی بسیار دشواری نیاز است و صرف استفاده از وزنه و تمرین کردن با آن، ظاهر بدن را تغییر نخواهد داد. جالب است بدانید که در سال 2017 تحقیقاتی در این خصوص صورت گرفته است و نتایج حاکی از آن است که افرادی که مدت زمانی کوتاه در طول روز را به استفاده از وزنه و تمرین کردن با آن اختصاص می دهند، به مرور زمان چربی بیشتری سوزانده و ماهیچه بیشتری نیز جایگزین آن می کنند و این در مقایسه با کسانی است که در طول روز به جای استفاده از وزنه و این گونه تمرین ها، به دویدن اکتفا می کنند. بنا بر این توصیه ای که در این خصوص می شود این است که از تمرین کردن با وزنه واهمه ای نداشته باشید، به خصوص که هر چه سن بالا تر می رود، تأثیر آن بهتر و بیشتر خواهد بود و کمتر شاهد نشانه های ظاهری پیری در چنین افرادی هستیم.

بخش اول مقاله را در سیارک بخوانیم:  عادات رفتاری مفید برای سلامت فرد بخش اول 

از انتخاب یک رژیم غذایی به خصوص برای خود خودداری کنید

در حال حاضر رژیم های غذایی مختلفی وجود دارند که بسته به شرایط به خصوص جسمانی و سلامت فرد، برای او در نظر گرفته می شوند؛ از رژیم های مختص به کاهش وزن گرفته تا رژیم های ضد آلرژی و موارد دیگر؛ اما نکته ای که در خصوص این رژیم های غذایی وجود دارد این است که بسیاری از آن ها در نهایت فشار روانی بسیار زیادی را متوجه فرد می کنند و بسیاری از افرادی که به رژیم غذایی خاصی پایبند هستند، معمولا بیش از اندازه به خوراک خود فکر کرده و احساس کلافگی و آزردگی خاطر پیدا می کنند. به همین خاطر است که بسیاری توصیه می کنند به جای در نظر گرفتن یک رژیم غذایی به خصوص و پایبند بودن به آن، تنها خوراکی ها و غذاهایی را مصرف کنید که پس از خوردن شان احساس خوبی خواهید داشت و از خوردن غذاهایی که تأثیر عکس آن چه عنوان شد را دارند، خود داری کنید. به همین سادگی می توانید قدمی بزرگ برای افزایش سلامت خود بردارید و دیگر فکر کردن، استرس و اضطراب دائمی شما را آزرده خاطر و کلافه نخواهد کرد.

سلامتی و شادابی تنها در بلند مدت به طور کامل و مؤثر قابل دسترسی خواهد بود

می توان با کمی تلاش و کوشش در لحظه به فکر این بود که چگونه سالم و سلامت باشیم و در طول روز از انجام کارهایی که برای سلامتی مان مضر است خود داری کنیم، با این وجود، زمانی که صحبت از شادابی و سلامت کلی فرد می شود، باید این نکته را در نظر داشت که این در لحظه زندگی کردن و حفظ روندی روزانه برای سالم بودن کافی نیست و باید هدفی طولانی مدت در ذهن داشته باشیم. در حقیقت نکته ای که در این خصوص وجود دارد و باعث می شود این هدف طولانی مدت حائز اهیمت باشد این است: زمانی که فرد به طور جدی تصمیم می گیرد زندگی طولانی مدت و شاد و سالمی برای خود رقم بزند، باعث خواهد شد تا در گرفتن تصمیمات در خصوص کارها و اقداماتی که قرار است در طول روز و در زمان حال انجام دهد، بیشتر فکر کند و تصمیمات بهتر و تأثیر گذار تری بگیرد. بنا بر این به جای این که امروز به خوردن ساندویچ های فست فود روی آورده و بگوییم که به جای آن فردا غذای سالم تری انتخاب خواهیم کرد، بهتر است هدفی بلند مدت داشته باشیم تا از این گونه کار ها جلوگیری کنیم.

تا جایی که برای تان مقدور است از خوردن تنقلات و غذا های آمده خود داری کنید

غذا های آماده و تنقلات از آن دسته خوراکی هایی هستند که علاوه بر مصرف ساده شان، در لحظه نیز احساس خوبی برای فرد به ارمغان می آورند، اما آیا پس از خوردن این گونه خوراکی ها هم همین گونه است و فرد احساس خوبی خواهد داشت؟ البته که این چنین نیست. بنا بر این توصیه ای که در این خصوص می شود این است که تا حد امکان از خوردن این گونه خوراکی ها که اغلب حاوی مقادیر زیادی شکر و ترکیبات فرآوری شده هستند، اجتناب شود و به جای آن ها از خوراکی های سالم تر بهره گرفته شود. این نکته را نیز در خاطر داشته باشید که برای هر عادت رفتاری نا سالم (برای نمونه بستنی ای که فرد ممکن است به عنوان عصرانه بخورد و یا سایر خوراکی های مضر)، با کمی فکر کردن می توان جایگزینی سالم تر یافت و مسئله ای که حائز اهیمت است، یافتن همین جایگزین سالم است.

برای بالا رفتن از طبقات ساختمان بیشتر از پلکان استفاده کنید

این از جمله مواردی است که به سادگی و در زمانی کوتاه می توان به آن پایبند شد و از ثمرات آن برای سلامتی بهره گرفت. البته همیشه زمانی که صحبت از بالا رفتن از طبقات ساختمان می شود، مطمئنا فکر استفاده از آسانسور وسوسه کننده است و هر کسی حوصله بالا رفتن از پلکان را نخواهد داشت (و البته بسیاری هم فکر می کنند که تفاوت چندانی نمی کند که از پلکان استفاده کنند یا آسانسور). با این وجود جالب است بدانید که استفاده از پلکان به مرور سبب افزایش شادابی و سلامتی می شود و به سالیان عمر تان می افزاید. زمانی که به هشتاد سالگی رسیدید و احساس کردید که هنوز قادر خواهید بود مثل ایام جوانی در خیابان ها قدم بزنید و بعضا کار های دیگری کنید که از عهده هر فرد هشتاد ساله ای ممکن است بر نیاید، آن گاه از خود جوان ترتان به خاطر زحمتی که هر روز به خود می داد و کار سخت تر را انتخاب می کرد تشکر خواهید کرد.

عادات نا سالم و بد رفتاری را کنار بگذارید

اگر از جمله افرادی هستید که به طور مکرر دخانیات و یا مشروبات الکلی مصرف می کنید، زمان آن فرا رسیده که این عادت رفتاری ناشایست را کنار بگذارید و کمی بیشتر به فکر سلامت خود باشید؛ البته مطمئنا چنین افکاری همیشه با این گونه افراد همراه است و تنها نکته ای که وجود دارد این است که هنوز قادر به یافتن اراده لازم برای ترک عادت خود نشده اند. البته کاملا قابل درک است که ترک چنین عاداتی به هیچ عنوان کار ساده ای نیست؛ به خصوص اگر برای سالیان متمادی، فرد اقدام به انجام این گونه کار ها کرده باشد، با این حال، این را هم باید در نظر داشت که این عادات رفتاری بد در نهایت ضرر های زیادی را متوجه سلامتی انسان می کنند و اگر می خواهید زندگی طولانی و سالم و شادابی داشته باشید، هر چه زود تر باید از این گونه عادات بد خلاصی یابید (پیش از آن که دیر شده و کار از کار بگذرد). شبیه به هر کار دیگری، سخت ترین قدم در راه ترک این عادت، قدم های اولیه است و پس از مدت زمانی بسیار کوتاه، به سرعت متوجه تغییرات شگرفی خواهید شد که به واسطه ترک این عادات رفتاری نا سالم، در سلامتی روحی و جسمی خود احساس خواهید کرد.

به هر در خواست و سؤالی پاسخ مثبت ندهید

زمانی که فرد به هر درخواست و هر سؤال پاسخ مثبت می دهد و بله می گوید، به مرور احساس خوشایندی به او دست داده و زندگی را همانند بازی و سرگرمی می بیند، اما زمانی فرا خواهد رسید که این عادت رفتاری تأثیر بسیار بدی بر روی او به جای خواهد گذاشت و کار تا جایی پیش خواهد رفت که تنها در خانه خود خواهد ماند و همانند کرم ابریشم لحافی به دور خود پیچیده و نمی خواهد کسی را ببیند و این گونه بازی و سرگرمی در نظر گرفتن زندگی می تواند چنین عواقبی داشته باشد. البته همان گونه که در موارد پیش تر نیز عنوان شد برای این که فردی شاداب و سلامت باشید، حتما باید از خانه بیرون رفته و فعالیت های متفاوتی داشته باشید، با این وجود در عین حالی که چنین رویکردی را پیش می گیرید، این را هم باید در نظر داشته باشید که گاهی اوقات باید به خود توجه بیشتری نشان دهید و با برخی درخواست ها مخالفت کنید. در حقیقت گاهی اوقات، برای این که سلامت روحی روانی بهتری داشته باشید، هیچ چیز بهتر از آن نیست که در خانه باقی مانده و تمامی برنامه ها و هدف های آتی را همانند رازی پیش خود نگاه دارید تا زمان عملی کردن شان فراهم آید.

استفاده مکرر از مکمل های ویتامینی

این نکته را باید به خاطر داشته باشید که مکمل های ویتامینی  تنها برای مصرف کودکان به وجود نیامده اند (چون کودکان هر غذایی نمی خورند معمولا مصرف مکمل های ویتامینی در میان شان شایع تر است) و این را هم باید به خاطر داشته باشید که مکمل هایی که برای مصرف کودکان تجویز می شوند معمولا قابل اطمینان تر و سالم تر اند. گذشته از این مسئله، حتی اگر رژیم غذایی سالمی برای خود در نظر گرفته اید و تقریبا تمامی ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای بدن و سلامتی تان از طریق این رژیم غذایی تأمین می شود، باز هم استفاده از مکمل های ویتامینی خالی از لطف نیست و می تواند ثمراتی برای سلامت فرد داشته باشد. با استفاده از قرص ها و مکمل های ویتامینی می توان آن دسته از  مواد و ویتامین هایی که احساس می کنیم بدن از آن ها کمتر برخوردار است را به بدن رساند که نقش مهمی در سلامت فرد خواهند داشت.

اختصاص دادن زمانی برای ماجراجویی و تجربه های جدید

تمام تلاش خود را به کار گیرید تا از روز های تعطیل تان بهره بگیرید و این را به خاطر داشته باشید که اختصاص دادن چند روز تعطیل در مواقعی به خصوص از سال بی دلیل نیست و هدفی از این کار وجود دارد. برخی ممکن است چنین احساسی داشته باشند که به قدری کار برای انجام دادن دارند که قادر به اختصاص دادن چند روزی برای سفر کردن نیست اند، اما این افراد باید این مسئله را به خاطر داشته باشند که انسان برای پشت میز نشستن و کار کردن پا به این کره خاکی نگذاشته است؛ در حقیقت هدف این است که تا جایی که برای اش مقدور است، از امکانات مختلفی که جهان در اختیارش می گذارد بهره بگیرد و تجربه های متنوعی که پیش روی اش گذاشته را امتحان کند. بنا بر این توصیه ای که در این خصوص می شود این است که در کنار کسب در آمد و پول در آوردن برای گذران زندگی، زمانی هم برای ماجرا جویی و تجربه های جدید کنار بگذارید و از آن غافل نشوید. مطمئن باشید که مشاهده یک مکان جدید و یا امتحان کردن یک تجربه جدید، به قدری لذت بخش خواهد بود که پس از اولین بار، به فکر تکرار این گونه ماجرا جویی ها در اوقات فراغت خود خواهید بود. این را به خاطر داشته باشید که به هنگام پیری، همین ماجرا جویی ها و تجربه ها است که دلخوشی شما خواهند شد (و نه تعداد ساعاتی که پای کامپیوتر خود نشسته و کار کرده اید) و با فکر کردن به خاطرات خود، کمی از غصه های خود فرار خواهید کرد.

هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

صرف نظر از این که در میانه های تابستان به سر می برید و یا این که در سرمای زمستان، سعی کنید تا جایی که برای تان مقدور است، همیشه کرم ضد آفتاب دم دست خود داشته باشید تا به هنگام بیرون رفتن و قرار گرفتن در معرض نور خورشید از آن بهره بگیرید. در این خصوص باید این نکته را به خاطر داشته باشید که صرف نظر از فصل و زمانی که در آن به سر می برید، اشعه های ناشی از نور خورشید می توانند تأثیر بدی بر سلامت فرد داشته باشند؛ بنا به اطلاعات منتشر شده توسط مرکز بیماری های پوستی آمریکا، کسانی که قادر به محافظت از پوست خود مقابل اشعه های ناشی از نور خورشید نباشند، به مرور شاهد زائده های تیره رنگ و چین و چروک بر پوست خود خواهند بود و در میان این افراد بعضا مشاهده شده اند کسانی که به سرطان پوست نیز دچار شده اند. با محافظت از پوست خود در زمان حال، نه تنها به هنگام پیری و بالا رفتن سن، پوستی شاداب تر خواهید داشت، بلکه سلامت کلی تان نیز بهتر خواهد بود و این مسئله تنها محدود به ظاهر و پوست بدن نمی شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

ویروس پاپیلومای انسانی آنچه شما باید بدانید

در
ویروس پاپیلومای انسانی  آنچه شما باید بدانید
ویروس پاپیلومای انسانی HPV  عفونت بسیار شایعی است - حداقل 70٪ از افراد آن را حمل می کنند.
بیش از صد نوع ویروس پاپیلومای انسانی شناخته شده است. در سال های اخیر، دانشمندان به طور فزاینده ای درباره ارتباط بسیاری از سویه های این ویروس با توسعه سرطان صحبت می کنند. به عنوان مثال، سرطان دهانه رحم در بیشتر موارد به علت عفونت با HPV است. همچنین شواهدی وجود دارد که HPV خطر ابتلا به انواع مختلف سرطان پوست را افزایش می دهد.
 
بیشتر در معرض خطر HPV 16 و HPV 18 هستند. با این حال، اکثر ویروس ها در حال حاضر بی ضرر هستند - آنها می توانند سالها بدون هیچ گونه مشکلی در بدن زندگی کنند. براساس اطلاعات رسمی، حامل های HPV 70٪ از جمعیت جهان هستند، اما دانشمندان بر این باورند که این رقم کاملا واقع بینانه نیست، زیرا بسیاری از حاملان به سادگی ناشناخته هستند.
 
دانشمندان بر این باورند که عفونت HPV عمدتا از طریق تماس جنسی رخ می دهد. واقعیت این است که بر خلاف سایر بیماری های عفونی دستگاه تناسلی، جلوگیری از آلوده شدن با ویروس پاپیلومای انسانی با استفاده از کاندوم اجتناب ناپذیر است - ویروس ها به معنای واقعی کلمه در همه جا زندگی می کنند، بنابراین کاندوم فقط کمی خطر را کاهش می دهد. شما می توانید آن را با استفاده از وسایل خانه دریافت کنید.
 
HPV نمی تواند درمان شود. اما خبر خوب وجود دارد - در بیشتر موارد بدن خود با موفقیت با ویروس مقابله می کند و در طول یک سال کاملا آن را از بدن خارج می کند. در حال حاضر واکسن هایی وجود دارد که در برابر سویه هایی که اغلب در بیماران مبتلا به سرطان دهانه رحم یافت می شوند موثر هستند. واکسیناسیون برای سلامت در اوایل نوجوانی، قبل از شروع فعالیت جنسی انجام می شود. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه کم شنوایی ممکن است نشانه ای از زوال عقل در آینده باشد

در
چگونه کم شنوایی ممکن است نشانه ای از زوال عقل در آینده باشد

 

اختلال شنوایی ممکن است به علت زوال عقل باشد

برخی از افراد در سنین بالا از دست دادن شنوایی را تجربه می کنند. دانشمندان می گویند که با آغاز این مشکلات ممکن است زوال عقل توسعه پیدا کند. این نتیجه گیری توسط دانشمندان ایرلند کسب شده است. 
 
این مطالعه توسط دانشمندان کالج ترینیتی واقع در دوبلین انجام شد. آنها اظهار داشتند که اختلال در شنوایی و کم شنوایی نشانه آن است که فرد ممکن است در آینده زوال عقل را تجربه کند. در این مورد، تغییرات نوروژنیک ممکن است مانع شود، اما برای این منظور شما نیاز به بهبود ارتباطات کلامی و حفظ سلامت مغز دارید. 
 
با توجه به داده های به دست آمده، ارتباط کمی میان افت شنوایی مرتبط با سن و افزایش خطر کاهش شناخت وجود دارد. این شامل عملکرد اجرایی و حافظه اپیزودیک است. اما کارشناسان خاطرنشان کردند که کاهش شنوایی می تواند با سرعت کم پردازش اطلاعات همراه باشد. 
 
دانشمندان گزارش کرده اند که دو سوم از بیماران بالای 65 سالگی دارای مشکلات شنوایی هستند. مطالعات نشان داده اند که از دست دادن شنوایی مربوط به سن قبل از شروع زوال عقل به پنج تا ده سال پیش می رسد. به گفته کارشناسان، عدم تحرک ذهنی ناشی از ضعف شنوایی افراد می تواند در کاهش عملکرد شناختی نقش داشته باشد. 
 
به عنوان بخشی از مطالعه، دانشمندان داده ها را از 36 مقاله علمی بررسی کردند که در آن افراد بیش از 20 هزار نفر بودند. 
 

 

برخی از داروهای مسکن ممکن است با افت شنوایی در زنان در ارتباط باشند

دانشمندان هشدار می دهند که مصرف داروهای مسکن می تواند برای شنوایی شما خطرناک باشد. ما به شما دقیقا می گویم که کدام دارو می تواند صدمه بزند.
 
در ایالات متحده، کارکنان پزشکی بیمارستان بریگهام زنان مطالعه ای انجام دادند و دریافتند که کاهش شنوایی در زنان که اغلب از قرص های ضد درد استفاده می کنند، کاهش می یابد.
این از عوارض جانبی داروهای ایبوپروفن و استامینوفن هستند. این مطالعه حدود 5000 زن در سن 48 تا 73 سال را در برداشت. نیمی از افراد این داروها را برای شش سال مصرف کردند و نیمه دوم زنان آنها را بیش از یک سال. 
اختلال شنوایی یکی از عوارض جانبی آسپرین است. اما شرکت کنندگان در این مطالعه از دانشمندان پزشکی هیچ گونه مشکلی در شنوایی نداشتند، گرچه از این دارو استفاده می کردند. در عین حال، زنان مصرف کننده استامینوفن و ایبوپروفن بیشتر در معرض مشکلات شنوایی قرار دارند.
طبق گفته های دانشمندان آمریکایی، مصرف داروهای مسکن موجب افت شنوایی در زنان در 16٪ موارد می شود. چقدر این اظهارات درست است - ما متعهد نیستیم که بحث کنیم. با این حال، اگر چنین خطری وجود داشته باشد، بهتر است که نگرش خود را نسبت به مصرف داروها برای سالهای آتی تجدید نظر کنید.
 

 

مشکلات شنوایی ممکن است عواقب غیر منتظره ای داشته باشد

دانشمندان نتیجه گیری تکان دهنده ای در مورد آنچه که می تواند باعث مشکلات شنوایی شود، اعلام کرده اند. معلوم شد که مشکلات شنوایی می توانند باعث از دست رفتن حافظه در سالمندان شوند.
 
محققان دانشگاه بری در ایتالیا در این زمینه تحقیقاتی انجام داده اند. آنها دریافتند که افرادی که دارای اختلال شنوایی هستند، که ناشی از عدم توانایی مغز برای شنیدن صداها است، بیشتر از دیگران از فراموشی رنج می برند. قابل توجه است که در بیماران مبتلا به اختلالات گوش داخلی و نه مغز، خطر ابتلا به مشکلات حافظه وجود ندارد. 
 
این مطالعه شامل بیش از 1600 نفر بود که میانگین سن آنها 75 سال بود. مشخص شد افرادی که دارای ضعف شنوایی مرکزی هستند که با سن ارتباط دارد، دو برابر بیشتر از اختلالات شناختی خفیف نسبت به افرادی که شنوایی طبیعی داشتند، رنج می برند.
در عین حال، افرادی که از آسیب شنوایی ناشی از پیری که ناشی از مشکلات گوش داخلی و عصب شنوایی است، خطر ابتلا به اختلالات شناختی را در مقایسه با افرادی که دارای شنوایی طبیعی هستند افزایش نمی دهد. به گفته محققان، این کشف در شناخت اینکه چگونه اختلال شناختی کار می کند بسیار مهم است. 
 
"کار ما نشان می دهد که از دست دادن شنوایی می تواند با نقص پیشرفته سلول های مغزی مرتبط باشد که معمولا با اختلالات شناختی همراه است و نه از محرومیت های حساس که ناشی از کاهش شنوایی محیطی است.
 

 

چگونه می توان شنوایی را بهبود بخشید

در جهان افراد زیادی از مشکلات شنوایی رنج می برند. این در مورد اشکال پیچیده بیماری نیست، بلکه درباره عواقب ساده ای است که طی آن ما گاهی اوقات ممکن است صدای مخاطب خاصی را بشنویم یا نه. حال این سوال پیش می آید که چگونه می توان شنوایی را بهبود بخشید؟
دانشمندان دانشگاه کاردیف تحقیقاتی را انجام دادند که در آن آنها دریافتند که یک زاویه ساده به سر، امکان می دهد که بهتر بشنوید. این به ویژه در مورد سخنرانی افراد دیگر در لحظه ای که سالن پر است، صادق است. 
 
کارشناسان ادعا می کنند که یک شیب تنها 30 درجه می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. با وجود این واقعیت که موضع طبیعی در طی یک مکالمه چهره به چهره است، با سر کمی کج شده است، شما می توانید حجم سخنرانی را با چهار دسیبل افزایش دهید.
 
در این آزمون 20 جوان با شنوایی طبیعی و 19 نفر که از ایمپلنت های شنوایی استفاده می کردند، استفاده کردند. در نتیجه مطالعه، متوجه شدند که یکزاویه به سر، بدون توجه به این که شنوایی طبیعی یا کم شنوایی وجود داشته باشد، در همه افراد شنوایی را بهبود می بخشد. و با زاویه دادن سر به 30 درجه، حجم صدا 4 دسیبل افزایش و با 60 درجه - با هشت دسیبل افزایش می یابد. 
بنابراین، پزشکان توصیه می کنند افرادی که دارای کم شنوایی و یا اختلال شنوایی هستند برای تشخیص گفتار بهتر در اتاق های پر سر و صدا، کمی به سر زاویه بدهند.
 
سم زدایی می تواند بیماری های وحشتناک ایجاد کند.
سم زدایی نه تنها درد را تسکین می دهد. آنها توانایی اعتیاد را توسعه می دهند و حتی برخی از بیماری ها را تحریک می کنند. دقیقا، محققان متوجه شدند.
 

 

شنوایی بیش از حد می تواند نشانه ای از بیماری روانی باشد

پزشکان انگلستان و پرتغال نتایج یک مطالعه جالب را منتشر کرده اند که نشان می دهد که شنوایی بیش از حد می تواند نشانه ای از بیماری روانی باشد. آنها معتقدند که در میان افرادی که دارای گوشهای حساس هستند، بسیاری از افراد ناسالم ذهنی وجود دارند که شنوایی آنها طبیعی نیست و گاهی اوقات توهم دارند.
 
به عنوان مثال، دانشمندان معتقدند که کسانی که می توانند صدای شخص دیگری را در فاصله بیش از 50 سانتی متر در یک مکان پر سر و صدا بشنوند، احتمالا صدای خیالی را می شنوند، و نه مخاطب.
 
به گفته پزشکان، به طور کلی، حدود 15 درصد از مردم صداهای خیالی را می شنوند. اما اغلب آنها توضیح بسیار منطقی برای این پیدا نمی کنند و حتی ممکن است برای مدت طولانی مشکوک باشند که ممکن است به کمک پزشکی نیاز داشته باشند. به عنوان مثال، اغلب صداهای تخیلی بر نفوذ الکل یا سایر مواد روانگردان اثر می گذارند، که حقیقی نیست، زیرا اغلب توهم در این حالت ظاهر می شود.
 

 

شنوایی حساس به شما چه می گوید

محققان یک مطالعه انجام دادند، نتایج آن در صفحات یک نشریه تخصصی گزارش شده است. به گفته دانشمندان، توهم های صوتی در میان افرادی که گوش های حساس دارند، مشاهده می شود. برای مثال، آنها میتوانند کلماتی را که در نوار پر سر و صدا صحبت می کنند را بیان کنند، گاهی اوقات آنها صداهای خیالی را می شنوند. 
 
به عنوان بخشی از این تحقیق، دانشمندان مغز افرادی با شنوایی کامل را به تصویر کشیدند. معلوم شد که اختلالات روانی در میان داوطلبان بسیار توسعه یافته بود. بنابراین، سه یا چهار درصد این افراد با اختلالات روانی مواجه می شوند. 
 
تقریبا 15 درصد از مردم می توانند صداهای دیگر را بشنوند، اگر چه اکثر آنها این را قبول نمی کنند. آنها این را با این واقعیت توضیح می دهند که تحت تأثیر تجربه، مبتنی بر آنچه قبلا شنیده اند، بر فرآیندهای ادراک و شناخت فردی که برای تحقق آن مغز انسان مسئول است، تحت تاثیر قرار می گیرد.

نظرات

در ادامه بخوانید...