دانشمندان: محصولات سویا می توانند باعث سرطان شوند

سویا
دانشمندان گفتند: محصولات سویا می توانند باعث سرطان شوند
طبق مطالعه دانشمندان فرانسوی ، محصولات حاوی سویا ناامن هستند و حتی می توانند منجر به سرطان شوند ، بنابراین باید در مصرف آنها مراقب باشید.
 
محصولات مبتنی بر سویا بسیار محبوب هستند و مدتهاست که برای جایگزین های محصولات حیوانی برای علاقه مندان به مواد غذایی سالم جایگزین می شوند. با این حال ، دانشمندان پس از تجزیه و تحلیل 55 محصول مختلف سویا از جمله ظروف آماده ، دسر ، سس ها نگران شدند.
 
در بعضی از نمونه ها ، مقدار فیتو استروژن ها چندین بار از حد معمول فراتر رفته است.
 
- اعتقاد بر این است که آنها زمینه هورمونی را مختل می کنند ، می توانند مشکلات باروری را تحریک کرده و حتی باعث تحریک سرطان شوند. مقاله جدید در Health.News می گوید ، تحقیقات جدید حاکی از محتوای بسیار زیاد آنها در بسیاری از محصولات حاوی سویا است.
 
دانشمندان به زنان باردار و کودکان توصیه می كنند كه از مصرف محصولات حاوی سویا خودداری كنند ، در حالی كه به دیگران توصیه می كنند بیش از یك وعده در روز محصولات حاوی سویا میل نكنند. آنها همچنین از مقامات می خواهند كه برای برچسب زدن محصولات سویا قدم بردارد.
 
مواد موجود در سویا می توانند سنتز هورمونهای تیروئید را مسدود کنند ، که به نوبه خود می تواند باعث تحریک سرطان تیروئید و کم کاری تیروئید شود.
 
علاوه بر این ، باید به خاطر داشت که محصولات سویا با علف کش ها دفع آفات می شوند ، که WHO آن را در "سرطان زا های احتمالی" طبقه بندی می کند.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید