5 علامت نه چندان معروف قند خون بالا

دیابت
پیش دیابت و دیابت نوع 2 در صورت عدم تولید انسولین کافی در بدن یا کاهش حساسیت به آن (ایجاد مقاومت به انسولین) ایجاد می شود.علائم شایع این بیماری شامل افزایش تشنگی ، افزایش ادرار و گرسنگی شدید است. مشاور دیابت علائم کمتر شناخته شده این بیماری را که با دیابت مرتبط نیستند ذکر کرد. 

 

ما در مورد احساس خستگی و خستگی مداوم ، تاری دید ، عفونت های مکرر (برفک یا بثورات پوستی به طور مداوم تشدید می شوند) ، سردرد ، خارش مداوم صحبت می کنیم.این متخصص تأکید کرد: "بسیار مهم است که دیابت در اسرع وقت تشخیص داده شود ، زیرا خطر برخی از عوارض مرگبار را افزایش می دهد".

 

اضافه وزن و عدم تحرک بدنی از عوامل ایجاد دیابت نوع 2 هستند. علاوه بر این ، می تواند به دلیل بالا بودن سطح کلسترول خون و فشار خون مداوم ایجاد شود.لازم به یادآوری است که در صورت عدم کنترل کافی دیابت ، خطر سکته قلبی ، سکته مغزی ، بیماری کلیوی ، ناتوانی جنسی ، اختلال بینایی (از جمله نابینایی) ، گانگرن افزایش می یابد. 

 

پزشکان می گویند - دیابت در حال حاضر بالاترین خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی است ، بیشترین خطر ابتلا به دیابت در چشم ها ، کلیه ها است .

همانطور که قبلاً گزارش شده بود ، افزایش سطح گلوکز خون منجر به مقاومت به انسولین می شود . اگر قند خون شما با معده خالی بیش از 6.0 میلی مول در لیتر است ، به پزشک مراجعه کنید.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید