بهترین زمان برای مصرف دارو فشار خون

در

فشار خون
به گفته دانشمندان اسپانیایی ، داروهای فشار خون بالا (فشار خون بالا) باید قبل از خواب مصرف شوند. به گفته آنها ، اینگونه خطر حمله قلبی و سکته مغزی کاهش می یابد.


پزشکان آزمایشی گسترده انجام دادند که در آن 19000 فرد مبتلا به فشار خون بالا شرکت کردند. نتایج نشان داد که بدن انسان نسبت به مصرف داروهای مشابه در ساعات مختلف روز واکنش متفاوتی نشان می دهد. 

 

محققان خاطرنشان كردند كه متوسط ​​فشار خون در شركت كنندگان در مطالعه كه قبل از خواب دارو مصرف كرده بودند ، هم در شب و روز به طور قابل توجهی كمتر از افرادی بود كه صبح قرص مصرف می كردند.

 

این مطالعه خاطر نشان می کند که دستورالعمل های مربوط به درمان فشار خون بالا معمولاً زمان مشخصی را برای مصرف قرص ها پیشنهاد نمی کنند. در همان زمان ، صبح معمول ترین توصیه پزشکی بود. به گفته کارشناسان اسپانیایی ، این یک اشتباه است.

 

فشار خون در بیمارانی که قبل از خواب داروهای خود را مصرف می کنند تا صبح بهتر کنترل می شود و از همه مهمتر ، کمتر در معرض خطر مرگ یا بیماری قلبی و مشکلات عروقی هستند.

 

توجه داشته باشید که باید با پزشک خود در مورد زمان و دوز داروها صحبت کنید و خود درمانی نکنید.فشار خون یکی از شاخص های اصلی وضعیت سلامتی است و شما باید مرتباً آن را کنترل کنید. برای برخی از افراد ، برای عادی سازی آن ، تغییر سبک زندگی آنها کافی است - ترک سیگار ، ترک الکل ، تغییر رژیم غذایی سالم و ورزش منظم. حفظ وزن سالم بسیار مهم است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

نکات ضروری برای انتخاب دستگاه فشار خون

در

فشار خون یک قاتل خاموش بدون علائم ظاهری است. همانطور که در گزارش های اخیر آمده است،  از هر سه  نفر آمریکایی ، یک نفر با وضعیت فشار خون بالا به مراکز درمانی مراجعه می کند.در مقایسه با بیماری های دیگر، فشار خون  باعث سکته های مغزی وحمله های قلبی بیشتری می شود. در تحقیقات دیگر، آمده است که این بیماری افراد بیشتری را نسبت به دیابت، چاقی و سیگار کشیدن از بین می برد.



آیا اخیرا برای شما فشار خون بالا یا افزایش فشار خون تشخیص داده شده است ؟ در صورت مثبت بودن جواب تمام چیزی که شما نیاز دارید دستگاه فشار خون قابل اعتماد و معتبر می باشد، به طوری که به شما کمک کند تا سلامت خود را در مسیر درست نگه دارید. به گفته ی کارشناسان پزشکی : نتیجه چندین بار گرفتن فشار با دستگاه  فشار خون در خانه دقیق تر از مراجعه به بیمارستان می باشد.زمانی که می خواهید یک دستگاه فشار خون بخرید، به نسخه ی هیچ دکتری نیاز ندارید. با این حال، بهتر است از پزشک خود بپرسید آیا شما به آن نیاز دارید یا نه؟
انواع مانیتورینگ های فشار خون خانگی
مانیتورهای فشار خون خانگی دو نوع می باشند: مدل های کاف مچ دست و کاف بازو. اگر شما انتخابتان را محدود می‌کنید، فراموش نکنید ویژگی های زیر را در نظر بگیرید: قیمت، عملکرد به همراه ویژگی های دیگر مانند وزن، رنگ و اندازه.
مانیتورینگ بازویی
مانیتورهای بازویی نوعی از دستگاه ها هستند که به طور خودکار بازوبند (کاف ) را باد می کنند و دیتا ها را ارائه می دهند. برخی از مانیتورها به همراه "شاخص های کتگوری ریسک" هستند که اطلاعات بالاتری را نمایش خواهند داد. برخی مدل ها به شما اجازه خواهند داد که اطلاعاترا در لپ تاپ یا کامپیوترتان دانلود کنید و آن را با پزشک شخصی خود به اشتراک بگذارید.
مزایا: برخی از مدل های مانیتورینگ فشار خون با حافظه ای برای چندین کاربر همراه هستند، که با آن بیش از یکک نفر در خانواده ی شما می تواند فشار خون (BP ) را بررسی و ثبت کند.
معایب: اینکه بازوبند(کاف) به درستی روی بازوی بیمار جاگذاری شود یک نکته ی بحرانی است. اگر شما آن را خیلیی تنگ یا خیلی گشاد بپوشید، ممکن است شمااطلاعات دقیقی دریافت نکنید.
مانیتورینگ های مچ دستی
زمانی که مانیتورینگ های فشار خون مچ دستی مطرح می شوند، آن ها کاملا اتوماتیک و بسیار مناسب هستند. اما ممکن است در مقایسه با مانیتورهای بازویی دقت کمتری داشته باشند.
مزایا: مانیتورینگ های مچ دستی خیلی سبک، قابل حمل و جمع و جور هستند.
معایب: زمانی که مانیتورینگ های مچ دستی اندازه گیری های فشار را ثبت می کنند، آن ها خیلی به حالت بدنن حساس هستند. شما باید بازوبند(کاف )را در سطح قلب قرار دهید تا اطلاعات دقیق تری بگیرید.
نکاتی برای خرید بهترین مانیتورینگ
زمانی که بحث خرید بهترین مانیتورینگ فشار خون مطرح می شود، همیشه مدلی را انتخاب کنید که بالاترین امتیاز را دارد و ویژگی هایی دارد که تست شما را راحت تر می‌کند. به عنوان مثال، برخی از مدل های مانیتور به کاربر اجازه می دهند که اطلاعات را برای بیش از یک نفر ذخیره کنند. فراموش نکنید که رای های مشتریان را قبل از خرید محصول چک کنید. در این جا، من قصد دارم برخی از نکاتی که ممکن است به شما در انتخاب مانیتورینگ مناسب کمک کند را لیست کنم.
1. تناسب داشتن و اندازه بودن (از لحاظ سایز) را بررسی کنید
این مهمترین چیزی است که در هنگام خرید مانیتورینگ های BP باید به آن توجه کرد. همیشه مطمئن شوید که شما چیزی را می خرید که تناسب سایز کاف مناسب دارد. کاف باید به درستی دور بازوی شما فیت شود. در غیر این صورت، خوانش های دقیقی را نمایش نخواهدداد.
2. در مورد قیمت فکر کنید
یکی دیگر از نکات در انتخاب مانیتورینگ های فشار خون بررسی رتبه بندی مدل های توصیه شده قبل از نهایی کردن خرید است. این وسیله در محدوده ی قیمتی 45 تا 80 دلار موجود هستند. با این حال، خوب است که در چند مغازه بگردید و فراموش نکنید که چک کنید که آیا بیمه ی شما مانیتورهای فشار خون را پوشش می دهد.
3. مانیتوری را انتخاب کنید که استفاده از آن آسان است
انتخاب مانیتوری که استفاده از آن آسان است خوب است. فقط مطمئن شوید که دکمه های بصری و بزرگی دارد. علاوه بر این، جهات عملیاتی و کتابچه ی راهنمای کاربر کاف مانیتور باید واضح باشد.
4. مطمئن شوید که شما به چه ویژگی هایی نیاز دارید
زمانی که انتخاب مانیتورهای فشار خون مطرح می شود، چندین ویژگی وجود دارد که شما نیاز دارید تا آن ها را جستجو کنید که شامل شاخص کتگوری ریسک، خواننده ی پالس، خواننده ی ضربان قلب، حافظه های جند کاربردی، دکمه های بصری ، صفحه نمایش، ویژگی میانگین گرفتن داده ها و ظرفیت دانلود حافظه می باشد.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

۱۳۹۶/۱/۱۴بیمه ما جواب نمیدهد ولی بیمه اونا جواب می دهد.

در ادامه بخوانید...

خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی با شکل بدن ارتباط دارد

در
زنانی که چربی بدن آنها در ناحیه باسن و پا ها انباشته می شود ، بیشترین محافظت در برابر بیماری قلبی و عروقی را دارند.
 
پزشکان سالم ترین شکل تناسب اندام در زنان را منتشر کردند.
اخیراً مجله اروپایی قلب نتایج تحقیقات دانشمندان آمریکایی را منتشر کرد که در مورد چگونگی ارتباط انواع مختلفی از تناسب اندام در زنان با بیماری های قلبی و عروقی بررسی شده است. داده های 2500 زن که نظارت بهداشتی آنها به مدت 18 سال انجام شده است ، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
 
در شروع مطالعه ، تمام زنان از نظر شاخص توده بدنی طبیعی و از بیماری های قلبی عروقی رنج نمی بردند. در تمام مدت مشاهده ، 300 زن به نوعی بیماری قلبی عروقی داشتند. معلوم شد که خطر ابتلا به این بیماری ها با شکل بدن ارتباط دارد.
 
بنابراین ، زنانی که شکل آنها به شکل یک سیب نزدیکتر بود ، دارای پا ها و باسن نسبتاً کم چربی بودند ، اما معده بزرگ داشتند که خطر حمله قلبی و سکته مغزی را دو برابر بیشتر از کسانی می کرد که چربی کمی در شکم داشتند. برعکس ، در خانمهایی که شکل بدن گلابی داشتند (چربی بدن عمدتا در باسن و پا ها) ، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی در مقایسه با افرادی که تجمع چربی بسیار کمی در باسن و پا ها دارند 40 درصد کاهش یافته است.
 
واقعیت این است که رسوبات چربی در شکم منجر به اختلالات متابولیک می شوند و این در حال حاضر باعث ایجاد بیماری های قلبی و عروقی می شود. با این حال ، برای دانشمندان هنوز مشخص نیست که چرا تجمع چربی در ناحیه باسن و پا خطر ابتلا به این بیماری ها را کاهش می دهد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چاشنی مناسب برای کاهش فشار خون و کلسترول

در
دانه کنجد


همانطور که در کنفرانس متخصصان انجمن قلب آمریکا ذکر شد ، استفاده از دانه کنجد به عادی سازی فشار خون و کلسترول کمک می کند.


بنابراین ، پخت و پز با روغن کنجد یا دانه کنجد باعث افزایش اثر بخشی در درمان بیماری می شود. جایگزینی روغن های کنجد و چربی ها در تغذیه و رژیم غذایی روزانه می تواند کلسترول خون را عادی کرده و خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

متخصصان انجمن قلب آمریکا خاطرنشان کرد: دانه کنجد حاوی لیگنان و فیتواسترول ها ، ترکیبات گیاهی به کنترل کلسترول کمک می کند ، که همانطور که می دانید در مقادیر زیاد به عنوان یک عامل خطر برای بیماری های قلبی عروقی عمل می کند.


دانه کنجد همچنین مقدار زیادی منیزیم ، ویتامین E و آنتی اکسیدان ها دارد. کنجد همچنین پروتئین دارد: سه قاشق غذاخوری محصول حاوی پنج گرم پروتئین است. علاوه بر این ، سه قاشق غذاخوری از دانه های تصفیه شده حاوی 3.5 گرم فیبر ، برای عملکرد طبیعی روده ها لازم است.

به گفته کارشناسان ، استفاده از اسیدهای چرب مفید و آنتی اکسیدان ها ، مانند سسامین ، سسامول ، سسامولین و اوریزانول ، می تواند بر سلامتی تأثیر بگذارد و فشار خون را عادی کند.

توجه داشته باشید که همیشه قبل از افزودن هر محصولی به رژیم غذایی که می تواند بر فشار خون شما تأثیر بگذارد ، همیشه با پزشک مشورت کنید.

فشار خون بالا برای کلیه ها و مغز خطرناک است و می تواند منجر به انفارکتوس میوکارد ، سکته مغزی و غیره شود.بارها ذکر شده است که حمله قلبی یکی از شایع ترین دلایل مرگ در جهان است. 

نظرات

۱۴۰۰/۱۰/۲کنجد آنتی اکسیدان و ضد عفونی کننده، بازگرداننده چرخه زندگی بدن و پوست، منبع غنی از ویتامین ها و مواد معدنی، دارای خواص ضد ویروسی، ضد التهابی و ضد قارچی، تقویت بافت استخوانی، درمان بیماری های مجاری تنفسی و گلو، عادی سازی متابولیسم، سفید کننده، تغذیه، نرم کننده، مرطوب کننده و سفت کننده پوست، از بین بردن جای زخم و ترک های پوستی، التیام بخش مو و پوست سر، رفع شپش، روغن اصلی ماساژ در آیورودا، یک محصول غذایی ارزشمند

۱۴۰۰/۱۰/۲وطن نوع اصلی کنجد - sesamum indicum - هند است که در طول تمدن هاراپا - ۲۲۵۰ سال قبل از میلاد در آنجا کشت می شد. در همه جای هند رشد می کند، برای مدت طولانی در سراسر آسیا، به ویژه در چین و برمه پرورش داده شده است. از دهه ۵۰ قرن بیستم، در آمریکا پرورش داده شده است.

۱۴۰۰/۱۰/۲دانه کنجد یکی از قدیمی‌ترین چاشنی‌هایی است که بشر مورد استفاده قرار می‌دهد و روغن کنجد در غذاهای مختلف دنیا به‌ویژه آسیایی کاربرد فراوانی دارد . دانه‌های کنجد طعمی شیرین و آجیلی دارد که با بو دادن بیشتر می‌شود. آنها قهوه ای، قرمز، سیاه، زرد هستند. دانه های تیره تر خوش طعم تر در نظر گرفته می شوند.

۱۴۰۰/۱۰/۲روغنی که از دانه های کنجد تهیه می شود، طعم و بوی آجیلی قوی دارد و در آشپزی برای طعم دادن استفاده می شود.

۱۴۰۰/۱۰/۲دانه کنجد یکی از قدیمی ترین ادویه های شناخته شده برای بشر است. پای کنجد، شراب و برندی با آن پخته می‌شد و با نان و شیرینی پاشیده می‌شد و برای غلیظ کردن سس‌ها و چاشنی‌ها استفاده می‌شد.

۱۴۰۰/۱۰/۲در حال حاضر تولیدکنندگان اصلی روغن کنجد هند، چین، برمه، سودان، اتیوپی، اوگاندا و نیجریه هستند. ۷۰ درصد روغن کنجد از آسیا و ۲۶ درصد از آفریقا تامین می شود.

۱۴۰۰/۱۰/۲کلمه کنجد از زبان فارسی آمده است. در هندی و سایر زبان های شمال هند، کنجد را "تیل، تیلا" می نامند. از این نام رایج برای هر روغن - "taila" می آید. در زبان های جنوب هند به روغن کنجد ellu می گویند که به معنای روغن نیز می باشد. در تامیل نادو به آن " نالا اننی" - "روغن خوب" می گویند.

۱۴۰۰/۱۰/۲میوه کنجد کپسولی دراز با دانه های متعدد است. دانه های کنجد قهوه ای، مایل به قرمز، سیاه، زرد و عاجی رنگ هستند. دانه های تیره تر طعم بیشتری دارند. آنها رایحه ای شیرین و آجیلی دارند که با بو دادن تقویت می شود. غلاف های رسیده کنجد با کوچکترین لمسی با صدای زیاد باز می شوند.

۱۴۰۰/۱۰/۲از دانه های کنجد برای به دست آوردن روغن کنجد (کنجد) استفاده می شود.... آنها حاوی ۶۰٪ روغن هستند. روغن تقریباً هیچ بویی ندارد، فقط رایحه شیرین ضعیفی دارد که یادآور آجیل است، طعم دلپذیری دارد. می تواند تیره (اگر از دانه های کنجد بوداده فشرده شود) و روشن باشد. ساختاری سبک و ماندگاری در نگهداری طولانی مدت (تا ۹ سال) به دلیل داشتن آنتی اکسیدان زیاد دارد. روغن در دمای اتاق ذخیره می شود، در دمای منفی ۳ درجه سانتیگراد، جامد می شود.

۱۴۰۰/۱۰/۲روغن کنجد سرشار از ریز عناصر (کلسیم، آهن، منیزیم، روی، مس، فسفر) و اسیدهای چرب غیراشباع - اولئیک، لینولئیک، پالمیتیک، استئاریک، آراشیدیک و لیگنوسرینیک، فیتواسترول، سزامین (کلروفرم)، اکسیدان‌امول قوی، پروتئین‌های قوی است.

۱۴۰۰/۱۰/۲روغن کنجد منبع غنی ویتامین E است، یک آنتی اکسیدان طبیعی که سطح کلسترول خون را کاهش می دهد. روغن کنجد علاوه بر ویتامین E، حاوی ویتامین‌های B۶، C، A و K است.

۱۴۰۰/۱۰/۲روغن کنجد در زمینه‌های مختلف فعالیت‌های انسانی - در صنایع غذایی، پزشکی، داروسازی، آرایشی و بهداشتی، صابون‌سازی و برای اهداف فنی - در رنگ‌ها و رنگ‌ها استفاده می‌شود.

۱۴۰۰/۱۰/۲روغن کنجد در هند، روغن اصلی مورد استفاده برای غذا، در مراسم مذهبی، در طب عامیانه و در آیورودا است. به دلیل خواص دارویی که دارد «سلطان روغن ها» نامیده می شود.

۱۴۰۰/۱۰/۲علاوه بر این، روغن کنجد در هند مقدس محسوب می شود . در وداها و پوراناها ذکر شده است و نماد جاودانگی است، الهه عشق، ثروت و خوش شانسی خود لاکشمی نشان دهنده خواص دانه کنجد است. دانه های کنجد مخلوط با برنج - تارپانام - به خدایان و پیامبران وداها تقدیم می شد. روغن کنجد پس از ghee در رتبه دوم اهمیت قرار دارد و در معابد در زمان پوجا، در چراغ‌ها در مقابل تصاویر خدایان، به عنوان پیشکشی به خدایان استفاده می‌شود. بر اساس آن، توپ‌های شیرین ساخته می‌شوند - غذای مورد علاقه خدای گانشا.

۱۴۰۰/۱۰/۲در آیورودا هزاران سال است که از روغن برای درمان طیف گسترده ای از بیماری ها استفاده می شود: توصیه می شد بدن حداقل هفته ای یک بار پس از شستشو با روغن کنجد مالیده شود.

۱۴۰۰/۱۰/۲روغن کنجد دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد عفونی کننده، ضد ویروسی، ضد قارچی، ضد باکتریایی، ضد التهابی، نرم کننده، مغذی، مرطوب کننده، ملین است.

۱۴۰۰/۱۰/۲از خواص درمانی روغن کنجد در موارد زیر استفاده می شود: - روغن کنجد برای بیماری های ریوی، تنگی نفس، آسم و سرفه خشک -روغن کنجد به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی که باعث جوانسازی بدن و افزایش طول عمر می شود - روغن کنجد به عنوان داروی تسکین دهنده استرس، اضطراب و تنش، ایجاد احساس خوب و خلق و خوی خوب، برای ناراحتی های عصبی و بی خوابی

۱۴۰۰/۱۰/۲روغن کنجد به عنوان یک نرم کننده و مرطوب کننده که خشکی داخلی و خارجی را برطرف می کند - روغن کنجد برای دفع سموم و سموم بدن: روغن کنجد سموم را جذب کرده و سپس از بدن دفع می کند.

۱۴۰۰/۱۰/۲روغن کنجد برای کاهش سطح کلسترول خون - روغن کنجد برای درمان بیماری های پوستی - روغن کنجد برای درمان انواع عفونت های قارچی، به ویژه قارچ پا و ناخن

۱۴۰۰/۱۰/۲روغن کنجد برای آبریزش بینی و تحریک و خشکی مخاط بینی: قطره بینی با روغن کنجد از سرماخوردگی و ویروس های احتمالی محافظت می کند.

۱۴۰۰/۱۰/۲روغن کنجد برای گلودرد و بیماری های گلو آیورودا غرغره کردن با روغن کنجد را برای تسکین درد و گلودرد توصیه می کند. به بازیابی صدای از دست رفته به دلیل گلودرد یا کار بیش از حد کمک می کند. - روغن کنجد برای برای بهداشت دهان و دندان، برای سلامت لثه ها و دندان ها: شستشوی دهان با روغن کنجد تمام میکروب های انباشته شده در طول شب را از بین می برد، نفس را تازه می کند. علاوه بر این، این روغن دندان ها و لثه ها را تقویت می کند، از پوسیدگی محافظت می کند

۱۴۰۰/۱۰/۲روغن کنجد به عنوان ملین: روده ها را مرطوب می کند - روغن کنجد برای بهبود لخته شدن خون: اسیدیته خون را کنترل می کند و تعداد پلاکت ها را افزایش می دهد از این نظر برای افراد مستعد ترومبوز و واریس توصیه نمی شود.

۱۴۰۰/۱۰/۲روغن کنجد برای عادی سازی متابولیسم، با چاقی: به کاهش وزن با اضافه وزن و افزایش وزن برای افراد لاغر کمک می کند.

۱۴۰۰/۱۰/۲روغن کنجد برای عفونت های قارچی واژن - روغن کنجد به عنوان روان کننده در هنگام مقاربت و همچنین برای از بین بردن جوش، تحریک و عفونت در ناحیه صمیمی - روغن کنجد برای تسهیل زایمان و به عنوان یک ضد عفونی کننده طبیعی در هنگام زایمان

۱۴۰۰/۱۰/۲روغن کنجد برای پیشگیری از پوکی استخوان و تقویت بافت استخوانی بدن و همچنین برای توسعه تحرک مفاصل یک قاشق چایخوری روغن کنجد حاوی نیاز روزانه یک فرد بالغ به کلسیم است، بنابراین کنجد نسبت به بسیاری از غذاهای حاوی کلسیم، به ویژه پنیر، برتری دارد.

۱۴۰۰/۱۰/۲روغن عمیقا به مغز استخوان نفوذ می کند، بافت ها را تقویت می کند. - روغن کنجد برای رفع اسپاسم، درد عضلات و مفاصل، آرتریت، کمردرد - روغن کنجد برای حفظ کبد روغن کنجد توسط کبد دفع نمی شود، اما به عنوان یک "مولکول دوستانه" پذیرفته شده است.

۱۴۰۰/۱۰/۲روغن کنجد برای افزایش ایمنی کل ارگانیسم -روغن کنجد برای فشار خون بالا، به دلیل محتوای بالای کنجد و اسیدهای چرب غیر اشباع، فشار خون را کاهش می دهد.

۱۴۰۰/۱۰/۲روغن کنجد برای بهبود گردش خون - روغن کنجد برای دیابت -روغن کنجد برای کم خونی -روغن کنجد برایخونریزی داخلی - روغن کنجد برایبیماری های گوش - به عنوان وسیله ای برای کند کردن رشد تومورهای سرطانی، به دلیل محتوای بالای آنتی اکسیدان - کاهش اسیدیته - با خماری

۱۴۰۰/۱۰/۲روغن کنجد در بسیاری از محصولات زیبایی یافت می شود. اینها کرم های صورت و بدن، پمادها، روغن ها، محصولات ناخن، کرم های دارویی، مومیایی کننده ها، مومیایی کننده های لب، شامپوها، موس ها، ماسک ها، نرم کننده ها، مومیایی کننده ها هستند. برای انواع پوست و مو مناسب است. این روغن پایه اصلی در لوازم آرایشی آیورودا - کرم ها، روغن ها - و روغن های ماساژ است. یکی از خواص مهم و ارزشمند روغن کنجد نفوذ سریع و عمیق به پوست است.

۱۴۰۰/۱۰/۲خاصیت آنتی اکسیدانی روغن کنجد فرآیند بازسازی سلول های پوست را بازسازی می کند، روند پیری پوست را متوقف می کند. این روغن به طور سنتی "اکسیر زیبایی " نامیده می شود. فرآیندهای متابولیک را تحریک می کند و چین و چروک را صاف می کند. استفاده منظم از روغن جوانسازی پوست را تضمین می کند.

۱۴۰۰/۱۰/۲روغن کنجد خیلی سریع به پوست نفوذ می کند، سموم محلول را جذب می کند، آنها را وارد جریان خون می کند و سپس آنها را از بدن خارج می کند.

۱۴۰۰/۱۰/۲خاصیت مغذی و مرطوب کنندگی روغن کنجد عمیقا به پوست نفوذ می کند، آن را از داخل با ریز عناصر و ویتامین های لازم تغذیه می کند، آن را از آلودگی پاک می کند. به پوست نرمی و ابریشمی می دهد، درخشندگی می بخشد. آلودگی های عمیق را از بین می برد.

۱۴۰۰/۱۰/۲روغن کنجد یک فیلتر فوق العاده UV با جذب اشعه های مضر است. به همین دلیل، اغلب در آرایشی و بهداشتی ضد آفتاب استفاده می شود. پوست را بعد از آفتاب سوختگی مرطوب می کند، پوست آفتاب سوخته و تحریک شده را تسکین می دهد.

۱۴۰۰/۱۰/۲روغن کنجد مخصوصا برای پوست های خشک، پیر و پوسته پوسته و همچنین برای پوست های حساس و تحریک پذیر نشان داده شده است.

۱۴۰۰/۱۰/۲روغن کنجد یک درمان و ماسک عالی برای پوست آرنج، پا ، زخم ها، ترک ها و بریدگی ها را التیام می بخشد، پوست خشن را مرطوب و نرم می کند، پس از یک پیاده روی طولانی، خستگی را رفع می کند.

۱۴۰۰/۱۰/۲ترک های اطراف لب و روی لب را التیام می بخشد، لب ها را نرم می کند، آنها را صاف و الاستیک می کند.

۱۴۰۰/۱۰/۲خواص ضد عفونی کننده و ضد قارچی روغن کنجد بسیاری از بیماری های پوستی را درمان می کند - اگزما، خارش، گلسنگ، تحریک، بثورات، آکنه، آکنه، آبسه، جوش، بازیابی سلامت پوست، التیام زخم ها، ترک ها، سوختگی ها، تسکین التهاب.

۱۴۰۰/۱۰/۲روغن کنجد چربی اضافی پوست را از بین می برد، منافذ را به خصوص اطراف بینی کاهش داده و سفت می کند و غدد چربی را تنظیم می کند. همه اینها روغن کنجد را برای مراقبت از پوست چرب ایده آل می کند.

۱۴۰۰/۱۰/۲روغن کنجد همچنین برای پوست های نوجوان مستعد آکنه و تحریکات مختلف عالی است، تاثیر آن دقیقا برعکس روغن های سنگین است. بسیار راحت جذب می شود و هیچ گونه اضافی روی پوست باقی نمی گذارد و مشکلات جوانی پوست را برطرف می کند.

۱۴۰۰/۱۰/۲روغن کنجد پکیج کامل برای مراقبت از پوست کودک ، در برابر بثورات، ناراحتی ها، بثورات پوشک. در هند به نوزادان ماساژ ده دقیقه ای با روغن کنجد داده می شود که هم روی پوست و هم بر رشد کل بدن تأثیر مفیدی دارد.

۱۴۰۰/۱۰/۲روغن کنجد به طور موثری از پوست اطراف ناخن هامراقبت می کند ، آنها را قوی تر می کند، از قارچ ها محافظت می کند و از جدا شدن آنها جلوگیری می کند.

۱۴۰۰/۱۰/۲خاصیت سفید کنندگی روغن کنجد روغن کنجد خواص سفید کنندگی، صافی پوست و بهبود رنگ چهره، روشن کننده لکه های پیری است. استفاده از روغن کنجد پس از زایمان به زن اجازه می دهد تا فرم خود را به دست آورد، شکم خود را سفت کند و علائم کشش را از بین ببرد. این کاملاً برای مادر و کودک بی خطر است.

۱۴۰۰/۱۰/۲روغن کنجد یک محصول عالی برای مراقبت از مو و پوست سر است . سلامت پوست طبیعی را حفظ می کند، بیماران را شفا می دهد. به موها نرمی می بخشد، آن را مرطوب می کند، از خشک شدن آن جلوگیری می کند. روغن کنجد ایده آل برای موهای رنگ شده و مواد شیمیایی اچ شده، موها را صاف می کند، آنها را ضخیم تر و براق تر می کند. از موها در برابر اثرات نامطلوب نور خورشید، سفید کننده، آب دریا محافظت می کند. به اعماق الیاف مو نفوذ می کند، آنها را از داخل تغذیه می کند، ریشه مو را التیام می بخشد. موثر بر ضد شپش و پوست سر را بدون برهم زدن تعادل pH آن تمیز می کند و بیماری های پوستی را التیام می بخشد.

۱۴۰۰/۱۰/۲دو نوع اصلی روغن کنجد وجود دارد - روشن و تیره. روغن کنجد روشن برای سس سالاد عالی است. وقتی روغن کنجد تیره‌تر برشته می‌شود - یک عنصر ضروری در غذاهای ژاپنی، چینی و هندی - عطر قوی‌تر و رنگ طلایی عمیق‌تری دارد. به طور گسترده ای در غذاهای آسیایی استفاده می شود. به راحتی می سوزد پس در آخرین لحظه آن را به ظرف اضافه کنید.

در ادامه بخوانید...

علائم سکته مغزی

در

سکته مغزی چیست؟
سکته مغزی زمانی اتفاق میافتد که رگی که اکسیژن و مواد مغذی به بخشی از مغز منتقل میکند، توسط یک لخته خون یا پارگی رگ بلوکه میشود. زمانی که این اتفاق میافتد قسمتی از مغز اکسیژن دریافت نمیکند و شروع به از بین رفتن میکند.

حملات ایسکمی گذرا، شامل علائم سکته مانندی هستند که قبل از به وجود آوردن مشکل جدی از بین میروند. حتی اگر علائم شما به کلی از بین رفت، بسیار مهم است که به یک متخصص مراجعه کنید.
نشانه‌های خطر سکته:
بی حسی و خستگی ناگهانی صورت، دست یا پا، مخصوصاً وقتی فقط در یک سمت از بدن باشد
گیجی ناگهانی، مشکل در تکلم و فهم کلام دیگران
مشکل ناگهانی در بینایی یک یا هر دو چشم
سرگیجه ناگهانی، از دست دادن تعادل و مشکل در راه رفتن
سر درد ناگهانی بدون علت معلوم
اگر احساس میکنید که در حال سکته مغزی هستید چه کار بکنید؟
اگر هر یک از مشکلاتی که در بالا گفته شده است را تجربه کردید، با اورژانس تماس بگیرید تا سریعاً شما را به بیمارستان منتقل کنند. صبر نکنید تا ببینید که علائم شما بهبود میابد یا خیر. هرچقدر زودتر به بیمارستان منتقل شوید شانس آسیب ندیدنتان کمتر است.(سیارک)  
فاکتورهای افزایش خطر سکته مغزی:
فاکتورهای افزایش خطر جمع شونده هستند و از بین رفتن هر کدام ریسک را کمتر میکند.
سن: خطر سکته مغزی به ازای هر یک دهه بعد از 55 سالگی دو برابر میشود. علاوه بر این، تحقیقات نشان داده است که زنان در سن بین 40 تا 55 سالگی به خاطر افزایش وزن شکم و دیابت در خطر بالاتری از سکته مغزی قرار دارند.
تاریخچه خانوادگی: اگر والد یا پدر بزرگ یا مادر بزرگ یا برادر یا خواهر فرد سکته مغزی کرده باشند این به معنی افزایش خطر سکته برای فرد است.(سیارک)  
تاریخچه نژادی: سیاه پوستان دو برابر خطر سکته مغزی نسبت به سفید پوستان دارد. هیسپانیک‌ها و سرخ پوستان نیز بیشتر در معرض خطر سکته مغزی هستند. در این گروه‌ها فشار خون بالا، دیابت، و چاقی میتواند عامل افزایش خطر باشد.
وجود سکته مغزی در گذشته
فشار خون بالا: این فاکتور مهمترین و قابل کنترل ترین عامل در سکته مغزی است
بیماری قلبی
عوارض دائمی همچون تنگی نفس، تهوع، خستگی، آنژین و درد سینه، غش کردن و ناراحتی در شکم از علائم مشکلات قلبی است. بیماری‌های قلبی همچون مشکلات عروقی، سکته قلبی و فیبریلاسیون اتریال میتواند خطر سکته مغزی را افزایش دهد.
سیگار کشیدن: سیگار به تنهایی خطر سکته مغزی را به شدت افزایش میدهد. سیگار کشیدن و استفاده از قرص‌های بارداری همزمان میتواند خطر سکته مغزی را بسیار افزایش دهد.
تغذیه نامناسب: رژیم سرشار از چربی‌های اشباع و ترنس، کلسترول و سدیم میتواند خطر سکته مغزی را افزایش دهد. در تضاد با این موضوع، رژیمی که دارای پنج وعده میوه و سبزیجات در روز باشد میتواند خطر سکته مغزی را بسیار کاهش دهد. (سیارک)  
همچنین دیابت، اعتیاد به مواد مخدر و الکل، کلسترول بالا، چاقی، فعالیت کم بدنی و کم خونی سلول داسی شکل، همه میتوانند خطر سکته را افزایش دهند.
فاکتوهای افزایش خطر مربوط به زنان کمتر از 55 سال:
میگرن: زنانی که از میگرن رنج میبرند و مشکلات بینایی پیدا میکنند ده برابر بیشتر در خطر سکته قرار دارند.
قرص‌های ضد حاملگی: زنانی که حتی قر‌ص‌های ضد بارداری با استروژن پایین مصرف میکنند، دو برابر بیشتر در خطر سکته مغزی قرار دارند.
فاکتورهای خطر دیگر: مشکلات خود ایمنی، مثل دیابت نوع 1 یا لوپوس، مشکلات انعقاد خون، استفاده از هورمون درمانی، افزایش وزن شکم، سقط و حاملگی‌های متعدد.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

دانستن الفبای (ABC) دیابت

در

با تیم مراقبت از سلامتی تان در مورد چگونگی مدیریت A1C، فشار خون، و کلسترول ، صحبت کنید. که این می تواند به کاهش شانس شما برای حمله قلبی، سکته مغزی، یا دیگر مشکلات دیابت کمک کند.


A برای تست A1C چه چیزی است؟
A1C یک تست خون است که سطح متوسط قند خون شما را در سه ماه اخیر اندازه گیری می کند. و نسبت به بررسی های قند خونی که شما هر روزه انجام می دهید، متفاوت است.(سیارک
چرا مهم است؟
شما باید سطح قند خونتان را در طی زمان بدانید. شما نمی خواهید آن اعداد خیلی بالا بروند. سطوح بالای قند خون می تواند به قلب، رگ های خونی، کلیه ها، پاها، و چشم های شما آسیب بزند.
هدف A1C چیست؟
هدف A1C برای بسیاری از مردم که دیابت دارند، زیر 7 است. ممکن است برای شما متفاوت باشد. در مورد اینکه هدف شما بایستی چه چیزی باشد، بپرسید.
B برای فشار خون.
چه چیزی است؟
فشار خون، نیرو یا فشار خون شما بر دیوار رگ های خونی تان است.
چرا مهم است؟
اگر فشار خون شما خیلی بالا رود، کاری می کند که قلبتان به سختی کار کند. می تواند سبب حمله قلبی، سکته مغزی، و آسیب به کلیه ها و چشم های شما شود.
هدف فشار خون چیست؟
هدف فشار خون برای بیشتر افراد دیابتی زیر 90/140 است. که ممکن است برای شما متفاوت باشد. در مورد اینکه هدف شما باید چه چیزی باشد، بپرسید.(سیارک
C برای کلسترول (ko LESS tuh ruhl).
چه چیزی است؟
دو نوع کلسترول در خون شما وجود دارند: LDL و HDL.
LDL یا کلسترول "بد" می تواند باعث تجمع و گرفتگی در رگ های خونی شما شود. و می تواند سبب یک حمله قلبی یا سکته مغزی شود.
HDL یا کلسترول "خوب" به حذف کلسترول "بد" از رگ های خونی شما کمک می کند.
اهداف LDL و HDL چه چیز هستند؟
در مورد اینکه اعداد مربوط به کلسترول شما چقدر باید باشند، بپرسید. اهداف شما ممکن است که نسبت به دیگر افراد متفاوت باشد. اگر سن شما بیش از 40 سال است، امکان دارد که شما برای سلامتی قلبتان به داروی استاتین نیاز پیدا کنید.
اقداماتی که باید اتخاذ کنید
• از تیم مراقبت از سلامتی تان بپرسید
• اعداد مربوط به A1C، فشار خون، و کلسترول شما، چیستند و آنها باید چه چیز باشند. اهداف ABC شما به اینکه چه مدت شما به دیابت، یا دیگر مشکلات سلامتی دچار شده اید، و مدیریت دیابت تان چقدر سخت است، بستگی دارد.
• برای رسیدن به اهداف ABCتان چه چیزی می توانید انجام دهید
• اعدادتان را در یک کتابچه بنویسید تا به میزان پیشرفت تان پی ببرید.

پست های مرتبط :

انواع دیابت

رژیم غذایی برای دیابتی ها

پیوند ISLET

چگونه به عزیزانمان کمک کنیم تا دیابت را کنترل کنند.

9ماده غذایی شگفت انگیز برای دیابتی ها

کنترل سطح قند خون در دیابت نوع 2

انتخاب جوراب مناسب برای پای دیابتی

در مورد دیابت بیشتر بدانید

دیابت را جدی بگیرید

دانستن الفبای (ABC) دیابت

یاد بگیرید که چگونه با دیابت­ زندگی کنید

بیماران دیابتی از روال عادی مراقبت مطلع شوید تا سالم بمانید

پیش­ دیابت و مقاومت به انسولین چیست

چگونه مقاومت به انسولین به دیابت نوع 2 و پیش دیابت مربوط می­شود

آیا مقاومت به انسولین و دیابت می توانند معکوس شوند

چه گام هایی می تواند مقاومت به انسولین و پیش دیابت را معکوس کند

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

یاد بگیرید که چگونه با دیابت­ زندگی کنید

در

احساس ضعف، ناراحت یا عصبانی شدن هنگامیکه شما مبتلا به دیابت هستید، معمول است. شما ممکن است مراحلی که باید برای سالم ماندن اتخاذ کنید را بدانید، اما مشکل، عمل کردن و ماندن بااین برنامه­ در طول زمان است. در اینپست نکاتی در مورد اینکه چگونه با دیابت خود مقابله کنید، خوب غذا بخورید و فعال باشید، آورده شده است. (سیارک)  

با دیابت مقابله کنید.

استرس قند خون را بالا می­برد. راه­های کاهش استرس را یاد بگیرید. سعی کنید نفس عمیق بکشید، باغبانی کنید، پیاده­ روی کنید، تفکر کنید، بر روی سرگرمی­های خود کار کنید، یا به موسیقی مورد علاقه­ تان گوش دهید.

اگر غمگین هستید کمک بخواهید. یک مشاور بهداشت روانی، گروه پشتیبان، عضو روحانیون، دوست، یا عضو خانواده که به نگرانی­های شما گوش می­دهد، می­تواند به شما کمک کند که احساس بهتری داشته باشید.

خوب بخورید.

یک برنامه غذایی دیابت به کمک تیم مراقب از سلامتی­ درست کنید.

غذاهایی که کالری، چربی اشباع، چربی ترانس، شکر، و نمک کمتری دارند، را انتخاب کنید.

غذاهایی که فیبر بیشتری دارد، از قبیل غلات سبوس­دار، نان، کراکر، برنج، یا پاستا را بخورید.

غذاهایی نظیر میوه، سبزیجات، دانه­ های سبوس­دار، نان و غلات، و شیر کم چرب یا خشک بدون­ چربی و پنیر را انتخاب کنید.

بجای آب­میوه و نوشابه­ های عادی، آب بنوشید.

هنگام خوردن غذا، نصف ظرفتان را با سبزیجات و میوه پر کنید، یک چهارم را با پروتئین­های بدون چربی، مثل لوبیا، مرغ یا بوقلمون بدون پوست، یک چهارم را با دانه­ های سبوس­دار، نظیر برنج قهوه­ ای یا پاستای گندم سبوس­دار پر کنید. (سیارک)  

فعال باشید

هدفی برای فعال­تر بودن در بیشتر روزهای هفته داشته باشید. بتدریج با 10 دقیقه پیاده­روی، 3 بار در روز، شروع کنید.

دو بار در هفته کار کنید تا قدرت عضلانی شما افزایش یابد. از کش­ باندها استفاده کنید، یوگا، باغبانی سخت (حفر و کاشت با ابزار) انجام دهید، و یا سعی کنید، یا شنا بروید.

با استفاده از برنامه غذایی­تان و حرکت بیشتر، در یک وزن سالم بمانید یا به آن برسید.

بدانید که هر روز چه باید بکنید.

داروهای خود را برای دیابت و دیگر مشکلات سلامتی، حتی زمانیکه شما احساس خوبی دارید، مصرف کنید. از پزشک خود بپرسید که آیا شما برای جلوگیری از حمله قلبی یا سکته مغزی نیاز به آسپیرین دارید. اگر شما نمی­توانید مخارج داروهای خود را بدهید و یا اگر شما هر گونه عوارض جانبی دارید به پزشک خود بگویید.

پاهایتان را هر روز برای بریدگی­ها، تاول، لکه­ های قرمز، و تورم چک کنید. در مورد هر جراحتی که هنوز باقی مانده است، سریعا به تیم مراقبت­ از سلامتی­تان خبر دهید.

برای حفظ سلامتی دهان، دندان­ها، لثه­  ، هر روز دندان­هایتان را مسواک زده و از نخ دندان استفاده کنید.

سیگار نکشید. برای ترک آن درخواست کمک کنید. 

قند خون خود را بررسی کنید. شما ممکن است که بخواهید آنرا یک یا چند بار در روز چک کنید.  مطمئن شوید که در مورد آن با تیم مراقبت ازسلامتی­تان صحبت کنید. (سیارک)  

در صورتیکه پزشک­تان توصیه کرد، فشار خون­تان را چک کنید و آنرا ثبت کنید.

با تیم مراقبت از سلامتی صحبت کنید.

اگر هر سوالی در مورد دیابت دارید از پزشک خود بپرسید.

هرگونه تغییری در سلامتی­ را گزارش دهید.

اقداماتی که باید اتخاذ کنید.

در مورد یک برنامه غذایی سالم، بپرسید.

در مورد راه­های فعال ماندن بپرسید.

در مورد اینکه چگونه و چه وقت آزمایش قند خون بگیرید و چگونه از نتایج آن برای مدیریت دیابت استفاده کنید، بپرسید.

از این نکات برای کمک به خود مراقبتی استفاده کنید.

در مورد اینکه چگونه برنامه دیابت کار می­کند، هر وقت که شما تیم مراقبت از سلامتی­ خود را ملاقات می­کنید، بحث کنید.

پست های مرتبط :

انواع دیابت

رژیم غذایی برای دیابتی ها

پیوند ISLET

چگونه به عزیزانمان کمک کنیم تا دیابت را کنترل کنند.

9ماده غذایی شگفت انگیز برای دیابتی ها

کنترل سطح قند خون در دیابت نوع 2

انتخاب جوراب مناسب برای پای دیابتی

در مورد دیابت بیشتر بدانید

دیابت را جدی بگیرید

دانستن الفبای (ABC) دیابت

یاد بگیرید که چگونه با دیابت­ زندگی کنید

بیماران دیابتی از روال عادی مراقبت مطلع شوید تا سالم بمانید

پیش­ دیابت و مقاومت به انسولین چیست

چگونه مقاومت به انسولین به دیابت نوع 2 و پیش دیابت مربوط می­شود

آیا مقاومت به انسولین و دیابت می توانند معکوس شوند

چه گام هایی می تواند مقاومت به انسولین و پیش دیابت را معکوس کند

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...