دانشمندان : بوی خاصی بلافاصله پس از مرگ ظاهر می شود

مرگ

دانشمندان بوی مرگ را پیدا کرده اندبوی خاصی پس از مرگ ظاهر می شود و در افرادی که آن را احساس می کنند باعث اضطراب می شود.گروهی از دانشمندان فرضیه ای را مطرح كردند كه فرضیه مرگ، بوی خود را توضیح می دهد. نتایج این مطالعه غیرمعمول در جشنواره علوم بریتانیا ارائه شد.  

به گفته کارشناسان ، مرگ دارای بو است. به اندازه کافی عجیب  غریب ، این بو برای اکثر مردم خوشایند است. مهمتر از همه ، این بوی شبیه چمن تازه بریده شده است.

 

تقریباً بوی خاصی بلافاصله پس از مرگ ظاهر می شود. و این بوی تجزیه بدن نیست که بعدا به مشام می رسد.


بوی مرگ، منشاء آن را مدیون ماده فرار hexanal است ، که قبل از ظهور باکتریهای پتروفیکاسیون که عامل تجزیه بدن هستند آزاد می شود. دانشمندان همچنین خاطرنشان می كنند كه این فرایند نیز برای حیوانات مشخص است. جالب است که علی رغم ارتباط بوی مرگ با چمن زنی ، باعث اضطراب غیر قابل توضیح در افراد می شود.

به ویژه ، مطالعات آرنو ویسمن و همکارانش این موضوع را تأیید می کنند. بیشتر افراد با احساس این بو ، آمادگی خود را برای فرار یا دفاع از خود نشان می دهند. به عبارت دیگر ، این یک واکنش "دفاع یا فرار" است.

به گفته کارشناسان ، این کشف ممکن است در پزشکی قانونی ، به ویژه در سرویس جستجو با سگ های خدماتی برای جستجوی افراد مفقود شده یا اخیراً مرده مفید باشد.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید