پزشک در مورد یک ویروس جدید آخرالزمانی صحبت کرد

در

کودکان

همانطور که دکتر آمریکایی Michael Greger گفت ، بشریت با ویروس جدید "آخرالزمانی" - زئونوزها (بیماری مشترک انسان و حیوان) روبرو شده است. این گروهی از بیماری های عفونی و انگلی است که عوامل ایجاد کننده آن در بدن گونه های جانوری خاصی انگل می کنند و حیوانات برای آنها مخزن طبیعی محسوب می شوند.

 

عوامل ایجاد کننده بیماری زونا شامل تک یاخته ها ، ویروس ها ، باکتری ها ، قارچ ها ، هلمینت ها ، کنه های انگلی هستند.ویروس‌هایی که می‌توانند میان انسان و حیوان انتقال یابند باعث بیماری‌های موسوم به زئونوز می شوند.منبع پاتوژن های عفونت (یا آلودگی) برای انسان، حیوان بیمار یا حامل حیوانات بیماری زا است. 

 

حامل جدید ویروس H5N1 ، به گفته پزشک ، مرغ معمولی است که گوشت آن به دلیل ارزان بودن نسبی ، سهولت تهیه و طعم آن ، در دنیا به ویژه محبوب است. Michael Greger خاطرنشان می کند: به دلیل شرایط غیر استریل در کارخانه ها و مواد شیمیایی مورد استفاده در پرورش پرندگان ، انسان در برابر این ویروس آسیب پذیر می شود. وی همچنین یادآور شد: خفاش ها حامل نوع جدیدی از کروناویروس شدند که منجر به چنین عواقب غم انگیزی و از جمله موارد اقتصادی شد.

 

در رابطه با احتمال ابتلا به عفونت جدید ، این دانشمند توجه به اهمیت پرورش مرغ را نه در کارخانه ها بلکه در خانه جلب کرد.علاوه بر این ، این دانشمند از ظهور یک سویه جدید آنفلوانزای مرغی H5N1 خبر داد. آنفلوانزای مرغی یک بیماری عفونی پرندگان است که در اثر ویروس های آنفلوانزا نوع A ایجاد می شود.معمولا ویروس های آنفلوانزا ی مرغی انسان را آلوده نمی کنند. با این وجود مواردی وجود دارد که سویه های بسیار بیماری زا باعث بیماری شدید تنفسی در انسان می شوند. هنوز نگرانی وجود دارد که این ویروس ممکن است جهش یافته و باعث انتقال آن بین افراد شود و احتمال ابتلا به بیماری آنفولانزا را افزایش دهد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

یک پزشک از ایتالیا، آخرین لحظات زندگی بیماران مبتلا به کروناویروس را تشریح کرد

در
آخرین لحظات زندگی بیماران مبتلا به کروناویروس
پزشک شاغل در بیمارستان سان کارلو بورومئو در میلان ، ایتالیا ، آخرین لحظات زندگی بیماران مبتلا به کروناویروس را تشریح کرد.
 
به گفته Francesca Cortellaro ، بیماران مبتلا به ویروس کرونا می خواهند قبل از فوت ، این فرصت را به آنها دهند تا با عزیزان خود صحبت کنند. معمولاً پزشک با استفاده از یک لینک ویدیویی ، بیماران در حال احتضار را با عزیزان مرتبط می کند.
 

آیا می دانید چشمگیرترین چیز در بیماران مبتلا به کروناویروس چیست؟

این است که مشاهده کنیم چگونه بیماران به تنهایی می میرند ، به چگونگی التماس آنها گوش دهیم تا به آنها فرصت خداحافظی با فرزندان و نوه هایشان داده شود.
 
به تازگی ، یک بیمار مسن ، با درک اینکه مدت زمان زیادی ندارد ، از من خواست تا با نوه خود تماس بگیرد.
 
از طریق لینک ویدیویی با او تماس گرفتم. خداحافظی کردند. خیلی زود ، و بیمار فوت شد. من در حال حاضر یک لیست طولانی از تماس های ویدیویی دارم.این پزشک خاطرنشان كرد: این افراد آلوده به کروناویروس با ذهن روشن و آگاهانه با مرگ روبرو می شوند. 
 
دکتر توضیح داد: "این احساس می شود که در حال غرق شدن هستند ، و اکنون خود آنها متوجه شده اند که غرق می شوند."
 
ایتالیا به بزرگترین مرکز اروپا در گسترش کروناویروس تبدیل شده است. به دلیل همه گیری ، مقامات لمباردی و 14 استان دیگر از جمله ونیز را قرنطینه کردند. این کشور بیش از 800 کشته و بیش از 12460 آلوده ، عمدتا افراد مسن ثبت کرده است.
 
در برگامو نمی توانند با تعداد کشته شدگان کنار بیایند ، به همین دلیل برای این منظور آنها شروع به استفاده از کلیسای محلی کردند.
 
روبرتو Cosentini ، پزشک بیمارستان جیووانی ، لمباردی را با "مرکز زمین لرزه بی پایان" مقایسه کرد. به گفته وی ، بیماران در شرایط جدی وارد می شوند و بیمارستان دیگر نمی تواند برای نجات آنها کاری انجام دهد.
 
براساس داده های اخیر ، تعداد مبتلایان به کروناویروس در سراسر جهان از 141 هزار نفر فراتر است. بیش از 70600 هزار بهبود یافته و 5600 نفر فوت کردند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

شرایط ایده آل برای گسترش کروناویروس

در
شرایط ایده آل برای گسترش کروناویروس
دانشمندان چینی ، که بدون شک بهترین متخصصان در مورد مطالعه کروناویروس هستند ، گفتند که دمای مطلوب برای انتقال coronavirus COVID-19 دمای 5 تا 8.72 درجه و رطوبت 35 تا 50 درصد است. 
 
قبل از چنین نتیجه گیری، متخصصان داده ها را از20 ژانویه تا 4 فوریه 2020 تجزیه و تحلیل کردند. بنابراین در اوایل بهار، می تواند شرایط تقریباً ایده آل برای توزیع COVID-19 ایجاد کند.
 
فرضیه این بود که درجه حرارت های مختلف می توانند به طور قابل توجهی در انتقال میعانات ، که شامل coronaviruses است ، تأثیر بگذارد.عملکرد مشابهی در عفونت های قبلی با ویروس مرس MERS و سارس SARS مشاهده شد.
 
بنابراین ، آزمایشگاهی که در سال 2011 با SARS انجام شد ، ثابت کرد که این پاتوژن می تواند به مدت 5 روز بر روی یک سطح صاف در محیط با دمای 22 درجه سانتیگراد و رطوبت 40-50٪ باقی بماند. به محض اینکه دما به 38 درجه سانتیگراد افزایش یافت و رطوبت آن به 95٪ افزایش یافت ، فعالیت ویروس متوقف شد.
 
براساس این مطالعه ، coronavirus جدید  به محض اینکه دما به 8.72 درجه سانتی گراد رسید ، فعالیت آن بلافاصله شروع به کاهش کرد. و در دمای 30 درجه سانتیگراد ، میزان آلودگی آن صفر بود.
 
این امر با داده های مربوط به سایر ویروسهای تاج تأیید شده است ، زیرا مشهور است كه در كشورهایی كه دارای آب و هوای معتدل هستند ، عمدتا از دسامبر تا آوریل گسترش می یابند. 
 
با این حال ، همه کارشناسان موافق نیستند که دمای جوی با توانایی انتشار پاتوژن جدید ارتباط دارد. عفونت در 99٪ موارد در داخل خانه با جمعیت زیادی از افراد رخ می دهد و فرقی نمی کند درجه حرارت آن چقدر باشد.
 
ویروس بی سر و صدا در بدن ما با دمای 36.6 درجه و رطوبت زیاد زندگی می کند. به طور معمول ، هرچه رطوبت بیشتر باشد ، میزان عفونت نیز بیشتر است. در اتاقهای با تهویه مطبوع ، همانطور که می دانید میزان عفونت احتمالی پایین است. حجم زیادی از هوا در خیابان وجود دارد ، آلودگی در آنجا بسیار سخت تر است. "

طبق آمار 14 مارس ، تعداد آلوده ها NV سراسر جهان از 145 هزار نفر فراتر رفته است. پرتنش ترین وضعیت در ایتالیا است ، جایی که این ویروس در 17760 نفر تشخیص داده شده است. همچنین بالاترین میزان مرگ و میر که بیش از 1000 مورد است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

یکی از شایع ترین علائم جدید کروناویروس

در
درد معده ، حالت تهوع: چگونگی سوء ظن کروناویروس برای علائم معده
به گفته دانشمندان چینی ، یکی از شایع ترین علائم کروناویروس coronavirus جدید COVID-19 به همراه تظاهرات تنفسی اختلالات دستگاه گوارش است. 
 
مطالعه اول مبتنی بر مشاهدات در بیمارستانهای ووهان است که به کانون عفونت تبدیل شده است. دانشمندان علائم 204 بیمار مبتلا به کروناویروس را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که تقریبا نیمی از آنها از اختلالات دستگاه گوارش شکایت دارند: اسهال ، کمبود اشتها ، تهوع ، استفراغ و درد شکم.
 
یک واقعیت این است که بیماران دارای علائم گوارشی فاصله بیشتری بین شروع اولین علائم بیماری و بستری شدن نسبت به افرادی که فقط از مشکلات تنفسی (علائم تنفسی) سرفه شکایت کرده اند فاصله بیشتری داشتند. علاوه بر این ، درمان آنها دشوارتر بود.
 
به گفته پزشکان ، علائم شدید تنفسی در بیمارانی که موج اول را تشکیل می دهند ، خود را نشان می دهند. 
 
در همان زمان ، نویسندگان موارد متعددی را پیدا کردند که آلوده به اختلال گوارشی می باشد ، اما علائم تنفسی به هیچ وجه ظاهر نشده است. به گفته پزشکان ، چنین بیمارانی باید در گروه خطر اولیه قرار گیرند.
 
به گفته دانشمندان ، باید توجه ویژه ای به بیماران مبتلا به بیماری های التهابی روده شود که داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی بدن استفاده می کنند. این بیماران باید سختگیرانه تر از بقیه رژیم رژیم قرنطینه و اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

فروشنده میگو در بازار اولین کسی بود که با کروناویروس بیمار شد

در
فروشنده میگو در بازار اولین کسی بود که با COVID-19 بیمار شد
دانشمندان چینی اولین شخصی را یافتند که را در ووهان ، مرکز اپیدمی کورو ویروس دریافت کرد.
اولین تشخیص COVID-19 توسط زنی به نام "وی " انجام شد که در بازار هوانا مشغول تجارت میگو ی زنده بود ، که مرکز این بیماری شد. هنوز مشخص نیست که این زن ویروس را از کجا گرفته و تحت چه شرایطی آن را مبتلا شده است.
 
رسانه ها ادعا می کردند که اولین مورد ابتلا به کروناویروس در چین در 17 نوامبر 2019 کشف شد. سپس ویروس SARS-CoV-2  ناشناخته در 17 نوامبر در فرد 55 ساله ساکن استان چین هوبی کشف شد. بعداً ، پزشکان چینی روزانه یک تا پنج مورد جدید از عفونت را ثبت کردند ، اما تنها در پایان ماه دسامبر مشخص شد که آنها با یک نوع جدید از کروناویروس سر و کار داشتند.
 
با این حال ، زنی به نام "وی" اولین بیمار بود که به تازگی عفونت کرونا ویروس در او تایید شد. مشخص نیست که چگونه او با اولین حامل کروناویروس در کشور ارتباط داشته ، با این حال "وی" آپارتمانی را در نزدیکی این بازار اجاره کرده و اولین کسی شد که با این علائم با کلینیک تماس گرفت.
 
تا پایان سال 2019 دانشمندان 27 نفر دیگر را با علائم مشابه کشف کردند که در این خانه زندگی می کردند و با بازار هوانا ارتباط داشتند. 11 نفر از گروه اول که پس از شروع علائم آلوده شده اند ، به کلینیک های کوچک نزدیک این بازار ، واقع در ساختمان های مسکونی قدیمی ، مراجعه کردند. اکنون همه این کلینیک های خصوصی بسته شده اند.
 
اکنون در 175 کشور جهان بیش از 472 هزار مورد آلودگی به این عفونت وجود دارد. 90٪ از این موارد در هفت کشور - چین ، ایتالیا ، ایالات متحده ، اسپانیا ، آلمان ، ایران و فرانسه رخ می دهد. در عین حال ، در چین ، که ویروس از آن ناشی شده است ، کاهش چشمگیر اپیدمی مشاهده می شود. از اواخر سال 2019 ، 21 هزار نفر در اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست داده اند ، بیش از 114 هزار نفر درمان شده اند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

محتمل ترین راه برای ابتلا به کروناویروس

در
محتمل ترین راه برای ابتلا به کروناویروس
متخصصان دانشگاه آلمان، بن ، محتمل ترین مسیر انتقال عفونت کروناویروس را تعیین کرده اند.
 
برای آزمایش ، ویروس شناسان نمونه هایی از دستگیره درب و سایر موارد استفاده مکرر را از آنها گرفت. سپس آنها سعی کردند ویروس را در آزمایشگاه پرورش دهند اما علائم ویروس زنده را در نمونه ها مشاهده نکردند. دانشمندان نتیجه گرفتند که سناریوی انتقال عفونت از طریق تماس با اشیاء بعید است.
 
در صورت سرفه بیمار در دست می توانید آلوده شوید و بلافاصله عفونت را بگیرید و بلافاصله توسط شخص دیگری که او نیز به سرعت چشم خود را لمس می کند ، لمس کنید. کارشناسان می گویند که چنین سناریویی بعید است.به گفته آنها ، شیوع جدی coronavirus پس از وقایع گسترده ثبت شد.
 
نتيجه گيری: محتمل ترين راه انتقال بيماری از طريق تماس نزديك با بيماران است.
 
از نظر تجربی مشخص شد که بیماران مبتلا به COVID-19 بیشترین آلودگی را در زمان اوج بیماری ندارند ، بلکه در دوره یک تا دو روز قبل از شروع علائم هستند.
 
به گفته کارشناسان ، دوره نهفتگی عفونت از دو تا 14 روز و به طور متوسط ​​پنج تا هفت روز است. معاینه آزمایشگاهی برای همه افرادی که علائم عفونت حاد تنفسی دارند ، توصیه می شود.

 

مشخص است که احتمال ابتلا به عفونت بستگی به تعداد ویروس هایی دارد که وارد بدن انسان می شوند. لازم به یادآوری است ،  افرادی كه در نزدیكی درب اتاقهایی با تهویه مطبوع ضعیف از یك منطقه كوچك قرار دارند ، وارد منطقه خطر می شوند. 
 
در عین حال ، اگر هوای تنفس شده توسط حاضران با گازها یا ذرات معلق در هوا مخلوط شود ، ابتلا به عفونت از طریق انتشار در هوا افزایش می یابد. به همین دلیل لیست مکانهایی که "حداکثر احتمال دریافت دوز بالای عفونی ، احتمالاً مرگ در آن وجود دارد" به ریاست بخش های بیمارستان ها مربوط است.
در صورت داشتن هوای خشک ، تهویه بسیار فشرده ای وجود ندارد و یک منطقه کوچک یک روش ایده آل برای دیدار با 10 دوز عفونی به طور همزمان است.این با تأثیر عوارض شدید و مرگ کارمندان پزشکی تأیید شده است.
 
 "دوز عفونی" کروناویروس چیست؟ برای عفونت و ابتلا لازم است که مقدار مشخصی از ویروس ها بر روی ملتحمه چشم یا غشاهای مخاطی دستگاه تنفسی وارد شوند. به حداقل تعداد عوامل بیماری زا که باعث عفونت می شوند ، "دوز عفونی" گفته می شود.
 
در اواخر سال گذشته ، مقامات چینی از سازمان بهداشت جهانی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در ووهان خبر دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری - نوع جدیدی از کروناویروس 2019-nCoV - را شناسایی کرده اند. در 11 مارس ، WHO شیوع این بیماری را یک بیماری همه گیر دانست.

نظرات

در ادامه بخوانید...

کروناویروس و نحوه تهویه مناسب آپارتمان

در
اتاق خواب


به گفته کارشناسان وزارت آموزش بهداشت در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های پکن ، آپارتمان باید حدود 20 تا 30 دقیقه سه تا چهار بار در روز تهویه شود.

پزشکان تأکید کردند که شما باید بلافاصله بعد از بیدار شدن  ، پنجره ها را باز کنید زیرا صبح ها میزان اکسیژن موجود در اتاق کاهش می یابد. آشپزخانه هنگام پخت و پز باید تهویه شود. بهتر است بعد از پخته شدن غذا ، ده دقیقه پنجره را باز بگذارید.تهویه هوا در آپارتمان قبل از خواب اجباری است ، این باعث افزایش اکسیژن در اتاق می شود و کیفیت خواب را بسیار تحت تأثیر قرار می دهد. قبل از اینکه به رختخواب بروید ، بهتر است هنگام پخش آپارتمان ، پیاده روی اوقات فراغت را انجام دهید.

 

با این وجود ، شما نباید هنگام ساعات ترافیک(دود) ، وزش باد شدید پنجره ها را باز کنید ، زیرا آلاینده ها می توانند وارد اتاق شوند.اگر تهویه هوا در فضای آپارتمان صورت نگیرد ، ممکن است دچار سردرد و افزایش فشار خون شوید.علاوه بر این ، هوای کم  (بخصوص مرطوب) یک محیط مطلوب برای تولید مثل میکروب، باکتری و ویروس ها بخصوص در زمان شیوع بیماری همه گیر کروناویروس است. 

نظرات

در ادامه بخوانید...