چگونه کمبود ویتامین D را با یک تمرین ساده در عرض 30 ثانیه تشخیص دهیم

 ویتامین
به گفته  متخصص تغذیه ، کمبود ویتامین D در بدن با یک ورزش ساده قابل تشخیص است. این حرکت Crane Pose نام دارد. 


سعی کنید روی یک پا بایستید ، دست ها را باز کرده و چشمان خود را ببندید. اگر بتوانید دقیقاً 30 ثانیه همین طور بایستید ، در این صورت کمبود این ویتامین را نخواهید داشت. این متخصص خاطرنشان کرد: اگر نمی توانید سی ثانیه تحمل کنید ، احتمال کمبود ویتامین D زیاد است و این به دلیل این واقعیت است که ویتامین D هماهنگی بدن و تون عضله را تنظیم می کند.

 

بنابراین ، اگر اغلب قادر به حفظ تعادل نیستید ، به این نکته توجه کنید که آیا خوب غذا  می خورید یا خیر. ممکن است منطقی باشد که برای مکمل به پزشک خود مراجعه کنید یا رژیم غذایی خود را تنظیم کنید.

 

 از ابتدای شیوع همه گیر کرونا، بیشتر افراد به طور مكرر به دنبال تحقیق در مورد كمبود ویتامین D بودند.ویتامین D که خطر پوکی استخوان ، بیماری های قلبی و حتی سرطان را کاهش می دهد ، برای بدن بسیار مهم است. اکنون ، در یک بیماری همه گیر ، این ویتامین بسیار محبوب شده است ، زیرا به گفته پزشکان ، کسانی که به شدت به این بیماری مبتلا می شوند ، کمبود ویتامین D دارند.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • Tasmine 759 :

    ویتامین D از ابتدای همه‌گیری کرونا به‌طور باورنکردنی محبوب شده است. اطلاعاتی به طور دوره ای در رسانه ها ظاهر می شود مبنی بر اینکه افراد مبتلا به کرونا از این بیماری به ویژه در صورت کمبود آن رنج می برند. بسیاری از مردم آن را به معنای واقعی کلمه درک می کنند و فروش مکمل های غذایی حاوی این ویتامین به شدت افزایش یافته است. با این حال، پزشکان بارها هشدار داده اند که مصرف بیش از حد ویتامین D می تواند بسیار خطرناک تر از کمبود آن باشد. به اکثر مردم توصیه می شود ویتامین D خود را از نور خورشید دریافت کنند - فقط باید بیشتر در فضای باز باشند. اگر آفتاب کافی ندارید، باید مواد غذایی یا مکمل های حاوی آن (روغن ماهی) را وارد رژیم غذایی خود کنید. هیپرویتامینوز D به این معنی است که در مصرف آن زیاده روی کرده اید. علائم بیش از حد ویتامین عبارتند از تهوع، استفراغ، خستگی مداوم و تکرر ادرار. در موارد شدید، درد عضلانی و استخوانی، مشکلات کلیوی و قلبی ممکن است ظاهر شود. در این موارد باید با پزشک مشورت کرد.

    1400/9/17 19:07

بیشتر بخوانید