مسمومیت با یکی از محبوب ترین ادویه های دنیا

غذای بنگلادشی

کارشناسان می خواستند دریابند که چرا آثار سرب اغلب در خون ساکنان بنگلادش یافت می شود. همانطور که مشخص شد مقصر پیدا شد.دانشمندان دانشگاه استنفورد گفتند که ادویه محبوب کاری Curry می تواند برای سلامتی خطرناک باشد. کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که سعی در تشخیص دلایل وجود سرب در خون ساکنان بنگلادش دارند.

معلوم شد که به احتمال زیاد علت استفاده گسترده از ادویه کاری ، که حاوی زردچوبه است علت وجود سرب در خون ساکنان بنگلادش باشد . زردچوبه ممکن است حاوی سرب باشد. دانشمندان دریافتند که در تولید پودر زردچوبه ، از کرومات سرب به عنوان یک رنگ استفاده می شود ، که به تمام چاشنی های شناخته شده ، رنگ زرد روشن می دهد. این ماده بلوری مسموم زرد نمکی از فلز سرب و اسید کرومیک است.


عمل اضافه کردن آن به زردچوبه از دهه 80 قرن بیستم آغاز شد ، هنگامی که یک فاجعه طبیعی در بنگلادش اتفاق افتاد و باعث خرابی گیاه زردچوبه شد. سپس آنها تصمیم گرفتند که آن را "رقیق" کنند. دانشمندان دریافتند که محتوای کرومات سرب موجود در زردچوبه می تواند به 1000 میکرو در گرم برسد.

به عنوان یک نوروتوکسین قدرتمند ، سرب خطر ابتلا به انواع بیماری قلبی عروقی در بزرگسالان را افزایش می دهد و باعث تاخیر در رشد در کودکان می شود. در همین زمان ، دانشمندان خاطرنشان كردند كه آنها هیچ مدرک مستقیمی از محتوای ماده خطرناک موجود در زردچوبه در خارج از بنگلادش پیدا نکرده اند.

با این حال ، محققان هشدار داده اند ، سیستم کنونی بازرسی ایمنی مواد غذایی تنها می تواند بخشی از زردچوبه تقلبی فروخته شده در سراسر جهان را تشخیص دهد. علاوه بر این ، ادویه های تقلبی های دیگر نیز مستثنی نیستند - ادویه کاری در سراسر جهان محبوب است.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید