پچ پلیمری ، نجات دهنده زندگی پس از حمله قلبی

(سیارک) : محققان پچ پلیمری را توسعه داده اند که می تواند برای بهبود پالسهای الکتریکی قلب روی آن نصب شود چیزی که می تواند به عوارض کمتر برای قربانیان حملات قلبی منجر شود . پچ پلیمری که توانایی ماندگاری طولانی و انعطاف پذیری را دارد به منظور محدود کردن آریتمی قلبی ، اختلال خطرناک قلب که می تّواند پس از حمله قلبی رخ دهد، طراحی شده است .

یکی از اعضای تیم سیان هاردینگ از امپریال کالج می گوید که حملات قلبی زخم هایی را ایجاد می کند که هدایت پیام های الکتریکی در سراسر قلب را کند و مختل می کند . این امر منجر به اختلال کشنده در ریتم قلب می شود . پچ پلیمری رسانای ما برای رسیدگی به این مشکل طراحی شده است .  زمانی که فردی دچار حمله قلبی می شود , زخم های بافتی محدودیت هایی را برای سیگنالهای الکتریکی ایجاد می کند . و تا چه میزان می تواند پیشرفت کند که باعث ضربان قلب نامنظم و سایر مشکلات قلبی شود .(سیارک)  

با این حال پچ پلیمری در مراحل اولیه از این پژوهش است . این تکنولوژی می تواند برای تحقیقات پایه ای جهت بدست آوردن رابطه بین مواد و بافت استفاده شود . این پچ از کیتوزان ساخته شده است که در پوست خرچنگ یافت می شود و این پلیمر هدایتگر تحت عنوان پلی آنیلین نامیده می شود . اسید فیتیک نیز برای کمک به هدایت پالسهای الکتریکی به پلی آنیلین اضافه شده است . پچ بخیه ما پیشرفت بزرگی محسوب می شود . ماواد مدعی می شود که ما نشان دادیم که پچ برای بیش از دو هفته در شرایط فیزیولوژیکی برای حفظ جریان در مقایسه با طراح های دیگر  پایدار است . هیچ بخیه ای برای نصب آن لازم نیست و پس به کمترین تهاجم و آسیب به قلب عمل خواهد کرد و نزدیک به حرکات قلب جا به جا می شود .(سیارک)  

یک تکنیک توسعه یافته توسط پژوهشگران در UNSW معرفی شد که باعث اتصال پچ به قلب از طریق تاباندن لیزر سبز بر روی آن می شود . مولی استونس از امپرال کالج می گوید که پچ می تواند به درک بهتر تعامل مواد رسانا با بافت قلبی  و نفوذ جریان الکتریکی در قلب و همچنین در درک بهتر تغیرات فیزیولوژیکی مرتبط با حملات قلبی به ما کمک کند .

ما مشتاقانه منتظریم ، ببینیم این تکنولوژی نجات دهنده زندگی تا کجاها میتواند پیش برود.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

ترجمه  itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید