کودکان در چه سنی می توانند ماسک بزنند

کودکان در چه سنی می توانند ماسک بزنند

در بیماری همه گیر ناشی از کروناویروس جدید ، زدن ماسک پارچه ای یکی از روش های محافظت در برابر عفونت کرونا است. علاوه بر این ، این لوازم جانبی مانع از انتشار ویروس توسط یک فرد در حال حاضر آلوده می شود.

 

آیا این نوع محافظت همیشه موثر و از همه مهمتر ایمن است؟ همانطور که معلوم شد ، نه. برای کودکان خردسال ، یک ماسک پزشکی می تواند تهدید کننده زندگی باشد. 

 

وقتی ماسک می تواند به کودک آسیب برساند

سازمان بهداشت جهانی توضیحات روشنی در مورد چگونگی زدن ماسک یکبار مصرف محافظ به درستی و مدت زمان ارائه داده است . بعد از گذشت 2 ساعت از زدن ماسک ، لوازم جانبی باید تغییر یابد ، زیرا خود ماسک به کانون بیماری زا  تبدیل می شود و صدمه بیشتری را ایجاد می کند. اما اکنون صحبت در مورد آن نیست.

 

متخصصان ژاپنی در زمینه اطفال توجه عمومی را به این نکته جلب کردند که برای کودکان زیر 2 سال ماسک زدن می تواند خطرناک باشد . واقعیت این است که مجاری هوایی در نوزادان باریکتر از بزرگسالان است. در نتیجه ، هرگونه انسداد ، از جمله به صورت پانسمان پزشکی ، می تواند بارگیری روی ریه ها را افزایش داده و در تنفس، مشکل ایجاد کند و در برخی موارد حتی باعث خفگی می شود.

 

در صورت شروع استفراغ ، لوازم جانبی مخصوصاً برای کودک خطرناک است . پوشیدن ماسک محافظ در سنی ایمنی تلقی می شود که کودک در صورت لزوم بتواند لوازم جانبی را ، در صورت لزوم اگر تنفس را مشکل کند، از روی صورت خود بردارد ،. کودکان زیر 2 سال نمی توانند این کار را انجام دهند ، بنابراین خطر خفگی آنها بسیار زیاد است.

 

نحوه محافظت از کودکان زیر 2 سال

نوزادان کمتر به کرونا ویروس مبتلا می شوند و موارد بیماری شدید در بیماران این گروه نادر است . برای جلوگیری از ابتلا به عفونت ، پیروی از همان قوانین بزرگسالان برای کودکان بسیار مهم است ،  اما در این حالت والدین باید بر رعایت فاصله اجتماعی کودک و افراد دیگر نظارت کنند و همچنین به طور مرتب همه چیزهایی را که کودک لمس می کند ضد عفونی کنند. فراموش نکنید که گرفتگی قسمت های بینی که محل تجمع ویروس ها ، باکتری ها و گرد و غبار است را تمیز کنید. بنابراین ، در طی یک بیماری همه گیر ، این اقدام پیشگیرانه پس از مراجعه به اماکن عمومی و تماس با افراد قابل توجیه است. برای كودكان بالای 2 سال و بزرگسالان ، پوشیدن ماسك بی خطر است و تابع توصیه های WHO است.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید