داروی ضد پیری که سلول های پیر را از بین می برد کشف شده است

داروی ضد پیری

 

دانشمندان ژاپنی در مورد چگونگی جلوگیری از پیری و جوانسازی بدن فهمیده اند: آنها دارو یی تولید کرده اند که سلول های قدیمی را از بدن خارج می کند.

طبق گفته ماكوتو ناكانشی ، استاد انستیتوی تحقیقات دانشگاه پزشكی توكیو ، 60 سال پیش ، دانشمند آمریکایی لئونارد هایفلیك كشف كرد كه سلول ها می توانند فقط تعداد معینی از زمان را تقسیم كنند ، پس از آن این روند متوقف می شود و سلول های پیر در بدن تجمع می یابند .

 

مطالعات اخیر نشان داده است که روند تقسیم می تواند در نتیجه آسیب DNA ، استرس اکسیداتیو و سایر عوامل نیز متوقف شود. این سلول ها باعث التهاب و پیری می شوند.

 

در این فرآیند ، نویسندگان کشف کردند که آنزیم GLS1 برای پیری سلول  حیاتی است. این رابطه نزدیک به روند متابولیسم گلوتامین دارد. آنزیم برای این سلول ها حیاتی است. بنابراین ، دانشمندان تصمیم گرفتند با استفاده از بازدارنده آن (ماده بازدارنده) تمام سلولهای تحریک کننده التهاب ، از جمله پیری را از بین ببرند.

 

این پیشرفت روی موش ها آزمایش شد: در نتیجه ، کلیه های آنها شروع به عملکرد بهتر کردند ، کراتینین سرم و نیتروژن اوره خون بهبود یافت. تغییراتی نیز در کبد و ریه ها رخ داده است.

 

به گفته پروفسور انستیتوی تحقیقات علمی پزشکی دانشگاه توکیو ناکانیشی ، دارو ی جدید می تواند طی 5-10 سال وارد بازار گسترده شود.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید