مولتیپل اسکلروزیس خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را بیش از 50٪ افزایش می دهد

مولتیپل اسکلروزیس خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را بیش از 50٪ افزایش می دهد
مولتیپل اسکلروزیس خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را بیش از 50٪ افزایش می دهد.علاوه بر این ، خطر ابتلا به هر نوع انکولوژی در بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس 14٪ بیشتر از افرادی است که از این بیماری رنج نمی برند.
دانشمندان نروژی تحقیق گسترده ای در رابطه با بیماری مولتیپل اسکلروزیس (MS) و سرطان انجام داده اند. متخصصان داده های بهداشتی بیش از 40000 هزار نفر را تجزیه و تحلیل کردند که از بین آنها 6،883 بیمار مبتلا به سرطان و ام اس بودند.
 
MS یک بیماری نسبتاً شایع سیستم عصبی است که در آن تخریب غلاف میلین اعصاب رخ می دهد. با پیشرفت بیماری ، فرد به تدریج کنترل حرکات را از دست می دهد. این بیماری می تواند با سرعت های مختلف پیشرفت کند و بیشتر آنها در افراد بالای 40 سال مشاهده می شود. اکثریت قریب به اتفاق بیماران دائماً از درد و خستگی رنج می برند. هیچ روش موثری برای درمان بیماری ام اس وجود ندارد ، به طور عمده درمان با علائم بیماری کاهش می یابد.
 
همانطور که مشخص شد ، خطر کلی ابتلا به سرطان در بیماران MS با افراد معمولی 14٪  است. اما برخی از انواع سرطان وجود دارد ، احتمال بروز آن با مولتیپل اسکلروز بیش از 50٪ افزایش می یابد. بنابراین ، خطر ابتلا به سرطان دستگاه تنفسی 66 درصد ، از سیستم عصبی مرکزی - 52 درصد ، از دستگاه ادراری - 51 درصد افزایش می یابد.
 
نویسندگان این تحقیق بر این باورند که پزشکان مشاهده کننده ی بیماران مبتلا به ام اس باید آگاهی بیماران را از خطرات آنکولوژی بالا ببرند و در زمینه تشخیص زودرس و پیشگیری از سرطان کار کنند.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید