کالبد شکافی تغییرات عجیبی را در بیماران مبتلا به کرونا نشان می دهد

در

کروناویروس

مرگ سلولی غیر عادی : کالبد شکافی تغییرات عجیبی را در بیماران مبتلا به COVID-19 نشان می دهد.
 

پزشکان آمریکایی که با بیماران کروناویروس کار می کنند ، گزارش داده اند که ضایعات کالبد شکافی در بیماران COVID-19 همانطور که قبلاً تصور می شد ، التهاب معمول عضله قلب نیست.ما تغییراتی را تشخیص داده ایم که میوکاردیت معمولی در عفونت شدید SARS-CoV-2 وجود دارد. وندر هاید ، رئیس تحقیقات پاتولوژیک LSU Health New Orleans Richard گفت: در عوض ، این درمورد مرگ غیر عادی سلول ها در عضله قلب است.به گفته وی ، پزشکان در برخی سلولهای رگهای خونی کوچک عفونت ویروسی را کشف کردند. کار بیشتر محققان ادامه دارد.

 

کارشناسان اعتراف می کنند: در ابتدا به نظر می رسید که نوع جدید کروناویروس یک بیماری تنفسی شایع مانند SARS یا آنفولانزای مرغی است ، اما معلوم شد که این بیماری بر ریه ها ، مغز ، نازوفارنکس ، چشم ها ، قلب ، رگ های خونی ، کبد ، کلیه ها و روده ها ، یعنی همه ارگان های حیاتی تأثیر می گذارد. ... برای کسانی که به Covid-19 شدید مبتلا شده اند ، عواقب آن می تواند جدی تر باشد: از ایجاد زخم بافت ریه و نارسایی کلیه گرفته تا آریتمی ، آسیب کبدی ، اختلال شناختی ، روان پریشی و غیره.تاکنون فقط می توان درباره عواقب این بیماری حدس زد.

 

پیش از این گزارش شده بود که در ایالات متحده ، بیمارانی که دچار عفونت کروناویروس شده اند ، گفتند که پس از بهبودی ، شروع به ریزش مو کردند.

بنابراین گزارش ، گریس دادلی 30 ساله در توییتر گفت که ده روز را در مراقبت های ویژه از جمله در ونتیلاتورها صرف کرده است. به گفته وی ، یک ماه پس از بهبودی ، او متوجه شد که موهایش ریزش شدید دارد. در نتیجه ، دادلی نیمی از موهای خود را از دست داد. بسیاری از کاربران شبکه اجتماعی در مورد یک مشکل مشابه صحبت کردند. 

 

به گفته پزشکان ، ریزش مو با یکی از علائم اصلی عفونت کرونا همراه است: تب بالا ، که می تواند چند روز ادامه یابد. علاوه بر این ، کمبود اکسیژن از ویژگی های تاجی ویروسی است که همچنین تأثیر بسیار منفی بر وضعیت مو دارد.

 

براساس آمارهای رسمی ، تعداد مبتلایان آلوده به جهان از 15 میلیون نفر گذشته است و تقریباً 620،000 بیمار جان باخته اند. در همین زمان ، علامت 14 میلیون عفونت در 18 ژوئیه به تصویب رسید ، یعنی یک میلیون نفر در چهار روز با کرونا ویروس آلوده شده اند.

تعداد موارد تائید شده از كروناویروس در جهان از 15 میلیون نفر گذشته است.  بالاترین آمار از نظر تعداد افراد آلوده شامل ایالات متحده ، برزیل و هند می باشد. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

یک دلیل ساده برای گسترش سریع کروناویروس

در
کروناویروس
به گفته  مدیر و بنیانگذار سازمان غیر انتفاعی ( WTO ) ، پس از پایان اپیدمی کروناویروس، COVID-19 ، مردم لزوم رعایت قوانین بهداشت شخصی را فراموش خواهند کرد.
 
این دقیقاً همان اتفاقی است که قبلاً با شیوع بیماری های دیگر رخ داده است ، و دقیقاً به دلیل همین نگرش ، عفونت های خطرناک هنوز در جهان رواج دارد. اکنون افرادی که از اپیدمی وحشت دارند دست خود را شسته ، ماسک می پوشند و به طور کلی با احتیاط رفتار می کنند.
 
- بر اساس تجربه من با SARS ، معتقدم برخی افراد این عادت های خوب را حفظ کرده و به آنها ادامه می دهند. با این حال ، بقیه پس از پایان بیماری، آرامش خود را حفظ کرده و بهداشت عمومی را حفظ نمی کنند. به همین دلیل است که اکنون توزیع گسترده ای از COVID-19 داریم. "
 
وی اضافه كرد كه حفظ استانداردهای بهداشتی اساسی و بدون coronavirus نیز بسیار حیاتی است ، زیرا تا 50 درصد بیماری ها به دلیل بهداشت ضعیف است.
 
دست های شسته نشده که با آنها پول می گیریم ، سطح لمس در وسایل نقلیه و اماکن عمومی را درگیر می کنیم ، به نفوذ عوامل بیماری زا در تعدادی از بیماری ها از جمله آنفلوانزا ، ذات الریه ویروسی ، وبا و اشکال مختلف هپاتیت کمک می کند.
 
براساس آمار WHO ، در سراسر جهان سالانه 30،000 زن و 400000 نوزاد در اثر عفونت جان خود را از دست می دهند. غالباً این امر به دلیل کمبود آب تمیز و بهداشت در مناطق محروم و همچنین به دلیل رعایت نکردن کافی از نیازهای شستشوی دست اتفاق می افتد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

شرایط ایده آل برای گسترش کروناویروس

در
شرایط ایده آل برای گسترش کروناویروس
دانشمندان چینی ، که بدون شک بهترین متخصصان در مورد مطالعه کروناویروس هستند ، گفتند که دمای مطلوب برای انتقال coronavirus COVID-19 دمای 5 تا 8.72 درجه و رطوبت 35 تا 50 درصد است. 
 
قبل از چنین نتیجه گیری، متخصصان داده ها را از20 ژانویه تا 4 فوریه 2020 تجزیه و تحلیل کردند. بنابراین در اوایل بهار، می تواند شرایط تقریباً ایده آل برای توزیع COVID-19 ایجاد کند.
 
فرضیه این بود که درجه حرارت های مختلف می توانند به طور قابل توجهی در انتقال میعانات ، که شامل coronaviruses است ، تأثیر بگذارد.عملکرد مشابهی در عفونت های قبلی با ویروس مرس MERS و سارس SARS مشاهده شد.
 
بنابراین ، آزمایشگاهی که در سال 2011 با SARS انجام شد ، ثابت کرد که این پاتوژن می تواند به مدت 5 روز بر روی یک سطح صاف در محیط با دمای 22 درجه سانتیگراد و رطوبت 40-50٪ باقی بماند. به محض اینکه دما به 38 درجه سانتیگراد افزایش یافت و رطوبت آن به 95٪ افزایش یافت ، فعالیت ویروس متوقف شد.
 
براساس این مطالعه ، coronavirus جدید  به محض اینکه دما به 8.72 درجه سانتی گراد رسید ، فعالیت آن بلافاصله شروع به کاهش کرد. و در دمای 30 درجه سانتیگراد ، میزان آلودگی آن صفر بود.
 
این امر با داده های مربوط به سایر ویروسهای تاج تأیید شده است ، زیرا مشهور است كه در كشورهایی كه دارای آب و هوای معتدل هستند ، عمدتا از دسامبر تا آوریل گسترش می یابند. 
 
با این حال ، همه کارشناسان موافق نیستند که دمای جوی با توانایی انتشار پاتوژن جدید ارتباط دارد. عفونت در 99٪ موارد در داخل خانه با جمعیت زیادی از افراد رخ می دهد و فرقی نمی کند درجه حرارت آن چقدر باشد.
 
ویروس بی سر و صدا در بدن ما با دمای 36.6 درجه و رطوبت زیاد زندگی می کند. به طور معمول ، هرچه رطوبت بیشتر باشد ، میزان عفونت نیز بیشتر است. در اتاقهای با تهویه مطبوع ، همانطور که می دانید میزان عفونت احتمالی پایین است. حجم زیادی از هوا در خیابان وجود دارد ، آلودگی در آنجا بسیار سخت تر است. "

طبق آمار 14 مارس ، تعداد آلوده ها NV سراسر جهان از 145 هزار نفر فراتر رفته است. پرتنش ترین وضعیت در ایتالیا است ، جایی که این ویروس در 17760 نفر تشخیص داده شده است. همچنین بالاترین میزان مرگ و میر که بیش از 1000 مورد است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

یکی از شایع ترین علائم جدید کروناویروس

در
درد معده ، حالت تهوع: چگونگی سوء ظن کروناویروس برای علائم معده
به گفته دانشمندان چینی ، یکی از شایع ترین علائم کروناویروس coronavirus جدید COVID-19 به همراه تظاهرات تنفسی اختلالات دستگاه گوارش است. 
 
مطالعه اول مبتنی بر مشاهدات در بیمارستانهای ووهان است که به کانون عفونت تبدیل شده است. دانشمندان علائم 204 بیمار مبتلا به کروناویروس را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که تقریبا نیمی از آنها از اختلالات دستگاه گوارش شکایت دارند: اسهال ، کمبود اشتها ، تهوع ، استفراغ و درد شکم.
 
یک واقعیت این است که بیماران دارای علائم گوارشی فاصله بیشتری بین شروع اولین علائم بیماری و بستری شدن نسبت به افرادی که فقط از مشکلات تنفسی (علائم تنفسی) سرفه شکایت کرده اند فاصله بیشتری داشتند. علاوه بر این ، درمان آنها دشوارتر بود.
 
به گفته پزشکان ، علائم شدید تنفسی در بیمارانی که موج اول را تشکیل می دهند ، خود را نشان می دهند. 
 
در همان زمان ، نویسندگان موارد متعددی را پیدا کردند که آلوده به اختلال گوارشی می باشد ، اما علائم تنفسی به هیچ وجه ظاهر نشده است. به گفته پزشکان ، چنین بیمارانی باید در گروه خطر اولیه قرار گیرند.
 
به گفته دانشمندان ، باید توجه ویژه ای به بیماران مبتلا به بیماری های التهابی روده شود که داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی بدن استفاده می کنند. این بیماران باید سختگیرانه تر از بقیه رژیم رژیم قرنطینه و اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

فروشنده میگو در بازار اولین کسی بود که با کروناویروس بیمار شد

در
فروشنده میگو در بازار اولین کسی بود که با COVID-19 بیمار شد
دانشمندان چینی اولین شخصی را یافتند که را در ووهان ، مرکز اپیدمی کورو ویروس دریافت کرد.
اولین تشخیص COVID-19 توسط زنی به نام "وی " انجام شد که در بازار هوانا مشغول تجارت میگو ی زنده بود ، که مرکز این بیماری شد. هنوز مشخص نیست که این زن ویروس را از کجا گرفته و تحت چه شرایطی آن را مبتلا شده است.
 
رسانه ها ادعا می کردند که اولین مورد ابتلا به کروناویروس در چین در 17 نوامبر 2019 کشف شد. سپس ویروس SARS-CoV-2  ناشناخته در 17 نوامبر در فرد 55 ساله ساکن استان چین هوبی کشف شد. بعداً ، پزشکان چینی روزانه یک تا پنج مورد جدید از عفونت را ثبت کردند ، اما تنها در پایان ماه دسامبر مشخص شد که آنها با یک نوع جدید از کروناویروس سر و کار داشتند.
 
با این حال ، زنی به نام "وی" اولین بیمار بود که به تازگی عفونت کرونا ویروس در او تایید شد. مشخص نیست که چگونه او با اولین حامل کروناویروس در کشور ارتباط داشته ، با این حال "وی" آپارتمانی را در نزدیکی این بازار اجاره کرده و اولین کسی شد که با این علائم با کلینیک تماس گرفت.
 
تا پایان سال 2019 دانشمندان 27 نفر دیگر را با علائم مشابه کشف کردند که در این خانه زندگی می کردند و با بازار هوانا ارتباط داشتند. 11 نفر از گروه اول که پس از شروع علائم آلوده شده اند ، به کلینیک های کوچک نزدیک این بازار ، واقع در ساختمان های مسکونی قدیمی ، مراجعه کردند. اکنون همه این کلینیک های خصوصی بسته شده اند.
 
اکنون در 175 کشور جهان بیش از 472 هزار مورد آلودگی به این عفونت وجود دارد. 90٪ از این موارد در هفت کشور - چین ، ایتالیا ، ایالات متحده ، اسپانیا ، آلمان ، ایران و فرانسه رخ می دهد. در عین حال ، در چین ، که ویروس از آن ناشی شده است ، کاهش چشمگیر اپیدمی مشاهده می شود. از اواخر سال 2019 ، 21 هزار نفر در اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست داده اند ، بیش از 114 هزار نفر درمان شده اند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

پنج علامت که شما قبلاً کروناویروس داشته اید

در
علائم معمولی كروناویروس
دانشمندان آکسفورد گزارش دادند که عفونت کروناویروس می تواند بیش از یک ماه قبل از ثبت اولیه آن بین افراد منتقل شده باشد. آنها پنج علامت را برای کروناویروس نشان دادند كه این شخص حاضر بیمار بوده است ، اما در مورد آن مشكوك نشده اند.

 

علائم كروناویروس

علائم معمولی كروناویروس تب بالا و سرفه شدید شناخته شده است. دانشمندان علائم دیگری به این افزوده اند.

 

از بین رفتن حس بویایی

یکی از آنها از بین رفتن بویایی است. واقعیت این است که هدف coronavirus سلولهایی در مجاری بینی هستند که حاوی پروتئین هستند. عفونت چنین سلول هایی می تواند به از بین رفتن "بو" یا از بین رفتن حس شامه منجر شود. به گفته کارشناسان ، افراد مبتلا به این علائم ممکن است ناقل کروناویروس باشند.

ملتحمه چشم

کروناویروس همچنین می تواند باعث ملتحمه چشم شود.

اسهال

در ووهان ، که شیوع یک تاج ویروس جدید آغاز شد ، تقریبا نیمی از بیماران درمورد مشکلات گوارشی به دنبال کمک پزشکی بودند. اسهال یکی از اصلی ترین علائم بیماری بود. 

درد شکمی

علاوه بر این ، بیماران مبتلا به COVID-19 درد شکمی دارند. پزشکان می گویند این ممکن است نتیجه توسعه ذات الریه در لوب های تحتانی ریه ها باشد.

احساس خستگی

و حتی در طول بیماری کروناویروس ممکن است فرد احساس خستگی زیادی کند.
 
همانطور که قبلاً گزارش شده بود ، این شبکه بحث می کند که بسیاری از افراد می توانند coronavirus را در اوایل سال 2020 یا حتی در اواخر سال 2019 به کرونا ویروس مبتلا شده باشند. افراد بیمار می گویند که از یک سرفه خشک بسیار شدید رنج می برند که همراه با درد در ریه ها بوده است. بسیاری از آنها تنگی نفس و عموماً مشکلات تنفسی داشتند.
 

 

 

چگونه کروناویروس را از روی سطوح پاک کنیم

مشخص است كه كروناویروس توسط قطرات موجود در هوا منتقل می شود. بنابراین ، برای یک فرد آلوده کافی است که برای جلوگیری از "عفونت" ، از عطسه یا لمس هر سطحی خودداری کند.

آب و صابون

پزشکان توصیه می کنند هر چه سریع تر دست های خود را بشویید ، زیرا می توانید ذرات ویروس را با آب و صابون پاک کنید.

سفید کننده

همچنین ، سفید کننده ای متشکل از هیپوکلریت سدیم به از بین بردن ویروس کمک می کند. برای چند دقیقه محصول (رقیق شده) را روی سطح مورد نظر بگذارید و سپس سطح را با یک پارچه مرطوب پاک کنید. سفید کننده پروتئین و اسید ریبونوکلئیک ویروس را از بین می برد.

الکل

الکل به سرعت و به طور مؤثر کروناویروس coronaviruses را از بین می برد. شما باید پارچه را با الکل مرطوب کرده و سطح را پاک کنید. اما باید به خاطر داشته باشید که مشروبات الکی به دلیل غلظت کم الکل در مبارزه با ویروس مناسب نیستند.

ژل ضد عفونی کننده دست

پاک کننده بعدی  در مبارزه با coronavirus ژل ضد عفونی کننده دست است. غلظت اتانول در آن باید بیش از 70٪ باشد.
 
پیش از این ، دانشمندان از هنگ کنگ گفتند که کورو ویروس در دمای حدود چهار درجه برای مدت طولانی بسیار پایدار است. در صورت عدم ضد عفونی ، فعالیت آن فقط پس از 14 روز کاهش می یابد. 
 
بنابراین ، روی کاغذ پس از سه ساعت ، روی لباس و چوب فرآوری شده دو روز به طول انجامید ، روی شیشه - تا چهار روز و پلاستیک - تا هفت روز. علاوه بر این ، ویروس می تواند تا هفت روز در سطح خارجی ماسک های پزشکی زنده بماند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

مشخص ترین علامت در بیماری کروناویروس

در
مشخص ترین علامت در بیماری کروناویروس
COVID-19: مردم احساس وحشت می کنند ، نمی دانند مشخص ترین علائم ابتلا به عفونت کروناویروس چیست و چه اتفاقی می افتد؟ما در مورد تمام علائمی که از کروناویروس، coronavirus و همچنین تفاوت بین تظاهرات بیماری سارس SARS و آنفولانزا صحبت خواهیم کرد.
 
مارگارت هریس ، رئیس سازمان بهداشت جهانی ، درباره اولین علائم عفونت COVID-19 صحبت کرد. مشخص ترین علامت در بیماری کروناویروس تب و درجه حرارت بالای 38 درجه است.
 
همانطور که هریس خاطرنشان کرد ، حداقل 90٪ از مبتلایان به این ویروس با این علامت روبرو هستند. علاوه بر این ، با توجه به سابقه بیماران ، آنها با این واقعیت روبرو هستند که در نیمه شب در حالت نیمه هوشیاری  بیدار می شوند ، احساس وحشت می کنند ، نمی فهمند چه اتفاقی می افتد. بعد از آن ، بیمار احساس سرما می کند.
 
شایان ذکر است که علائم COVID-19 بسیار شبیه آنفولانزا است. و در هر دو حالت فرد با تب ، سرفه خشک روبرو می شوند. خستگی ، سردرد ، درد مفاصل بیشتر با آنفولانزا و این علائم  کمتر  با کورنوویروس بروز می کنند.
 
تنها تفاوت این است که با کورو ویروس ، تنگی نفس گاهی اوقات رخ می دهد ، که با آنفولانزا مشاهده نمی شود. همچنین لازم به یادآوری است که با SARS ، بر خلاف آنفولانزا و کورونوویروس ، علائم متفاوت است، آبریزش بینی ، گلو درد ، عطسه مکرر. عطسه همراه با آنفولانزا و کورونوویروس مشاهده نمی شود ، و گلودرد و آبریزش بینی بسیار نادر است.
 
اگر تب ، سرفه خشک دارید و همه اینها با تنگی نفس همراه است ، پس احتمال اینکه کروناویروس داشته باشید بسیار زیاد است - لازم است فوراً با پزشک در خانه تماس بگیرید.
 

چرا در هنگام ضد عفونی کردن آپارتمان نمی توانید از سفید کننده استفاده کنید

مواد حاوی کلر در بسیاری از موارد با ضد عفونی همراه هستند ، که به ویژه در خانه هنگام قرنطینه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این مواد نه تنها ویروس ها را از بین می برند ، بلكه می توانند سلامتی را نیز تضعیف كنند.
 
سفید کننده ها می تواند ویروس ها ، از جمله کورو ویروس را از بین ببرند. این ماده ضد عفونی کننده قدرتمند است اما بسیار سمی است. بهتر استدر زمان استفاده با ماسک کار کنید و دستکشهای محافظ استفاده کنید
 
- سوال اینجاست که در خانه ما چنین غلظتی را ایجاد نمی کنیم که هم فعالیت ضد باکتری و هم ضد ویروسی داشته باشد. به همین دلیل ، توصیه می شود از وسایل دیگر برای ضد عفونی کردن در خانه استفاده کنید ، در غیر این صورت هیچ چیزی برای تنفس به جز سموم وجود نخواهد داشت.
برای ضدعفونی كردن آپارتمانها ، برای مثال از مواد حاوی الكل استفاده كنید. مواد ضد عفونی کننده خانگی باید ملایم تر از سفید کننده باشند.اگر ما در مورد محل های صنعتی مانند کلینیک ها ، بیمارستان ها ، مغازه ها صحبت می کنیم ، مواد ضد عفونی کننده حاوی کلر توجیه می شود.
 

چرا نمی توانید هنگام قرنطینه در زمین بازی و پارک قدم بزنید

چرا پیاده روی در پارک ها و زمین های بازی در حالت خود قرنطینه خطرناک است. 
هنگامی که کودک به همراه مادر خود در زمین بازی یا پارک بازی می کند و وسایلی را لمس می کند ، مطمئناً می تواند با تماس از این طریق به coronavirus آلوده شود.
شما می توانید در پارک آلوده شوید. به عنوان مثال ، اگر بعد از اینکه فردی آلوده روی یک نیمکت نشسته باشد و بعدا شما روی همان نیمکت بنشینید.(و همین طور وسایل نقلیه عمومی)
 

چگونه به درستی لباس را در زمان شیوع کروناویروس ضد عفونی کنید

ابتلا به کروناویروس از طریق لباس واقعی است ولی فقط در موارد خاص ، ضد عفونی کردن لباس را انجام دهید. اگر فقط به تنهایی راه می رفتید و در تماس با فرد یا اشیا نبودید، ضروری نیست.(مثلا در زمان گذاشتن آشغال ها در بیرون از خانه)
لباس ها در موارد زیر باید ضد عفونی شود:
وقتی مردم به سمت شما آمدند ، به شما عطسه کردند و یا روی شما سرفه کردند ، یا وقتی با چیزی تماس داشته اید مثلا نرده ، دیوارهای آسانسور،لبه پیشخوان مغازه ها، صندلی وسایل نقلیه عمومی و ....
برای ضد عفونی کردن، لباس در آفتاب نگهداری شود ، زیرا "خورشید همه چیز را به خوبی می کشد".
بهترین گزینه در مورد ضد عفونی لباس بعد از برگشتن به خانه لباس ها را چند روز روی بالکن نگهداری کنید و بعد می توانید دوباره آن را بپوشید.
 
در دوران اپیدمی کروناویروس محافظت از غشاهای مخاطی و نوشیدن مایعات فراوان حائز اهمیت است و در اولین علائم بیماری در خانه بمانید.(انجام میدم) وی همچنین توصیه کرد که کمتر همدیگر را لمس کنید و در اماکن عمومی نباشید ، خوب بخورید ، گرم لباس بپوشید و عصبی نشوید.

نظرات

در ادامه بخوانید...