چرا پزشکان به زنان باردار توصیه می کنند کمتر از تلفن هوشمند استفاده کنند

دانشمندان آمریكا یك مطالعه بزرگ را انجام دادند كه در آن زنان باردار مشاهده شد و سپس 25 هزار كودك زیر 7 سال. متخصصان میزان دفعات استفاده مادر از تلفن همراه در زمان بارداری مادر آینده و ارتباط آن با سلامت نوزادان آینده را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.
 
معلوم شد در صورتی که مادر کودک در دوران بارداری به طور فعال از تلفن هوشمند استفاده کند ، کودکان 50٪ بیشتر مستعد ابتلا به اختلالات مختلف روحی و روانی هستند. در شرایطی که مادر برای حفظ ارتباط از تلفن همراه استفاده می کند ، خطر تحمیل اختلالات تا 40٪ کاهش می یابد.
 
در سنین پایین ، کودکان اغلب به تلفن های هوشمند جذب می شوند. چنین سرگرمی ، به گفته پزشکان ، بیش فعالی کودک را 35 درصد ایجاد می کند. همچنین باعث تحریک پذیری و عدم  توانایی کنترل احساسات و عواطف تا 25٪ می شود.
 
دانشمندان توضیح می دهند که چنین نتایج تحقیقاتی ممکن است به این واقعیت بستگی داشته باشد که مادر با استفاده مداوم از تلفن های هوشمند ، ممکن است فرزندان خود را فراموش کرده و به آنها توجه کمتری کند ، از این رو تمام پیامدهای ناشی از آن گریبانگیر کودک می شود.
 
اگرچه ، علیرغم اظهارات در مورد تأثیر منفی تلفن های هوشمند بر زنان باردار و فرزندان متولد نشده ، دانشمندان قبلاً گفته اند که معاشرت در شبکه های اجتماعی می تواند زندگی فرد را طولانی کند.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید