اوتیسم عجیب و غریب سندرم الکل جنین چیست

در
یک بیماری در دوران کودکی وجود دارد که در آن شما می توانید با خیال راحت مادر را سرزنش کنید. این یک سندرم الکل جنین است که به دلیل استفاده از الکل در دوران بارداری و قبل از بارداری ایجاد می شود.
 

اوتیسم عجیب و غریب  سندرم الکل جنین چیست؟

جودیت ناکس به بی بی سی گفت که پسران او پس از چندین سال قادر به تشخیص درست از غلط نیستند. پسران او شروع به رفتار عجیب در سن کودکی کردند. در ابتدا، جودیت، مانند پزشکان، معتقد بود که اختلال طیف اوتیسم را دارند. به عنوان مثال، توجه کودک به اسباب بازی ها جلب نمی شد. با بالا رفتن سن، مشکلات جدی تر شد. پسر شروع به نشان دادن تجاوز به عنف کرد، جودیت و سایر اعضای خانواده مجبور بودند از خود دفاع کنند.
 
تنها شش سال پس از شروع اولین علائم، بیماری پسر او به طور دقیق تشخیص داده شد - سندرم الکل جنین. بدترین چیز این است که این سندرم حدود چهار بار بیشتر از اختلالات طیفی اوتیست رخ می دهد. و از طریق استفاده از الکل در دوران بارداری و قبل از آن ایجاد می شود.
 
پزشکان معتقدند که خطرناک ترین چیز این است که بسیاری از پزشکان در ارتباط موضوع الکل با زنانی که در حال برنامه ریزی برای تبدیل شدن به یک مادر هستند، صحبت نمی کنند. اما در عین حال، همانطور که نظرسنجی ها نشان می دهند، اکثر زنان در کشورهای مستقل مشترک المنافع و بسیاری از کشورهای اروپایی در مصرف الکل هیچ چیز وحشتناکی نمی بینند. البته، این در مورد مصرف الکل کم نیست، گروه خطر اصلی زنانی هستند که از الکل زیاد استفاده می کنند. 
 
FAS سندرم الکل جنین به اندازه کافی مورد مطالعه قرار نگرفته است؛ این سندرم برای اولین بار در حدود چهل سال پیش توصیف شد. اعتقاد بر این است که شدت این تظاهر بستگی به میزان مصرف الکل توسط مادر دارد. ممکن است نقض بسیار جزئی توسعه و رفتار، و همچنین تظاهرات جدی با نشانه های خارجی، عقب ماندگی ذهنی و مشکلات جدی سلامت وجود داشته باشد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

اختلال طیف اوتیسم (قسمت دوم)

در

تشخیص علائم ASD

پزشکان ADS را بررسی رفتار کودک و رشد او را تشخیص می دهند. در کودکان کم سن ASD را در واقع می توان تا سن دو سالگی به طور معتبر تشخیص داد.
کودکان بزرگتر و نوجوانان زمانی باید برای ASD ارزیابی شوند که والدین یا معلمین نگرانی هایی را بر مبنای مشاهده ی رفتار اجتماعی ، ارتباطی و بازی بچه ها مطرح کنند.
تشخیص علائم بالینی ASD در بزرگسالان کار آسانی نیست. در بزرگسالان ، برخی از علائم ASD با علائم اختلالات دیگر بهداشت روانی مثل اسکیزوفرنی یا اختلال فزونکاری کمبود توجه (ADHD) مشترک است. بنابراین ، برای تشخیص درست ASD در بزرگسالان ، باید مشکلات گذشته ی او را فهمید و توانایی هایش را شناسایی کرده و به روش درست کمک کردن به او دست یافت.(سیارک)


تشخصی علائم در نوجوانان ، یک فرایند دو مرحله ای است :
مرحله ی اول : غربالگری کلی رشد در زمان چکاپ های سلامتی فرزند
هر کودک باید مرتبا توسط پزشک متخصص اطفال یا مرکز مراقبت های بهداشتی کودکان در مراحل ابتدایی سن خود ، چکاپ شود. مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ها (CDC) ، غربالگری مخصوص ASD را در ویزیت 18-24 ماهه توصیه می کند.
غربالگری زودتر لازم خواهد بود اگر در خطر بالای ASD یا مشکلات رشدی باشد. این افراد شامل کودکانی می شوند که :
• دارای خواهر ، برادر یا دیگر اعضای خانواده با بیماری ASD هستند.
• دارای نشانه های رفتاری ASD هستند.
• نارس یا زود متولد شده یا وزن تولدشان کم است.
نگرانی ها و تجربه ی والدین در فرایند غربالگری برای کودکانی که فرزند آخر هستند یا از والدین مسن هستند ، بسیار اهمیت دارد. اغلب ، پزشکان از والدین سوالاتی را راجع به رفتارهای کودک پرسیده و این اطلاعات را با مشاهدات خود یا والدین از کودک ، ترکیب می کنند. 
کودکانی که مشکلات رشدی مختلفی را در این فرایند غربالگری از خود نشان دهند ، به مرحله ی دیگر ارزیابی ارجاع داده می شوند.
مرحله ی دوم : ارزیابی های بیشتر
این ارزیابی توسط گروهی از پزشکان یا دیگر متخصصان بهداشتی با دامنه ی وسیعی از کارشناسان است که در تشخیص علائم ASD تجربه دارند. این تیم شامل موارد زیر است :
• متخصص رشد اطفال – دکتری که دارای آموزش مخصوص در زمینه ی رشد کودک است.
• روانشناس و/یا روانکاو کودک – پزشکی که از رفتار و رشد مغز مطلع است.
• آسیب شناس (پاتولوژیست) گفتاردرمانی – متخصص بهداشتی که آموزش های ویژه ی مشکلات ارتباطی را دیده است.(سیارک)
در ارزیابی ، موارد زیر تعیین می گردد :
• سطح شناختی یا مهارت های تفکر
• قابلیت های زبانی
• مهارت های مناسب سن که برای تکمیل فعالیت های روزانه به طور مستقل ضروری است مثل خوردن ، لباس پوشیدن و دستشویی کردن.
چونکه ASD ، اختلال پیچیده ای است که اغلب به همراه اختلالات یادگیری یا بیماری های دیگر رخ می دهد ، ارزیابی جامع ، شامل موارد زیر نیز است :
• آزمایشات خون
• تست شنوایی
حاصل ارزیابی ، توصیه هایی برای کمک به برنامه ریزی درمانی است.
تشخیص علائم در کودکان سن بالاتر و نوجوانان
کودکان سن بالاتر که علائم بیماری ASD در آنها بعد از آغاز مدرسه دیده شده نیز در ابتدا توسط تیم آموزشی ویژه ی مدرسه ، شناسایی و ارزیابی شده اند. تیم مدرسه ، این کودکان را به متخصصین مراقبت های بهداشتی ارجاع می دهد.
والدین شاید با پزشک متخصص اطفال درباره ی مشکلات اجتماعی فرزند خود مثل مسائل ارتباطی ماهرانه ، صحبت کنند. این موضوعات ارتباطی ماهرانه شامل درک تن صدا ، حالت های چهره یا زبان بدن است. کودکان سن بالاتر شاید در درک صنایع بدیعی، شوخی یا طعنه مشکل داشته باشند. والدین ممکن است بفهمند که فرزندشان نیز برای تشکیل دوستی با همتاهای خود مشکل دارد. پزشک متخصص می تواند کودک را برای ارزیابی و درمان بیشتر ارجاع دهد.
تشخیص علائم در بزرگسالان
بزرگسالانی که از علائم و نشانه های ASD‌ مطلع می شوند باید با دکتر صحبت کرده یا برای ارزیابی بیشتر ، درخواست مرجع کنند. در حالی که آزمایش ASD در بزرگسالان قبلا تصحیح شده ، ولی آنها را می توان به روانکاو یا روانشناس با تجربه در مورد ASD ارجاع داد. متخصص راجع به نگرانی هایی مثل چالش های تعامل و ارتباطات اجتماعی ، موضوعات حسی ، رفتارهای تکراری و تمایلات محدو سوال می کند. اطلاعاتی درباره ی سابقه ی رشدی بزرگسال به تشخیص علائم دقیق کمک کرده و ارزیابی ASD شامل صحبت با والدین و دیگر اعضای خانواده نیز خواهد بود. (سیارک)
عوامل خطر
دانشمندان ، علت دقیق ASD را نمی دانند ولی محققان پیشنهاد می کنند که ژن ها و محیط ، نقش مهمی در ایجاد آن دارد.
عوامل خطر شامل موارد زیر است :
• جنسیت – پسرها نسبت به دخترها ، علائم بیماری ASD را بیشتر دارند.
• داشتن برادر یا خواهر با این بیماری .
• دارای والدین مسن بودن ( مادری که در زمان تولد نوزاد ، 35 ساله یا مسنتر است و/یا پدری که 40 ساله یا مسنتر است )
• عوامل ژنتیکی – حدودا 20%‌ از کودکان ASD دارای وضعیت ژنتیکی ویژه ای هستند. وضعیتی که نسبت به بقیه شامل سندرم دان ، سندرم X ضعیف و TUBEROUS SCLEROSIS هستند.
در سال های اخیر ، تعداد بچه های ASD افزایش یافته است. متخصصان مخالفند که آیا این مساله افزایش صحیح ASD‌ باشد چونکه دستورالعمل های تشخیص علائم آن در سال های اخیر نیز تغییر یافته است. همچنین ، بسیاری از والدین و پزشکان حالا این اختلال را می دانند ، پس والدین به احتمال زیاد، فرزندان خود را غربالگری کرده و پزشکان بیشتری توانایی تشخیص درست ASD را حتی در بزرگسالی دارند.
روش های درمانی و معالجه
درمان اولیه ی ASD و مراقبت صحیح ، مشکلات فردی را کاهش می دهد در حالی که به آنها کمک کرده تا مهارت های جدید را یاد گرفته و از توانایی های خود بهره ی بیشتری ببرند. دامنه ی وسیعی از موضوعات در مقابل روی افراد " این طیف" است یعنی هیچ رفتار درمانی ساده نیز برایشان وجود ندارد. کار نزدیک با دکتر یا متخصص مراقبت های بهداشتی ، نقش مهمی در یافتن برنامه ی درمانی درست دارد. گزینه های درمانی مختلف، خدمات اجتماعی ، برنامه ها و منابع دیگر نیز وجود دارد که به این موضوع کمک می کند.
نکته هایی در اینجا وجود دارد .
• دفتر یادداشت مفصلی آماده کنید. مکالمات و ملاقات ها را با مراکز مراقبت های بهداشتی و معلمان ثبت کنید. این اطلاعات زمان تصمیم گیری ، کمک بسیاری است.
• گزارشات دکتر و ارزیابی های او را در دفتر یادداشت ، ثبت کنید. این اطلاعات به کیفیت بهتر برنامه های اجتماعی فرد کمک می کند.
• با سازمان مراقبت های بهداشت، مدرسه یا گروه های حمایت از اوتیسم درباره ی برنامه های اجتماعی آنها ، تماس بگیرید.
• با متخصص اطفال ،مسئولین مدرسه یا پزشک برای یافتن متخصص اوتیسم محلی صحبت کرده تا به توسعه ی برنامه ی اقداماتی کمک کنند و منابع محلی دیگری را پیدا کنید.
• گروه حمایت از اوتیسم را پیدا کنید. بیان اطلاعات و تجربه ها به افراد ASD و/یا مراقبین شان کمک می کند تا گزینه هایی را یافته و تصمیماتی گرفته و استرس خود را کاهش دهند.
تجویز دارو
دکتر ممکن است از تجویز دارو برای برخی از مشکلات رایج در ASD استفاده کند. شخص ASD ممکن است با تجویز دارو مشکلاتش در موارد زیر کمتر گردد :
• کج خلقی
• پرخاشگری
• رفتار تکراری
• فزونکاری
• مشکلات توجهی

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

افزایش باروری با این غذاها

در

در این مقاله به غذاهایی اشاره می شود که برای سلامت زنان در دوران قبل و بعد از بارداری مناسب است و تاثیر مصرف این غذاها در باروری خانم هایی که قصد دارند باردار شوند، ثابت شده است.همچنین این غذاها برای باروری آقایان تاثیر بسزایی است. 

گوجه فرنگی

این راز برهیچکس پوشیده نیست که گوجه فرنگی منبع بزرگ لیکوپن است که یک آنتی اکسیدان مهم است وکمک می کند تا از شر رادیکال های آزاد بدن خلاص شویم. هنگامی که رادیکال های آزاد وجود داشته باشند، می توانند تقریبا باعث مشکل در هر مرحله از فرآیند تولید مثل زنان و مردان شوند. از آنجا که ناباروری مردان اغلب مورد خطاب نیست، مهم است که توجه داشته باشید که مطالعات اخیر نشان داده اند لیکوپن به عنوان یک ماده غذایی فوق العاده است که به زنده ماندن اسپرم کمک می کند.(سیارک)

پروتئین گیاهی


پروتئین یک ریزمغذی ضروری است، در بدن برای ساخت و تعمیر بافت ها، استخوان، غضروف، مو، پوست و خون، و همچنین تشکیل آنزیم و هورمونها مهم است. تحقیقات مطالعه سلامت پرستاران نشان داده است که پروتئین های گیاهی در محافظت در برابر ناباروری تخمک گذاری در مقایسه با پروتئین های حیوانی نقش دارد. من همبرگر گوشت گاو بدون چربی را رد نمی کنم اما قطعا برای جایگزین آنها گزینه های خوشمزه گیاهی در نظر می گیرم. 

غلات سبوس دار


غلات کامل کربوهیدرات های پیچیده دارند که به تنظیم قند خون شما کمک می کند. هنگامی که رژیم غذایی شما سرشار از کربوهیدرات تصفیه شده، مانند کربوهیدرات نان سفید، غلات شیرین، و غذای شیرین باشد، پانکراس شما هورمون انسولین را برای عادی سازی سطح قند خون ترشح می کند. تحقیقات نشان داده است که غلظت بالای انسولین خون باعث افزایش ناباروری تخمک گذاری در زنان است. برای تمرکز بر روی گرفتن غلات بیشتری در رژیم غذایی من، انتخاب سریع و آسان من فلفل قرمز و اسفناج Flatbread است. این انتخاب راحتی است و چیزی است که تمام خانواده می توانند از آن لذت ببرند (بله، بسیاری از زوج ها از ناباروری ثانویه رنج می برند ، به این معنی که آنها در حال حاضر یک فرزند در خانه دارند که نیاز به تغذیه دارد). به علاوه، شما می توانید در حالی که در کربوهیدرات های پیچیده دزدکی حرکت می کنید از یک پیتزای خوشمزه لذت ببرید. واین یک سیاست برد- برد است!

شیرکامل


آیا می دانید که ترکیب یک یا دو وعده از محصولات پر چرب لبنی (شیر، ماست، و پنیر) ممکن است در برابر ناباروری تخمک گذاری محافظت کند؟ بله، یافته های مطالعه سلامت پرستاران نشان داده اند که امید بستن برای گزینه های لبنی پر چرب در زمانی که برای باردار شدن تلاش می کنید ممکن است شانس موفقیت شما را افزایش دهد. هنگامی که چربی از لبنیات حذف شود، تعادل هورمونهای جنسی که به نوبه خود بر شانس تخمک گذاری و لقاح تاثیر دارند را تغییرمی دهد. این مهم است که توجه داشته باشید که با چربی کامل کالری بیشترمی آورد، بنابراین مطمئن شوید که در یک رژیم غذایی متنوع و متعادل هستید وقتی که می خواهید به شیر کامل آن را تغییر دهید.

قارچ

علاوه برکمی سدیم، کالری، چربی (عالی برای اضافه کردن به غذاهای مبتنی بر گوشت قرمز به منظور بهبود شرایط سلامتی خود) ، قارچ همچنین مواد مغذی مهم مانند ویتامین D و سلنیوم را در خود دارد. قارچ سفید که در معرض UV قرار داده شده باشد در واقع بیش از 100 درصد میزان مصرف روزانه توصیه شده ی ویتامین D شما را تامین می کند.تحقیقات اخیر نشان ویتامین D نه تنها باعث بهبود شانس دستیابی به حاملگی برای زنان تحت لقاح آزمایشگاهی می شود ، بلکه باعث بهبود کیفیت اسپرم، غلظت تستوسترون و نتایج کلی باروری در مردان است. (سیارک)

 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات خود را در مورد اثربخشی این پست با ما به اشتراک بگذارید....

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه داروها می توانند بر بارداری تاثیرگذار باشند؟

در

اگر داروهای خاصی استفاده می کنید، احتمالا باروری شما کم خواهد شد. در این قسمت آنچه لازم هست بدانید ارائه شده است. (سیارک
اگر قصد بارداری دارید و می خواهید که دوران بارداری شما به بهترین شکل باشد. زنانی که می خواهند خانواده تشکیل دهند، باید بدانند که کدام بیماریها از راه جنسی، فیبروئید، وزن بیش از حد، و ناراحتی تیروئید می توانند بر بارداری تاثیرگذار باشند. اما آنچه برای سلامت زنان زیاد مورد توجه قرار نمی گیرد، تجویز داروهایی است که بر حاملگی تاثیرگذارند. کوپرمن، مدیر مرکز غدد تناسلی می گوید: چون چرخه قاعدگی زنان به وسیله تعامل بین مغز، تخمدان و رحم است، هر نوع مشکل سلامتی که این ارتباط را قطع کند، می تواند تاثیر معکوسی بر تخمک گذاری داشته باشد و دستیابی به بارداری را برای زنان چالش برانگیز سازد.(سیارک


برخی داروها برای درمان ناراحتیهای خاص ضروری هستند و زنان را با مشکلات ناتوانی برای بارداری و احساسات خاص همچون غمگینی، انزوا، عجز و ناتوانی و عصبانیت دست به گریبان می سازد. دومار، مدیر و مجری مرکز سلامت ذهن بدن دومار و مدیر مراقبتBoston IVF و نویسنده کتاب پیدا کردن آرامش برای مادران باردار می گوید: مادرانی که مشکلات باروری دارند، سطوح مساوی از اضطراب و افسردگی افرادی را دارند که بیماری سرطان، HIV یا بیماری قلبی دارند.
زمانیکه باردار هستید و دارو مصرف می کنید، با پزشک خود مشاوره کنید. در برخی موارد، جایگزین هایی برای داروهای موثر و OTC وجود دارد. در این قسمت اطلاعاتی درباره سالم ترین بارداری وجود دارد:


داروها چگونه بر باروری تاثیر می گذارند 

طبق گفته گریفین، متخصص مرکز باروری ، سه روش عمده برای تداخل دارو با باروری وجود دارد که دو مورد از آنها مستقیما به زنان مربوط می شود. طبق گفته وی، داروها باعث تاخیر در تخمک گذاری و باروری آندومتر یا رحم می شوند (سومین روشی که داروها در آن نقش دارند، تغییراتی است که در تولی اسپرم ایجاد می کنند)
Valerie Baker, M.D.، رئیس بخش غدد تناسلی و ناباروری دانشگاه استنفور می گوید: دارو می تواند با تاثیر بر تولید هورمون محرک فولیکول (FSH) یا هورمون جسم زرد(LH) توسط غده هیپوفیز، بر توانایی تخمک گذاری زنان یا تولید اسپرم مردان تاثیرگذار باشد.
مدت اثر
وقتیکه دارو متوقف شد، بهبودی بدن مدتی زمان لازم دارد البته این دوره از دارویی به داروی دیگر متغیر است. دکتر کوپرمن می گوید: اغلب داروها خارج از سیستم می باشند اما برخی داروها با تولید نرمال تخم تداخل دارند. برای مثال، زنانی که از متوترکسات در شیمی درمانی استفاده می کنند، باید قبل از بارداری، سه ماه منتظر باشند. بعد از توقف انواع روشهای کنترل بارداری، یک یا دو ماه طول می کشد تا به باروری بهینه بازگردید.
سوال مرتبط: اگر می خواهید باردار شوید، چه زمانی باید کنترل بارداری را قطع کنید؟
ریچارد پائولسون می گوید: این مسئله خیلی محتمل است چون پوشش داخلی رحم، مدت زیادی لازم دارد تا بعد از پیشگیری از بارداری ترمیم شود. برای مثال Depo-provera ، برای تمیز شدن از سیستم بدن زمان زیادی لازم دارد، یعنی حدود 10 ماه. (سیارک

داروهای بیش از حد

پاسخ شفافی درباره داروها و بارداری وجود ندارد. دکتر بیکر می گوید: هزاران دارو وجود دارند که بر باروری تاثیرگذارند و تا کنون بررسی نشده اند.دکتر گریفین می گوید: همچنین داروهایی وجود دارند که تاکنون نسبت به باروری تست نشده اند. خوشبختانه، OTC تداخلی با باروری ندارد اما همیشه بهتر است که قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید و در موارد زیر دقت کنید:
NSAIDs (داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی). دکتر کاپرمن می گوید: طبق برخی گزارشات، NSAIDها همچون مورتین یا آدویل، اثر کمی دارند. دگر گریفین می گوید: اینها می توانند با تخمک گذاری تداخل داشته باشند بویژه در توانایی تخم جهت آزاد شدن از تخمدان.
درمان طبیعی یا گیاهی
مشکل این زمینه تحقیقی این است که هیچ داده ای درباره آنها وجود ندارد. دکتر پائولسون می گوید: داروهای گیاهی معروف، گاهی اوقات دارای موادی هستند که همچون هورمون عمل می کنند (استروژن یا پروژستین)، همچون محصولات حیوانی ساخته شده از آدرنال، بیضه یا تخمدان.
تجویز دارو
اگر هر کدام از داروهای زیر را مصرف می کنید، درباره تاثیر آنها بر بارداری خود با پزشک مشورت کنید.
داروهای روانپزشکی همچون ضدافسردگی و برخی داروهای ضدروان پریشی می توانند با تنظیم هورمونی تخمک تداخل داشته و سطوح هورمون مربوطه همچون پرولاکتین را افزایش دهند. دکتردومار می گوید: تحقیق اخیر نشان داد، زنانی که SSRI (بازدارنده جذب سروتونین انتخابی) مصرف می کنند، دارای بارداری دیرهنگام خواهند بود؛ این دارو همچنین کارایی درمان باروری را کاهش داده و به تولد زودرس و سقط جنین منجر می شود.
تجویز NSAIDS. خطرات آن همانند OTC NSAIDS می باشند.
استروئیدها. این گروه شامل استروئیدهای انابولیک و کارتیکواستروئیدها می باشد که برای درمان آسم و سل جلدی استفاده می شوند و از تستسترون ساخته شده شده اند و بر باروری تاثیرگذارند. بویژه، استروئیدها از رها شدن هورمونهای لازم برای تخمک گذاری و قاعدگی جلوگیری می کنند. (سیارک
داروهای ضد تشنج (فنی توئین، کاربامازپین و والپروات) بر باروری تاثیر می گذارند.
داروهای ضد روان پریشی همچون ریسپریدون باعث افزایش سطح هورمون پرولاکتین و عدم تخمک گذاری می شود.
داروهای تیروئید. اگر مقدار دارو تنظیم شده نباشد، سطح پرولاکتین تغییر می کند.
محصولات پوستی دارای هورمون. از محصولات دارای هورمون استروژن و پروژسترون اجتناب کنید که باعث تاخیر در تخمک گذاری می شوند.
شیمی درمانی، بویژه عوامل آلکیله کننده، می توانند برای تخمدان سمی باشند و به ناباروری دائمی منجر شوند.

درمان های جایگزین

در برخی موارد همچون آسم، تجویز دارو اجتناب ناپذیر است. دکتر دامر می گوید: اما در برخی ناراحتی ها همچون SSRI افراد می توانند به لیست جایگزین این دارو توجه کنند همچون درمان رفتار شناختی که در اغلب موارد موثر است. طب سوزنی راه حل دیگری است.
اغلب پزشکان ترجیح می دهند که زنان به هنگام بارداری، حداقل مصرف دارو را داشته باشند. دکتر دامر می گوید: ایده خوبی است که قبل از بارداری با پزشک خود در باره این مسائل صحبت کنید. و اگر رژیم لازم باشد، مشورت نمایید. (سیارک)  

مامان عزیز خانوم خونه نظرات و تجربه های خودتونو با ما به اشتراک بگذارید...

نظرات

در ادامه بخوانید...

آیا استرس میزان باروری زن را پایین می آورد

در

 تحقیقات جدید تایید میکند که استرس، شانس یک زن را برای بارداری پایین می آورد ، به ویژه استرسی که تقریبا در زمان تخمک گذاری رخ میدهد بر سلامت زنان تاثیر مضاعف می گذارد.


"اگر شما بیشتربرای باردار شدن تلاش می کنید اما از همیشه احساس استرس بیشتری میکنید (نزدیک زمان تخمک گذاری) ، 40 درصد کمتر احتمال بارداری در آن ماه را دارید ، " کیرا تیلر نویسنده پژوهش میگوید . او استادیار در سلامت نفوس در دانشگاه لوییس ویل مدرسه سلامت عمومی و علوم اطلاعات است .تیلور معتقد است تحقیقات تیمش اولین نگاه به استرس در بازه های زمانی متفاوت در سیکل ماهانه زنان است که تعیین میکند آیا در نقاط مختلف ، تاثیرات متفاوتی وجود دارد.در تحقیقات ، محققان 400 زن ، به سن 40 سال یا جوانتر ، را بررسی کردند . همه آنها فعال بودند و از بارداری جلوگیری نمیکردند .   (سیارک)  
تیلور میگوید: " تنها یک سوم آنها برای بارداری تلاش میکردند ، اما همه آنها تماس بدون حفاظت و بدون جلوگیری از بارداری داشتند "زنان سطح استرس خود را به صورت روزانه از یک(کمترین) تا چهار (بیشترین ) ثبت میکردند . آنها برای بیش از 20 سیکل ، یا تا وقتی بارداری صورت بگیرد این کار را کردند . به صورت میانگین ، تا هشت سیکل استرس خود را ثبت کردند .در طول زمان تحقیقات ، 139 زن باردار شدند .محققان دریافتند که 46 درصد کاهش در لقاح برای هر یک - تا بالارفتن استرس درطول زمان تخمک گذاری وجود داشت . روز 14 سیکل به عنوان زمان تخمک گذاری تخمین زده شده بود .تاثیر در بارداری حتی بعداز اینکه محققان فاکتورهای دیگر را مثل سن ، شاخص جرم بدن(اندازه گیری برپایه وزن و قد) ، استفاده از الکل و اینکه چند وقت یک بار تماس اتفاق می افتد در نظر گرفتند ، وجود داشت .محققان به زمان های دیگر در سیکل نیز توجه کردند ، اما تیلور میگوید : "ما تاثیری از استرس در لانه گزینی پیدا نکردیم." به طور کلی لانه گزینی درصورت بارداری 6 تا 10 روز بعد از تخمک گذاری اتفاق می افتد .در حالی که تحقیقات ارتباطی بین استرس و لقاح نشان داد ، به صورت علت و معلولی اثبات نکرد.
در یافته های دیگر ، "زنانی که باردار شدند سطوح بالاتری (از استرس) نزدیک اتمام سیکل داشتند . " تیلور گفت که میتواند به خاطر سطوح هورمون باشد ، زیرا بالا رفتن سطوح استروژن و پروژسترون منجر به تغییرات رفتاری در آن زمان میشود .دکتر تامر سینگر ، سرپرست نوزایشی و نازایی در بیمارستان لنوکس هیل در شهر نیویورک گفت ، تحقیقات جدید بازه زمانی که بیشترین تاثیر را از استرس میگیرد مشخص میکند .  (سیارک)  
او گفت : " آنها توانستند زمانی که بدون استرس بودن مهم است را روشن کنند ، و این نیمه اول (سیکل) است."
تیم تیلور به اینکه چرا استرس ، لقاح را در زمان تخمک گذاری تحت تاثیر قرار میدهد توجه نکردند . اما او حدس میزند که " استرس در سیگنال بین مغز و تخمدان ها اختلال ایجاد میکند ، و شانس تخمک گذاری را کاهش میدهد."
سینگر موافق بود.او گفت وقتی زنی سطح استرس بالایی دارد ، هورمون های مخصوص تخمک گذاری میتوانند مختل شوند .این اختلال هورمونی میتواند مانع پروسه شود ، تیلور گفت ، بنابراین " این میتواند راه طبیعت باشد برای گفتن ، حالا بچه دار نشو"   (سیارک)  
سینگر پیشنهاد داد که زنان میتوانند سطح استرس را با تمرین یوگا یا مدیتیشن با آگاهی ، به همراه راه های دیگر ، کاهش دهند.تیلور میگوید تمرین معتدل ، پنج بار در هفته به مدت 30 دقیقه هم میتواند استرس را کاهش دهد . اما تمرین شدید میتواند احتمال بارداری را کاهش دهد .او همچنین پیشنهاد داد که با استفاده از صحبت درمانی و مهارت های کنترل زمان میتوان سطوح استرس را پایین آورد .
تحقیقات به تازگی در Annals of Epidemiology به صورت آنلاین چاپ شد.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا سیگار می تواند بدترین دشمن یک زن باشد

در

مطمئنا، سیگار به هر فردی چه مرد و چه زن به طور یکسان آسیب می‌رساند. اما برخی از تاثیرات سوء سیگار کشیدن از بارداری خارج رحمی گرفته تا یائسگی زودرس، تنها در مورد زنان پیش می آید و سلامت زنان را بخطر می اندازد. 19 نوامبر امسال، ۲۲ امین همایش انجمن سرطان آمریکاست که بزرگترین همایش ترک سیگار می باشد. اگر هنوز تصمیم به ترک سیگار نگرفته اید، در اینجا دلایلی آورده می شود که کاملا قانع‌کننده است.


سیگار خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم و رکتال را افزایش می دهد

نه تنها سیگار کشیدن سبب انواعی از سرطان ها در زنان و مردان می شود، بلکه با توجه به کالج زنان و زایمان آمریکا (ACOG) زنان در خطر بالاتری از سرطان دهانه رحم قرار دارند. یک مطالعه دانمارکی که در 21 آپریل 1999 منتشر شد، انستیتوی ملی سرطان دریافته است زنانی که قبل از یائسگی ه سیگار می کشند نسبت به کسانی که سیگار نمی کشند به احتمال شش برابر سرطان رکتال در ان پیشروی می کند.
سیگار کشیدن دوره قاعدگی تان را بدتر می کند.
با توجه به ACOG، زنانی که سیگار می کشند علائم شدیدی از نشانه‌های پیش از قاعدگی تجربه می کنند و 50 درصد از انها به مدت دو روز یا بیشتر گرفتگی عضلانی دارند.

سیگار کشیدن برای باروری مضر می باشد

با توجه به ویکی سلتزر، ام. دی. معاون رئیس جمهور برای سرویس‌های سلامتی زنان در سیستم بهداشت و درمان یهودیان در ساحل شمالی جزیره لانگ در نیویورک، سیگار کشیدن عملا هر مرحله از بارداری را تحت تاثیر قرار می دهد. «افراد سیگاری در مورد عدم تخمک گذاری در خطر بیشتری قرار دارند و احتمال کمی وجود دارد تا تخمک بارور در رحم او کاشته شود. افراد سیگاری در مورد لقاح آزمایشگاهی موفقیت کمتری دارند». همچنین سلتزر اشاره می کند که نیکوتنی با عملکرد فالوپ تداخل پیدا می کند و می تواند مانع از رفتن نرمال تخم به رحم شود که این نیز می تواند منجر به بارداری خارج از رحمی یا لوله های رحمی شود و به طور بالقوه شرایط تهدید زندگی در آن وجود دارد.

سیگار کشیدن به نوزاد متولد نشده تان اسیب می رساند

پروفسور بنجامین ساکس، استاد زنان و زایمان دانشکده پزشکی هاروارد می گوید «زمانی که شما در دوران بارداری سیگار می کشید جنین را مسموم می کنید. مونوکسید کربن به بافت جنینی، بیشتر از بافت‌های بالغ تمایل دارد و هنگامی که نیکوتین از جفت جنین عبور می کند، میزان ضربان قلب (کودک) افزایش می یابد».
با توجه به ACOG، سیگار کشیدن خطر سقط جنین را در زن باردار تا 39 درصد افزایش داده و فرصت را برای بروز عوارض جدی دیگر از جمله جداشدن جفت (زمانی که جفت جدا از دیواره رحم است)، جفت سرراهی (زمانی که جفت، دهانه رحم را می پوشاند) و تولد نوزاد مرده را بالا می برد.
بسیاری از مطالعات به سیگار کشیدن مادر بعنوان پیشگیرانه‌ترین علت کم وزنی هنگام تولد اشاره می کنند. شیر مادر افراد سیگاری می تواند نیکوتین را به نوزاد شیرخوارش انتقال دهد. و گزارشی در سال 1995 در مجله اطفال نشان می دهد نوزادانی که در معرض دود دخانیات قرار می گیرند تقریبا تا سه برابر احتمال مرگ از سندرم مرگ نوزاد دارند.

سیگار کشیدن شما را مسن می کند

احتمالا متوجه شده باشید که افراد سیگاری زودتر از افراد غیرسیگاری دچار چین و چروک می شوند. اغلب آنچه که نادیده گرفته می شود این است که سیگار کشیدن به مدت یک تا دو سال در یائسگی تعجیل ایجاد می کند. پروفسور ساندرا کارسون ام. دی، استاد زنان زایمان در کالج پزشکی بیلور در هوستون می گوید «نیکوتین در جریان یافتن خون به تخمدان تداخل ایجاد می کند و در صورتی که موجب کم شدن جریان خون به هر ارگانی شوید، عملکرد آن را کاهش خواهید داد.» استروژن در تخمدانها تولید می شود و کاریسون می گوید «می تواند توضیح داده شود که چرا سیگار کشیدن موجب یائسگی زود رس می شود» همچنین سیگار می‌تواند منجر به استئوپروز زودرس شود. کارسون ادامه می دهد: بسیاری از مطالعات نشان داده است که سیگار کشیدن به طور قابل توجهی تراکم مواد معدنی استخوان را کاهش می دهد.  (سیارک)  

سیگار کشیدن احتمال حملات قلبی را افزایش می دهد

با توجه به انستییتوی ملی بهداشت زنی که سیگار می کشد دو تا شش برابر بیشتر از کسی که سیگار نمی کشد احتمال داشتن حملات قلبی را دارد. بنا به گفته ACOG یک تا چهار سیگار در روز برای دو برابر کردن خطر بیماری قلبی کافی است. و یک تحقیق فنلاندی که در ژوئیه 1998 در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شده است نشان می دهد که زنان سیگاری بهمانند مردان بعد از سن 65 سالگی با احتمال دو برابر بیشتر حملات قلبی خواهند داشت. محققان معتقدند که استروژن (که ظاهرا مانع از سیگار کشیدن می شود) به زنان کمک می کند تا در برابر بیماری‌های قلبی مصون باشند.
و به خاطر داشته باشید که رفتار شما الگوی دخترتان یا هر دختری است که در زندگی‌تان وجود دارد. واندا جونز، سخنگوی مرکز ملی اطلاعات سلامت زنان می گوید: « در حال حاضر نرخ دختران دبیرستانی که سیگار می کشند همتراز با پسران است. این نوع برابری چیزی نیست که مادران و مادربزرگهای ما با آن رویارو بودند.»

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

نظرات

در ادامه بخوانید...

علت ابتلا به اتیسم جهش در یک ژن می باشد

در

دانشمندان جهش ژنی در گروهی از افراد مبتلا به اتیسم را شناسایی کرده اند که مانع از توسعه ارتباطات مغزی می شود و فعالیت مغز را کند می نماید.این کشف می‌تواند به ایجاد داروهای جدید برای درمان اتیسم در نطفه منجر گردد.بیماری اتیسم که مشخصه‌های آن رفتارهای تکراری و مشکلات در مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی می باشد در میان پسران حدود 4.5 برابر بیشتر از دختران برآورد شده است.  (سیارک)  

     

       

محققان موفق به شناسایی یک جهش در ژنی به نام DIXDC1 شده اند که باعث اختلال در رشد سیناپس و مانع از فعالیت مغز می‌گردد.سیناپس‌ها سیگنالینگ بین سلول‌های عصبی را فعال می‌نمایند. اختلال در این سیگنالینگ می‌تواند عملکرد طبیعی مغز را مختل نماید.در زیر مجموعه‌ای از افراد مبتلا به اتیسم، محققان اختلالی در ژن DIXDC1 را شناسایی نموده اند این اختلال پروتئین DIXDC1 را از آموزش سلول‌های مغز برای تشکیل سیناپس باز می‌دارد.محققان دریافتند که برخی از افراد مبتلا به اتیسمدارای این جهش می باشند که باعث غیرفعال شدن DIXDC1 شده و در نهایت سیناپس‌ها نابالغ می مانند و فعالیت مغز در آنها کاهش پیدا می کند.محققان امید دارند که این یافته‌ها به توسعه داروهای جدیدی که در درمان علائم اصلی اتیسم مثمر ثمر باشد ، دست پیدا کنند.

 

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. (سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...