گروهی از فعالان ناشناس دی ان ای افراد مشهور را می فروشند

در
گروهی از فعالان ناشناس پروژه Earnest ، دی ان ای را از افراد مشهور - از جمله سیاستمداران و موسیقیدانان می فروشند . بنابراین آنها می خواهند به مسئله جمع آوری داده های شخصی توجه شود.
 
یک سازمان ناشناس بنام Earnest Project از فروش نمونه های DNA از رهبران و افراد مشهور جهان خبر داد. این گروه ادعا می کند که اعضای آن مخفیانه مواردی را از شرکت کنندگان در مجمع جهانی اقتصادی 2018 در داووس (سوئیس) و جام جهانی روسیه که حاوی DNA آنها است جمع آوری کردند. به عنوان مثال ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ، رئیس جمهور فرانسه امانوئل مکرون ، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و التون جان در این رویدادها شرکت کردند.
 
این گروه این کالاها را در یک فروشگاه آنلاین جمع آوری کرده ، حاوی دستمال ، فنجان قهوه کاغذی ، یک شیشه عطر ، قاشق و سایر موارد است. یک رشته موی انسان از 1 تا 3 هزار دلار هزینه دارد. هزینه چنگال صبحانه استفاده شده 36 هزار دلار تخمین زده شده است ، و یک لیوان شراب - تا 65 هزار دلار. هیچکدام از موارد با نام مشخص امضا نشده اند ، اما اعضای گروه آماده هستند تا در مورد این موضوع به خریداران بالقوه اطلاعات بدهند.
 
این پروژه در نظر دارد حراج خود را برای فروش اقلام برای آگاهی از "سرمایه داری نظارت" و مخالفت با عملكرد درآوردن داده های شخصی افراد انجام دهد. آنها می ترسند که داده های ژنتیکی کاربران در نهایت ممکن است به دست کمپانی هایی مانند فیس بوک و گوگل برسد که در حال جمع آوری تعداد زیادی از داده ها هستند.
 
نماینده پروژه گفت: "با جمع آوری و فروش اطلاعات حیاتی و محرمانه جمع آوری شده از قوی ترین افراد روی کره زمین ، امیدواریم که واکنشی علیه فروش داده های شخصی بوجود بیاوریم." ما دائماً DNA خود را در اطراف خود پراکنده می كنیم. به محض اینکه توجه به این امر را بدست آورید ، خیلی آسان می توانید به هدف جمع آوری کننده داده ها تبدیل شوید. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 واقعیت عجیب اما واقعی در مورد DNA انسان

در
در 25 آوریل 1953 ، زیست شناسان مولکولی انگلیس ، جیمز واتسون و فرانسیس کریک ساختار شیمیایی یک مولکول DNA را کشف کردند که امروزه ما به عنوان مارپیچ مضاعف می شناسیم. از آن زمان به بعد ، این روز "روز جهانی DNA" نامگذاری شده است تا دستاوردهای دو دانشمند انگلیسی را نشان دهد. DNA ، یا دی اکسیریبونوکلئیک اسید ، ترکیب ژنتیکی یک موجود زنده را رمزگذاری می کند (دستورالعمل های ژنتیکی برای توسعه و عملکرد). حقایق جالب بسیاری در مورد DNA وجود دارد که جای تعجب دارند. ما 10 واقعیت در مورد DNA انسان را برای شما گردآوری کرده ایم که بسیار جالب ، مهم یا خنده دار هستند.
 

1. یک دلیل بسیار خوب وجود دارد که برخی از مردم از کلم بروکلی متنفر هستند

دانشمندان بالاخره فهمیدند که چرا برخی از مردم کلم بروکلی را دوست ندارند. سبزیجات  (مانند کلم بروکلی و کلم) حاوی مواد شیمیایی مانند فنیل تیتوکاربامید (PTC) هستند. این ماده شیمیایی بسته به حساسیت ژنتیکی فرد و جوانه های چشایی ، می تواند باعث درک متفاوت از طعم این سبزیجات شود. بنابراین ، برای برخی افراد ، این سبزیجات می توانند ناخوشایند یا تلخ باشند.
 

2. ژن ها می توانند سال های زندگی شما را تعیین کنند

زیست شناسان معتقدند محدودیتی وجود دارد که تا چه مدت بتوانیم زندگی کنیم. به گفته آنها ، همه گونه ها ، از جمله انسان ها از زندگی از پیش تعیین شده برخوردار هستند و فرقی نمی کند شرایط زندگی ما چقدر خوب باشد. یک سبک زندگی سالم و دسترسی به مراقبت های بهداشتی با کیفیت می تواند امید به زندگی یک فرد را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. با این وجود ، طبیعت را نمی توان فریب داد! خود پیری ممکن است به دلیل صدمه غیر قابل برگشت DNA باشد. در حال حاضر رکورد جهانی امید به زندگی متعلق به ژان کالمن است که در سن 122 سالگی درگذشت.
 

3. دوقلو ها کد ژنتیکی یکسانی دارند ، اما هنوز هم می توانند بسیار متفاوت از یکدیگر باشند

دوقلوهای همسان ، اولاً ، دارای DNA مشابه هستند. یعنی در واقع دوقلوها کپی از یکدیگر هستند. اما ، با وجود این ، دوقلوها اغلب با یکدیگر تفاوت دارند. در صورت داشتن رشته DNA مشابه ، چگونه می تواند چنین باشد؟ واقعیت این است که ، به عنوان مثال ، حتی در رحم ، کودکان می توانند مقدار متفاوتی از مواد مغذی دریافت کنند. به همین دلیل است که دوقلوها می توانند در اندازه های مختلف باشند. و این با وجود همان ساختار ژنتیکی است. همچنین ، پس از تولد ، رشد و پیشرفت کودکان می تواند متفاوت از نتیجه عوامل بیرونی باشد.
 

4- خلاقیت ممکن است به DNA شما مرتبط شود

دانشمندان استدلال می كنند كه خلاقیت می تواند با برخی خصوصیات شخصی كه توسط ژن تعریف می شود همراه باشد.
 

5- افراد بسیار مشابه هستند

آیا می دانید که همه مردم یکسان هستند؟ به عنوان مثال ، همه ما تقریباً 99.9٪ از همان DNA را داریم. این را می توان با این واقعیت توضیح داد که بسیاری از قسمت های ژنوم ما عملکردهایی مشابه سایر حیوانات دارند. 0.1٪ باقی مانده از مجموعه DNA ، مستعد ژنتیکی ما در برابر بیماریهای خاص و همچنین خصوصیاتی مانند مو و رنگ چشم را تعیین می کند. بنابراین ، آنچه ما را منحصر به فرد می کند تنها بخش کوچکی از ژنوم ماست.
 

6. غیرمعمول ترین موارد ناشی از جهش های ژنتیکی است

بعضی اوقات ژن های نادرست می توانند منجر به این واقعیت شوند که ظاهر یک شخص متفاوت از حالت طبیعی باشد. این تغییرات همیشه چندان بد نیستند. به عنوان مثال ، الیزابت تیلور به خاطر مژه های زیبا و بی نظیرش معروف است. مژه های زیبای او نتیجه یک جهش ژنتیکی است.
 

7. امکان دارد که 2 دنباله DNA به طور همزمان وجود داشته باشد

ارگانیسم هایی با دو دنباله DNA در اساطیر یونانی شیمر chimeras نامیده می شوند که به معنای یک موجود با سر شیر، بدن بز و دم مار بوده است.  بیشتر شما Venus the Chimera را در اینترنت دیده اید (گربه ونوس)، اما هیچ مدرک و دلیل روشنی از اینکه چگونه موجودی با دو دنباله DNA ممکن است ظاهر شود ، نداریم.
 

8- بقایای ویروسهای قدیمی در DNA ما وجود دارد که هزاران سال پیش اجداد ما را آلوده کرده اند

8 تا 5 درصد DNA ما ویروسی است. بخشی از این DNA ویروسی توسط ارگانیسم های ما برای سازگاری با محیط و یا محافظت در برابر ویروس ها ساخته شده است. سایر قسمتهای باقیمانده DNA ویروسی نتیجه عفونت های دیرینه است که اجداد ما را آلوده کرده است.
 

9. DNA ما شبیه ژنوم بسیاری از حیوانات و گیاهان است

برخی از شباهت ها در ژن های همه موجودات زنده جهان وجود دارد. دانشمندان معتقدند که این به این دلیل است که همه ما از یک جد مشترک تشکیل شده ایم. واضح ترین مثال این واقعیت است که ما 96٪ از نظر ژنتیکی شبیه شامپانزه ها هستیم . در عین حال ، ما 90٪ شبیه گربه ها ، 80٪ به گاوها و حدود 60٪ DNA ما شبیه ژنوم مگس میوه و 60٪ موز است.

10. میلیون ها جهش ژنتیکی در طول زندگی یک فرد رخ می دهد

DNA در بدن انسان حداقل در طول زندگی 10،000 بار آسیب دیده است. بدن ما می تواند بیشتر عواقب این آسیب را حل و تصحیح کند ، اما گاهی اوقات این کافی نیست. به عنوان مثال ، اگر آسیب DNA جمع شود و بدن نتواند آسیب را ترمیم کند ، می تواند عملکرد ژن را تغییر داده و باعث برخی بیماری ها از جمله سرطان شود. این جهش ها اغلب توسط عوامل محیطی مانند اشعه ماوراء بنفش ، مواد شیمیایی ، آلودگی محیط زیست و ویروس ها ایجاد می شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

آیا می توانیم یک دایناسور را با استفاده از تکنولوژی امروزی از رشته کامل DNA به وجود آوریم

در

در صورتی که رشته کامل DNA را داشته باشیم با تکنولوژی موجود می توانستیم یک دایناسور را به وجود آوریم؟ نه نمی توانستیم. ما ژنوم ماموت پشمالو را توالی یابی کردیم. و هنوز ماموت را احیا نکرده ایم گرچه گونه هایی از آن زنده هستند. در این مورد، فیل آسیایی می تواند بعنوان مادر جانشین جنین فیل به کار رود تا ژنهای ماموت را با ویرایش ژن CRISPR تولید کند . در حال حاضر چنین تلاشی در حال انجام است اما به نظر من با اینکه امکان پذیر می باشد اما احتمالش کم است. و این یک مورد ایده آل می باشد چرا که یک حیوان بسیار مشابه با ژنوم مشابه هنوز زنده است.(سیارک)  

در مورد دایناسور، نزدیکترین گونه های زنده، پرندگان هستند که همنژاد آنها هستند و بعد از پرندگان، تمساح ها می باشند. اما دایناسورها حدود 65 میلیون سال پیش نسلشان منقرض شد. این برای واگرایی، مدت زمانی طولانی است. حتی اگر هم DNA دایناسور را داشته باشیم که بسیار بعید است چون DNA برای چنین مدت طولانی دوام نمی اورد (توالی یابی قدیمی ترین DNA کمتر از 1 میلیون سال می باشد) ما مجبور خواهیم بود تا از جنین پرندگان یا تمساح استفاده کنیم تا ژنهای دایناسور را ویرایش کرده در نهایت چیزی که حاصل می شود بیشتر پرنده یا تمساح است تا یک دایناسور. البته هرگز نمی توانیم بگوییم که هیچ وقت امکان پذیر نیست: برخی از بافت های نرم شامل کلوژن و سلول های خونی بالقوه از دایناسوری 75 میلیون سال پیش بازیابی شده است. از آنجایی که نمونه های موزه ای بسیاری تجزیه و تحلیل می شوند شاید بتوانیم برخی توالی پروتئین ها را بدست آوریم و تلاش کنیم تا جوجه یا جنین تمساح را بدست آوریم و حداقل یک یا دو پروتئین دایناسور را بدست آوریم. اما در حال حاضر این فقط یک تخیل علمی سرگرم کننده است.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

علت مرگ توت عنخ آمون شناسایی شد

در

(سیارک) : کارشناسان حدس می زنند که توت عنخ آمون پادشاه جوان مصر درحالی که به علت یک بیماری نادر استخوان فلج و شدیدا ضعیف شده بود، نهایتا در اثر ابتلا به مالاریا از پا در آمده است .این یافته می تواند تئوری های توطئه دایر بر قتل او را برای همیشه باطل کند.

دانشمندان دو سال گذشته را صرف معاینه بقایای این فرعون 19 ساله برای استخراج خون و دی ان اِی او کردند.به گزارش نشریه انجمن پزشکی آمریکا این تحقیقات به کشف انگل مالاریا در خون او انجامید.از زمان کشف مقبره دست نخورده توت عنخ آمون توسط هاوارد کارتر در دره پادشاهان در سال 1922، دانشمندان درباره علل جوانمرگ شدن او در 19 سالگی بحث کرده اند.

 

برخی معتقدند که او در اثر سقوط از ارابه اش کشته شد و سایرین می گویند او به قتل رسیده است.اما از آنجا که او در سن پایین مرد و هیچ وارثی نداشت، محققان حدس زده اند که ممکن است در اثر ابتلا به یک بیماری خانوادگی جان سپرده باشد.آثار باستانی نشان داده است که اعضای خاندان سلطنتی آن زمان دارای بدن های قوسدار و بسیار زنانه بوده اند، که به گفته برخی نشانه بیماری های موروثی مانند "سندروم مارفان" است.اما دکتر زهی حواس رئیس سازمان باستان شناسی مصر این توضیحات را رد می کند.

 

او و تیمش با دقت و زحمت بقایای توت عنخ آمون و ده مومیایی دیگر از اعضای خانواده اش را مطالعه کردند. آنها با استفاده از انگشت نگاری ژنتیکی هویت یکی از آنها را به عنوان مادربرگ توت عنخ آمون و دیگری احتمالا پدر او تایید کرده اند.

 

آنها می گویند که هیچ نوع شاهد قانع کننده ای دایر اینکه شاه توت یا کسی از اجداد سلطنتی اش مبتلا به مارفان بوده باشد وجود ندارد.اما آنها تایید کردند که شاه توت ممکن است به نوعی بیماری موروثی مبتلا بوده باشد، یک اختلال نادر استخوانی به نام "کولر 2" که بر پا و ستون فقرات اثر می گذارد.در میان متعلقات او چوب دستی و اشیای دیگری وجود دارد که می توانسته به عنوان عصا به کار برده شود.

 

شاه توت لختی پیش از مرگ دچار شکستگی استخوان پا شد و دانشمندان این حادثه را مهم می دانند.استخوان شکسته پا به درستی شفا نیافت که باعث شد شاه جوان شکننده و در مقابل عفونت آسیب پذیر شود.دانشمندان معتقدند آنچه کار او را تمام کرد ابتلا به مالاریا در آن شرایط ضعف جسمانی بود.آنها رد انگل مالاریا را در خون این فرعون یافتند - که این قدیمی ترین شاهد ژنتیکی مومیایی شده برای مالاریا در جمعیت های کهن است که تاکنون به دست آمده.

 

دکتر حواس می گوید که دانه ها، میوه ها و برگ های یافت شده در مقبره توت احتمالا برای معالجه بوده و این نظریه را تایید می کند.دکتر باب کانلی، مدرس ارشد مردم شناسی در دانشگاه لیورپول که شخصا توت عنخ آمون را معاینه کرده است گفت که محققان بسیار خوش اقبال بوده اند که توانستند دی ان اِی را برای مطالعه استخراج کنند.

 

او گفت آنچه از توت عنخ آمون باقی مانده "آش و لاشی سوخته" است و دکتر حواس و تیمش هوشمندان و با بخت بلند عمل کرده اند.او گفت که احتمال مرگ توت در اثر مالاریا وجود دارد هرچند او شخصا به این نظریه شک دارد.

 

"فقط به خاطر اینکه در خونش انگل مالاریا وجود داشته دلیل نمی شود که او مبتلا به بیماری مالاریا بوده است. ممکن است اصلا برایش دردسری درست نکرده باشد."او گفت با توجه به شکستگی دنده های سینه هنوز فکر می کند او در اثر سقوط از ارابه اش جان باخته است.توت عنخ آمون در سن 19 سالگی درگذشت.

 

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه بیش از 100 سال عمر کنیم؟

در

 ما به دنیا می آییم، زندگی می کنیم و می میریم. این چرخه طبیعی زندگی انسان است ولی بعضی آدم­ها بیشتر از دیگران عمر می­کنند. رکورد دار طولانی ترین عمر انسان، «جین لویی کالمِن» فرانسوی است که 122 سال و 184 روز عمر کرده است. اما راز زندگی طولانی چیست؟

انسان ها موجودات پیچیده ای هستند و اینکه ما مدت زیادی عمر میکنیم مطالعه فرآیند پیر شدن را به چالشی بزرگ تبدیل کرده است. بنابراین بیشتر پژوهش هایی که تا به حال در مورد این موضوع صورت گرفته ، روی نمونه های حیوانی بوده است. دو مورد از حیوانات مورد علاقه این مطالعات «سینورابتیدیس الگانس» (Caenorhabditis elegans)، کرمی به کوچکی همین ویرگول و «موس موسکولوس» یا همان موش آزمایشگاهی هستند.

کرم ها معمولا حدود دو تا سه هفته عمر میکنند، در حالی که طول عمر موش ها به حدود سه سال می رسد و هر دو ژن های زیادی دارند که تا حدی شبیه ژن های ماست. دانشمندان با استفاده از این مدل ها پیشنهادات زیادی برای کند کردن فرایند پیری مطرح کرده اند، از سلول های بنیادی و محدود کردن کالری گرفته تا برخی داروها.(سیارک)

رکورد دار پیرترین مرد جهان

راز طول عمر مسن‌ترین افراد جهان

در انتظار آزمایش بزرگ

دهه هاست که دانشمندان در سراسر جهان به دنبال پاسخ بوده اند و حالا پس از سال ها پژوهش، مجموعه ی بزرگی از دانش در انتظار آزمایش بر روی انسان هاست. «برایان کندی» (Brian Kennedy) مدیرعامل موسسه تحقیقات پیری باک می گوید: «ما یک موسسه غیرانتفاعی تحقیقات پزشکی هستیم و تمرکزمان روی فرایند پیری است. سال 1388/1999 طی سری آزمایشاتی متوجه شدیم که بزرگترین عامل همه بیماری هایی که به آنها اهمیت می دهیم، سن است.»

کندی ادامه می دهد:«بنظرم نکته هیجان انگیز این است که در دهه گذشته فهمیدیم که میتوان فرایند پیری را در موش ها و حتی نخستی ها کند کرد. حالا چالش اصلی این است که چطور این دانش را روی انسان ها پیاده کنیم. فقط در مورد طول عمر حرف نمی زنیم، کاری که واقعا می خواهیم انجام دهیم افزایش طول سلامتی است، مدت زمانی که فارغ از بیماری هستید. این حوزه نامزدهای زیادی برای کند کردن فرایند پیری جمع کرده و حالا چالش این است که چطور این نامزدها را آزمایش کند.»

تقریبا همه سلول های ما 23 جفت کروموزوم دارند. هر کروموزوم شامل یک مولکول طویل به نام دی ان ای است که دور مجموعه ای از پروتئین ها پیچیده شده و یک شکل X مانند تشکیل می دهد و انتهای آنها با ساختاری که تلومر نامیده میشود پوشیده شده. هر بار که یک سلول تقسیم میشود، تلومرها کمی کوتاه تر میشوند و به همین دلیل سال ها هدف دانشمندان برای مبارزه با پیری بوده اند. تلومرها به تدریج آنقدر کوتاه می شوند که سلول دیگر نمی تواند تقسیم شود.(سیارک)

کند کردن ساعت بدن

همانطور که پروفسور کندی توضیح میدهد:«سال ها پیش معلوم شد اگر سلول ها را از بدن خارج کنیم و در لوله آزمایش کشت دهیم، به تدریج دیگر رشد نخواهند کرد. برای 50 سال مردم فکر میکردند که این امر ممکن است از عوامل پیر شدن باشد.» تلومرها دوباره میتوانند توسط آنزیمی به نام تلومراز – که در برخی سلول های بنیادی وجود دارد – بلند شوند. با این حال تلومراز در بیشتر سلول های بزرگسال خاموش می شود. بدون این آنزیم، همزمان که پیر میشویم تلومرها هم کوتاه و کوتاه تر میشوند و فعالیت سلول هایمان رو به خاموشی میرود. بعضی از این سلول های پیرتر میمیرند و برخی فقط تقسیم شدن را متوقف میکنند و سالخورده میشوند.

محققان موسسه باک علاقه زیادی به سالخوردگی دارند. پروفسور کندی میگوید:«یکی از پژوهشگران ما در حال توسعه استراتژی هایی است تا سلول های سال خورده را از بدن پاک کند. مشکل این است که حتی در بدن افراد مسن هم برخلاف تصور تعداد زیادی سلول سالخورده وجود ندارد و فقط 5 تا 10 درصد از بافت را تشکیل میدهند. بنابراین همیشه بحث بر سر این بوده که اگر این سلول ها فقط نسبت کوچکی از بافت را تشکیل میدهند چطور ممکن است چنین تاثیر بزرگی داشته باشند؟ جودی کمپیسی (Judy Campisi) عوامل سری این سلول ها را که تاثیر مخربی روی محیط دارند پیدا کرده است.»

دکتر کمپیسی نخست روی بررسی این فرایند در موش ها تمرکز کرد و روشی برای از بین بردن این سلول های سالخورده بوسیله مهندسی ژنتیک ارائه داد. کندی توضیح میدهد: «وقتی این کار را انجام میدهید، موش ها مدت زمان طولانی تری سلامت می مانند.» در حال حاضر دکتر کمپیسی روی دارویی کار میکند که همین نتیجه را در انسان داشته باشد. اما هدف لزوما افزایش طول عمر نیست. این سلول های سالخورده می توانند در بیماری های مرتبط با پیری نقش داشته باشند و تمرکز اصلی مطالعات پژوهشگران هم همین است. «هدف ما این است که افراد را زمان طولانی تری زنده و فعال نگه داریم. ممکن است بیشتر هم عمر کنند، اما موضوع مهم تر طول سلامت است تا طول عمر.»ترجمه  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

شناسایی هویت افراد با دی ان ای در چند دقیقه

در


پژوهشگران دانشگاه کلمبیا با ابداع یک سیستم نرم افزاری جدید تعیین دقیق هویت افراد را با استفاده از دی ان ای آنها و تنها در عرض چند دقیقه ممکن کرده اند.
به نقل از اسین ایج، سیستم یادشده می تواند در حوزه های گوناگونی همچون پزشکی، جرم شناسی، باستان شناسی و ... کاربردهای ارزنده ای داشته باشند.

محققان می گویند از این نرم افزار می توان برای مطالعه دقیق تر سلول های سرطانی و افزایش سرعت مداوای این بیماری کشنده نیز استفاده کرد.

نرم افزار یادشده بر روی ابزاری موسوم به MinION نصب می شود که به اندازه یک کارت اعتباری است و سپس رشته های دی ان ای از طریق منافذ بسیار کوچک برای بررسی در اختیار آن قرار می گیرند. نرم افزار یادشده با بررسی و تحلیل توالی نوکلئوتیدها یا حروف دی ان ای به شناسایی هویت مالک دی ان ای می پردازد.

پژوهشگران می گویند سیستم یادشده برای مطالعه باکتری ها و ویروس ها نیز قابل استفاده است، اما هنوز دقت آن در این زمینه به اندازه کافی نیست. سیستم مذکور در جریان آزمایش های انجام شده در مرکز ژنوم نیویورک دقت بالایی داشته، اما برای تکمیل هنوز نیاز به بررسی های بیشتری دارد.منبع: مهر

نظرات

در ادامه بخوانید...

افراد مشهوری که از فقر به قله های موفقیت رسیدند بخش اول

در

داستان زندگی افرادی که به واسطه کار و تلاش بی وقفه، توانسته اند خود را از فقر و تنگدستی نجات داده و شرایط خوبی برای زندگی خود به ارمغان آورند، همیشه الهام بخش بوده است و این مسئله می تواند برای رؤیا پردازانی که زندگی چندان خوبی را تجربه نمی کنند، بدل به امیدواری ای شود و به آن ها یادآور شود که تلاش و کوشش، امیدواری ، داشتن دیدی مثبت نسبت به آینده و کار بی وقفه، صرف نظر از این که شرایط زندگی فرد چگونه باشد و تا چه اندازه شرایط دشواری را تحمل کند، هر رؤیایی را برای او قابل دسترس خواهد کرد.

 

در میان افراد مشهور که در حال حاضر، غالبا در حوزه های مربوط به سرگرمی، در آمریکا فعالیت می کنند، کم نیست اند افراد مشهوری که زندگی سختی می گیرند و کسانی که خود را از فقر و تنگدستی نجات داده و قله های موفقیت را یک به یک فتح کرده اند. در این مقاله قصد داریم شما را  زندگینامه افراد موفق که زندگی سختی گرفتن  و با این افراد مشهور آشنا کنیم و این که چگونه توانستند بر فقر و تنگدستی خود چیره شده و خود را به جایگاه امروزی شان برسانند. با سیارک همراه باشید.

 

شان کامز

 

شان دیدی کامز یکی از  افراد فقیری که مشهور شدن  .بنا به آخرین اطلاعاتی که از در آمد های سال اخیر افراد مشهور در آمریکا در دست داریم، هیچ یک از این افراد مشهور، قادر نبوده است به اندازه شان دیدی کامز در آمد داشته باشد. فعالیت اصلی شان، خوانندگی در سبک هیپ هاپ و رپ  است و علاوه بر این، فعالیت هایی در زمینه مدل های لباس و نیز در مطبوعات دارد؛ مجموع درآمدی که شان در سال 2017 به نام خود ثبت کرد، بالغ بر صد و سی میلیون دلار است. مجموع درآمد شان در حال حاضر به چیزی حدود هشتصد و بیست میلیون دلار می رسد و چیزی نمانده است تا به باشگاه میلیارد دلاری ها بپیوندد.

 

اما نکته ای که حائز اهمیت است، این است اوضاع و شرایط شان همیشه این چنین نبوده است. بنا به اطلاعاتی که از سی ان ان در این خصوص به دست رسیده است، شان کامز، در زمان کودکی خود شرایط بسیار سختی را از لحاظ مالی تجربه کرده و خانواده اش به شدت تنگدست بوده اند. این اوضاع تا حدی بد بود که مادر کامز، توانایی خریدن کفش نو برای او را نداشت و زمانی که در محله هارلم زندگی می کردند، شان کامز مجبور بود برای کمک به خانواده اش، در خیابان برای دیگران کار کند. 

جیم کری

جیم کری

 

جیم کری، در ابتدای دوران حرفه ای اش و پیش از آن که به بازیگری مشغول شود، یک کمدین بود و اصلیتی کانادایی دارد. در حال حاضر سرمایه جیم کری مجموعا متجاوز از صد و پنجاه میلیون دلار است و مجموع فروش تمامی فیلم هایی که جیم در آن ها به ایفای نقش پرداخته است، چیزی حدود پنج میلیارد دلار است. البته جیم کری نیز یکی از افراد موفق که زندگی سختی را آزمایش می کنند است. پیش از مشهور شدن و شروع کردن دوران حرفه ای خود، روزهای بسیار سختی را گذراند و بنا به گزارشی که روزنامه تایمز آمریکا در این خصوص منتشر کرده است، جیم کری زمانی که دوازده ساله بوده است، بی خانمان بود و این زمانی بود که پدرش شغل خود را از دست داده بود و مجبور بودند در یک ون روزگار سپری کنندو در نهایت در سال 1990 بود که این کمدین با استعداد کانادیی در فیلمی با عنوان In Living Color به ایفای نقش پرداخت و نام اش بر سر زبان ها افتاد.

کامیلا آلوز

 

کامیلا آلوز از  افراد موفقی که در گذشته سختی گرفتند  ، در حال حاضر مدل شناخته شده لباس است و علاوه بر آن، کار آفرینی موفق است و به تازگی مادر نیز شده است و به طور کلی شرایط بسیار خوبی را تجربه می کند. او همسر متیو مک کانهی است و مجموع سرمایه ای که در حال حاضر در اختیار دارد به چیزی حدود پنج میلیون دلار می رسد. البته این واقعیت خوشایندی که کامیلا در حال حاضر تجربه می کند، در گذشته ای نه چندان دور به هیچ عنوان قابل تحقق به نظر نمی رسید؛ یعنی زمانی که کامیلا پانزده ساله به همراه خانواده اش از برزیل به آمریکا مهاجرت کرده بودند.

 

کامیلا آلوز در مصاحبه ای در سال 2015 عنوان کرد که به عنوان افرادی که تازه پا به کشوری جدید گذاشته بودند و کسی را نمی شناختند، شرایط بسیار سختی را تحمل می کردند و از لحاظ مالی هم در مضیقه بودند و برای این که بتوانند زندگی خود را به گونه ای بگذرانند، کامیلا در آن سال ها مجبور بود در رستوران ها کار کند و به عنوان تمیز کار خانه ها استخدام شده بود تا بتواند هم کمک حال خانواده تنگ دست خود باشد و هم پس اندازی برای رسیدن به رؤیا های اش در نیویورک کنار بگذارد.

 

آرنولد شوارتزنگر

 

آرنولد شوارتزنگر یکی از ثروتمند ترین بازیگران تاریخ سینمای اکشن و هیجانی آمریکا به شمار می رود و نیز توانسته است هفت بار در مسابقات پرورش اندام مردان، رتبه نخست را از آن خود کند. در حال حاضر مجموع سرمایه آرنولد متجاوز از چهارصد میلیون دلار است و تمامی فیلم هایی که او در آن ها به ایفای نقش پرداخته است، به فروشی بالغ بر 4.73 میلیارد دلار در نقاط مختلف جهان دست یافته اند. علاوه بر این ها، او سی و هشتمین شهردار کالیفرنیا نیز به شمار می رود. اما آرنولد شوارتزنگر نیز گذشته سختی را پشت سر گذاشته است و در سال 1947 که به دنیا آمد، کشور زادگاهش، اتریش، به واسطه جنگ جهانی دوم تقریبا ویران شده بود و شهردار آینده کالیفرنیا در خانه ای زندگی می کرد که سیستم لوله کشی آب و تلفن نداشت. این در حالی بود که در آن سال ها خیابان های اتریش، پر بود از مردمانی که به واسطه فقر و گرسنگی در خیابان ها شورش و اعتراض می کردند.

 

هلی بری

 

هلی بری یکی از بازیگران زن موفق عرصه سینمای آمریکا است که افتخار دریافت جایزه اسکار را نیز در کارنامه خود دارد و در فیلم های پر فروش و موفق چون «Jungle Fever (تب جنگل)» و سری فیلم های «مردان ایکس» به ایفای نقش پرداخته است. در حال حاضر هلی بری سرمایه ای بالغ بر هشتاد میلیون دلار دارد، اما شرایط برای او همیشه این گونه نبوده است و هلی بری دوران کودکی سختی را پشت سر گذاشته است. در ابتدای امر، او با مادر اش در کلیو لند زندگی می کرد و از لحاظ مالی به هیچ عنوان شرایط خوبی نداشتند تا این که مادر اش مجبور شد به طور کلی هلی را به یک پناه گاه کودکان بی سرپرست در نیویورک بسپارد و هلی بری با کار سخت و دشواری بسیار زیادی که در مسیر اش بود، توانست خود را به جایگاه کنونی اش برساند.

دمی مور

 

بنا به اطلاعاتی که در مجله ای با نام «Hello! (سلام)» در خصوص زندگی شخصی دمی مور منتشر شده است، پدر او پیش از به دنیا آمدن دمی، خانواده را ترک کرد و شخصی که به عنوان ناپدری دمی وارد خانواده شد نیز چندان شرایط مالی مناسبی نداشت و دائما بی کار می شد و برای یافتن شغلی جدید مجبور می شد خانواده جدید خود را به شهر های مختلفی ببرد. در نهایت شرایط مالی و زندگی خانواده دمی به گونه ای شد که او حتی قادر به ادامه تحصیل در دبیرستان نبود و مجبور شد ترک تحصیل کند، با این وجود، این مسائل نتوانستند سد راه دمی شوند و در حال حاضر او یکی از موفق ترین زنان عرصه سرگرمی آمریکا به شمار می رود؛ سرمایه دمی در حال حاضر بیشتر از صد و پنجاه میلیون دلار است و تا کنون دو بار نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شده است. دمی مور، تا کنون شصت نقش متفاوت را در فیلم ها و سریال های مختلف به عهده گرفته است و بیش از سی و پنج سال از فعالیت اش در این حوزه می گذرد.

 

سیلوستر استالونه

 

سیلوستر استالونه در یکی از محله های فقیر نشین نیویورک به دنیا آمد و در زمان کودکی مادر اش برای گذران زندگی به پیشه آرایشگری مشغول بود که درآمد چندانی نصیبشان نمی کرد. بعدها که سیلوستر بزرگ تر شد و ازدواج کرد نیز شرایط مالی بسیار بدی داشت و زمانی که نخستین فرزند اش در راه بود، مجبور به بازی کردن در فیلم های درجه دو شده بود تا بتواند درآمدی برای خود و خانواده اش داشته باشد. او در مصاحبه ای عنوان کرده است که در برهه زمانی به خصوصی آن قدر از لحاظ مالی در تنگنا قرار گرفته بود که مجبور شد سگ اش را بفروشد. در حال حاضر اما سیلوستر استالونه، با سرمایه ای که مجموعا به چیزی حدو چهار صد میلیون دلار می رسد، بدل به یکی از سود آور ترین بازیگران عرصه سینمای هالیوود شده است. مجموع فروش تمامی فیلم هایی که سیلوستر استالونه در آن ها به ایفای نقش پرداخته نیز به چیزی حدود 4.5 میلیارد دلار می رسد.

 

خواکین فینیکس

 

خواکین طی مصاحبه های مختلفی در خصوص دوران عجیب و غریب کودکی خود سخن گفته است. به گفته او، شرایط مالی خانواده اش در کودکی به هیچ عنوان مساعد نبوده است، چرا که آن ها به طور مرتب به شهر های مختلف آمریکای جنوبی سفر می کردند و در مراسم مذهبی به خصوصی شرکت می کردند که نام اش «فرزندان خدا (Children of God)» بود. به خاطر همین مهاجرت های پیاپی و عقاید مذهبی به خصوص خانواده اش، خواکین دوران کودکی بسیار سختی را سپری کرد و مدام با فقر و تنگدستی دست و پنجه نرم می کرد. البته در حال حاضر اوضاع و شرایط زندگی خواکین تغییرات چشم گیری به خود دیده است. خواکین به خاطر بازی در فیلم های بزرگی چون «گلادیاتور» و «Walk the Line (سر به راه باش)» تحسین منتقدان دنیای سینما و تماشاگران بسیاری را بر انگیخته است. علاوه بر این خواکین فینیکس، سه بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده است. در حال حاضر سرمایه او تقریبا معادل با سی میلیون دلار است.

 

بیلی باب تورنتون

 

در سال 2016 بود که بیلی باب تورنتون مصاحبه ای با شبکه ای بی سی انجام داد و در خصوص دوران کودکی خود عنوان کرد که در منطقه ای روستایی و فقیر نشین در آرکانزاس بزرگ شده است و بیشتر دوران کودکی اش آن جا سپری شد. بیلی در این مصاحبه عنوان کرد که شرایط مالی خانواده اش به قدری بد بود که هیچ گاه توان مالی خرید کادویی برای جشن کریسمس و شب عید شان برای او را نداشتند. البته شرایط حال حاضر بیلی باب نیز بسیار متفاوت است از اوضاع سخت دوران کودکی اش؛ این نویسنده مشهور، افتخار کسب جایزه اسکار را در کارنامه خود دارد و به عنوان ستاره بی چون و چرای فیلم معروف «Sling Blade 1996 (تیغه فلاخن)» شناخته می شود. در حال حاضر سرمایه او به چیزی حدود سی و پنج میلیون دلار می رسد.

 

سلنا گومز

 

در حال حاضر، سلنا گومز، به عنوان یکی از موفق ترین زنان عرصه سرگرمی آمریکا به شمار می رود و علاوه بر فعالیت های بسیار مثمر ثمر اش در عرصه موسیقی در فیلم ها و برنامه های تلوزیونی بسیاری نیز شرکت کرده است که آن ها هم موفقیت چشم گیری برای اش به همراه داشته اند و در مجموع ارزش سرمایه او در حال حاضر به چیزی حدود شصت میلیون دلار می رسد. در سال 2011 بود که این ستاره هجده ساله دنیای موسیقی استعداد های خود را نشان داد و اسم و رسمی برای خود به ارمغان آورد. سلنا گومز در مصاحبه ای، در خصوص دوران کودکی اش عنوان کرد که مادرش تنها شانزده سال داشت که او را به دنیا آورد و از لحاظ مالی به شدت در مضیقه بودند و برای این که قادر باشد غذای روزانه شان را تأمین کند، مجبور می شد چند کار مختلف در طول روز انجام دهد.

 

شانیا تواین

شانیا تواین خواننده مشهور سبک کانتری و پاپ در آمریکا است و تا مدت ها در رابطه با زندگی شخصی اش با کسی مصاحبه و گفتگویی انجام نداد و آن را به عنوان رازی نزد خود نگاه داشت تا این که بالاخره در سال 2011 در مصاحبه ای در برنامه «Nightline» پرده از راز های دوران کودکی اش برداشت و و عنوان کرد که در زمان کودکی خود در منطقه ای روستایی در کانادا زندگی می کرده است و خانواده اش از لحاظ مالی در شرایط بسیار بدی به سر می بردند و این مسائل مالی، مشکلات زیادی را در خانه شان به وجود آورده بود. در نهایت در سال 1987 بود که والدین اش در یک سانحه رانندگی جان خود را از دست دادند و وظیفه بزرگ کردن خواهران و برادران کوچک تر و محافظت از آن ها به دوش شانیا افتاد. البته این مشکلات نتوانستند رؤیا پردازی های شانیا را متوقف کنند و او توانست به افتخار های زیادی در عرصه هنری خود دست یابد: پنج جایزه گرمی و هجده بار نامزد دریافت جوایز گوناگون شدن، از جمله افتخاراتی است که شانیا در عرصه موسیقی به آن دست پیدا کرد. در حال حاضر ارزش سرمایه های شانیا به چیزی حدود سیصد و هفتاد میلیون دلار می رسد.

 

کلی کلارکسون

 

 

در سال 2016 بود که کلی کلارکسون، قسمتی از آهنگی که خود اش شعر آن را نوشته بود اجرا کرد. نام این آهنگ «Piece by Piece (تکه تکه)» بود و کلارکسون این آهنگ را در مسابقه امریکن آیدل اجرا کرد و در نهایت باعث شد تا تمامی شنوندگان و خود کلارکسون تحت تأثیر آهنگ قرار گرفته و اشک بریزند. اما دلیل این اشک ها چه بود؟ در حقیقت متن ترانه این موسیقی، روایت گر زندگی شخصی کلی کلارکسون بود و تمامی مشقت هایی که در دوران کودکی تجربه کرده بود؛ زمانی که پدر شان، آن ها را رها کرد و خواهر ها و برادران اش، از یک دیگر جدا افتاده و سر پرستی هر یک به یکی از اعضای فامیل سپرده شد. البته همانند تمامی مواردی که تا کنون عنوان شده اند، کلی کلارکسون نیز در برابر این سختی ها از پای در نیامد و به دنبال رؤیایی که در سر می پروراند روانه شد و در نهایت نیز به موفقیت های چشم گیری دست پیدا کرد. کلی کلارکسون تا کنون سه جایزه گرمی دریافت کرده است و نوزده بار نیز برای دریافت جوایز دیگر نامزد شده است. در حال حاضر ارزش سرمایه های کلارکسون به چیزی حدود بیست و هشت میلیون دلار می رسد.

 

اسنوپ داگ

 

البته دیگر همه به خوبی می دانند که کودکی اسنوپ داگ سرشار بود از فقر، خشونت و در گیری هایی که در منطقه محل سکونت اش (خیابان لانگ بیچ، کیلیف) میان افراد مختلف با مأمورین اجرای قانون رخ می داد. او به عنوان پیشتاز سبک رپی شناخته می شود که از اوایل دهه نود میلادی (1990 به بعد) در میان جوانان و نوجوانان هواداران بسیاری پیدا کرده بود و به خوبی می توان سختی ها و مسائلی که در زندگی شخصی اش با آن ها روبه رو بوده است را در اشعار اش منعکس دید. سبک موسیقی اسنوپ داگ و نیز شخصیت منحصر به فرد اش او را بدل به انسانی موفق و شناخته شده در سراسر نقاط جهان کرد. اسنوپ داگ علاوه بر موسیقی، در کار های بازرگانی نیز تجارتی برای خود دست و پا کرده است و مجموع دارایی های اش در حال حاضر به چیزی حدود 135 میلیون دلار می رسد.

 

نیکی میناج

 

در سال 2015 بود که خبر موثقی در اختیار رسانه ها قرار گرفت مبنی بر این که نیکی میناج قصد دارد فیلم طنزی به روی پرده ها ببرد که فیلم نامه آن در خصوص داستان زندگی شخصی خود او است و سختی هایی که در زندگی اش با آن ها مواجه بوده؛ داستانی که به هیچ عنوان در دنیای واقعی و برای او خنده آور نبوده و نیست. نیکی میناج، در حال حاضر به عنوان یکی از زنان موفق و ثروتمند عرصه سرگرمی و موسیقی آمریکا شناخته می شود و تا کنون ده مرتبه نامزد دریافت جایزه گرمی شده است. او اصالتا متعلق به ترینیداد است و پس از گذران دوران کودکی خود در آن کشور به همراه خانواده اش به نیویورک آمریکا مهاجرت کرد. البته این مهاجرت پایانی بر دشواری های زندگی نیکی میناج نبود و در اوان ابتدایی حضور شان در نیویورک، می بایست در برابر پدر اش که گرفتار اعتیاد شده بود و بعضا کار های خشونت آمیزی می کرد از خود دفاع کند. در حال حاضر البته زندگی او کاملا تغییر کرده است و با هفتاد و پنج میلیون دلاری که در اختیار دارد به راحتی قادر به انجام هر کاری خواهد بود.ترجمه  itrans.ir

این مقاله ادامه دارد...

نظرات

در ادامه بخوانید...