بهترین زمان برای مصرف دارو فشار خون

فشار خون
به گفته دانشمندان اسپانیایی ، داروهای فشار خون بالا (فشار خون بالا) باید قبل از خواب مصرف شوند. به گفته آنها ، اینگونه خطر حمله قلبی و سکته مغزی کاهش می یابد.


پزشکان آزمایشی گسترده انجام دادند که در آن 19000 فرد مبتلا به فشار خون بالا شرکت کردند. نتایج نشان داد که بدن انسان نسبت به مصرف داروهای مشابه در ساعات مختلف روز واکنش متفاوتی نشان می دهد. 

 

محققان خاطرنشان كردند كه متوسط ​​فشار خون در شركت كنندگان در مطالعه كه قبل از خواب دارو مصرف كرده بودند ، هم در شب و روز به طور قابل توجهی كمتر از افرادی بود كه صبح قرص مصرف می كردند.

 

این مطالعه خاطر نشان می کند که دستورالعمل های مربوط به درمان فشار خون بالا معمولاً زمان مشخصی را برای مصرف قرص ها پیشنهاد نمی کنند. در همان زمان ، صبح معمول ترین توصیه پزشکی بود. به گفته کارشناسان اسپانیایی ، این یک اشتباه است.

 

فشار خون در بیمارانی که قبل از خواب داروهای خود را مصرف می کنند تا صبح بهتر کنترل می شود و از همه مهمتر ، کمتر در معرض خطر مرگ یا بیماری قلبی و مشکلات عروقی هستند.

 

توجه داشته باشید که باید با پزشک خود در مورد زمان و دوز داروها صحبت کنید و خود درمانی نکنید.فشار خون یکی از شاخص های اصلی وضعیت سلامتی است و شما باید مرتباً آن را کنترل کنید. برای برخی از افراد ، برای عادی سازی آن ، تغییر سبک زندگی آنها کافی است - ترک سیگار ، ترک الکل ، تغییر رژیم غذایی سالم و ورزش منظم. حفظ وزن سالم بسیار مهم است.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید