چرا چاقی باعث سرطان می شود

همانطور که دانشمندان اشاره کرده اند، این 13 نوع بیماری سرطان تقریبا در نیمی از تشخیص ها در افراد چاق دیده شده اند. پزشکان بر این باورند که چاقی و اضافه وزن یک عامل آنکوژنی قوی مانند سیگار کشیدن است.
کارشناسان WHO مطالعه گسترده ای در مورد اثر اضافه وزن در احتمال ابتلا به سرطان انجام دادند. معلوم شد که اضافه وزن به اندازه سیگار کشیدن خطرناک است.
 

چرا چاقی باعث سرطان می شود؟

چند سال پیش اولین شواهد دریافت شد که خطر ابتلا به سرطان افزایش می یابد. در جریان تحقیقات بیشتر کارشناسان متوجه شدند که 13 نوع سرطان با اضافه وزن همراه هستند - اول از همه، سرطان دستگاه گوارش و همچنین سرطان پستان، کلیه، رحم، تخمدان، تیروئید، پانکراس، مغز و مولتیپل میلوما است.
 
همانطور که دانشمندان اشاره کرده اند، این 13 نوع بیماری سرطان تقریبا در نیمی از تشخیص ها در افراد چاق دیده شده اند. پزشکان بر این باورند که چاقی و اضافه وزن یک عامل آنکوژنی قوی مانند سیگار کشیدن است. برای برخی از انواع سرطان مرتبط با چاقی، سن نقش مهمی دارد. به عنوان مثال، برای زنان بعد از یائسگی، خطر ابتلا به تومور رحم و پستان به تنهایی افزایش می یابد و با وزن بیش از حد افزایش می یابد.
 
دلایل متعددی وجود دارد که چرا چاقی باعث رشد سرطان می شود. اینها اختلالات متابولیکی و هورمونی، رژیم غذایی نامنظم و شیوه زندگی آرام است.
 
دانشمندان معتقدند مبارزه با اضافه وزن، همانند عادت های بد نیز ضروری است . اقدامات انجام شده برای محدود کردن مصرف سیگار و مصرف الکل باعث نتایج خوبی شده است - در بسیاری از کشورها شمار افراد سیگاری کاهش یافته و مردم به طور کلی بیشتر توجه  را به خود جلب کرده اند. چاقی یکی دیگر از مشکلات است . در حال حاضر تعداد افرادی که اضافه وزن دارند در حال زیاد شدن است و بدترین چیز این است که چاقی به طور فزاینده در کودکان تشخیص داده می شود.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید