آیا تلفن های همراه خطرناک هستند؟

آیا تلفن های همراه خطرناک هستند؟
آیا صحبت کردن با تلفن همراه برای سلامتی خطرناک است؟
بعضی از تحقیقات نشان می دهد که کاربرانی که بیش از حد از تلفن های همراه استفاده میکنند در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به تومورهای مغزی هستند.با این حال، بسیاری از مطالعات دیگر نشان می دهد که هیچ ارتباطی بین سرطان و استفاده از تلفن همراه وجود ندارد.
مشکل اصلی پژوهش حاضر این است که تلفن های همراه تنها از دهه 1990 به بعد محبوب شده اند.در نتیجه، مطالعه کردن در معرض طولانی مدت استفاده از تلفن همراه غیر ممکن است.
نگرانی بسیاری از متخصصان سلامت این است که اشاره می کنند که بسیاری از سرطان ها حداقل ده سال طول میکشد تا توسعه یابند.(سیارک)
یکی دیگر از نگرانی در مورد این مطالعات این است که بسیاری از آنها توسط کسانی که از صنعت تلفن همراه بهره مند میشوند تامین مالی شده اند.بیش از سه میلیارد نفر از تلفن همراه به صورت روزانه استفاده میکنند، و بسیاری از آنها مکالمه های روزانه بیش از یک ساعت دارند.
آنتن های تلفن همراه مشابه اجاقهای مایکروویو می باشند. در حالی که هر دو به تابش الکترومغناطیسی متکی هستند، امواج رادیویی گوشی های تلفن همراه از فرکانس رادیویی (RF) پایین تر هستند.
اجاق های مایکروویو به اندازه کافی برای طبخ مواد غذایی RF دارند و در نتیجه برای بافت انسان خطرناک شناخته میشوند.با این حال، نگرانی این است که امواج رادیویی با فرکانس پایین تر که تلفن های همراه بر آن متکی هستند نیز ممکن است خطرناک باشند.
منطقی به نظر میرسد که قرار دادن یک منبع گرما در نزدیکی مغز برای یک دوره طولانی یک خطر جدی است.(سیارک)
برخی از محققان معتقدند که انواع دیگر فن آوری بی سیم از جمله لپ تاپ ها، تلفن های بی سیم، و کنسول های بازی نیز ممکن است برای سلامتی انسان خطرناک باشند.
سازمان هایی که در مورد اثرات تابش الکترومغناطیسی (EMR) نگران هستند پیشنهاد جایگزینی تمام دستگاه های بی سیم را با نوع سیمی میدهند.
آنها می گویند که بسیاری از تلفن های بی سیم حتی زمانی که در حال استفاده نیستند سطوح خطرناکی از تابش الکترومغناطیسی EMR منتشر می کنند.
آنها حتی پیشنهاد میکنند دستگاه های الکترونیکی مانند کامپیوتر و ساعت زنگ دار از اتاق خواب دور نگه داشته شوند، و یا حداقل شش فوت از بالش دور باشند.
تعداد فزاینده ای از متخصصان سلامت در سراسر جهان توصیه میکنند که کاربران تلفن همراه جانب احتیاط را داشته باشند تا زمانی که مطالعات قطعی بیشتر انجام شود.
آنها توصیه می کنند که بزرگسالان از هدفون و یا تلفن های بلندگو دار استفاده کنند و کودکان و نوجوانان، که بافت مغزی آنها هنوز در حال توسعه است، تنها برای موارد اضطراری از تلفن همراه استفاده کنند.

کارشناسان پزشکی نگران،  ازمثال توتون و تنباکو برای نشان دادن خطرات بالقوه استفاده میکنند.چندین سال پیش، مردم آزادانه سیگار میکشیدند و در مورد اثرات آن بر سلامت خود نگران نبودند.امروز، مردم می دانند که سیگار عامل سرطان ریه است، هر چند چرا و چگونگی دقیق آن هنوز ناشناخته است.

برخی از پزشکان می ترسند که همان چیزی که در مورد سیگار کشیدن اتفاق افتاده است در مورد دستگاه های مانند تلفن همراه نیز اتفاق بیافتد.ترجمه  itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام