سوزن هایی با الهام از انگل ها باعث تزریق بدون درد می شود

سوزن هایی با الهام از انگل ها باعث تزریق بدون درد می شود
دانشمندان از آمریکا سوزن های پزشکی، با الهام از انگل را ارائه کرده اند که باعث تزریق بدون درد می شود. علاوه بر این ، سوزن ها خطر عفونت و صدمات را کاهش می دهند.
 
مهندسان دانشگاه راتگرز سوزن های ریز تولید کرده اند که از ساختار اندام های انگل تقلید شده است. آنها می توانند در آینده جایگزین سوزن آمپول های فعلی شوند. جزئیات این تحقیق در ژورنال Advanced Funcal Material (مواد کاربردی پیشرفته) منتشر شده است. دانشمندان از فناوری مدرن استفاده کرده اند - در حالی که چاپ سه بعدی لایه ها را به صورت لایه ای ایجاد می کند ، 4D از مواد پیشرفته ای استفاده می کند که متعاقباً می توانند شکل را تغییر دهند.
 
هو وانگ لی ، استادیار مهندسی مکانیک و مهندسی هوافضا در دانشگاه راجر گفت: "ما فکر می کنیم که دستگاه ما امکان استفاده مطمئن و کارآمد از میکرونیدل های بدون درد برای تزریق دارو ، بهبود زخم ، بیوسنسینگ و سایر عملیات با بافت نرم را فراهم می کند."
 
دانشمندان خاطرنشان كردند كه سوزن های مينیاتوری توجه زيادی را به خود جلب می كنند ، زيرا كوتاه ، نازك و با حداقل تهاجم هستند، يعني باعث كاهش درد و کاهش خطر عفونت می شوند اما فعلا آنها یک مشکل واحد دارند: چسبندگی ضعیف به بافت عضله.
 
بعضی از حشرات و ارگانیسم های دیگر دارای خواصی هستند که به آنها امکان چسبیدن به بافت ها را می دهد. به عنوان مثال ، این میکرو قلاب های انگل و نیش زنبورهای خاردارهستند. با الهام از این مثال ها ، مهندسان دانشگاه راتگرز سوزن را با عنصر اثری که بر روی بافت ثابت است ، تکمیل کرده و چسبندگی را تقویت می کنند.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید