دانشمندان ژن هوش انسانی را در میمون قرار می دهند

دانشمندان ژن هوش انسانی را در میمون قرار می دهند
دانشمندان ژن هوش انسان را در ژن های میمون قرار می دهند. سایر دانشمندان نگران هستند.(خدا بداد ما انسان ها برسد)
دانشمندان ژن  هوش انسان را به ژن میمون ها اضافه می کنند - این تحقیق مانند چیزی است که در فیلمی مانند Rise of the Planet of the Apes(فیلم ظهور سیاره میمون ها) می بینید. اما محققان چینی دقیقاً همین کار را انجام داده اند و در یک مطالعه منتشر شده در ماه مارس در مجله چینی National Science Review ، خاطرات کوتاه مدت میمون ها را بهبود بخشیده اند . در حالی که برخی از کارشناسان تأثیرات را به عنوان جزئی ارزیابی کردند ، نگرانی در مورد این تحقیق ادامه دارد.
 
هدف از این کار ، به رهبری متخصص ژنتیک، بینگ سو از مؤسسه جانورشناسی کونمینگ ، بررسی چگونگی ژن مرتبط با اندازه مغز ، MCPH1 ، می تواند در تکامل ارگان در انسان نقش داشته باشد. تمام نخبگان دارای تنوع این ژن هستند. با این حال ، در مقایسه با سایر نخبگان ، مغز ما بزرگتر ، پیشرفته تر و کندتر برای توسعه است. محققان این سوال را می پرسیدند که آیا تفاوتهایی که در نسخه انسانی MCPH1 تکامل یافته است ممکن است مغزهای پیچیده تر ما را توضیح دهد.
 
سو و تیمش 11 جنین میمون روسوس ماکائک را با ویروس حامل نسخه انسانی MCPH1 تزریق کردند . مغز میمونهای ترانس ژنیک - آنهایی که ژن انسانی دارند - با سرعتی آهسته تر شبیه به یک انسان رشد می کنند تا آنهایی که در میمون های عاری از تراریخته وجود دارند. و در زمانی که 2 تا 3 سال سن داشتند ، میمون های تراریخته بهتر عمل می کردند و سریعتر در تست های حافظه کوتاه مدت که شامل رنگ ها و اشکال مطابقت بود ، سریعتر جواب می دادند. با این حال ، هیچ تفاوتی در اندازه مغز و رفتارهای دیگر وجود نداشت. 
 
اما نتایج آن چیزی نیست که جامعه علمی را حیرت زده کرده است. برخی از افراد اخلاق وارد کردن ژن مغز انسان به میمون را مورد سوال قرار می دهند - اقدامی که ربکا واکر ، زیست شناس در دانشگاه کارولینای شمالی ، معتقد است می تواند آغاز شیب لغزنده به سمت تحریک حیوانات با هوش انسانی باشد. در مقاله ای در سال 2010 ، جیمز سیكلا ، متخصص ژنتیك دانشکده پزشکی دانشگاه کلرادو ، و مربیان این سؤال را مطرح کردند که آیا یک میمون انسانی در جامعه خود جای می گیرد یا به دلیل ژنهای تغییر یافته خود در شرایط غیر انسانی زندگی می کند. 
 
برای توجیه کار ، سو و نویسندگانش گفتند که می تواند بینشی در مورد اختلالات عصبی و اجتماعی - ارائه دهد اما آنها این برنامه ها را توصیف نمی کنند. واکر می گوید: "من واقعاً چیزی را در مقاله نمی بینم که باعث شود فکر کنم که [آزمایش] لزوماً ایده خوبی بود." 
 
سو درخواست اظهار نظر برای کشف را رد کرد ، اما در مقاله ای برای China Daily گفت: "دانشمندان موافق هستند که مدلهای میمون برای تحقیقات اساسی گاهی اوقات غیر قابل تعویض هستند ، به خصوص در مطالعه فیزیولوژی انسان ، شناخت و بیماری." و در مقاله تحقیق ، نویسندگان ادعا می کنند که "فاصله نسبتاً بزرگ فیلوژنتیک (حدود 25 میلیون سال واگرایی از انسان) ... نگرانی های اخلاقی را کاهش می دهد." (macak Rhesus از نظر ظرفیتهای اجتماعی و شناختی مانند انسان کمتر از نخبگان ، مانند شامپانزه ها است که از نزدیک  برای ما نزدیک تر هستند)
 
واکر می گوید: "واقعاً فرقی نمی کند که آنها از درخت فیلوژنتیک از انسان متمایز شوند." وی گفت: "آنها در مورد بهبود حافظه کوتاه مدت صحبت می کنند ، و این باعث می شود آنها از نظر تواناییهای شناختی به ما نزدیک شوند." 
 
سو در مقاله روزانه چین گفت: "در حالی که میمون ها و انسان ها ژنوم های مشابهی دارند ،" هنوز ده ها میلیون تفاوت ژنتیکی وجود دارد. تغییر یک ژن با دقت برای تحقیق ، منجر به تغییرات شدید نخواهد شد. "
 
سیكلا موافق است كه چنین تغییری جزئی باشد. با این وجود ، وی در مورد احتمال یافتن ژن با تأثیر زیادی در شناخت شگفت زده می شود.
 
سیکلا می گوید: "برخی از عوامل خطرناک برای پایین آمدن از این تحقیق وجود دارند." "باید درمورد عواقب مربوط به اینكه كجا منجر می شود و بهترین راه برای مطالعه این نوع سؤالات چیست ، بیندیشد."
 
واکر همچنین نگران این است که این کار به کجا منتهی می شود. وی می پرسد: "آیا می توانیم با این روش ها مغز انسان را تقویت کنیم؟" او متذکر می شود که علم می تواند به سرعت شگفت آور پیشرفت کند. به عنوان مثال ، CRISPR - تکنیک ویرایش ژن که زمانی به نظر می رسید از تحقیقات انسانی بسیار دور است - در چین برای ویرایش ژنوم دوقلوها در سال 2018 مورد استفاده قرار گرفت.
 
واکر می گوید: "انجام این تحقیق در پستانداران بسیار نگران کننده است." "و سپس به طور بالقوه به این فکر کنید که چگونه می توان از آن در انسان استفاده کرد."

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید