واکسن هروئین تولید شد

در

دانشمندان یک انستیتوی تحقیقاتی در ایالت کالیفرنیای آمریکا، واکسنی را روی حیوانات آزمایش کرده‌اند که می‌تواند هروئین را در خون خنثی کند. اکنون این امید افزایش یافته که روزی بتوان با این دارو به کمک معتادان هروئین شتافت.

سالانه ده‌ها هزار نفر در پی اعتیاد به هروئین جان می بازند.

اعتیاد به هروئین معضلی جهانی شده است. سالانه ده‌ها هزار نفر در پی اعتیاد به هروئین جان می بازند. هروئین ماده‌ای است که مصرف‌اش ابتدا سرخوش می‌کند و بعد وجود معتاد را به نابودی می‌کشاند و با هر تزریق، این نابودی جسم و روح گسترده‌تر می‌شود.

اکنون یک گروه تحقیق به رهبری پل برمر و کیم جاندا، در انستیتوی تحقیقاتی "اسکرایپ" در ایالت کالیفرنیای آمریکا موفق به تهیه واکسنی شده که می‌توان از آن برای ترک اعتیاد در میان معتادان هروئین استفاده کرد.

آزمایش روی انسان

یکی ازمهم‌ترین اثرات استفاده از این واکسن این است که قبل از رسیدن اثرات هروئین به مغز آن را ناکارا می‌کند و هروئین نمی‌تواند به منطقه سد خونی مغزی راه یابد و به مایع نخاعی مغزی برسد و این مناطق حساس بدن را تحت تاثیر قرار دهد.

شمار تقریبی معتادان به هروئین در ایالات متحده آمریکا در ۱۰ سال اخیر با رسیدن به رقم ۸۰۰ هزار نفر دوبرابر شده است.

نتایج به دست آمده از این واکسن اکنون این امید را افزایش داده که این واکسن در باره انسان نیز کارایی داشته باشد و معتادان بتوانند با استفاده از آن اعتیاد خود را ترک کنند. در چنین شرایطی دیگر مصرف هروئین هیچ علامتی در بدن ایجاد نمی‌کند و تاثیری بر بدن نمی‌گذارد.
البته محققان بر این نظرند که در چنین شرایطی این خطر ایجاد می‌شود که معتادان وقتی ببینند که مصرف هروئین تاثیری بر بدن‌شان نمی‌گذارد، دوز هروئین خود را افزایش دهند یا به مواد مخدر دیگری روی آورند.
مرحله بعدی گروه تحقیق به رهبری پل برمر و کیم جاندا، در انستیتوی تحقیقاتی "اسکرایپ" در کالیفرنیای آمریکا آزمایش این واکسن در کلینیک‌هاست. کیم جاندا در این باره می‌گوید: «ما اعتقاد داریم که این واکسن در ارتباط با انسان هم تاثیرگذار است.»

شمار تقریبی معتادان به هروئین در ایالات متحده آمریکا در ۱۰ سال اخیر با رسیدن به رقم ۸۰۰ هزار نفر دوبرابر شده است. در چنین شرایطی وجود چنین واکسنی در بهبود شرایط جوامع بشری بسیار ضروری است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

ده اعتیاد شگفت انگیز

در

آیا امکان دارد شما هم گرفتار شده باشید؟ 


1-گوشی های هوشمند
نمی توانید آن را ترک کنید، می توانید؟ هر موقع همراهتان است و هر دقیقه آن را چک می کنید. بیش از حد با آن درگیر هستید طوری که آخر هفته هم نمی توانید کنار بگذارید. با دریافت پیغام یا پستی از فردی مایلها دور، فراموش می کنید که مردم در حال خوردن شام هستند. هنوز تحقیقات زیادی در این مورد وجود ندارد اما محققان در جستجوی این هستند که آیا دستگاه‌های مورد علاقه شما، شما را معتاد دیجیتالی می کند یا نه.
2-کافئین
آیا شما صبح ها عادت به خوردن کافئین دارید؟ این لزوما اعتیاد نیست اما اگر در تلاش برای حذف آن از زندگی خود باشید، امکان دارد موجب اضطراب و سردرد جدی شود. که ترک اعتیاد نامیده می شود.
3-شکلات و شیرینی‌های دیگر
گاهی اوقات شما مجبور به خوردن آن هستید. و امکان دارد قادر به متوقف کردن آن نباشید. احساس بدی ندارید- غذاهای پرکربوهیدرات، چربی و قند می توانند مانند مواد مخدر، مغز را تحت تاثیر قرار دهند. اشتیاق برای خوردن میلک شیک آنهم هر از گاهی بدین معنی نیست که شما به آن معتاد شده اید. اما شیرینی دوستی شما می تواند از کنترل خارج و منجر به مشکلات سلامتی گردد.
4-خرید
ما بعضا چیزهایی را می‌خریم که واقعا به آن نیازی نداریم. در صورتی که چنین کاری را زیاد انجام دهیم، آنچه که در واقعیت رخ می دهد دوپامین است، یک احساس خوب شیمیایی برای مغزتان. نیز می تواند به معنی مشکل کنترل هیجان و یا مشکلات تشویشی باشد. رفتن بسیار زیاد به فروشگاه ها -یا کلیک کردن زیاد روی دکمه خرید آنلاین- می تواند مشکلات مالی، حقوقی و اجتماعی ایجاد کند.
5-قمار
بیش از 8 میلیون آمریکایی این مشکل را دارند. چه به صورت حضوری چه به صورت آنلاین، اسلات ماشین یا جدول پوکر، که موجب دوپامین مغز شما شده و شما را برای مدتی شاد می کند. اما اگر شما بانوی شانس را نداشته باشید؛ قمار، مال، شغل و زندگی خانوادگی شما را در بد شرایطی قرار خواهد داد.
6-جراحی پلاستیک
برای برخی از افراد جراحی پلاستیک حد و اندازه ندارد. دلیلش این است که بسیاری از آنها «اختلال بدشکلی بدن» دارند و غرق در عیوبی هستند که در خود می بینند. این مشکل، معلول همان مواد شیمیایی در مغز است که نقش اعتیاد را بازی می کند. (سیارک)
7-برنزه کردن
اعتیاد به خورشید؟‌ درست است. اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید، در بدن شما مواد شیمیایی را وارد می کند که اندورفین نامیده می شود. آنها می توانند موجب احساس خوب در شما شوند اما خطراتی از جمله آفتاب سوختگی، تاول و سرطان پوست را هم بهمراه دارند. برخی از پوست پیرهای داخلی یا خارجی چنین مشکلی دارند. برخی دیگر نیز امکان دارد بعلت وسواس یا اختلال بدشکلی بدن اینچنین باشند.
8-ورزش
احتمال عادت کردن به یک ورزش وجود دارد، اما در خود آن فعالیت معتاد نمی‌شوید. ورزش به یادگیری مغز شما کمک می کند، و به بهبود آن سرعت می‌بخشد. اما در صورتی که بیمار یا مجروح باشید، مجبورید تا قادر به گفتن «نه» به پدیده سرخوشی دونده حاصل از اندروفین باشید. بعلاوه امکان دارد بهم زدن عادت جدیدی که با این فعالیت شروع شده سخت‌تر باشد.
9-رسانه‌های اجتماعی
آیا وقت زیادی را در فیسبوک یا توییتر می‌گذرانید طوری که حس می کنید به آن معتاد شده‌اید؟ مطالعات جدید نشان می دهند که احتمالا حدود 10٪ از کاربران رسانه‌های اجتماعی واقعا معتاد شده‌اند. قرار گرفتن تصادفی پست ها مغز شما را تحت تاثیر قرار می دهد مانند کاری که کوکائین انجام می دهد. به اشتراک گذاری جزئيات در مورد خودتان با دیگران نیز حس مثبت شما را طوری تشدید می کند که شما را تشویق به ادامه این کار می نماید.
10-ارتباط جنسی
نمی‌توانید داشتن رابطه جنسی‌تان را متوقف کنید- یا به دنبال پورنو هستید؟ آن را زیاد انجام می‌دهید و لذت کمی می‌برید و در عین حال ریسک زیادی را قبول می کنید؟ این امکان وجود دارد که میل جنسی شما قوی باشد. اما رسما نمی توان گفت اعتیاد است بلکه چیزی وجود دارد که به آن اختلال میل جنسی گفته می‌شود. اگر شما چنین اختلالی دارید، مغز شما مانند فرد استفاده کننده از مواد مخدر یا قمار عمل خواهد کرد.
چگونه اعتیاد شروع می‌شود؟‌
هر چیزی که روی خلق و خوی شما اثر داشته باشد، می‌تواند اعتیادآور باشد. خوددرمانی می تواند جهت مدیریت این مشکل به شما کمک کند. سزای دیدن پیغامی مورد پسند، یک جفت کفش مناسب، یا نقش عدد هفت بعنوان عدد شانس این است که شما را مشتاق به درخواست بیشتر از آنها می کند. این منجر به این می شود که نتوانید بدون آن زندگی کنید.
آیا تمامی اعتیادها یکسان هستند؟
آیا اعتیاد به خرید یا ارسال پیامک با اعتیاد به مواد مخدر یا الکل یکی است؟‌می‌دانیم که امکان دارد تمامی اینها مغز شما را به شیوه‌هایی یکسان تحت تاثیر قرار دهند. اما دانشمندان هنوز در باره میزان این شباهت به توافق نرسیده‌اند. اگر احساس می کنید که عادتی دارید و آن خارج از کنترلتان شده است، با یک دکتر یا تراپیست مشورت نمایید.(سیارک)

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

13 نکته در مورد ترک سیگار

در

 (سیارک) : برای اینکه انگیزه داشته باشید باید یک دلیل شخصی قوی برای ترک سیگار پیدا کنید. این دلیل می‌تواند حفاظت از خانواده خود در برابر دود سیگار باشد، یا کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه، بیماری‌های قلبی و مشکلات دیگر، یا داشتن چهره‌ جوان‌تر و شاداب‌تر. به دنبال دلیلی باشید که به اندازه کافی قوی باشد تا بتواند شما را از تاریکی برهاند.

  1. قبل از این که برای ترک کامل بروید آماده شوید.
    ترک سیگار بسیار فراتر از فقط سیگار نکشیدن است. سیگار کشیدن یک نوع اعتیاد است. مغز به نیکوتین عادت کرده است. ترک سیگار در واقع ترک اعتیاد است و نیاز به حمایت و پشتیبانی دارد. از پزشک خود در مورد تمامی روش‌هایی که می‌توانند موثر باشند مشاوره بگیرید، مانند برنامه‌ها و کلاس‌های ترک سیگار، مشاوره، دارو و هیپنوتیزم یا خواب مصنوعی. باید برای روزی که می‌خواهید ترک سیگار را آغاز کنید آماده باشید. (سیارک
  2. درمان جایگزین نیکوتین را در نظر بگیرید.
    هنگامی که شروع به ترک سیگار کنید، کاهش نیکوتین می‌تواند بر خلق و خوی شما تاثیر بگذارد و یا باعث ایجاد سردرد یا کاهش انرژی شما شود. ولع مصرف برای "فقط یک پک" بسیار شدید است. درمان جایگزین نیکوتین می‌تواند این میل را مهار کند. تحقیقات نشان می‌دهد که آدامس‌ها، قرص‌ها و چسب‌های نیکوتین‌دار شانس موفقیت در برنامه ترک سیگار را افزایش می‌دهند.
  3. آگاهی در مورد قرص‌های تجویزی.
    داروها می‌توانند از هوس سیگار کشیدن جلوگیری کنند و حتی اگر سیگار هم کشیدید باعث می‌شوند که لذت آن کمتر شود. داروهای دیگری هستند که می‌توانند عوارض ترک سیگار مانند افسردگی یا مشکلات تمرکز را تسکین دهند.
  4. به کسانی که دوستشان دارید تکیه کنید.
    به دوستان، خانواده و سایر افرادی که به آنها نزدیک هستید بگویید که در حال تلاش برای ترک سیگار هستید. آنها می‌‌توانند به شما انگیزه بدهند بخصوص زمانی که دچار مشکل می‌شوید. همچنین می‌توانید به گروه‌های حامی بپیوندید یا با یک مشاور صحبت کنید. "رفتاردرمانی" نوعی مشاوره است که به شما کمک می‌کند استراتژی‌های ترک سیگار را شناسایی کرده و از آنها پیروی کنید.
  5. به خودتان استراحت بدهید.
    یکی از دلایلی که افراد سیگار می‌کشند این است که نیکوتین به آنها کمک می‌کند آرام و ریلکس شوند. زمانی که سیگار را ترک می‌کنید باید راه‌های جدید برای آرامش پیدا کنید. گزینه‌های زیادی وجود دارند. می‌توانید ورزش کنید، به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید، با دوستان خود ارتباط برقرار کنید، از سونا و ماساژ استفاده کنید یا یک سرگرمی برای خود پیدا کنید. سعی کنید از موقعیت‌های استرس‌زا بخصوص در چند هفتۀ اولیه پس از ترک سیگار دوری کنید.
  6. از مصرف الکل و سایر محرک‌ها خودداری کنید.
    زمانی که الکل مصرف کنید به سختی می‌توانید به هدف ترک سیگار خود پایبند بمانید. پس تلاش کنید پس از ترک سیگار الکل مصرف نکنید. به همین ترتیب مثلا اگر اغلب زمانی که قهوه می‌خورید سیگار می‌کشید، به مدت چند هفته به جای قهوه از چای استفاده کنید. اگر معمولا پس از صرف غذا سیگار می‌کشید، چیزی برای جایگزینی آن پیدا کنید، مثلا مسواک زند، پیاده‌روی، پیام دادن به یک دوست و یا جویدن آدامس.  (سیارک
  7. خانه را تمیز کنید.
    پس از اینکه آخرین نخ سیگار را کشیدید، تمام فندک‌ها و زیرسیگاری‌ها را دور بیندازید. تمامی لباس‌هایی که بوی دود می‌دهند را بشویید و فرش، پرده و سایر اثاث و لوازم داخل خانه را تمیز کنید. از خوشبو کننده‌های هوا برای خلاص شدن از شر بو استفاده کنید. اگر در ماشین سیگار می‌کشیدید آن را نیز کاملا تمیز کنید. در واقع نباید هیچ چیزی که شما را به یاد سیگار کشیدن می‌اندازد ببینید یا استشمام کنید.
  8. دست از تلاش برندارید.
    بسیاری از افراد چندین بار تلاش کرده‌اند تا بالاخره موفق شده‌اند سیگار را برای همیشه ترک کنند. اگر موفق نشدید دلسرد نشوید. در عوض فکر کنید که چه چیز منجر شد دوباره به سمت سیگار برگردید، مانند احساسات یا شرایطی که در آن قرار داشتید. از آن به عنوان یک فرصت برای تحکیم تعهد خود برای ترک سیگار استفاده کنید. هنگامی که دوباره تصمیم به ترک سیگار گرفتید، یک تاریخ برای "ترک سیگار" در طی ماه آینده در نظر بگیرید.
  9. فعال و پر جنب و جوش باشید.
    فعالیت باعث جلوگیری از هوس نیکوتین و مقاومت در برابر عوارض آن می‌شود. زمانی که تمایل دارید یک نخ سیگار بکشید، بجای آن کفش‌ اسکیت یا کفش پیاده‌روی خود را بپوشید. حتی ورزش و نرمش خفیف و ملایم همانند پیاده‌روی یا هرس علف‌های هرز باغ نیز می‌تواند مفید باشد. سوزاندن کالری همچنین به جلوگیری از افزایش وزن هنگام ترک سیگار کمک می‌کند.
  10. میوه و سبزیجات مصرف کنید.
    زمانی که در حال تلاش برای ترک سیگار هستید رژیم غذایی نگیرید. محرومیت زیاد می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد. در عوض همه چیز را ساده بگیرید و سعی کنید سبزیجات و میوه‌جات، غلات کامل و پروتئین‌ بدون چربی بیشتری مصرف کنید. تمامی اینها برای کل بدن شما مفید می‌باشند.
  11. پاداشی برای خود در نظر بگیرید.
    علاوه بر تمامی مزایای بهداشتی و درمانی، یکی از بهترین مزایای ترک سیگار صرفه‌جویی در هزینه و پس‌انداز پول است! ماشین‌حساب‌های آنلاینی وجود دارند که می‌توانند محاسبه کنند شما چقدر ثروتمندتر شده‌اید. به خودتان پاداش دهید و بخشی از آن را برای یک چیز سرگرم‌کننده خرج کنید.
  12. بخاطر داشته باشید که زمان در کنار شماست.
    به محض این که سیگار را ترک کنید از مزایای سلامتی و بهداشتی برخوردار خواهید شد. فقط پس از گذشت 20 دقیقه ضربان قلب شما به حالت عادی بر می‌گردد. پس از گذشت یک روز، سطح منوکسید کربن خون نیز به حالت عادی بر می‌گردد. فقط در طول 2 یا 3 هفته، شاهد کاهش قابل توجه در احتمال حملات قلبی خواهید بود. همچنین در درازمدت شانس ابتلا به سرطان ریه و سایر سرطان‌ها به شدت کاهش خواهد یافت.

    این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

    مترجم  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

طولانی نشستن پای تلویزیون می‌تواند 'باعث مرگ شود'

در

(سیارک) : یک مطالعه تازه حاکیست که تماشای بیش از حد تلویزیون یا اعتیاد به تماشای بیش از حد تلویزیون  می تواند باعث مرگ زودرس شود.دانشمندان ژاپنی می گویند که نشستن پای تلویزیون برای ساعت های طولانی خطر مرگ در اثر لخته شدن خون در ریه را افزایش می دهد.

محققان عادات تلویزیون دیدن ۸۶ هزار نفر را بین سال های ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۰ بررسی کردند و سلامت آنها را طی ۱۹ سال بعد زیر نظر گرفتند.خبر بد برای طرفداران جعبه تصاویر این است که به ازای هر دو ساعت تماشای اضافه تلویزیون در روز، خطر آمبولی ریه ۴۰ درصد افزایش یافت.
تماشای پنج ساعت یا بیشتر تلویزیون در روز خطر مرگ افراد را نسبت به کسانی که روزانه کمتر از ۲.۵ ساعت تلویزیون تماشا می کردند دو برابر می کرد.آمبولی ریه ناشی از انسداد یک رگ خونی در پاهاست که معمولا به ریه می رسد.این رگ همچنین به کندی حرکت مرتبط شناخته می شود.


دکتر تورو شیراکاوا از دانشگاه اوساکا گفت: "این روزها، با وجود امکان تماشای برنامه های تلویزیونی از طریق اینترنت (ویدئو استریمینگ) تماشای چندین قسمت برنامه های تلویزیونی در یک نشست متداول شده است. این وضع ممکن است نشانه یک عادت به سرعت درحال رشد باشد."محققان توصیه می کنند هنگام تماشای تلویزیون هر ساعت یک بار برخیزید و نرمش کنید.این مطالعه قبل از باب شدن دستگاه های موبایل و خدمات ویدئویی اینترنتی انجام شد.محققان گفتند که مطالعات بیشتری لازم است تا معلوم شود آیا این فناوری ها خطر حتی بزرگتری را متوجه سلامتی می کنند یا نه.

نظرات

در ادامه بخوانید...

نشستن نوع جدیدی از اعتیاد است 9 توصیه برای ترک این اعتیاد

در

 (سیارک) : مطالعات نشان می‌دهد که اکثر مردم ساعت‌های بیش‌ازحد زیادی را در وضعیت نشستن در مدرسه و در دفتر کار می‌گذرانند. بعضی دیگر ساعت‌های طولانی را در مقابل تلویزیون، بازی‌های ویدیویی و رانندگی در همین وضعیت می‌گذرانند. تحقیقات نشان می‌دهد که اکثر مردم 9.3 ساعت را صرف نشستن می‌کنند. بدین ترتیب بدن در معرض خطرات سلامت فردی قرار دارد.

خطرات ناشی از نشستن
اتخاذ شیوه زندگی بی تحرک مضر و مخرب است، نشستن افراد در تمام طول روز آن‌ها را در معرض خطر حملات قلبی و بیماری‌های قلبی عروقی قرار می‌دهد که درواقع معادل مصرف روزانه یک پاکت سیگار است.
نشستن برای ساعت‌های طولانی تأثیر منفی بر روی عملکرد بدن ما دارد و ما را در معرض خطر ابتلا به چاقی، فشارخون بالا، دیابت و سندرم متابولیک (اختلال در سوخت‌وساز بدن) قرار می‌دهد.
بسیاری از مردم تصور می‌کنند که صرف زمان مازاد بیشتر در باشگاه ورزشی به تغییر این روند کمک خواهد کرد. درصورتی‌که، زمان صرف شده از سوی بسیاری از افراد در باشگاه ورزشی برای تغییر تأثیرات نامطلوب مذکور کافی نیست. در عوض، بسیاری از ما باید عاداتی را در پیش بگیریم که اثرات زیان‌بخش آن را در طول روز کاهش دهد.

1. ایستادن
ایستادن به‌اندازه راه رفتن حائز اهمیت است. این عمل به سوخت‌وساز کالری مازاد بدن کمک می‌کند و درنتیجه موجب کاهش چربی ذخیره‌شده به دلیل ساعت‌ها نشستن می‌شود. این وضعیت همچنین حالت بدنی را اصلاح می‌کند، روند گردش خون را در بدن افزایش می‌دهد، ماهیچه‌های بدن را تقویت می‌کند و سوخت‌وساز بدن را بالا می‌برد.
درمان قطعی و بدیهی برای بیماری نشستن، انجام برخی از فعالیت‌ها در حالت ایستاده است. به‌عنوان‌مثال، انجام یک تماس و مکالمه تلفنی در حالت ایستاده. بنابراین، اتخاذ حالت ایستاده در بازه‌های زمانی مکرر به‌طور چشمگیری می‌تواند اثرات مرض نشستن را کاهش دهد.
2. تحرک داشتن
چرا صرفاً تصمیم به ایستادن بگیرید درحالی‌که شما همچنین می‌توانید تحرک داشته باشید. حرکت کردن به سوخت‌وساز کالری می‌کند و فعالیت عضلانی را بهبود می‌بخشد. افراد باید در زمان تنفس و زنگ تفریح برای صرف ناهار یا یک نوشیدنی جهت رفع خستگی مسافتی را پیاده‌روی کنند. راه رفتن در حین مکالمه تلفنی را در نظر بگیرید. همچنین، اگر شما در یک ساختمان اداری کار می‌کنید در عوض ارسال ایمیل به همکاران، قدم‌زنان پیش آن‌ها بروید.              بی‌تحرکی زمینه‌ساز ابتلا به زوال عقل است
3. قرار دادن صفحه‌نمایش در سطح بالاتر
چه در حالت نشسته و چه در حالت ایستاده، صفحه‌نمایش کامپیوتر همیشه باید در سطح معینی در امتداد چشم‌ها قرار بگیرد. اقدام لازم این است که فرد صرفاً باید حدود 10 درجه برای مشاهده صفحه‌نمایش زاویه دید خود را به سمت پایین تغییر دهد. زمانی که صفحه‌نمایش در سطح بسیار پایینی قرار داشته باشد، خم شدن برای ساعت‌های طولانی منجر به کمردرد و گردن درد خواهد شد.
4. میز ایستاده
میزهای ایستاده، گزینه بسیار ایده الی برای پرداختن به موضوعات مطروحه است. این میز، به‌منظور انجام کار در حالت ایستاده و در زمان نشستن بر روی یک صندلی پایه بلند طراحی‌شده است. برخی از میزهای ایستاده دارای قابلیت افزایش و کاهش ارتفاع هستند که امکان تنظیم در حالت نشسته و حالت ایستاده را، مانند این مدل مقرون‌به‌صرفه IKEA برای کاربر فراهم می‌کند. ایستادن خطر افزایش وزن و چاقی را کاهش می‌دهد. همچنین در سوزاندن کالری نیز نقش مؤثری دارد. در صورت استفاده از یک کف‌پوش، این میز احساس راحتی بیشتری را برای پاها، زانوها و نشیمنگاه شما ایجاد می‌کند و این مدل میز باقابلیت تغییر سطح واقعاً فوق‌العاده است.

5. وضعیت سر
برخی از افراد دارای بیش از یک صفحه‌نمایش هستند که باعث می‌شود آن‌ها برای ساعت‌های طولانی سرشان را خم کنند. حالت نگه‌داشتن سر مهم است چراکه تعیین‌کننده فشار اعمال‌شده بر روی ستون فقرات و گردن است. همیشه از خم کردن سر به جلو و یا به اطراف اجتناب کنید. سر باید در وضعیت راست قرار داشته باشد. (سیارک)
6. توپ ثبات (حفظ تعادل)
به‌جای نشستن در یک صندلی معمولی،از یک توپ ثبات به‌عنوان یک صندلی استفاده کنید. این توپ به تعامل و فعالیت عضلات ماهیچه‌ای، تعادل بدن و انعطاف‌پذیری کمک می‌کند. گاهی اوقات تقلا برای حفظ تعادل روی توپ باعث فعالیت‌های بدنی اضافی می‌شود که اثرات مضر نشستن برای ساعت‌های طولانی را کاهش می‌دهد. شما می‌توانید این توپ‌ها را در سایت آمازون پیدا کنید.
7. حالت نشستن صاف
همچنین حالت نشستن صحیح و صاف دارای اهمیت است. استفاده از یک صندلی بدون دسته، فرد را برای قرار گرفتن در حالت نشستن شق‌ورق مجاب می‌کند. راست نشستن بی‌حس نشدن ماهیچه‌های پا را تضمین می‌کند. چنین صندلی موجب تغییر بیشتر حالت بدنی به‌صورت مکرر در مقایسه با یک صندلی راحت در دفتر کار می‌شود.
8. حرکت‌های کششی بدن
ایستادن و همچنین کشیدن عضلات بدن اغلب سودمند است. کشش بدن امر مهمی است چراکه به بهبود گردش خون و کاهش تنش عضلانی کمک می‌کند. حصول اطمینان از انجام نرمش‌های کششی تمام قسمت‌های بدن مهم‌ترین چیزی است که باید خاطر بسپارید. این عمل در رفع احساس خستگی و بی‌حالی بدن مؤثر است.
9. ورزش
اکثر مردم تمایلی به استفاده از پله‌ها ندارند و در عوض استفاده از آسانسور را ترجیح می‌دهند. استفاده از پله‌ها می‌تواند خسته‌کننده باشد، اما به بهبود جذب اکسیژن و افزایش سوخت‌وساز بدن کمک می‌کند و خطر ابتلا به حملات قلبی را از طریق بهبود آمادگی جسمانی قلبی عروقی کاهش می‌دهد. بالا رفتن سریع از پله‌ها در زمان زنگ تفریح و تنفس می‌تواند سهم مؤثری در کاهش مشکلات مطروحه داشته باشد.

طولانی نشستن پای تلویزیون می‌تواند 'باعث مرگ شود"

فواید پیاده روی

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

اعتیاد به تلویزیون و تاثیر منفی آن روی کودکان

در

سال ها قبل، بچه ها تمام اوقات فراغت خود را در خارج از خانه سپری می کردند. آنها توپ بازی و دوچرخه سواری می کردند و به پارک می رفتند. متاسفانه ، نسل امروز تغییر کرده است. بچه ها جای توپ و دوچرخه ی خود را با تبلت و بازی های کامپیوتری عوض کرده اند. در حالی که این وسایل الکترونیکی باعث سکوت و شادی بچه ها می شوند ولی اثرات منفی نیز روی آنها دارند.


اختلالات خواب      چگونه نور گوشی های هوشمند به بدن شما آسیب می رسانند
بچه هایی که قبل از خواب با تبلت های خود به رختخواب می روند به نوعی اعتیاد به استفاده از تبلت پیدا کرده اند، به احتمال زیاد دچار اختلالات خواب هستند. اگر فرزند شما اجازه دارد که با تبلتش به رختخواب برود، احتمالا تا دیر وقت بیدار مانده و بازی و چت کرده و ساعت های خواب خود را از دست می دهد. این تبلت ها نیز می تواند به اختلال خواب منجر شود. تمام این دستگاه ها پرتو آبی منتشر می کنند. مغز فکر می کند که این نور آبی ، نور روز است. زمانی که بچه ها در رختخواب با وسایل الکترونیکی هستند ، مغزشان سیگنالی ارسال می کند که وقت بیدار شدن است. به جای اینکه در زمان خوابیدن ، خسته باشند دیگر نمی توانند بخوابند حتی بعد از اینکه تبلت خود را کنار گذاشته باشند.
چاقی ، اضافه وزن   خطرات چاقی مربوط به سلامتی
اضافه وزن و چاقی دوران کودکی مساله ی جدی امروز است و به نظر می رسد که به جای اینکه هر روز بهتر شود ، بدتر نیز شده است. وقتی بچه ها از دستگاه های الکترونیکی استفاده می کنند بیشتر بدون تحرک می نشینند. این مساله آنها را از ورزشهایی که وزنشان را در حالت متعادل نگه می دارد ،‌باز می دارد. سال ها قبل ، بچه ها اکثر زمان خود را صرف دویدن، پریدن‌ و بازی کردن در بیرون از خانه سپری می کردند که باعث می شد کالری لازم را برای ماندن در وزن سالم بسوزانند.
مشکلات بینایی
نشستن ساعت ها پشت کامپیوتر باعث مشکلات دیداری و تغییر شکل چشم می شود. بزرگسالانی که ساعت ها در برابر کامپیوتر کار می کنند باید از قانون 20/20/20 استفاده کنند. این قانون می گوید که فردی که پشت کامپیوتر نشسته باید به شیئی در 20 فوتی خود به مدت 20 ثانیه نگاه کند بعد از اینکه 20 دقیقه از کامپیوتر استفاده کرده است. اکثر بزرگسالان این قانون را پذیرفته اند. ولی اکثر بچه ها تابع این قانون نیستند. زمانی که بچه ای به صفحه ی موبایل یا تبلت نگاه می کند ‌، احتمالا 20 دقیقه به اطراف نگاه نمی کند. در نهایت ،‌استفاده ی دائمی آنها از وسایل الکترونیکی به مشکلات بینایی منجر می شود که باعث عینکی شدن آنها می گردد.
دردها
وقتی بچه ها از گوشی تلفن یا تبلت در تمام روز استفاده می کنند دچار دردهای خاصی مثل گردن درد، بی حسی انگشت می شوند . گردن ، سر و کمر وقتی که بچه ها از دستگاه های الکترونیکی استفاده می کنند در وضعیت درستی نیستند. همچنین ، انگشت ها به گونه ای طراحی نشده که بچه ها در استفاده از وسایل الکترونیکی به کار می برند. این تکنولوژی دردها و رنج هایی را ایجاد می کند که به دردهای مزمن در بزرگسالی منجر می شود.
کمبود مهارت های اجتماعی
قبل از اختراع پیامک، امیل و رسانه ی جمعی ، اگر بچه ای می خواست با بچه ی دیگر حرف بزند، مستقیما به سوی او رفته و با او گفتگو می کرد. همچنین می توانستند از تلفن نیز استفاده کنند. گوشی های هوشمند باعث منزوی شدن گفتگوهای رو در رو و مکالمات تلفنی شده اند. امروزه ، بچه ها به هم پیامک داده یا چت می کنند. در بچه های جوانتر، این مساله اثر معکوس روی توسعه ی مهارت های اجتماعی آنان دارد.
پرخاشگری
روش هایی وجود دارد که بچه هایی که از دستگاه های الکترونیکی استفاده می کنند ،‌پرخاشگر تر هستند. وقتی بچه ای بازی کامپیوتری می کند و از مرحله ی 5 جلوتر برود عصبانی می شود. برخی ها نیز این قدر عصبانی می شوند که انگشت خود را روی صفحه ی لمسی کوبیده یا گوشی را پرت می کنند. شکل دیگر پرخاشگری محتوای بازی کامپیوتری است که آنها بازی می کنند. نبردهای رو در رو و بازی های تیراندازی خصمانه ای در بازار وجود دارد که می تواند باعث پرخاشگری در خانه یا مدرسه گردد.
دستگاه های الکترونیکی کلا علت خشونت بچه های سه ساله هستند. قبل از خرید تبلت برای کوچولوهای خود ،‌باید تمام اثرات منفی را که تکنولوژی روی جوان امروز دارد ، در نظر بگیرید.
کمبود خواب خطرناک است و بیماری های تهدید کننده ی زندگی در شما ایجاد می کند.
در بیرون مشاوره های زیادی وجود دارد که به شما می گوید چگونه سالم بمانید. مثلا گفته میشود باید تغذیه ی درستی داشته باشید تا بدنتان تمام مواد مغذی مورد نیاز را برای فعالیت دریافت کند. متخصصان به ما در مورد اهمیت ورزش و شیوه ی سالم و متناسب نگه داشتن بدن صحبت می کنند. یکی از مهمترین بخش های ضروری مشاوراتی که معمولا می شنوید اهمیت خواب برای بدن شما است. وقتی به اندازه کافی خوابیده باشید،‌ از سلامت جسمی ،‌ایمنی و کیفیت زندگی و سلامت روحی خود محافظت می کنید.
مغز شما در زمان خواب
در زمان خواب، مغزتان برای روز بعد آماده می شود و خود را نسبت به روز قبل بازیابی می کند. مسیرهای جدیدی را شکل داده تا بتوانید اطلاعات جدیدی را فرا گرفته و به یاد بیاورید . تحقیقات نشان داده زمانی که درطول شب خواب کافی داشته باشید ، می توانید اطلاعات جدید را در روز بعد آسانتر فرا بگیرید. خواب باعث می شود شما توجه بهتری و ‌تصمیم گیری آسانتری داشته باشید و خلاق تر باشید.
سلامت جسمی بیتر تحت اثیر مقدار خواب فرد است. وقتی در خواب هستید ، بدنتان می تواند قلب و رگ های خونی را بهبود ببخشد. خواب نیز به حفظ تعادل هورون های کنترل کننده ی اشتها کمک می کند. کمبود خواب باعث افزایش سطح رلین و کاهش لپتین می شود. این افزایش و کاهش باعث احساس گرسنگی در شما می شود. همچنین بیماری هایی وجود دارد که شما را در معرض کمبود خواب قرار می دهد.
بیماری قلبی عروقی
خواب ناکافی با بیماری های قلبی عروقی ارتباط دارد و اخیرا طبق مطالعات، شواهد قوی تر و جدیدی نشان داده شده که این دو به هم ربط دارند. بر خلاف سنتان، خواه سیگاری باشید یا نه ،‌ ورزش کنید یا نه یا بر خلاف وزنتان، افرادی که کمبود خواب دارند ،‌ ریسک بالایی در بیماری های قلبی دارند. در طول مطالعه ی 3000 بزگرسال ،‌ نتایج نشان داد کسانی که کمتر از 6 ساعت در شب می خوابند دوبرابر بیشتر دچار حمله ی قلبی یا سکته می شوند.
دیابت یا چاقی  7 نکته برای پیش گیری و معکوس کردن دیابت
متخصصان دائما گزارش کرده اند که کمبود خواب مسئول غیر مستقیم دیابت است. سطوح اسیدهای چرب در خون روی سرعت متابولیسم و توانایی انسولین در کنترل قند خون اثر میگ ذارد. در طول مطالعه ی مردانی که فقط چهار ساعت در سه شبانه روز خوابیده اند ، سطح اسید چربشان افزایش یافته است. سطح آنها 30 درصد بیشتر از افرادی که هشت ساعت و نیم در همان سه روز خوابیده اند ، افزایش یافته است.  (سیارک)
آلزایمر  با آلزایمر خداحافظی کنید
داشنگاه جان هاپکینز نشان داد که کمبود خواب باعث افزایش سرعت پیشروی آلزایمر شده و حتی باعث گسترش این بیماری در فرد می شود. این داشنگاه بر مبنای یافته های خود طبق داده های قبلی نشان داد که خواب مناسب باعث می شود مغز از شر " زائدات مغزی" یا افزایش تدریجی آن خلاص شود که رویهم جمع شده و باعث جنون می گردد. الگوهای ضعیف خواب مقادیر وسیعتری از بتا آمیلوئید را روی اسکن PET‌شرکت کننده ها نشان داده است. این افزایش بتا آمیلوئید اثبات شده که علامت بیماری آلزایمر است. این اسکن های PET کمبود خواب را نشان می دهد که نمی گذارد مغز از شر زباله های مغزی خلاص شود.
تحقیقات نشان داده که شما در معرض التهاب دستگاه گوارش هستید زمانی که مقدار کافی خواب را دریافت نمی کنید. این بیماری التهاب روده ، کولیت زخمی ،‌زخم هایی در خطوط مسیر معده روده ای ایجاد می کند. این بیماری دستگاه گوارشی علاوه بر بیماری التهاب مزمن،‌ به کمبود خواب یا زیادی خواب بستگی دارد. تحقیقی در بیمارستان عمومی ماساچوست نشان اده که خطر کولیت زخمی زمانی که شرکت کننده ها شش ساعت خواب شبانه یا کمتر داشته اند ،‌ افزایش یافته است. طبق این تحقیق نیز این خطرافزایش می یابد در صورتی که نه ساعت خواب یا بیشتر وجود داشته باشد.
سرطان پروستات   هفت سوال اصلی که هر مردی باید در باره پروستات از خود بپرسد
از دست دادن ساعت های ارزشمند خواب شبانه با افزایش خطر و شدت سرطان پروستات ارتباط دارد. در تحقیقی روی مردان 67-96 ساله ، ‌پیشرفت سرطان پروستات تا 60 درصد در مردانی که اختلال در خوابیدن دارند ،‌افزایش یافته است. مردانی که دچار اختلال خواب هستند و نمی توانند خواب شبانه ی خوبی داشته باشند ، این خطر دو برابر شده است. رابطه ی بین الگوهای خواب و سرطان پروستات با ملاتونین ارتباط دارد. ملاتونین هورمونی است که باعث تنظیم خواب می شود. سطوح بالای این هورمون تومورها را خنثی می کند. زمانی که فردی از اختلال خواب رنج می برد،‌ در معرض پرتو مصنوعی است که بعدا منجر به رشد تهاجمی تومور می شود.
خودکشی
نرخ خودکشی در بزگسالانی که دچار کمبود خواب هستند ، افزایش بیشتری داشته است. یک تحقیق ده ساله که در دانشگاه پزشکی استنفورد روی بیش از 400 شرکت کننده انجام شده نشان داد که در این گروه 20 شرکت کننده که اختلال خواب داشته اند ، خودکشی کرده اند. نتایج این تحقیق نشان می دهد بزرگسالانی که دچار کمبود خواب هستند ، 1.4‌برابر به احتمال زیاد خود را نسبت به بزرگسالانی که خواب کافی شبانه دارند ، می کشند.
مطالعات مختلفی وجود دارد که اثبات می کند کمبود خواب می تواند باعث بیماری های جدی و مرگ آور شود. خواب یکی از چیزهای آرامش بخش و خوشایند است که ما در زندگی داریم که باعث می شود سیستم بدنمان فرصتی برای بهبود و بازسازی داشته باشد. اهمیت دارد که از دریافت خواب کافی برای بدن خود اطمینان داشته باشیم تا سالم مانده و در زندگی فعال باشیم.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

اعتیاد به بازی‌های دیجیتال

در


سازمان بهداشت جهانی امروز اعلام کرد که "اختلال بازی‌های دیجیتال" را به عنوان بیماری به رسمیت خواهد شناخت چرا که متخصصان در زمینه خطر اعتیاد به این بازی‌ها اتفاق نظر دارند.

به گفته طارق یاسارویچ سخنگوی سازمان بهداشت جهانی، در ویرایش یازدهم طبقه بندی بین‌المللی بیماری‌ها (ICD-۱۱) که تابستان سال ۱۳۹۷ منتشر می‌شود این بیماری گنجانده خواهد شد.

سازمان بهداشت جهانی ویرایش جدید طبقه‌بندی بین‌المللی بیماری‌ها را بر عهده دارد و برای آن از نظر متخصصان در سراسر دنیا استفاده می‌کند.

به گفته آقای یاسارویچ در حال حاضر تعریف این نوع اعتیاد عبارت است از: "الگوی رفتاری مربوط به بازی‌های دیجیتال یا ویدئویی که مشخصه آن ضعف اراده و اختیار و اولویت دادن زیاد به بازی در قیاس با فعالیتهای دیگر- به حدی که بازی بر دیگر علائق فرد مقدم باشد."

از علائم دیگر می‌توان به "تداوم و حتی بیشتر بازی کردن با وجود پیامدهای منفی" اشاره کرد.

دستوالعمل اولیه که هنوز نهایی نشده می‌گوید برای چنین تشخیصی فرد باید حداقل یک سال "اشتغال غیرعادی ذهنی" با بازی داشته باشد و در این صورت این اختلال به عنوان رفتار اعتیادآور طبقه بندی خواهد شد.


هر چند گفته شده به دلیل گسترش وسیع بازی‌های آنلاین، این اختلال بیشتر دامنگیر جوانان می‌شود آقای سایارویچ گفت هنوز زود است که گستره مشکل را پیش‌بینی کنیم:

"اختلال بازی‌های دیجیتال مفهومی نسبتا جدید است و هنوز اطلاعات کافی در مورد این بیماری و عوامل انتشار آن در سطح جمعیتی گردآوری نشده است."

آقای یاسارویچ گفت با اینکه "شواهد محکم" هنوز وجود ندارند اما متخصصان هم‌عقیده هستند که "مسئله‌ای" وجود دارد و گنجاندن این اختلال در طبقه‌بندی بین‌المللی بیماری‌ها مناسبترین اقدام در حال حاضراست:

"کسانی هستند که درخواست کمک دارند و به رسمیت شناختن این اختلال به تحقیقات بیشتر و تخصیص منابع برای مبارزه با این مشکل کمک بسزایی می‌کند."

راهنمای تشخصیص و آماری اختلالات ذهنی (DSM)، راهنمای مرجع بیماری‌های روانی که انجمن روانپزشکان آمریکا منتشر می‌کند در ویرایش پنجم خود که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد، برای نخستین بار "اختلال بازی‌های اینترنتی" را در زمره بیماری‌های روانپزشکی وارد کرد اما آن را در بخش اختلالاتی قرار داد که هنوز رسما پذیرفته نشده و نیاز به مطالعات بیشتر دارد.


با این حال برخی متخصصان در کارآمدی تعریف "اختلال بازی‌های اینترنتی" که ۵-DSM مطرح کرده ابراز تردید کرده و آن را سردرگم خوانده‌اند و انتقاد کرده‌اند که رویکرد در مورد این اعتیاد شبیه اعتیاد به مواد مخدر بوده در حالی که نباید چنین باشد.

گزارش شده که سازمان بهداشت جهانی "زیر فشار بسیار شدید" کشورهای آسیایی قرار داشته تا این نوع اعتیاد را به رسمیت بشناسد.

چین از سال ۲۰۰۸ اعتیاد به اینترنت را به عنوان بیماری به رسمیت شناخت و از آن زمان به بعد اردوگاه‌های بازپروی برای نوجوانان معتاد به اینترنت راه‌اندازی کرد. در این اردوگاه‌ها سعی می‌شود با سختگیری زیاد و فعالیت‌ بدنی شدید، اعتیاد نوجوانان را ترک دهند. به روشهای این اردوگاه‌ها هم از نظر انسانی و هم از نظر کارآمدی بشدت انتقاد شده است.

در کره جنوبی که داشتن موبایل برای شاگردان ابتدایی پدیده‌ای عادی است، از سال ۲۰۱۵ اردوگاه‌‎ ترک اعتیاد برای نوجوانان راه‌اندازی شده و از سال ۲۰۱۱ قانونی موسوم به قانون سیندرلا وجود دارد که بازی آنلاین را از ساعت ۱۲ شب تا شش صبح برای افراد زیر ۱۶ سال ممنوع می‌کند اما به نظر می‌رسد آنها که خیلی مشتاق بازی هستند راهی برای دور زدن آن می‌یابند.

نظرات

در ادامه بخوانید...