قرار گرفتن در معرض نیکوتین در دوران بارداری می تواند سبب مشکلات شنوایی در کودکان شود

کارشناسان بهداشت و درمان بر این حقیقت، چندین بار در گذشته تاکید کرده اند که سیگار کشیدن در دوران بارداری می تواند سبب مسائل جدی سلامت در اعضای داخلی کودکِ در حال رشد شود. نیکوتین یک ماده شیمیایی قوی است که می تواند سبب آسیب های عمده در کودکان و بزرگسالان به یک اندازه شود. مرحله بارداری یک مرحله مهم است، که در آن بایستی به عوامل متعددی به منظور حفظ جان مادر و نوزاد در حال رشد توجه شود. به همان اندازه که ممکن است ترک سیگار دشوار باشد، به این دلیل که نیکوتین بسیار اعتیاد آور است، هیچ راه دیگری نیز برای اطمینان از اینکه کودک شما با هیچ مشکل سلامت در آینده روبرو نمی شود،‌ وجود ندارد. حتی تحقیقات نشان داده است که استنشاق دود سیگار برای سلامتی مضر است، بنابراین می توان تصور کرد که سیگار کشیدن مستقیم چقدر خطرناک است. مطالعات پژوهشی نشان داده اند که پیامدهای سیگار کشیدن در دوران بارداری به قدری است که حتی می تواندDNA کودک را تغییر دهد، و منجر به اختلالات شوند. یک مطالعه اخیر شرح می دهد که قرار گرفتن در معرض نیکوتین قبل و بعد از تولد، ممکن است به علت رشد غیر طبیعی در شنوایی ساقه مغز، نوزادان را در معرض خطر ابتلا به مشکلات شنوایی قرار دهد.  13 نکته در مورد ترک سیگار
مطالعه ی انجام شده توسط دانشگاه آزاد برلین در آلمان نشان داد که وقتی مادران باردار در معرض نیکوتین قرار می گیرند، می تواند سبب رشد غیر طبیعی در کودکان، مانند مختل کردن شنوایی ساقه مغز شود – (شنوایی ساقه مغز) ناحیه ای از مغز است که نقش مهمی در تجزیه و تحلیل الگوهای صدا دارد. کودکان مبتلا به اختلال کارکرد شنوایی ساقه مغز به احتمال زیاد به مشکلات یادگیری و مشکلات مربوط به رشد زبان دچار می شود.
"اگر مادران در دوران بارداری سیگار بکشند و فرزندان شان مشکلات یادگیری را در مدرسه بروز دهند، آنها باید برای نقص پردازش شنوایی آزمایش شوند"، نویسنده اول، استاد در دانشگاه آزاد برلین، اورسولا کخ گفت.
برای این مطالعه، که در مجله فیزیولوژی منتشر شده است، تیم تحقیقاتی، فرزندان موش ها را قبل از تولد و از طریق شیر مادر تا سن سه هفتگی در معرض نیکوتین قرار دادند – (سه هفتگی) سنی است که تقریبا معادل کودکان دبستانی می باشد. چرا سیگار می تواند بدترین دشمن یک زن باشد
با تجزیه و تحلیل مغز نوزادان موش ها، محققان دریافتند که سلول های عصبی که اطلاعات ورودی خود را از حلزونی گوش (اندام حسی در گوش) دریافت می کنند، در انتقال سیگنال به سایر سلول های عصبی در شنوایی ساقه مغز در موش هایی که در معرض نیکوتین قرار داشتند، کارایی کمتری دارند. علاوه بر این، این سیگنال ها با دقت کمتری انتقال می یافتند، که سبب بدتر شدن کدگذاری در الگوهای صدا شدند. محققان گفتند، که این می تواند بخشی از علل مشکلات پردازش شنیداری در کودکان مادرانی باشد که بطور پیوسته سیگار می کشند.
کخ گفت، "ما نمی دانیم که چه بخش های دیگری از سیستم شنوایی تحت تاثیر نیکوتین قرار دارند. تحقیقات بیشتری در مورد اثرات تجمعی قرار گرفتن در معرض نیکوتین و مکانیسم های مولکولی در رابطه با نحوه ی تاثیر نیکوتین روی رشد و توسعه سلول های عصبی در شنوایی ساقه مغز، مورد نیاز است".

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید