ترمیم قلب با "پچ" پس از سکته قلبی

ترمیم قلب با
دانشمندان برای بازگرداندن قلب پس از سکته قلبی ، "پچ" ایجاد کرده اند 
 
دانشمندان برای بازگرداندن قلب پس از سکته قلبی ، "پچ" ایجاد کرده اند. این روند ترمیم بافت را تسریع می کند و عملکرد قلب را در موش ها و خوک ها بهبود می بخشد - در آینده نزدیک احتمالاً در انسان مورد آزمایش قرار می گیرد. این در مطالعه‌ای توسط دانشمندان دانشگاه کارولینای شمالی بیان شده است که در مجله Science Translational Medicine منتشر شده است.
 
بیماری قلبی و عروقی عامل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است. بیشتر بیماران در این گروه از ایسکمی قلبی رنج می برند ، که وقتی شریانی که خون را به قلب منتقل می کند بصورت جزئی یا کاملاً مسدود شده است ، رخ می دهد. اگر ایسکمی برای مدت طولانی رخ دهد ، بافت های قلب فاقد اکسیژن - هیپوکسی هستند ، این می تواند منجر به مرگ بافت یا انفارکتوس میوکارد شود.
 
محققان در تلاشند تا با کمک سلول درمانی ، بهبودی قلب را تسریع کنند ، اما قبل از پیوند ، این سلول ها به شرایط ذخیره سازی خاصی احتیاج دارند - بنابراین ، این روند بسیار پر زحمت و گران است.
 
محققان برای حل این مشکل ، یک لایه از یک ماتریس سلولی به دست آمده از میوکارد خوک و همچنین سلولهای استرومای مصنوعی قلب انسان ایجاد کردند.
 
آزمایشات روی خوک ها و موش ها نشان داده اند که توسعه به همان اندازه سلول درمانی موثر است - ذخیره "پچ"  patch قبل از عمل پیوند آسان تر و ارزان تر است.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید