بنا به تحقیقات جدید علت پارکینسون ممکن است در روده ها باشد نه در مغز

در

(سیارک) : تحقیقات جدید نشان می دهد  ممکن است ما در مورد علت بیماری پارکینسون در تمام این مدت اشتباه فکر می کرده ایم.بیماری پارکینسون که اغلب با لرزش، سفتی، و اختلال در حرکت، ناشی از تخریب عمیق نورون ها در بخشی از  مغز در ارتباط می باشد.

آزمایش های جدید بر روی موش ها نشان می دهد ، شرایط ابتلا به بیماری پارکینسون ممکن است در روده  ها شروع شود.برای سال ها دانشمندان جستجو برای علت بیماری پارکینسون را به مغز محدود کرده یودند ، اما شواهد نشان می دهد که ممکن است این رویکردی اشتباه باشد.سرچشمه پارکینسون ممکن است در واقع در روده قبل از گسترش به مغز شروع شده باشد. و این می تواند برخی از سوال های عجیب بیماران مبتلا به پارکینسون را توضیح دهد.

 

اکثر بیماران از یبوست شدید یک دهه قبل  از بروز علائم پارکینسون شکایت داشتند.محققان متوجه شده اند که افراد با بیماری پارکینسون اغلب گزارش یبوست شدید، و همچنین دیگر مشکلات گوارشی، از 10 سال قبل از شروع علایم بیماری را دارند همچنین شواهدنشان می دهد که افراد مبتلا به بیماری پارکینسون باکتریهای مختلفی در روده خود  نسبت به دیگر افراد بزرگسال و سالم دارند.

 

"به طور کلی، این تحقیقات نشان می دهد که بیماری های عصبی ممکن است ریشه اولیه در روده داشته باشند ، تا در مغز ،  به گونه ای که قبلا تصور می شده است."

دانشمندان فکر میکنند ، که باکتریهای روده ممکن است مواد شیمیایی آزاد کنند که باعث فعال شدن بیش ازحد بخش هایی از مغز و در نهایت تخریب آن قسمت ها شوند. مطالعات جدید نشان داده  افرادی که در معرض آفت کش ها یی خاص هستند احتمال بیشتری برای دریافت پارکینسون دارند بنابراین آنها فکر می کنند  شاید این مواد شیمیایی می تواند بر باکتریهای روده تاثیر بگذارد.به گفته محققان ، این تحقیقات باید بارها تکرار شود و در صورت تایید ، می تواند روش ما را در درمان این بیماری برای همیشه تغییر دهد. هر چند درمان به کاهش پیشرفت بیماری کمک می کند،در حال حاضر  هیچ راهی برای جلوگیری و یا درمان این بیماری وجود ندارد، و محققان هنوز در رابطه با علت و نحوه پیشرفت آن به نظر قطعی نرسیده اند.

 

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۱۱دقیقا علت پارکینسون در روده هاست .

۱۳۹۵/۱۰/۱۱شرمنده اشتباه شد

۱۳۹۵/۱۰/۱۱دقیقا علت پارکینسون در روده هاست .

در ادامه بخوانید...

شواهد بیشتری بیماری پارکینسون را به باکتری های روده مرتبط دانسته اند

در

(سیارک) : محققان دلیل دیگری را برای این تفکر که ممکن است نشانه های بیماری پارکینسون نتیجه ی نوع باکتری های زنده ی موجود در روده ی ما باشد، پیدا کرده اند.چنین کشفیاتی می تواند به ما کمک کند تا از تغییرات در باکتری های روده ی خود، نه تنها برای شناسایی سریع تر اختلال ناتوان کننده پارکینسون ، بلکه برای ایجاد درمان های بالقوه و هدف دار بهتر استفاده کنیم.هنگامی که از بیماری پارکینسون به عنوان "فلج لرزشی" نام برده می شود، عمدتا توسط لرزش و از دست دادن کنترل دقیق حرکتی و پیشرفت متعاقب به سمت زوال عقل، اختلال در راه رفتن، و گاهی افسردگی مزمن معرفی می شود.


در اغلب مطالعات، تمرکز بر روی شرایط و مرگ سلول های مغزی در یک قسمت از مغز به نام جسم سیاه (یک توده ی بافتی مسئول حرکت و پاداش) است.
با این حال، در سال های اخیر توجه دانشمندان مطالعه کننده ی علت ریشه ای بیماری پارکینسون از سیستم عصبی به ساکنان روده ی ما جلب شده و باعث شناسایی تفاوت قابل توجهی در انواع باکتری های زنده در روده ی افراد دارای این شرایط نسبت به سایر افراد شده است.در حال حاضر یک تیم از دانشمندان در دانشگاه آلاباما در بیرمنگام ایالات متحده شواهد دیگری مبنی بر ارتباط بیماری پارکینسون با جامعه ی میکروارگانیسم ها یا میکروب های شخصی ما ارائه کرده است.
محقق هایده پیامی گفته:"ما می دانیم که یک باکتری روده و متعادل برای حفظ سلامت عمومی مهم است، و تغییرات در ترکیب فلور روده با طیف وسیعی از اختلالات ارتباط داده شده است.

بیشتر بدانید: داروی جدید برای مبتلایان به پارکینسون
محققان نمونه ی میکروب روده ی 197 بیمار مبتلا به بیماری پارکینسون از سیاتل، نیویورک و آتلانتا به نمایندگی از سه قسمت مجزای ایالات متحده را آنالیز و گونه ها و عملکردهای آن ها را با نمونه های گرفته شده از 130 نفر سالم مقایسه کردند.
نتایج نه تنها حاکی از وجود تفاوت های قابل توجه از نظر تعداد و نوع باکتری بین دو گروه بود، بلکه تفاوت در متابولیسم داروهای مختلف نیز وجود داشت.
به عبارت دیگر، داروهای مختلف مصرف شده توسط بیماران مبتلا به پارکینسون نیز دارای تاثیر منحصر به فرد بر باکتری ها بود، و یا میکروبیوم آن ها بر چگونگی پاسخ بدن آن ها به درمان های دارویی تاثیر داشت.
مشخص شده است که میکروارگانیسم های دستگاه گوارش ما نقش مهمی در شکستن به اصطلاح زنوبیوتیک ها (مواد شیمیایی که معمولا انتظار نمی رود که در داخل یک ارگانیسم وجود داشته باشند) دارند.
این امر نه تنها شامل داروهایی می شود که برای درمان بیماری هایی مانند پارکینسون استفاده می شوند، بلکه مواد شیمیایی موجود در محیط مانند آفت کش ها و علف کش ها را نیز در بر می گیرد.
به نظر می رسد که کشاورزان به لطف احتمالی مواد شیمیایی مورد استفاده شانس ابتلا به بیماری پارکینسون بیشتری نسبت به کل جمعیت دارند؛ این امکان وجود دارد که باکتری های موجود در معده ی آن ها اولین تلفات بدن آن ها باشد.
پیامی گفته: "می تواند اینطور باشد که دارو در برخی افراد میکروبیوم را طوری تغییر دهد که باعث مشکلات دیگر سلامت در قالب عوارض جانبی گردد".
"نظر دیگر این است که تغییرپذیری طبیعی در میکروبیوم می تواند دلیل این باشد که برخی از مردم از اثرات مفید یک دارو بهره مند می شوند، در حالی که دارو روی سایرین اثری ندارد. ممکن است که نیاز باشد تا حوزه ی رو به رشد فارماکوژنومیک (تجویز داروی مناسب بر اساس ساختار ژنتیکی فرد) را در نظر گرفت."
یکی از علائم اولیه ی بیماری پارکینسون یبوست است، در نتیجه ارتباطاتی مانند این موارد نباید موجب شگفتی زیادی شود.
با این حال، مانند بسیاری از موارد در علم، سخت است بگوییم که تفاوت در میکروبیوم علت بیماری پارکینسون یا یک اثر می باشد.

بیشتر بدانید:  تشخیص زود هنگام پارکینسون با پروتئین چسبناک
محققان موسسه ی فناوری کالیفرنیا در سال گذشته فهمیدند، موش هایی که در جهت مستعدشدن به ابتلا به بیماری پارکینسون مهندسی شده بودند، در صورت نگهداری در محیط استریل علائم با شدت کمتری را توسعه می دادند.
تزریق میکروفلور دستگاه گوارش بیماران مبتلا به پارکینسون انسان به بدتر شدن سریع منجر شد، که نشان دهنده ی مسئولیت احتمالی نوع میکروب برای شدت علایم می باشد.
با این حال مشخص است که این رابطه یک خیابان دو طرفه با یک تعامل پیچیده است که نیازمند مطالعه ی بیشتر می باشد.
ما تنها در شروع مسیر یادگیری میزان اهمیت شهروندان کوچک بدن خود هستیم، اما هرچه ما ارتباطات مشابه بیشتری را پیدا کنیم، افق های درمانی جدید یا حتی امید در جلوگیری از بیماری هایی مانند پارکینسون را ایجاد خواهیم کرد.
این پژوهش در مجله ی اختلالات حرکتی منتشر شد.

بنا به تحقیقات جدید علت پارکینسون ممکن است در روده ها باشد نه در مغز

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

13 نشانه از اینکه شما سریع یاد می گیرید

در

بر اساس یک مطالعه مشخص شده است که کسانی که سریع یاد می گیرند (علی الخصوص در زمینه زبان خارجی) ماده سفید بیشتر و مغز کمتر متقارنی دارند. زودگیری و سریع بودن در یادگیری به این بستگی دارد که از مغزمان چطور استفاده می کنیم. گاهی اوقات چیزهایی که بنظر بسیار پیچیده می آیند، راه حلهای ساده ای دارند. در اینجا می توانید بفهمید که چطور می توانید دریابید که نسبتا زودگیر هستید.


1- از اینکه بگویید نمی دانم نمی ترسید
کسانی که زود یاد می گیرند می پذیرند که چیزی نمی دانند. آنها ذهنشان را برای پرسیدن باز می گذارند و جوابها را نیز مورد پرسش قرار می دهند تا بیشتر بیاموزند. در حالیکه بعضی افراد در سوال کردن تردید دارند و از این می-ترسند که نادانی خودشان را بیان دارند، زودگیرها ابایی از پرسیدن ندارند.
2- از اصول پارتو استتفاده می کنید
زودگیرها بصورت پربازده ای به این مسئله علاقمندند. بر اساس نظر ویلفردو پارتو 80 درصد از نتایج را از 20 درصد از دانایی هایشان بدست می آورند. زودگیرها با استفاده از تمرکز بر مسائل پایه ای و متداول در آزمایشهای متفاوت از این اصل تبعیت می کنند. آنها به دنبال کل یک قضیه نمی روند و توانشان را در بخش لازم سرمایه گذاری می کنند.
3- شما قادرید که آن را تصور کنید
هنگام مواحهه با مسائل، زودگیرها چند بعدی هستند. آنها از تمامی حواسشان برای حل مسئله کمک می گیرند. آنها با استفاده از توان ذهنی شان هدایت مسئله به سمت راه حل را و یادگیری را می اموزند.
4- شما ساده می کنید
زودگیرها می دانند که مسائل مشکل راه حل ساده ای دارند. مغزهای بزرگی مانند توماس ادیسون، هنری فورد و حتی استیو جابز به دنبال راه حلهایی ساده برای مشکلات بزرگ می گشتند. آنها ساده می کردند و خودشان را برای برای پیدا کردن این هدف که ساده ترین راه را پیدا کنند غرق می کردند.
5- شما عمل می کنید
پس از تمام مسائلی که گفته شد، در انتهای روز این تصمیم شماست که به جلو قدم بردارید. اگر شما در حال یاد گرفتن زبان جدیدی هستید قادر به فراگیری آن نخواهید بود مگر صحبت کنید چه درست و چه غلط زودگیرها با تصمیم گرفتن و عمل کردن می آموزند.(سیارک)
6- شما انتخابگر هستید
شما به دنبال تمام راه حل های موجود برای یک مسئله نیستید. بلکه شما بطور وسیعی وقت خود را صرف یافتن قسمتی می کنید که به درد شما می خورد. با این روش شما قادرید که دنبال راه حلهای در دسترس باشید.
7- شما از قانون پارکینسون پیروی می کنید
تیم فریس , مولف کتاب 4 ساعت کار در هفته اظهار داشته است که با ترکیب پیروی از قانون پارکینسون و اصل پارتو می توان سریعتر یاد گرفت و به راه حلها دسترسی یافت. در حالیکه اصل پارتو بر این تاکید دارد که حداکثر استفاده از وقت بشود، قانون پارکینسون زمان را برای یاد گرفتن تنها چیزهای ضروری محدود می کند. زودگیرها تنها برای قسمتهای مهم یک موضوع وقت می گذارند و وقت خود را سر مسائل بی ارزش هدر نمی دهند.
8- می دانید کی تمام کنید
زودگیرها می دانند که کی فرآیند کاری را متوقف کنند. اگر چیزی در یک فرآیند قابل پاسخ نگنجد، آنها عقب نشینی می کنند. آنها قانون بازگشت اندک را می فهمند و بر روی مسائلی سرمایه گذاری می کنند که بازگشت مناسبی داشته باشد.
9- می دانید که چگونه آینده را پیش بینی کنید
چیزی که قدیمی و کهنه شده باشد برای یک زودگیر بی استفاده است؛ آنها در عوض قابلیت این را دارند که روندها را پیش بینی کرده و آینده را ببینند. شما می توانید بر آینده تمرکز کنید و اینکه چگونه بر هر موضوعی را که فرا می-گیرد بکار برید.(سیارک)
10- درک می کنید که بسیاری از سوالات راه حلی ندارند
در طی انتخاب کردن، سما حسی دارید که می فهمید که به دنبال مسائل یا موضوعات اشتباه نروید. شما از قبل می دانید که اگر یک مسئله پیچیده باشد و هیچ راه حلی به ذهن شما نرسد، احتمالا هیچ راه حلی برای آن وجود ندارد.
11- شما می توانید به یک کودک توضیح دهید
پس از غرق شدن در موضوع و جذب آن شما می توانید افکار و عقایدتان را با دیگران در میان بگذارید و حتی با کودکانتان در مورد آن موضوع بحث کنید (حتی با کودکان).
12- شما مثبت هستید
زودگیرها هیچ رفتار منفی ای در طی فرآیند یادگیریشان از خود بروز نمی دهند. آنها حتی در برابر مشکلات اساسی که با آنها روبرو می شوند خم به ابرو نمی آورند.
13- شما به دنبال عقاید کارشناسان هستید
می دانید که مردمی هستند که از شما بهتر می دانند. هیچکس از اینکه بخودش دیکته کند که در کاری استاد است چیزی یادنمی گیرد. (سیارک)

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

علل و درمان یبوست (قسمت اول)

در

آیا شما بدنبال راهی برای کاهش یبوست می‌باشید؟ آیا استفاده از مسهل OTC فایده نکرده است؟‌ در این صورت بایستی به درمان طبیعی این مشکل شایع بپردازید. زمانی که مشکلاتی شبیه به یبوست دارید، توجه به آنچه که می‌خورید مهم می‌باشد. این بهترین راه برای درمان این بیماری بوده و مطمئن باشید که این مشکل عود نخواهد کرد.
موز حاوی مواد مغزی ضروری است و طیف گسترده‌ای از خواص درمانی از جمله درمان و پیشگیری از یبوست را دارد. دوست دارید بیشتر بدانید؟ ادامه این پست را بخوانید.


علل یبوست:
یبوست چندین علت دارد:  برای اطمینان از پیشگیری این مشکل، مهم است که علل آن را بشناسیم. شایع‌ترین علل یبوست عبارتند از:
• رژیم‌های غذایی که غنای غذایی فیبری ندارند.
• کم شدن آب بدن و فقدان غذاهای غنی از آب.
• مصرف غذایی هایی که فیبر ندارند، و جایگزین غذاهای گیاهی نیستند چرا که غذاهای گیاهی غنی از فیبر می‌باشند.
• عدم فعالیت فیزیکی و ورزشی
• رژیم غذایی و کاهش مصرف کالری
• استفاده از داروهایی که عوارض جانبی از جمله یبوست دارند.
• مصرف محصولات لبنی در درصد زیادی از کودکان و بزرگسالان سراسر جهان، علت اصلی یبوست است.
تصور می‌شود که موز علت یبوست است و این درست می‌باشد، اما در صورتی که این میوه را به نحو صحیحی نخورید. شما بایستی در نظر داشته باشید که موز سبب یبوست می‌شود بخاطر اینکه موز محتوای نشاسته‌ای بسیار بالایی دارد . اگر دوست دارید که از این میوه خوشمزه جهت درمان یبوست استفاده کنید، به خاطر داشته باشید که نباید از موز نرسیده (کال) استفاده نمائید. موز کال تنها مشکل را بدتر خواهد کرد. (سیارک)
موزهای زرد رسیده بهترین درمان طبیعی یبوست هستند. با این حال بایستی به خاطر بسپارید که این میوه باید در حد اعتدال مصرف گردد. اگر بیش از حد مصرف کنید به احتمال زیاد مشکل را زیادتر خواهید کرد. صرفا خوردن موز رسیده و به اندازه مناسب به بهبود یبوست شما کمک نخواهد کرد بلکه بایستی آب زیادی هم همراه با آن بنوشید.
بنابراین چه چیزی سبب درمان یبوست می‌شود؟ خوب یکی از آنها فیبر است. همانطور که می‌دانید فیبر نقش بسیار مهمی در سلامتی شما بویژه در عملکرد دستگاه گوارش شما دارد. فیبر موجب می شود تا هضم غذا به طور منظم انجام شده، و به نوبه خود کمک می‌کند تا مواد غذایی به راحتی از روده بزرگ گذشته و از بدن دفع گردد. بویژه این میوه فیبر نامحلول بالایی دارد که در کاهش یبوست موثر است. همانطور که می‌بینید، با قرار دادن موز بعنوان بخشی از رژیم غذایی روزانه تان، راه‌حل بسیار خوبی برای درمان طبیعی این مشکل بدون توسل به مسهل‌ها خواهید داشت و می تواند در درازمدت روی بدن شما موثر باشد.
موز چگونه به درمان یبوست کمک می‌کند؟ علل و درمان یبوست قسمت دوم

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. (سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

علل و درمان یبوست (قسمت دوم)

در

علل ودرمان یبوست قسمت اول

موز چگونه به درمان یبوست کمک می‌کند؟
موز می تواند این ناراحتی و حتی گاها دردی را که یبوست بهمراه دارد، تسکین دهد. در اینجا به چگونگی عملکرد موز در کمک به درمان یبوست نگاهی می‌اندازیم:


• همانطور که قبلا ذکر شد موز سرشار از فیبر بویژه فیبر نامحلول است. از یک موز متوسط سه گرم فیبر دریافت می‌کنید که این ده درصد از مقدار فیبری است که بدنتان جهت جلوگیری از یبوست روزانه به آن نیاز دارد. به یاد داشته باشید در حالی که فیبر نامحلول در درمان یبوست تاثیر فراوانی دارد، میزان مصرف آب خود را نیز در طول استفاده از این میوه افزایش دهید تا یبوست از بین برود. مصرف متوسط از این میوه و مقدار زیاد آب بسیار مهم می‌باشد چرا که مقدار زیاد فیبر هم منجر به سخت شدن مدفوع شده و روده‌هایتان را می‌بندد که این هم موجب عدم دفع مدفوع از بدنتان خواهد شد.
• تاثیر موز روی روده بزرگ بستگی به نوع میوه ای دارد که مصرف می‌کنید. همانطور که قبلا ذکر شد، خوردن موز کال موجب یبوست یا بدتر شدن آن خواهد شد چرا که مقدار زیادی نشاسته دارد. به عبارت دیگر موزهای رسیده در صورت مصرف همزمان با آب زیاد، می‌تواند این اطمینان را بدهد که دفع مدفوع از روده به راحتی و بدون هیچ مشکلی انجام خواهد شد. فراموش نکنید که مصرف بیش از حد موز رسیده به درمان این مشکل کمک نخواهد کرد.
• همچنین موز حاوی پتاسیم است که آن هم ماده مغذی دیگری است و به یبوست کمک می‌کند. این موجب حرکات منظم روده شده و به نوبه خود دفع آسان مدفوع را حتمی می کند و مواد زائد غذایی از بدن به نحو صحیحی خارج می گردد.
• این میوه شگفت‌انگیز که قبلا ذکر شد حاوی مواد مغذی بسیاری است که به سلامتی بدن مفید می‌باشد. موز حاوی آنزیمی به نام فراکتوالیگوساکارید است . این آنزیم نقش مهمی در پیشگیری و درمان یبوست بازی می کند و زمانی که موز وارد دستگاه گوارش می‌شود از تخمیر آن جلوگیری می‌کند. این آنزیم موجب افزایش هضم شده و به عنوان یک ملین طبیعی خفیف عمل می‌کند که موجب تسکین و پیشگیری از یبوست می‌گردد و سطح انرژی بدن را بیش از حد بالا می‌برد.
• موز حاوی مقدار زیادی پکتین است که یک کربوهیدرات پیچیده می‌باشد . این عاملی است که موجب سفت شدن مدفوع می‌گردد. پکتین مولکولهای آب موجود در لوله گوارش را دفع کرده و به این ترتیب منجر به سفت شدن مدفوع و در نتیجه دشوار شدن دفع مدفوع می‌گردد. در عوض موز رسیده گاز اتیلن تولید می‌کند، که آنهم به نوبه خود آنزیمی تولید می‌کند که پکتیناز نامیده شده و موجب شکسته شدن پکتین می‌شود. این موجب نرم شدن موز گردیده و هضم آن را برای وجودتان آسان می‌نماید.
• استفاده از موز برای درمان یبوست:
بدیهی است که خوردن موز یکی از ساده‌ترین راه‌های درمان یبوست است. در اینجا چند روش برای استفاده از این میوه جهت درمان این مشکل می‌آوریم: (سیارک)
اولین روش:
1. پوست موز رسیده را کنده و آن را بخورید.
2. با فاصله چند ساعت در روز، 2 یا 3 موز بخورید تا معده‌تان را تسکین داده و حرکات روده را تحریک نماید. اولین موز خود را در صبحانه بخورید.
3. جهت درمان موثر یبوست، روزانه این روش را تکرار نمایید.
روش دوم:
1. پوست یک موز رسیده را بکنید.
2. آن را برش داده و در یک لیوان شیر گرم بریزید.
3. شیر و موزهای خیس شده در آن را خورده و آنها را کاملا بجویید.
انجام مستمر این روش موجب می‌شود که ناراحتی، درد و ... که بعلت یبوست بوجود آمده از بین رفته و از تکرار دوباره یبوست جلوگیری گردد.
روش سوم:
روش دیگر برای استفاده مفید بدنتان از موز، درست کردن اسموتی است. اسموتی خوشمزه و سالم است و یبوست را از بین می‌برد:
1. پوست موز را کنده و آن را برش دهید.
2. آنها را در یک مخلوط کن ریخته و یک فنجان شیر به آن اضافه کنید.
3. در صورت نیاز به شیرینی بیشتر، کمی عسل به آن اضافه کنید.
4. تا زمانی که کاملا یکنواخت شود، مخلوط کرده و نوش جان کنید!
از آنجایی که موز فوق‌العاده خوشمزه است، ترکیب این میوه در دستورالعمل‌های مختلف سخت نیست. البته هیچ چیزی به خوبی این نیست که خود آن را خورده یا با شیر گرم بخورید اما می‌توان در دسرهای مختلف، ترکیبات غذایی پخته شده مختلف ... مصرف کرد. در صورتی که نیاز به مصرف روزانه آن بعنوان درمان طبیعی یبوست دارید، نیاز خواهید داشت تا آن را از یکنواختی درآورده و در طرز تهیه آن خلاقیت به خرج دهید! به این ترتیب می‌توانید مطمن شوید که هر موقع موز مصرف می‌کنید از آن لذت برده و هرگز از آن زده نخواهید شد.

اصلاح رژیم غذایی برای درمان طبیعی یبوست:‌
وقتی که از یبوست و دیگر مشکلات گوارشی رنج می‌برید، یک رژیم غذایی متعادل ضروری خواهد بود. میوه‌ها، سبزیجات و دیگر خوردنی‌ها که غنی از مواد مغذی است به یبوست از جمله فیبر، پتاسیم و غیره کمک می‌کند. موز یکی از آنهاست. حقیقت این است که این میوه سرشار از مواد مغذی است که آن را برای اضافه کردن به رژیم غذایی‌تان مهم می‌سازد. خوب است بدانید که یک میوه فصلی نیست- بدین معنی که شما می‌توانید آن را در طول سال به عنوان یک درمان موثر طبیعی برای یبوست استفاده کنید.
با توجه به اصول غذایی چینی‌ (6)، دنبال کردن یک رژیم غذایی که روی غذاهای «خنثی» تاکید کند، مهم می‌باشد. اعتقاد بر این است که این نوع از رژیم غذایی به ایجاد توازین بین حالات گرم و سردی که سبب یبوست و اسهال می‌شود کمک می‌کند. غذاهای «خنثی» می‌تواند به شما در شرایط عدم تعادل، از جمله گرمای بیش از حد یا سرد کمک ‌کند.
مواد غذایی که توصیه می‌شود عبارتند از:‌
• سبزیجات تازه که با آتش پخته شده و خام نیست.
• غلات کامل اما نه گندم یا هر مقدار از آن. غلات را در مقادیر کم بخورید.
• 2 یا 3 اونس پروتئین حیوانی در روز. بهتر است بعنوان غذای اصلی صرف نگردد. پیشنهاد می‌شود از طعم دهنده استفاده کنید.
• مقدار زیاد آب، به خصوص آب قلیایی.
بسیاری از مردم این رژیم غذایی را در بهبود یبوست و همچنین سایر موارد پزشکی بسیار موثر بیان کرده اند.
برای پاسخ به این سوال که آیا موز برای یبوست خوب است یا نه، بله قطعا خوب است. تنها نیاز است مطمئن شوید که موز رسیده است و آن را بهمراه آب بخورید تا به عملکرد فیبر آن در دستگاه گوارش کمک کند. خواهید دید که این میوه در عملکرد معده‌تان، فوق العاده موثر بوده و از بروز یبوست جلوگیری می‌کند. بنابراین در صورتی که از یبوست رنج می‌برید، مسهل های داروخانه ها را کنار بگذارید، به دنبال چیزهای طبیعی از جمله موز بروید تا آن را از بین برده و از بروز دوباره آن پیش گیری کنید.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. (سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

در مورد آلوورا بیشتر بدانیم

در

بعضی از خواص آلوورا  شامل کمک به کاهش وزن، بهتر شدن هضم و افزایش ایمنی بدن می باشد.

نوشیدنی های آلوورا باعث کشش و سلامتی سریع پوست می شود.

خواص و مضرات :

آلوئه ورا همچنین برای درمان یبوست  مکملی محبوب می باشد ، اما می تواند موجب برخی از واکنش های جانبی در کوتاه مدت از قبیل گرفتگی عضلات و حتی دفع کلسیم گردد. زیاده روی و مصرف طولانی مدت آلوورا توصیه نمی شود زیرا که با عدم تعادل الکترولیت ها، سوء جذب، فشار کلیه، و از دست دادن بیش از حد پروتئین در ارتباط است.

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

نظرات

در ادامه بخوانید...

باورهای غلط

در

باور اشتباه: غذاهای تند باعث زخم معده می شود ؟


دوستداران سس های  تند، خوشحال باشید زیرا ما اکنون می دانیم که بسیاری از زخم  های معده به علت عفونت با باکتریی به نام هلیکوباکتر پیلوری (H. پیلوری) و یا به دلیل داروهای ضد درد مانند آسپیرین، ایبوپروفن، ناپروکسن بوجود می آید. مواد غذایی  تندبا ایجاد مقدار زیادی از گرما ممکن است برای برخی از افراد دارای زخم معده  تحریک کننده باشد ، اما باعث ایجاد زخم نمی شود.  (سیارک)  

باور اشتباه: چند سال طول می کشد تا آدامس هضم شود ؟


این باور اشتباه که در صورت قورت دادن آدامس ، برای مدت زمان طولانی  به دیواره روده می چسبد، صحت دارد؟ خیر آذامس در  دستگاه گوارش شما حرکت می کند و درست مثل هر چیز دیگری، بعد از چند روز از طریق مدفوع ، دفع می شود.

باور اشتباه: بلند کردن اجسام سنگین باعث فتق می شود؟


بلند کردن اجسام سنگین  یکی از علل فتق می باشد ، اما تنها  دلیل نیست، شما ممکن است از یبوست طولانی مدت و یا سرفه های مزمندچار فتق شویدو یا ضعف عضلات پوشش داخل شکم باعث فتق شود شایع ترین نواحی برای فتق بیشتر در کشاله ران، ناف، و یا قسمت بالایی معده  است.

باور اشتباه: فقط الکل باعث سیروز کبدی می شود.


این درست است که اعتیاد به الکل شایع ترین علت سیروز، وضعیتی که در آن سلول های کبدی سالم، آسیب دیده و جایگزین بافت اسکار می شود . اما علل دیگر، و در موارد زیادتر ، مانند هپاتیت B و C می باشد هر جند که نوشیدن بیش از حد تقریبا همیشه باعث برخی آسیب های  کبدی می شود ، اما  همیشه به سیروز منجر نمی شود.

باور اشتباه:   بعضی از آجیلها  باعث دیورتیکولیت می شوند ؟


در گذشته،  مردم مبتلا به دیورتیکولیت ، که در آن بخش هایی از روده بزرگ ضعیف می شود و بر اثر فشار بیرون زدگی های کیسه مانندی به اندازه تیله از دیواره روده بوجود می آید و در صورتی که این بیرون زدگی ها پاره شوند باعث عفونت و التهاب می شوند را بخاطر مصرف بعضی از مواد غذایی با دانه های کوچک، مانند ذرت، ذرت بو داده، و ...می دانستند و این ترس وجود داشت که قطعاتی از این مواد غذایی در بیرون زدگی های کیسه مانندمحبوس شده و باعث درد می شوند. اما مطالعات جدید نشان می دهدکه در افرادی در رژیم غذاییاز فیبر بالا استفاده می کنند، خطر ابتلا به دیورتیکولیت کمتر است.


باور اشتباه: لوبیا در  بین مواد غذایی بیشترین تولید کننده گاز معده می باشد؟


لوبیا ممکن است تولید نفخ وگاز کند اما فراورده های لبنی باعث تولید نفخ بیشتر از سایر مواد غذایی می باشند مخصوصا با بالا رفتن سن و قادر نبودن به جذب قند شیر (لاکتوز) 

باور اشتباه: افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز لبنیات استفاده نکنند؟


 در افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز ، مقدار مصرف مواد لبنی  که می توانند تحمل کنند متفاوت است. در حالی که یک فرد ممکن است قادر به دریافت یک لیوان شیر نباشد، دیگران ممکن است قادر به نوشیدن تا دو لیوان هم باشند. برخی از افراد می توانید ماست یا بستنی مصرف کنند ، اما بدن آنها لاکتوز موجود در شیر را تحمل نمی کند معمولا این افراد بهتر است از آزمون و خطا برای پیدا کردن فرآورده های لبنی مناسب استفاده نمایند.

باور اشتباه: سیگار کشیدن  باعث تسکین سوزش سر دل می شود؟


در واقع  سیگار کشیدن ممکن است به سوزش معده اضافه کنید. نیکوتین سیگار باعث ضعف دریچه بین مری و معده و برگشت اسید به مری (ریفلاکس) می گردد و رفلکس اسید بیشتر به معنی سوزش سر دل.  (سیارک)  

باور اشتباه: افزایش سن باعث یبوست می شود؟


مردم به احتمال زیاد به یبوست به عنوان  بیماری افراد مسن می اندیشند  اما بدن پیر مقصر نیست. افراد مسن  به احتمال زیاد به اندازه کافی ورزش نمی کنند ، غذا ی کافی نمیخورند و مایعات به اندازه کافی نمی نوشند. (سیارک)  

باور اشتباه: کولونوسکوپی وحشتناک است؟


برای خیلی از مردم انجام کولونوسکوپی مخوف است . اما  این روش، که پزشکان با استفاده از  آن به تشخیص و درمان مشکلات در روده بزرگ و راست روده، می پردازند 30-60 دقیقه طول می کشد، و شما در این زمان با دارو به خواب می روید. روز فبل از کولونوسکوپی ، روده بزرگ  را با کمک از یک رژیم غذایی مایع و نوشیدنی ملین خالی می کنید.

باور اشتباه: سوزش سر دل؟ خواب نشسته?


هیچ پشتوانه پزشکی برای این ادعا که مردم با سوزش سر دل ، برای جلوگیری از برگشت اسید معده باید در تخت بصورت نشسته ، بخواند  وجود ندارد. شما می توانید با بالا بردن سر و سینه خود از 4-6 اینچ با بلوک هایی که زیر پایه های تحت خود می گذارید از برگشت اسید معده جلوگیری نمایید. 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

۱۳۹۷/۷/۱۲این باور که می گن سرکه رو با ماست نخوریم ایا درسته یا غلط؟

در ادامه بخوانید...