آیا می توان دوبار به کروناویروس مبتلا شد

آیا دوبار COVID-19 را می توان دریافت کرد؟
ایمنی کروناویروس: آیا دوبار COVID-19 را می توان دریافت کرد؟
 
اکنون در جهان بیش از 3/3 میلیون نفر به نوع جدیدی از كروناویروس آلوده شده اند. علاوه بر این ، تقریباً 1 میلیون نفر از آنها تحت درمان قرار گرفته اند ، و با فرض بر اینها ، باید همانطور که در سایر بیماری های ویروسی رخ می دهد ، از عفونت کروناویروس مصون باشند. با این حال ، دانشمندان هنوز مطمئن نیستند که این واقعیت دارد ، اگرچه اولین بیماران مبتلا به COVID-19 تقریبا شش ماه پیش ظاهر شدند. ما در مورد آخرین تحقیقاتی که در مورد ایمنی نسبت به COVID-19 تحقیق می کند و اینکه آیا دریافت مجدد ویروس کرونا امکان پذیر است، صحبت می کند.

چگونه مصونیت از کروناویروس ظاهر می شود؟

سیستم ایمنی بدن ما ، که بدن را از عفونت محافظت می کند ، از دو بخش تشکیل شده است. اولین مورد همیشه آماده کار است و وقتی باکتری ها یا ویروس های بیماری زا در بدن شناسایی شوند - این یک مصونیت ذاتی است ، واکنش شیمیایی بدن سلول های آلوده را از بین می برند. اما چنین سیستم ایمنی محافظت در برابر coronavirus را انجام نمی دهد.
 
نوع دوم پاسخ ایمنی تطبیقی ​​است ، سلولهایی را تولید می کند که آنتی بادی هدف خاصی را برای مبارزه با یک نوع خاص ویروس تولید می کنند ، می توانند به آن بچسبند و جلوی آن را بگیرند ، همچنین سلول های T که می توانند فقط به سلولهای آلوده به ویروس حمله کنند. ایجاد چنین پاسخ ایمنی به زمان متوسطی ​​نیاز دارد - به طور متوسط حدود 10 روز ، که بدن یاد می گیرد آنتی بادی های لازم را تولید کند.
 
اگر پاسخ ایمنی تطبیقی ​​به اندازه کافی قوی باشد ، می تواند یک محافظت نسبتاً طولانی مدت از بدن از نوع خاصی از ویروس ایجاد کند. بنابراین تعداد زیادی واکسن مدرن برای بیماریهای مختلف کار می کنند.
 
مشکل اساسی با نوع جدیدی از کروناویروس این است که مشخص نیست که آیا پاسخ ایمنی قوی در افرادی که مبتلا به COVID-19 مبتلا به علائم خفیف بوده اند یا به هیچ وجه علائمی ندارد رخ می دهد؟
 

پاسخ سیستم ایمنی چه مدت طول می کشد؟

هر نوع ویروس زمان متفاوتی دارد. به عنوان مثال ، در برابر ویروس سرخک ، بدن ایمنی را برای کل زندگی دریافت می کند ، و در برابر RSV (ویروس سینکسیال تنفسی) - تنها برای چند ماه.
 
coronavirus جدید Sars-CoV-2 به اندازه کافی طولانی وجود ندارد که دقیقاً چقدر طول عمر سیستم ایمنی را حفظ کند. با این حال ، دانشمندان در مطالعات خود ، آن را با شش کروناویروس شناخته شده دیگر که می توانند به انسان حمله کنند ، مقایسه می کنند. چهار مورد از آنها عمدتاً علائمی شبیه به سرماخوردگی دارند ، بنابراین ، مصونیت از چنین ویروس ها بسیار کوتاه مدت است.
 
مطالعات نشان می دهد برخی از بیمارانی که به این نوع coronavirus مبتلا شده اند می توانند ظرف یک سال مجدداً به این عفونت مبتلا شوند.
 
دو تاج دیگر - باعث تحریک سندرم حاد تنفسی حاد (سارس) و سندرم تنفسی متوسط (مرس) - باعث ایجاد آنتی بادی هایی می شوند که چندین سال پس از بیماری در خون بیماران یافت شده است.
 
در همین زمان ، یک استاد پزشکی ، که در حال مطالعه وقوع آنتی بادی های کروناویروس است ، معتقد است که حتی اگر ایمنی به ویروس جدید بوجود بیاید ، بیش از چند سال دوام نخواهد داشت. این دانشمند معتقد است ، عفونت مجدد ، حتی با وجود مقدار کمی آنتی بادی ، می تواند تقریباً بدون علائم انجام شود.
 

آیا مواردی از ابتلا مجدد به کروناویروس وجود داشته است؟

هنوز کاملاً مشخص نیست. تکرار آزمایشات مثبت برای COVID-19 می تواند به معنی موارد مختلفی باشد - از آزمایش ضعیف ، که منجر به ترشح شخص در بیمارستان شد ، با تغییر در نوع آزمایش برای دیگران که متوجه غلظت کمتری از کروناویروس در خون هستند ، پایان می یابد.
 
با این حال ، تقریباً هیچ گونه مطالعه ای درباره چنین مواردی صورت نگرفته است ، زیرا افراد به ندرت پس از بهبودی از COVID-19 به بیمارستان می روند. اکنون در چین ، افرادی که قبلاً  از COVID-19 بهبود یافته اند ، برای آزمایش کورو ویروس آزمایش شده اند ، اما نتایج این مطالعه هنوز در دسترس نیست.
 

اگر من آنتی بادی دارم ، ایمنی وجود دارد؟

این نیز متاسفانه دقیق نیست.مطالعات اخیر چینی نشان داده است که از 175 نفری که COVID-19 داشته اند ، 30٪ از کیفیت بسیار ضعیف این آنتی بادی ها برخوردار بودند ، بنابراین قادر به مقاومت در برابر عفونت جدید نخواهند بود. علاوه بر این ، اگر بدن از نوع جدیدی از کروناویروس محافظت شود ، این بدان معنی نیست که نمی تواند حامل آن باشد.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید