این محصول باعث تسریع در بروز زوال عقل می شود

در
گروهی از متخصصان دانشگاههای آمریكا ، استرالیا و قطر محصولی را شناسایی كرده اند كه باعث تسریع در بروز زوال عقل می شود.
 
محققان پیشنهاد كرده اند كسانی كه دوست دارند فلفل قرمز بخورند ، خطر افزایش انقراض و تسریع در عملکردهای شناختی در سالمندی را دارند. دانشمندان برای تأیید استدلالهای خود ، داده های پنج هزار نفر از ساکنان چین را که بیش از 15 سال جمع آوری شده بود ، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.
 
در ابتدای آزمایش ، میانگین سنی شرکت کنندگان 63.5 سال بود. در آینده ، آنها به طور مرتب تحت آزمایش توانایی های ذهنی قرار می گرفتند و خاطرات تغذیه ای را نگه می داشتند.
 
دانشمندان بر این باور بودند كه هرچه غذاهای تند را مردم بیشتر مصرف كنند ، زودتر توانایی های فكری آنها كاهش می یابد. محققان بر این باورند که انقراض عملکرد شناختی مؤلفه ای از فلفل قرمز - کپسایسین آلکالوئید را تحریک می کند اما دقیقاً چگونگی تأثیر آن بر تسریع زوال عقل مشخص نیست.

نظرات

در ادامه بخوانید...

غذای چربی‌ سوز عالی 5 مورد

در

ما همیشه در جستجوی یک معجزۀ کاهش وزن هستیم، غیر از این است؟ لطفاً تلاش حداقلی و نتیجه حداکثری باشد. اُه صبر کنید، شدنی نیست؟ لعنت. به میز کار برگردید.

ما به طور فزاینده زندگی‌های پرمشغله‌ای داریم، در حقیقت، دقیقاً هفتۀ قبل گزارش شد که نیمی از بزرگسالان اصلاً ورزش نمی‌کنند. هیچی. هیچی. هیچی. این یک آمار واقعاً شوک‌آور است که در اینجا یک مشکل کاملاً بزرگ را پررنگ می‌کند. آیا ما کلاً به سادگی خیلی مشغول هستیم یا آیا فقط تنبل هستیم؟ ساده است که به زندگی خواب‌آلود بچسبیم، منظورم این است که، سلام نتفلیکس! اما ما نمی‌خواهیم تبدیل به یک جهان سیب‌ زمینی شویم. بنابراین در حالی که من به شما انگیزه می‌دهم ، شما هم می‌توانید برخی غذاهای سودمند را مطالعه کنید که به شما در سوزاندن کمی چربی کمک می‌کنند.
بنابراین بدون مشغله‌ی بیشتر، پنج غذا برای از بین بردن چربی! * و این بدین معنا نیست که می‌توانید ورزش کردن را ترک کنید.

1. فلفل قرمز

من دارم در مورد فلفل قرمز تند صحبت می‌کنم. این فلفل‌ها شامل کپسایسین هستند، این چیزی است که به آن‌ها گرما و ضربه‌ی قدرتمند می‌دهد. آن‌ها همچنین کمک می‌کنند که کالری هم سوخته شود، هوورا! شما می‌توانید فلفل قرمز را خام (اگر به اندازه‌ی کافی شجاع هستید) یا به شکل پودر شده بخرید. به طور جایگزین شما می‌توانید یک سس تند انتخاب کنید که می‌تواند در تقریباً همه چیز، با یک وسعتی استفاده کنید. 

2. تمام حبوبات

این باعث می‌شود در حقیقت بدنتان دو برابر شدیدتر کار کند. حبوبات اساساً دو برابر بیشتر از بسیاری از غذاهایی که کالری را می‌شکنند مانند برنج چربی می‌سوزاند بر خلاف غذاهای فرآوری‌شدۀ کثیفی که ما قطعاً نیاز نداریم. تمام اوقات مردم اشتباه می‌کنند که حبوبات را از رژیمشان با ترس از این که نفخ می‌کنند یا وزنشان بالا می‌رود کنار می‌گذارند، بلکه چنین نیست!

3. نارگیل

شرط می‌بندم که انتظار این را نداشتید، داشتید؟ نارگیل غنی از تریگلیسریدهای زنجیرۀ واسط است. هیچ معنایی برای شما دارد؟ برای من هم واقعاً معنایی ندارد، اما معنایی که می‌دهد این است MCFAS می‌تواند نرخ سوخت و ساز ما را تا 30% افزایش دهد! حالا این آماری است که می‌توانم با آن روی میز برگردم. چرا شیر روزانۀ معمولی تان را با شیر نارگیل جایگزین نکنید؟ سالم، خیلی خوشمزه و چربی‌سوز است، بی شوخی! اگر شیر مورد علاقۀ شما نیست پس نارگیل یک عصرانۀ خوب برای شما ایجاد می‌کند.

4. آووکادو

آووکادو یکی از غذاهای مورد علاقه  من است ! کرم‌دار و چرب که از نظر فنی سالم است؟ خواهش می‌کنم بله. تنها مزۀ خوب و خارق‌العاده ندارد (چه کسی گاکامول دوست ندارد؟)، سوخت و ساز ما را بالا می‌برد و فرآیند تبدیل چربی به انرژی را سرعت می‌دهد. وای! چه دستورالعمل ساده‌ای – چند تا آووکادو بخیسانید، یک پیاز قرمز ریز کنید، و مقداری نمک و لیمو ترش بیفزایید و تمام! برای یک گزینۀ سالم با کمی هویج یا خیار میل کنید.

5. زنجبیل

این یک مورد جدید برای من بود، اما زنجبیل هم یک غذای چربی‌سوز عالی است. می‌تواند توانایی افزایش دمای شما را بالا ببرد که یعنی بدن شما باید بیشتر از آن کالری‌های مزاحم را بسوزاند که دما را پایین نگه دارد، برنده شدید! زنجبیل تازه یک افزودنی فوق العاده برای سوپ‌ها و سرخ‌کردنی‌ها است، همچنین می‌تواند در پختن نیز استفاده شود بنابراین گزینه های زیادی وجود دارد! 
مقدارزیادی از سایر غذاهای جالب وجود دارد که با بافت‌ها ترکیب شده و اشتیاق شما را بیشتر میکند ، به شما کمک کند که احساس سیری کنید. عدس، موز، کوینولا و آجیل همگی مواردی خوب برای امتحان کردن و کنار گذاشتن شیرینی‌های اشتیاق‌آور هستند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

پنیر و ماکارونی سرخ شده ی کلاسیک

در

ماکارونی سرخ شده

ماکارونی سرخ شده

مواد لازم پنیر و ماکارونی سرخ شده

2 پیمانه شیر
2 قاشق سوپخوری کره
2 قاشق سوپخوری آرد
1/2 قاشق چایخوری نمک
1/4 قاشق چایخوری فلفل سیاه آسیاشده ی تازه
1تیکه پنیر چدار (280 گرم) بسیار تند ورقه ای شده
1/4 قاشق چایخوری فلفل قرمز آسیا شده (اختیاری)
1/2 بسته ماکارونی پخته شده (450 گرم) 

ماکارونی سرخ شده

طرز تهیه ماکارونی سرخ شده

طرز تهیه ماکارونی سرخ کرده  بسیار ساده است.

1.برای تهیه  ماکارونی سرخ کرده  اول  آرد را با کره قاطی کنید.
در طرز پخت ماکارونی سرخ شده  ، اجاق را از قبل در دمای 184 درجه سلسیوس گرم کنید. شیر را در ماکروفر به مدت 1/2و1 دقیقه در دمای بالا ، گرم کنید. کره را در ماهیتابه ی بزرگ یا ظرف چدنی با دمای متوسط به پایین آب کرده و تا زمان نرم شدن با آرد قاطی کنید. در حین پخت دائما به مدت یک دقیقه هم زنید.
2. در شیر داغ نیز هم بزنید.
به تدریج در شیر داغ هم زده و در حین پخت دائما به مدت 5 دقیقه یا تا زمان غلیظ شدن ، مخلوط کنید.
3. با پنیر نیز قاطی کنید.
نمک ،‌فلفل سیاه ، یک پیمانه پنیر ورقه ای شده، در صورت لزوم فلفل قرمز مخلوط کنید تا زمانی که نرم شود. پاستا را نیز اضافه کرده و مخلوطی از آن را با قاشق در ظرف طبخ 2 لیتری روغنی شده بریزید. بقیه ی پنیر را روی آن ریخته و در دمای 184 درجه به مدت 20 دقیقه یا تا زمان طلایی و حبابدار شدن ،‌ بپزید.

پست  ماکارانی سرخ شده   را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

بی‌تحرکی زمینه‌ساز ابتلا به زوال عقل است

در

 (سیارک) : یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که برای افراد میانسال و مسن، عدم تحرک و ورزش نکردن مهمتر از با عوامل ژنتیکی بوده و آنها را مستعد بیماری زوال عقل می‌کند.



پژوهش دانشگاه مک مستر کانادا:بی‌تحرکی زمینه‌ساز ابتلا به زوال عقل است

به نقل از مدیکال نیوز تودی، در سراسر جهان، حدود 47.5 میلیون نفر مبتلا به زوال عقل زندگی می‌کنند که این رقم تا سال 2030، افزایش یافته و به حدود 75.6 خواهد رسید.

بیماری آلزایمر رایج ترین شکل زوال عقل بوده و در حدود 60 تا 80 درصد از تمام موارد را شامل می‌شود .در ایالات متحده به تنهایی حدود 5.4 میلیون نفر به این بیماری مبتلا هستند.

یکی از بزرگترین عوامل خطر برای بیماری آلزایمر ژن آپولیپوپروتئین APOE e4 است .به گزارش انجمن آلزایمر، بزرگسالانی که دارای یک کپی از ژن APOE e4 هستند، سه برابر بیشتر از سایرینی که این ژن را ندارند به بیماری دچار می‌شوند.

در حالی که کسانی که دو کپی از این ژن را دارند 8 تا 12 برابر بیشتر احتمال ابتلا به آلزایمر دارند.

با این حال، محققان این پژوهش جدید از جمله جنیفر هیس، استادیار گروه حرکت شناسی در دانشگاه مک مستر کانادا نشان می‌دهند که خطر ابتلا به زوال عقل در افراد مسن کم تحرک بسیار بیشتر است.

یک پژوهش که در سال 2015 در Journal of Aging and Physical Activity منتشر شده نشان می‌دهد که بزرگسالان 60 سال و بالاتر حدود 9.4 ساعت از روز خود را در بی‌تحرکی به سر می‌برند که این رقم حدودا معادل 65 تا 80 درصد از ساعات بیداری روز آنها است.در این مطالعه، هیس و همکارانش شروع به بررسی ارتباط بین فعالیت فیزیکی و خطر زوال عقل در میان افراد مسنی که دارای ژن APOE e4 و فاقد آن هستند کردند.

محققان با تجزیه و تحلیل فعالیت فیزیکی و توسعه زوال عقل 1646 فرد مسن به این یافته‌ها دست یافتند.تمام شرکت کنندگان در زمان شروع پژوهش فاقد بیماری زوال عقل بوده و تا پنج سال بعد نیز دنبال شده و بر وضعیت آنها نظارت شد.

محققان دریافتند در میان افرادی که دارای ژن APOE e4 نیستند، کسانی که ورزش تحرکی نداشته و ورزش نمی‌کنند بیشتر از آنها که ورزش می‌کنند در معرض خطر ابتلا به زوال عقل قرار دارند.این در صورتی است که برای افرادی با ژن APOE E4 ، تفاوت قابل توجهی در ابتلا به زوال عقل چه در صورت داشتن تحرک و چه در صورت کم تحرکی وجود نداشت.

به گفته محققان، این یافته‌ها نشان می‌دهد که عدم تحرک و ورزش برای توسعه زوال عقل خطرناک تر از داشتن ژن APOE e4 است.البته این نمی‌تواند خبر بدی برای افراد مسن باشد و باعث ترس آنها شود چرا که نتایج مطالعه نشان می‌دهد که افزایش فعالیت بدنی می‌تواند از افرادی که دارای ژن APOE e4 نیستند در برابر توسعه زوال عقل محافظت کند.

در نهایت این پژوهش نشان دهنده این است که سبک زندگی افراد و نوع فعالیت آنها بر مغز آنها تاثیر بسزایی خواهد داشت.

این پژوهش در Journal of Alzheimer's Disease. به چاپ رسیده است.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

ز نیرو بود مرد را راستی... ز سستی کژی آید و کاستی۱۳۹۵/۱۰/۲۹

فکر کنم استرس بیشتر نقش داره۱۳۹۵/۱۰/۲۸

بیشتر بیماری ها از بی تحرکی است۱۳۹۵/۱۰/۲۸

در ادامه بخوانید...

سخنان مبهم و بی ربط می تواند نشانه ی اولیه ی آلزایمر باشد

در

(سیارک) : سخنان مبهم و بی ربط می تواند نشانه ی اولیه ی زوال عقل باشد. پژوهش های جدید نشان می دهد که سخنان غیرتخصصی و بی ربط می تواند نشانه های اولیه ی بیماری آلزایمر یا جنون باشد.
هر کسی که سخنان بی ربط بگوید، از بیماری عصبی رنج نمی برد، اما دانشمندان تغییرات ظریف اما قابل اندازه گیری را در سبک گفتار شناسایی کرده اند که می تواند حدود یک دهه پیش از تشخیص رسمی آلزایمر، رخ دهد.


دانشمندان در یک نمونه ی کوچک، شواهدی دریافتند که افراد مبتلا به اختلال شناختی خفیف (MCI) یک نوع شرایط عصبی مرتبط با از دست دادن حافظه احتمالاً از واژگان بیش از نیازشان استفاده کرده و زمان بیش تری برای یافتن واژه ی صحیح نسبت به همتایان سالم خود نیاز دارند.
MCI همواره، به جنون یا آلزایمر منجر نمی شود، اما پژوهش ها نشان می دهد در افراد متبلا به این شرایط، ریسک پیشرفت جنون نسبت به سایر همسالان آنها، 3 تا پنج برابر افزایش می یابد.
یکی از تفاوت ها، متوسط طول سخن است تعداد واژه هایی که افراد MCI در مقابل افراد مسن تر سالم به کار می برند. جانت کوهن شرمن، محقق بیمارستان ععمومی ماساچوست، در یک تلگراف گفت. این تفاوت بسیار معنادار بود.
شرمن تأکید کرد که هر کسی که رشته ی افکارش را در میانه ی جملات از دست می دهد، در خطر پیشرفت زوال فکری/ جنون است اما، وقتی الگوهای گفتاری ناگهان تعییر می کنند، زمان آن است که به عزیزانمان توجه کنیم.
در حقیقت، وی امیدوار است که تیمش، یک آزمایش زبانی تشخصیص در دهه ی آتی داشته باشند که می تواند خطر پیشرفت زوال عقلی را بر اساس الگوهای زبانی، سالها پیش از پیدایش علائم آنها، تشخیص دهد.
شرمن در جلسه ی انجمن پیشرفت علوم آمریکا 2017 در بوستون تحت عنوان گزارشات گاردین، گفت: یکی از بزرگترین چالش های امروزی از منظر بیماری آلزایمر، شناسایی سریع تغییرات هنگامی که بسیار جزیی هستند و تشخیص آنها از میان تغییراتی که در پیری عادی رخ می دهد، است.
تا کنون مطالعات بسیاری، تغییرات حافظه را بررسی کرده اند، اما می دانیم که در زبان نیز تغییراتی رخ می دهد.
محققان پیش از این، به تغییرات مربوط به زبان، در آثار شخصیت های برجسته ای که به زوال عقلی یا آلزایمر دچار شده اند، مثل تغییر در سبک نوشتار ایریس موردوخ، در کتابهای آخرش، و سخنان رولاند ریگان، اشاره کرده اند.
شرمن می گوید: زوال رومن ریگان، با چند واژه ی منحصر به فرد و تکرار جملات در گذر زمان، آغاز شد.
با استفاده از مواد بیشتر، عبارات خالی بیشتر، مثر « چیز» یا «چیزی» یا چیزهایی مثل «در واقع»، «اساسا» یا «خب» زوال او آغاز شد. به منظر بررسی این که آیا این روند نشان گر جامعه ی کلی است یا نه، محققان، توانایی های زبانی 22 فرد جوان سالم، 24 فرد مسن سالم و 22 فرد مبتلا به MCI را با هم مقایسه کردند.
به این شرکت کنندگان ابتدا تکلیفی داده شده در که در آن آنها باید سه واژه، مثلا خودکار، جوهر و کاغذ را به هم ربط می دادند.
شرکت کنندگان سالم به احتمال بیشتری این سه را در یک جمله ی ساده به هم ربط دادند چیزی در یک خط « من با جوهر روی کاغذ با خودکارم نوشتم».
اما بیماران مبتلا به MCI روایت های مبهم، فراوان، و طولانی برای ارتباط این سه واژه دادند مثل گفتگو درباره ی رفن به فروشگاه برای خرید یک خودکار.
شرمن به گاردین گفت: آنها در انتقال اطلاعات اختصار کمتری داشتند، جملاتی که آنها می نوشتند بسیار طولانی تر بودف آنها به سختی متمرکز می ماندند و حدس می زنم که می توانید بگویید که آنها برای گرفتن نکته، مطلب را بسیار بیشتر پیچ و تاب می دادند.
در آزمایشی دیگر، این تیم از شرکت کنندگان خواست، عبارت هایی که محقق می خواند، تکرار کنند.
واژگان و دستور زبان پیچیده،، مشکل افراد مبتلا به MCI نبود، بلکه آنها وقتی باید عبارت های حاوی ضمایر مبهم را تکرار می کردند مثل فرد، پس از فارغ التحصیلی باب را ملاقات کرد، با مشکل مواجه بودند.
اینها، جملاتی هستند که شما باید معنا را به ضمایر خودشان اختصاص دهید.
به منظور شفاف سازی، این کار، یک کار بسیار ابتدایی است، بنابراین نمی توان خیلی دقیق آن را خواند اکنون تیم، تنها نمونه ی بسیار کوچکی را بررسی می کند.
این تیم یافته های خود را در نشست هفته ی گذشته پیش از انتشار در نشریه ی بررسی قراین، ارائه کرد، اما تا زمانی که یک مقاله ی منتشر شده برای خود بیابیم، باید نتایج را به عنوان مشتی از خروار در نظر بگیریم.
در حالی که هیئت منصفه همچنان درباره ی علائم هشداردهنده ی خاص، اظهار نظر نکرده، برخی نشانه های اولیه ی زوال عقلی که دانشنمدان درباره ی آنها توافق دارند و باید مورد بررسی قرار گیرند عبارتند از:
سردرگمی در مورد زمان و مکان
مشکل در انجام وظایف آشنا
قضاوت ضعیف یا رو به زوال
تغییر در شخصیت یا رفتار
از دست دادن ابتکار عمل
مشکلات مربوط به جا به جا گذاشتن اشیاء
مشکلات مربوط به تفکر انتزاعی
از دست دادن حافظه که بر عملکرد روزمره اثرگذار است.

6 روش برای کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر

با آلزایمر خداحافظی کنید

تغذیه سالم برای به تعویق انداختن آلزایمر

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

try wearing a cute dress and some cute kids heels ,a cute purse and make up!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!i love those things so try them i will dye if you do not try th!!!!!!!!!!!e!!!!!!!m!!!!!!!!۱۳۹۵/۱۲/۲۶

در ادامه بخوانید...

پیشگیری از آلزایمر

در

طبق اظهارات پزشکان آلزایمر بخش اجتناب ناپذیری از پیری است. "دکتر شاراد پل"  میگوید

درواقع بسیاری از علائم مشخصه آلزایمر ، مانند از دست دادن حافظه و سردرگمی را میتوان جلوگیری یا کاهش داد.

یک جراح سرطان پوست، پزشک خانواده و نویسنده بهداشت ژنتیک اظهار داشته ما با رعایت برخی موارد میتوانیم از آلزایمر خود و عزیزانمان جلوگیری کنیم. 

سخنان مبهم و بی ربط می تواند نشانه ی اولیه ی آلزایمر باشد

6 روش برای کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر



1-  ترک سیگار
یکی از موثرترین روش برای کاهش خطر ابتلا به آلزایمر ترک سیگار میباشد. آمار بین المللی آلزایمر نشان داده احتمال مبتلا شدن افراد سیگاری به آلزایمر 45درصد بیشتر از افراد غیر سیگاری میباشد. بنیاد کشف دارو و آلزایمز گزارش داده ترک سیگار در هر زمان میتواند خطر ابتلا را کاهش دهد. حتی ترک سیگار پس از چند دهه نیز خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش میدهد. افرادی که سیگاری نیستند اما در تماس مستقیم دود سیگار هستند نسبت به افراد سیگاری بیشتر در معرض آلزایمر قرار میگیرند. تماس با دود سیگار باعث درگیری عروق مغزی و ایجاد آلزایمر ناشی از درگیری عروق میشود


2- ترک مشروبات الکلی
ترک مشروبات الکلی نیز مانند ترک سیگار میتواند خطر کلی آلزایمر را کاهش دهد. بطور کلی نوشیدن یک الی 3لیوان مشروبات الکلی خطر ابتلا به فشار خون را افزایش میدهد. با این حال نوشیدن مقدار متوسط آن ممکن است خطر ابتلا به سکته را کاهش دهد و با باز کردن رگهای خونی خطر لخته شدن خون و در نهایت بیماری های قلبی را کاهش میدهد. اما اگر شما مشروبات الکلی مصرف نمیکنید هیچوقت بخاطر فواید آن این کار را انجام ندهید.


3- فعالیت بدنی
فعالیت یک روش بسیار خوبی برای پیشگیری از آلزایمر است. درست است که فعالیت ها برای آلزایمر مفید است ولی سعی کنید متناسب با سن فعالیت داشته باشید. حرکات یوگا، پیاده روی، دوچرخه سواری در کاهش استرس و فشار خون و حفظ تعادل موثر میباشند. یک گروه از محققین دودسته 16نفری بالای 67سال را انتخاب کردند: یک دسته بمدت 6ماه، 4بار در هفته ورزش های هوازی نظیر تردمیل و دوچرخه ثابت داشتند و دسته دوم در مدت مشابه و به تعداد دفعات یکسان گروه ورزشی هوازی، ورزش استقامت انجام دادند، با توجه به اینکه تمامی شرکت کنندگان مبتلا به اختلال شناختی خفیفی بودند، بعد از گذشت 6ماه اسکن مغزی افراد نشان داد در گروه ورزش هوازی حجم مغز افراد نسبت به گروه ورزش استقامت افزایش بیشتری یافته بود. همچنین طبق یافته محققان گروه هوازی شاهد بهبود قابل توجهی در حافظه و مهارت های فکری بودند.

4- مصرف غذاهای مفید

آنچه در مصرف غذاها باید مد نظر داشته باشید نوع غذاهایی است که روزانه مصرف میکنید، رژیم غذایی سنتی مدیترانه ای میتواند خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد. این رژیم غذایی شامل مقادیر زیادی میوه، سبزیجات، روغن زیتون، لوبیا، دانه غلات مثل گندم و برنج، همراه با گوشت قرمز حداقل و  فرآورده های لبنی میباشند. تحقیقات نشان داده است افراد مسن تر که رژیم غذای مدیترانه ای را رعایت مینمایند نسبت به انواع دیگر رژیم های غذایی کمتر در خطر ابتلا به آلزایمر قرار میگیرند.

با آلزایمر خداحافظی کنید

تغذیه سالم برای به تعویق انداختن آلزایمر

5- خواب کافی

خواب خوب و کافی ابتلا به آلزایمر را کاهش میدهد. دانشگاه برکلی(Berkeley)  اعلام داشته افرادی که به بی خوابی مبتلا هستند درصد بتاآمیلوئید خون آنها افزایش میابد که باعث بیماری آلزایمر، شایعترین نوع آلزایمر میگردند. بهترین روش برای مبارزه با بی خوابی کاهش استرس از طریق حرکات یوگا و تمرکز میباشد، سعی کنید از خوردن قرص های خواب آور وغذاهای کافئین دار و شیرین در شب بپرهیزید. محققان دانشگاه کالیفرنیا اعلام کرده اند بعضی از افراد با وارد شدن به دوران سالمندی، توانایی لازم برای داشتن خواب عمیق را از دست میدهند. این مسئله میتواند پیامد های منفی و مخربی را برای سالمندان داشته باشد.

سالمندانی که چندین بار در شب از خواب بیدار میشوند در معرض ابتلا به آلزایمر هستند پس بهتر است از دوران میانسالی بفکر چاره باشیم.


6- یادگیری زبان جدید

یاد گیری زبان جدید با آلزایمر بی ارتباط نیست، هنگامی که یادگیری زبان جدید را شروع میکنید مغز به شروع به فعالیت کرده و عصب های آن تحریک میشوند و این عمل مغز خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش میدهد. اگر یادگیری زبان در سنین پیری بسیار مشکل است بهتر است بجای یادگیری زبان از جدول های سودوکو یا پازل استفاده شود.
 تجربیات خود را در مورد علائم و درمان بیماری آلزایمر با کاربران به اشتراک بگذارید.(سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

زوال عقل یا دمانس

در

زوال عقل یا دمانس به خاطر کهولت سن بوجود می آید و شایع ترین نوع آن بیماری آلزایمر می باشد.زوال عقل در واقع با تجمع یک سری پروتئین ها در مغزو ایجاد پلاک ها مانع ارسال پیام های عصبی به مغز شده و علائم بیماری را ایجاد میکنند .ولی آلزایمر تنها نوع بیماری زوال عقل نیست مثلا یک نوع دیگر از بیماری زوال عقل در عروق مغزاتفاق می افتد  که باعث سکته مغزی و یااختلالات عروقی دیگر ی رابا نرسیدن خون به بافت های مغز و آسیب به بافت های مغز بوجود می آورد . نوعی دیگر از زوال عقل لوی بادی است که با علائم بیماری پارکینسون همراه است.

بی‌تحرکی زمینه‌ساز ابتلا به زوال عقل است

پیشگیری از آلزایمر

6 روش برای کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر

بعضی بیماران آلزایمری در برابر از دست دادن حافظه "مقاومت" می کنند 
شایع ترین علائم این بیماری فراموشی است مثلا فرد سوالی را مرتب تکرار می کند.در صورت خارج شدن از منزل احتمال دارد مسیر برگشت را پیدا نکند.در موارد شدید اعضای خانواده را نمی شناسد.گاها این افراد زمان و مکان را گم می کنند و نمی دانند چه روز ویا چه ساعتی از روز و یا شب است و گاهی مثلا شخصی 60 ساله فکر می کند دختریا پسر جوانی است . این افراد در صبحت و ارتباط با دیگران دچار مشکل می شوند بصورتی که فرد کلمه مورد نیاز را برای ادامه گفتگو پیدا نمی کند و یا صحبت های طرف مقابل را ممکن است متوجه نشود.به علت این مسائل این افراد دچار اضطراب و افسردگی می شوند.

گاهی افراد مبتلا ، مشکلات شخصیتی هم پیدا می کنند. مثلا گاهی فردحرف نامناسب یا عمل نا مناسبی انجام می دهد و در مواردی ممکن است فرد برای کارهای زندگی نیاز به کمک داشته باشد. مثل غذا خوردن یا لباس پوشیدن
بنا برتحقیقی در بریتیش مدیکال ژورنال، یکی از معتبرترین مجلات پزشکی بریتانیا   شمار مبتلایان به این بیماری در ۲۰ سال آینده، یک و نیم برابر می‌شوداما پژوهشگران می‌گوینداحتمال ابتلا به دمانس در بین همه گروه‌های سنی رو به کاهش می باشد و علت آن را بالا رفتن سطح سواد و دانش افراد ، کنترل فشار خون ، چربی خون ، دیابت و ترک سیگار می دانند.(سیارک

نظرات

در ادامه بخوانید...