سازمان غذا و دارو اولین دارو برای بیماری ام اس را تایید کرد


(سیارک)  : در مطالعه ی گسترده ای این نتیجه حاصل شد که این دارو پیشرفت بیماری عصبی را آهسته تر میکند و علایم بالینی را کاهش می دهد.
سازمان غذا و دارو اولین دارو برای نوعی از مالتیپل اسکلروزیس تهاجمی که باعث اختلال در هماهنگی و توانایی راه رفتن می شود را تایید کردند.این سازمان ، اوسرووس را بعد از مطالعات گسترده این دارو مسبب کاهش پیشرفت بیماری عصبی و کاهش علایم بالینی اعلام کردند.
در حالیکه بیش از دوازده راه معالجه برای درمان عمومی ترین فرم ام اس وجود دارد ، راه درمان مناسب و به خصوصی برای بیماران مبتلا به این فرم که ام اس اولیه ی پیشرونده نامیده می شود وجود ندارد. این نوع ام اس بسیار نادر است ، که حدودا 50000 آمریکایی رادرگیر نموده است.
هم چنین این دارو برای فرم های راجعه ی ام اس که به آهستگی پیشرفت میکند تایید شده است. این دارو به صورت داخل وریدی هر شش ماه توصیه می شود. دارو توسط گنن تک ، جز گروه داروسازان روچه ، ایجاد شده است. گنن تک، مستقر در سان فرانسیسکوی جنوبی ، کالیفرنیا ، خاطر نشان کرده است که هزینه ی اولیه بدون بیمه 65000 دلار در سال خواهد بود.
در بیماری ام اس اولیه ی پیشرونده، بیماری میان بیماران از تبعات مختلفی برخوردار است، اما علاین بالینی از ابتدا به تدریج بدتر می شود و معمولا این علایم در هیچ محدوده ی زمانی قطع نمی شود. تعداد زیادی از40000 فرد آمریکایی که تخمین زده شده که به این بیماری مبتلا هستند از نوع راجعه ی این بیماری رنج می برند که در آن علایم بالینی می تواند برای ماه ها یا سالها کاهش یابد و مجددا تشدید پیدا کند.
علایم بالینی به علت تهاجم سیستم ایمنی به پوشش چربی اطراف اعصاب مغزی و نخاعی که همانند عایق بندی سیم های الکتریکی از آنان محافظت می کنند ایجاد می شود. هنگامی که پوشش آسیب ببیند، پیام های عصبی به خوبی انتقال نمی یابد، و در حرکت و کنترل ماهیچه ها اختلال ایجاد می شود.
بنا به اظهارات دکتر فرد لوبلین، سرپرست مرکز ام اس در سیستم سلامت مونت سینای در شهر نیویورک برای بیماران با ام اس ابتدایی پیشرونده، طول عمر به صورت میانگین به شش سال کاهش می یابد.
بنا به گفته ی لوبلین ، مشاور گنن تک که در کمیته ی سرپرستی این مطالعه حضور داشت،از سال 1993 ، 14 دارو برای کاهش فرم عمده ی ام اس تایید شده است، اما همه ی داروهایی آزمایش شده باام اس اولیه ی پیشرونده تاکنون با شکست مواجه شده است. (سیارک)
دکتر بیلی دان، سرپرست اتحادیه ی تولیدات عصب شناسی سازمان غذا و دارو در یک بیانیه اعلام کرد "این عملیات درمانی نه تنها انتخاب روش معالجه ای دیگری برای مبتلایان به ام اس راجعه مهیا می کند، اما برای اولین بار یک روش درمانی برای مبتلایان به ام اس اولیه ی پیشرونده را تایید میکند".
در یک مطالعه ی آزمایشی برای ام اس اولیه ی پیشرونده، که 732 بیمار را شامل می شد، دکتر لوبلین نشان داد که "داروی اوسرووس یک اثر تعدیل کننده اما مشخصا کاهش یابنده روی میزان بهبودی ناتوانی بیماران داشت" .
در مقایسه با مطالعاتی که در آن تزریق ماده ی تصنعی صورت گرفت ، بیمارانی که به آنها اوسرووس تزریق شد اختلالات ملایم و آهسته تری در راه رفتن و کاهش پیشرفت ناتوانی در حدود 2.5 سال داشتند. گروه اوسرووس همچنین با رشد ضایعات مغزی کمتر اما با نسبت بیشتر عوارض جانبی مخصوص ، مثل عفونت مجاری تنفسی فوقانی و تومور های مختلف در بخش های مختلف بدن همراه بود.
این دارو هم چنین در دو مطالعه ی وسیع که 1656 بیمار را شامل می شد به عنوان روش درمانی برای فرم راجعه ی ام اس آزمایش شد.در این مطالعات 96 هفته ای در بیمارانی که به آنها اوسرووس داده شده بود نسبت برگشت بیماری کمتر شد و طبق سازمان غذا و دارو ناتوانی بیماری در مقایسه با بیمارانی که با ربیف، یک داروی استاندارد برای ام اس راجعه، درمان شده بودند کمتر بود.
اوسرووس در ایالات متحده ی آمریکا در ظرف دو هفته در دسترس خواهد بود، گنن تک اظهار داشت که هزینه ی میانگین داروی ام اس طی دوازده سال گذشته چهار برابر شده است. در اولین مرحله از نقض این رویداد شرکت سازنده بیان کرد که هزینه ی اوسرووس 25 درصد کمتر از هزینه ی ربیف است.
جفری هلفورد تحلیلگر در جفریز ال ال سی به سرمایه گذاران در روز چهارشنبه نوشت که هزینه نباید دسترسی را محدود کند. او پیش بینی کرد که اوج هزینه در سال به 5 بیلیون دلار برسد.
 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

ترجمه  itrans.ir / هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع (سیارک)  ممنوع است.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام