جویدن ناخن بیماری است که باید درمان شود

جویدن ناخن
عادت گاز گرفتن و جویدن  ناخن ها باید جدی گرفته شود ، این نشان دهنده مشکلات پنهان است. چگونه از دست آن خلاص شویم.

جویدن ناخن بیماری است که باید درمان شود

تعجب خواهید کرد اما عادت ناخن جویدن می تواند از والدین به ارث برسد. این یک واقعیت ثابت شده است. اما علت شایع دیگر می تواند روان رنجور باشد که ناشی از شوک یا استرس طولانی مدت است.
این امر خصوصاً در کودکان مشهود است. چه کسی ، با نداشتن منابع روانشناختی برای کنار آمدن با شوک ، سعی می کند با رفلکس مکیدن یا گاز گرفتن ناخن آرام شود؟
متأسفانه ، همه ی توصیه هایی که این عادت منجر به ایجاد پارگی های دردناک در اطراف صفحه ناخن می شود ، و همچنین خطر ابتلا به عفونت ناخن و انگشتان را افزایش می دهد ، کمک چندانی نمی کند. علاوه بر این ، اگر کودک را تحت فشار قرار دهید ، خطر تداوم این عادت بد به طور کلی وجود دارد.


"جوندگان" بزرگسالان می توانند خود را با یک لاک تلخ که در داروخانه به راحتی پیدا می شود ، کمک کنند. روش های خانگی نیز وجود دارد ، مانند پخش یک لایه خردل روی ناخن ها. اما حتی این نیز گاهی کمکی نمی کند.
بنابراین ، اگر شما یا یکی از نزدیکانتان ناخن می جوید ، اولین کاری که باید انجام دهید این است که قرار ملاقات با روان درمانگر بگذارید. گاهی اوقات حتی یک ترفند برای حل مسئله کافی است. با این حال ، برای تحکیم نتیجه ، می توان داروهای آرامبخش ملایم ، گیاهان دارویی آرامبخش ، فیزیوتراپی ، بازدید از سونا و دوش ضد استرس را تجویز کرد.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید