غلات خطرناکی که باعث پوکی استخوان می شوند

orig-122-1596225430.jpeg

متخصصان تغذیه استرالیا بیانیه غیر منتظره ای را منتشر کردند: معلوم می شود فرنی ساخته شده از غلات ارزان قیمت می تواند به بدن آسیب برساند.

مشخص است که سمولینا ، به ویژه اگر مقدار زیادی از آن را میل کنید ، فایده ای که ندارد بلکه مضر هم هست. با این حال ، در حال حاضر در لیست "غلات خطرناک" جو دوسر و برنج است.متخصصان تغذیه می گویند - مصرف منظم برنج ، جو دوسر و سمولینا باعث دفع کلسیم از استخوان ها می شود.

 

"رژیم غلات" بسیار محبوب است ، با این حال ، به گفته کارشناسان ، در نهایت می تواند منجر به پوکی استخوان شود. 

                                                                

واقعیت این است که بلغور جو دوسر حاوی اسید فیتیک است که در جذب کلسیم تداخل بوجود می آورد و آن را از استخوان بیرون می کشد. علاوه بر این ، فیتین میزان فسفر ، روی ، منیزیم و برخی از مواد مفید دیگر را در بدن کاهش می دهد.سمولینا کمبود آهن و ویتامین D را تحریک کرده و منجر به مجموعه ای از گرم های اضافی در بدن می شود.

 

متخصصان تغذیه می گویند ، برنج به آسیاب شده در اصل بی فایده است ، زیرا در پردازش غلات همه ویتامین ها را از دست می دهد. مابقی آن کاملاً از نشاسته تشکیل شده است که برای افراد دیابتی غیرقابل قبول است. علاوه بر این ، فرنی برنج منجر به یبوست می شود و همچنین به افزایش چربی بدن کمک می کند. متخصصان تغذیه خواستار کنار گذاشتن کامل این غلات نیستند ، بلکه می گویند که آنها را با غلات دیگر جایگزین کنید. مثلا با گندم سیاه ،  ذرت.

 

پوکی استخوان ، که به عنوان از بین رفتن استخوان نیز شناخته می شود ، شرایطی است که استخوان ها قدرت خود را از دست می دهند. آنها متخلخل و شکننده می شوند. اولین علامت ممکن است شکستگی ستون فقرات یا لگن باشد.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • Barbie 728 :

    میوه خرنوب طعمی شبیه شکلات دارد. 100 گرم خرنوب حاوی 348 میلی گرم کلسیم است. آیا خواب شیرینی های سالم را دیده اید؟ رویای شما محقق شد - خرنوب به تنهایی شیرین است. می توانید شربت خرنوب را به اسموتی ها، غذاهای پخته شده اضافه کنید یا روی پنکیک ها بریزید.

    1401/1/12 21:37
  • Barbie 728 :

    محصولات با محتوای کلسیم برای کسانی که شیر را تحمل نمی کنند........ 194 میلی گرم کلسیم در 100 گرم از این حبوبات وجود دارد. و تعداد زیادی غذاهای لوبیا وجود دارد که معروف ترین آنها خوراک لوبیا است. می توانید از لوبیا به عنوان پیش غذا یا به عنوان غذای مستقل استفاده کنید. با گوشت و قارچ خورش می‌شود، به سوپ، پای و رول اضافه می‌شود و با آن سالاد درست می‌شود. به طور کلی، هیچ محدودیتی برای خلاقیت وجود ندارد، روش پخت و پز را به سلیقه و روحیه انتخاب کنید.

    1401/1/12 21:40
  • Barbie 728 :

    محصولات با محتوای کلسیم برای کسانی که شیر را تحمل نمی کنند........یکی از ادویه های غنی از کلسیم پونه کوهی است . درشت مغذی مورد نیاز ما در آن 1597 میلی گرم در 100 گرم است. می توانید پونه کوهی را به گوشت و سیب زمینی پخته، سوپ، تخم مرغ شکم پر اضافه کنید. و البته پیتزا و پاستا!

    1401/1/12 21:41
  • Barbie 728 :

    محصولات با محتوای کلسیم برای کسانی که شیر را تحمل نمی کنند.......بنا به دلایلی، هیچ کس انتظار ندارد کلسیم را در ادویه جات برآورده کند ، و با این حال وجود دارد، و بسیار زیاد! به عنوان مثال، 100 گرم مرزنجوش حاوی 1990 میلی گرم کلسیم است، یعنی دو برابر میزان مصرف روزانه.

    1401/1/12 21:42
  • Barbie 728 :

    محصولات با محتوای کلسیم برای کسانی که شیر را تحمل نمی کنند......975 میلی گرم در هر 100 گرم کنجد - این مقدار کلسیم در این دانه های ریز است. دانه‌های کنجد را می‌توان به غذاهای پخته شده، سالاد، دسر، اسموتی‌ها اضافه کرد و به‌عنوان ماده‌ای در هوموس استفاده کرد. سس کنجد یک سس سالاد عالی است. فراموش نکنید که دانه ها تقریباً در معده هضم نمی شوند، آنها بدون تغییر از ما عبور می کنند. بنابراین کنجد را به آرامی بجوید تا فایده داشته باشد.

    1401/1/12 21:43

بیشتر بخوانید