نحوه انتخاب صندلی در هواپیما

در
نحوه انتخاب صندلی در هواپیما
آیا می دانستید که مسافران با تجربه  نحوه انتخاب صندلی در هواپیما را برای پرواز کوتاه مدت و پرواز های طولانی می دانند و اگر صندلی به خوبی در هواپیما انتخاب شود کیفیت پرواز را 200٪ تامین می کند.لئو در سال بیش از 50 پرواز را انجام می دهد و موفق به طراحی استراتژی خود برای انتخاب یک مکان مناسب شده است.
ما در  sayarak.com  چند قانون برای نحوه انتخاب صندلی در هواپیما  را به شما پیشنهاد می دهیم. مطمئنا آنها برای شما مفید خواهند بود. برای آینده بخوانید و ذخیره کنید.

 

نحوه انتخاب صندلی در پرواز های کوتاه

نحوه انتخاب صندلی در هواپیما
 
اگر برای مدت طولانی پرواز نمی کنید، بهتر است صندلی کنار پنجره را برای پرواز رزرو کنید. اما به یاد داشته باشید که اگر صندلی را در ریف بال انتخاب کنید،دید به بیرون ندارید.
بهتر است در ردیف اول ننشینید: شما نمی توانید وسایل دم دستی خود را در کنار پاهای خود نگه دارید . آخرین ردیف را نباید رزرو کرد: پشت صندلی ها نمی افتد. بنابراین، اگر شما قصد ندارید که تمام پرواز را عملا اذیت شوید، بهتر است از این مکان ها اجتناب کنید.
 
 
هنگام رزرو آنلاین، یک صندلی در یک ردیف که 2 صندلی آن رزرو شده را انتخاب نکنید زیرا این احتمال وجود دارد که زن و شوهر پر سر و صدا و یا مادر با یک کودک یا یک سگ رزرو آن 2 صندلی را رزرو کرده باشند و این دلپذیر ترین مکان نیست.
 
 

 

 

نحوه انتخاب صندلی در پرواز های طولانی

نحوه انتخاب صندلی در هواپیما
در پرواز بیش از 5 ساعت بهتر است که در راهرو بنشینید. شما می توانید در هر زمان بیدار شوید، پیاده روی کنید، پاها را بکشید و از دستشویی به راحتی استفاده کنید.
هنگام رزرو آنلاین، اطمینان حاصل کنید که در یک ردیف با شما یکی از 3 مکان قبلا گرفته شده است: شانس بیشتر برای داشتن یک نفر در کنار دست بهتر از یک زن و شوهر یا یک خانم با یک کودک وجود است.
بلیط ها را برای ردیف اول نگیرید زیرا اگر صندلی خالی در نزدیکی وجود داشته باشد، نمی توانید بلافاصله استفاده کنید.

 

 

نحوه انتخاب صندلی در هواپیما بزرگ

نحوه انتخاب صندلی در هواپیما
در هواپیما بزرگ در هر ردیف می تواند 3 صندلی باشد. اما حتی در این مورد، مکان هایی که در حاشیه قسمت میانی ردیف هستند راحت تر است. آسان است برای بلند شدن و حداکثر یک مسافر از شما برای جابجایی درخواست می کند و اگر زن و شوهر کنار شما نشسته باشند،آنها مجبور نیستند که از شخص غریبه بخواهند که جابجا شود.

 

 

نحوه انتخاب صندلی در Boeing 747

نحوه انتخاب صندلی در هواپیما
با وجود این واقعیت که در بخش وسط 4 صندلی دارد، یک صندلی در راهرو مناسب تر است. فقط یک نفر (مسافر از صندلی نزدیک به شما) هنوز از شما ناراحت خواهد شد اگر از صندلی خارج شوید.
در ردیف های سمت چپ و راست هواپیما قرار نگیرید. ممکن است دو همسایه وجود داشته باشد که به نوبه خود باید برای بیرون آمدن شما از صندلی بلند شوند.
حتی اگر صندلی در راهرو است، زمانی که 2 صندلی در کنار آن خالی است. آن را انتخاب نکنید  در آخرین لحظهامکان دارد یک زن و شوهر آن را بگیرند. بهتر است ردیفی را انتخاب کنید که تنها یک صندلی اشغال شده باشد.

 

 

نحوه انتخاب صندلی در پرواز با یک دوست

نحوه انتخاب صندلی در هواپیما
 
بهتر است که از صندلی های میان راهرو انتخاب کنید. هر زمان که میخواهید، می توانیدبخوابید و بیدار شوید و فرصتی عالی برای گفتگو وجود خواهد داشت. به علاوه، هر کس یک صندلی میانی در کنار دارد، که ممکن است خالی باشد.
 

 

 

نحوه انتخاب صندلی در پرواز با شریک زندگی

نحوه انتخاب صندلی در هواپیما
 
اگر شما آنلاین رزرو کنید، بهتر است که 3 کرسی خالص را در یک ردیف پیدا کنید و از دو طرف مسدود کنید: یکی در پنجره، یک طرف در راهرو. در این مورد، فرصتی عالی وجود دارد که هیچ کس بین شما بلیت رزرو نکند. و اگر کسی صندلی را رزرو کند، می توانید صندلی را با این شخص عوض کنید.

 

 

چند ترفند دیگر در انتخاب صندلی هواپیما

نحوه انتخاب صندلی در هواپیما
 
- مهم نیست که چه کسی می گوید، اما دم هواپیما هنوز هم امن ترین بخش آن است.
- در عقب هواپیما، صندلی های آزاد بیشتریوجود دارد. بنابراین، شانس بیشتری برای پرواز بدون همسایگان دارید. علاوه بر این، افراد با کودکان کوچک معمولا در جلو قرار می گیرند: مهد کودک نوپا به دیوار جلو متصل می شود. و اگر شما بدون گوش بند یا هدفون پرواز می کنید، پس انتهای هواپیما می تواند ساکت تر باشد.
- با این حال، اگر شما نزدیک به دماغه هواپیما نشسته باشید، با وجودی که دربهترین مکان ها نیست، شما می توانید یکی از اولین کسانی باشید که از کابین خارج می شود. بنابراین، لازم نیست در صف برای همه مسافران دیگر در کنترل پاسپورت بایستید.
- صندلی های در دم ممکن است ارزان تر باشد.
- به عنوان یک قانون، شروع به توزیع غذا در هواپیما از در مقابل کابین  خلبان می باشد. "مرغ یا ماهی"، بیشتر مسافران مرغ را ترجیح می دهند، بنابراین اغلب ماهی به دم هواپیما می رسد. اگر میخواهید حق انتخاب ناهار را داشته باشید ، صندلی را نزدیک به دماغه هواپیما بگیرید.
و بر چه مبنایی صندلی خود را در هواپیما انتخاب می کنید؟ مهمترین چیز برای شما در پرواز چیست؟

نظرات

در ادامه بخوانید...

آیا می دانستید؟ حقایقی جالب و باور نکردنی بخش اول

در

آیا می دانستید نژادی منحصر به فرد از مورچه ها در نیویورک زندگی می کنند که متعلق به این منطقه هستند و با نام مورچه منهت شناخته می شوند؟ آیا می دانستید که شناخته شده ترین و موفق ترین دزد دریایی تاریخ بشر مردی با ریش های بلند و صورتی زخمی نیست و یک زن است؟ آیا می دانستید آدمیزاد این قابلیت را دارد که پیش از شروع بارش باران بوی آن را استشمام کند؟

اگر پاسخ تان به این سؤال ها منفی است، باید عنوان کنیم که در این مقاله با مطالب بسیار جالب توجهی رو به رو خواهید شد؛ حقایقی که مطمئنا شما را شگفت زده خواهند کرد. به خواندن ادامه دهید و با سیارک همراه باشید.

لاک پشتی که حیوان خانگی چارلز داروین بوده است تا همین اواخر زنده بود

البته اساسا این لاک پشت حیوان خانگی چارلز داروین نبود، اما پس از سفر های چارلز داروین در مجمع الجزایر گالاپوگوس بود که لاک پشتی پنج ساله را در آن مکان پیدا کرده و به همراه خود به خانه آورد؛ داروین نام لاک پشت اش را هریت گذاشته بود. نکته جالب توجه در خصوص این لاک پشت این بود که تا صد و بیست و چهار سال پس از صاحب اش زنده ماند و مجموعا صد و هفتاد و شش سال زندگی کرد. هریت، چند سال آخر زندگی خود را نزد خانواده استیو ایروین در استرالیا گذراند (استیو با لقب «شکارچی کروکودیل» شناخته می شود) و در نهایت در سال 2006 بود که زندگی اش پایان یافت.

استخوان برخی از انسان ها تا هشت برابر انسان های عادی ضخیم تر است

در حال حاضر دیگر کمتر کسی را می توان یافت که با پوکی استخوان آشنا نباشد؛ بیماری ای که سبب می شود استخوان های انسان به شدت شکننده و ضعیف شوند، اما مسئله ای که شاید بیشتر افراد اطلاعی در خصوص آن نداشته باشند، جهش ژنتیکی ای است که با نام اختصاری ال آر پی 5 شناخته می شود. کسانی که دچار این جهش ژنتیکی می شوند، استخوان های شان بسیار ضخیم تر از انسان های عادی است (در برخی موارد این افراد تا هشت برابر انسان های عادی استخوان های شان ضخیم تر است)؛ برخی از این افراد مشاهده شده اند که پس از تصادف رانندگی و یا حادثه این چنینی دیگری که برایشان رخ داده است، بدون حتی یک شکستگی صحنه تصادف یا حادثه را ترک کرده اند.

یکی از مأمورین امنیتی یکی از پارک های ایالات متحده آمریکا، در طول زندگی اش هفت بار مورد اصابت صاعقه قرار گرفت

روی کلیولند سولیوان نام مأمور امنیتی ای است که این حوادث عجیب و غریب را پشت سر گذاشته است؛ او به عنوان مأمور امنیتی در پارک ملی شناندوا در ویرجینا کار می کرد. روی کلیولند میان سال های 1942 تا 1977 در موقعیت های گوناگون مورد اصابت صاعقه قرار گرفت (مجموعا هفت بار این اتفاق برای اش رخ داد) و همین مسئله سبب شد تا نامش در کتاب رکورد های گینس ثبت شود؛ علاوه بر این لقب «میله صاعقه گیر انسانی» را برای او در نظر گرفته بودند. جالب این جا است که هیچ کدام از این صاعقه ها توانایی از پا در آوردن روی کلیولند را نداشتند و او تا سن هفتاد و یک سالگی در کنار خانواده خود زندگی کرد و در نهایت هم به مرگ طبیعی جان خود را از دست داد.

چی توز تند آتشین در حقیقت ایده یک سرایدار بوده است

ریچارد مونتانز نام شخصی است که در کارخانه ای در کالیفرنیا به عنوان سرایدار کار می کرده است، او به رئیس کارخانه خود این پیشنهاد را می دهد که به محصولات خود پودر فلفل تند چیلی اضافه کند؛ ایده ای که با استقبال گرمی از سوی مدیر مسئول کارخانه مواجه شد و از آن زمان به بعد بود که چی توز تند آتشین وارد بازار شد؛ استقبال خوبی که مردم و خریداران از این محصول کردند سبب شد پیشرفت شایان کارخانه های چی توز از لحاظ اقتصادی و تأثیر بیشتر شان در بازار شد و همین مسئله موفقیت های بسیاری را نیز نصیب ایده پرداز این خلاقیت، ریچارد مونتانز کرد؛ او در حال حاضر به عنوان یکی از مدیر مسئولان یکی از شعبه های پپسی در آمریکا فعالیت می کند.

شرکت های مسافر بری هواپیمایی آمریکا، با حذف زیتون از وعده غذایی مسافران شان به طور قابل ملاحظه ای در هزینه های خود صرفه جویی کردند

سه دهه پیش بود که برخی از شرکت های مسافر بری هواپیمایی آمریکایی با مشکلات اقتصادی مواجه شده و می بایست ایده ای برای صرفه جویی در هزینه هاشان می یافتند؛ در نهایت آن ها به این نتیجه رسیدند که باید زیتون مورد استفاده در وعده غذایی مسافران درجه اول خود را برای دست یابی به این مهم کنار بگذارند؛ جالب آن جا است که حذف همین یک قلم از وعده غذایی بنا به اطلاعات و آمار به دست رسیده که مربوط به آن زمان است، بالغ بر چهل هزار دلار در سال از هزینه ها شان می کاست (ارزش دلار سال 1980)؛ رقمی که در نوع خود بسیار قابل توجه است.

نخستین نوشته ای که از داستان «دیو و دلبر» به رشته تحریر در آمد، در حقیقت با این هدف بود که دختران را تشویق کند به ازدواجی که برایشان در نظر گرفته می شده تن در دهند

نسخه اصلی و ابتدایی ای که از داستان «دیو و دلبر» به رشته تحریر در آمد متعلق به سال 1740 می باشد و نویسنده ای فرانسوی با نام گابریل سوزان آن را نوشت (در داستان اصلی به قلم گابریل سوزان دیوی که در داستان وجود دارد هیولایی بسیار ترسناک و مخوف است و از ترکیب ماهی و فیل به وجود آمده است)؛ اطلاعات به دست رسیده از یک سازمان رسمی مربوط به ادبیات کودکان در فرانسه حاکی از آن است که این داستان برای نخستین بار با این هدف نوشته شده بود که دخترانی که مجبور می شدند با کسانی به خصوص ازدواج کنند، به تحمل شرایط خود تشویق شوند؛ پیوندی که به خاطر  آن می بایست آرزو ها و رؤیاهای خود را نادیده گرفته و به خواسته های یک هیولا تن در دهند.

پلی در هلند وجود دارد که به طور انحصاری برای استفاده سنجاب ها در نظر گرفته شده است

بزرگراهی در هلند وجود دارد که با نام ان 44 شناخته می شود و به واسطه حیات وحشی که در نزدیکی آن وجود دارد، اطلاعاتی به دست مقامات رسمی رسیده بود مبنی بر این که سالانه تعداد زیادی از جانوران به واسطه وارد شدن به بزرگراه کشته می شوند؛ همین مسئله باعث شد تا مقامات به فکر احداث پلی برای جوندگان و جانوران کوچک آن مناطق کنند که به واسطه آن قادر باشند از بزرگراه عبور کرده و آسیبی تهدید شان نکند. در نگاه اول شاید این اقدام به نظرتان بسیار خیر خواهانه برسد، اما نکته ای که وجود دارد این است که هر چقدر هم نیت خوبی در پس این کار بوده باشد، چندان از لحاظ اقتصادی و عملی به صرفه نبوده است؛ در حقیقت بالغ بر صد و بیست هزار یورو هزینه ساخت این پل شد و طی دو سال گذشته، تنها پنج سنجاب از روی آن عبور کرده اند! دولت هلند طی بیانیه ای رسمی اعلام کرد: «در سال 2014 سه سنجاب، و در سال 2015 دو سنجاب دیگر بر روی پل مشاهده شده اند و به جز آن تا کنون دیگر سنجابی از آن عبور نکرده است.».

برند استارباکس تا مرز ورشکستگی پیش رفته است

با وجود این که در حال حاضر نام و لوگوی برند استارباکس در سراسر ایالات متحده آمریکا به خوبی شناخته شده است و با موفقیت های چشم گیری رو به رو بوده است، در قاره استرالیا شرایط برای متصدیان این برند به گونه ای دیگر بوده است. در سال 2000 بود که استارباکس به واسطه کسب موفقیت های بسیار در عرصه اقتصادی توانست هزینه لازم برای سرمایه گذاری در قاره ای دیگر را کنار بگذارد؛ آن ها برای این کار قاره استرالیا را انتخاب کردند؛ آن ها اقدام به راه اندازی تعداد زیادی شعبه در نقاط مختلف استرالیا کردند، اما متأسفانه استقبال چندان خوبی از محصولات آن ها نشد و در نهایت مجبور شدند فعالیت هفتاد درصد این شعبه ها را به طور کلی متوقف کنند. در حال حاضر تنها بیست و سه شعبه استارباکس در قاره استرالیا فعالیت دارند.

اما علت این مسئله چه بود و چرا مردم از شعبه های استارباکس استقبال چندان خوبی نکردند؟ توماس او کانر تحلیل گر مسائل اقتصادی در این خصوص عنوان کرد: «مشکلی که در خصوص فعالیت های این برند در قاره استرالیا وجود داشت این بود که مسئولان وقت برند استارباکس در پیش بردن فعالیت ها شان کمی عجله کردند و به مردم بومی استرالیا فرصت کافی برای پذیرفتن محصولات شان را ندادند. علاوه بر این اشتباه دیگری که مسئولان این برند مرتکب شدند، راه اندازی شعبه هایی در مناطق برون شهری و اطراف شهر های بزرگ بود... مطمئنا در چنان مکان هایی امکان رشد اقتصادی چندانی وجود ندارد.».

کوکاکولا مردم شهری را از افسردگی نجات داده است

البته این اتفاق با آن چه از عنوان آن ممکن است برداشت شود کمی تفاوت دارد: ایالات متحده آمریکا در حال سپری کردن دورانی بود که در تاریخ اقتصادی جهان با نام «افسردگی بزرگ» شناخته می شود و در همین زمان بود که سرمایه داری شناخته شده و قابل اعتماد در شهر کوئینسی فلوریدا به مردم شهرش این پیشنهاد را داد که هر کس توان مالی آن را دارد در سهام مربوط به کوکاکولا سرمایه گذاری کند؛ در آن زمان برای خرید هر سهم در کوکاکولا به چیزی حدود نوزده دلار نیاز بود. بسیاری از مردم شهر که به آینده نگری این سرمایه دار آمریکایی اعتماد کامل داشتند، پیشنهاد او را پذیرفته و اقدام به خرید سهام کردند و پس از مدتی که کسب و کار کوکاکولا رونق بیشتری گرفت، عده بیشتری از مردم شهر به خریداری سهام آن روی آوردند. مدت زمان کوتاهی از این ماجرا نمی گذشت که حدود شصت و هفت نفر از ساکنان این شهر نه چندان بزرگ (شهری که جمعیت آن از هفت هزار نفر تجاوز نمی کرد) سرمایه هایی میلیونی به دست آوردند و تمامی این سرمایه را مدیون سرمایه گذاری و خرید سهام شان بودند.

دیوید بویی یکی از کسانی است که به تخریب دیوار برلین کمک کرد

دیوید بویی خواننده مشهور انگلیسی زبان، سه آلبوم پر فروش و بسیار شناخته شده خود را در برلین ضبط کرد که بیشتر آهنگ های این سه آلبوم، از جمله بهترین کار های دوره فعالیت هنری او به شمار می روند، با این وجود، این تنها میراثی نیست که دیوید بویی در این شهر از خود به جای گذاشته است. در سال 1987 بود که دیوید بویی اقدام به برگزاری کنسرتی بسیار بزرگ در برلین کرد و مکانی که برای آن در نظر گرفته بود بسیار به دیوار برلین نزدیک بود و کسانی که در برلین شرقی بودند نیز قادر به شنیدن صدای موسیقی بودند (اتفاقی که در آن دوران از سوی مقامات دولتی دو طرف و کسانی که برلین شرقی و غربی را تحت کنترل داشتند ممنوع اعلام شده بود). یکی از مشهور ترین آهنگ هایی که دیوید بویی در آن کنسرت اجرا کرد، آهنگ «قهرمانان» اش بود. این مسئله باعث شد تا پلیس ضد شورش وارد عمل شود و اقدام به پراکنده کردن مردمی کند که برای گوش فرا دادن به آهنگ های دیوید بویی به محل برگزاری کنسرت آمده بودند (و نیز مردم برلین شرقی که از پشت دیوار به آهنگ های او گوش می دادند). بنا به اطلاعات منتشر شده توسط خبرنگاران روزنامه گاردین، بسیاری از شاهدان عینی ای که طی چند روزی که در محل برگزاری کنسرت حضور داشتند اذعان کرده بودند که این درگیری ها و اتفاقات این چند روز نقش چشم گیری در رخ دادن وقایعی داشت که در نهایت منجر به تخریب دیوار برلین شده و شهر را یک پارچه نمودند.

بانک های ذخیره و دریافت خون در سوئد، هنگامی که خون گرفته شده از افراد مورد استفاده قرار می گیرد، صاحبان اصلی آن ها را در جریان می گذارند

در حقیقت کسانی که در سوئد اقدام به دادن خون می کنند، به هنگامی که خون شان مورد استفاده قرار می گیرد، به وسیله پیام کوتاهی آن ها را در جریان می گذارند. کارولینا بلوم ویلبرگ، یکی از مدیران بخش ارتباطی مرکز ذخیره و دریافت خون در استوکهلم سوئد است؛ او در این خصوص عنوان کرد: «به واسطه تکنولوژی های حال حاضر و فعالیت هایی که در شبکه های اجتماعی و برنامه های پیام رسان می شود (و نیز قابلیت هایی که قدیمی تر هستند مانند پیام کوتاه)، دید گسترده ای میان مردم حال حاضر دنیا شکل گرفته است. اما بیش از هر چیز دیگری من بر این باور هستم که این کار (ارسال پیام کوتاه برای صاحبان اصلی خون به هنگام مورد استفاده قرار گرفتن آن) افراد را تشویق می کند که باز هم به مرکز آمده و اقدام به اهدای خون کنند که می توان از آن برای بهبود سلامت افرادی که به آن نیازمند هستند بهره گرفت.».

آلن شپارد، فضا نوردی که به کره ماه سفر کرد، دو توپ گلف را بر روی خاک فضا نهاده و با چوب تهیه شده توسط خود اش به آن ها ضربه زد

در سال 1971 بود که مأموریت فضایی آپولو چهارده با موفقیت به انجام رسید و آلن شپارد بدل به نخستین انسانی شد که در جایی به جز کره زمین اقدام به انجام بازی گلف کرده است. آلن تکه آهنی به همراه خود برده بود (تکه آهنی که برای محافظت از سطح آن در فضا آن را در جوراب پیچیده بود) و آن را به سر میله مخصوصی متصل کرد که برای جمع آوری خاک سطح کرات دیگر در فضا مورد استفاده قرار می گیرد و به وسیله آن، زمانی که روی سطح کره ماه بودند، به دو توپ گلف ضربه زد؛ دومین ضربه ای که آلن به توپ گلف دوم خود نواخت، مسافتی بالغ بر دویست یادر را طی کرد (معادل با 182 متر)

خروس ها گوش گیر هایی منحصر به فرد دارند

با در نظر گرفتن شدت صوتی که یک خروس به هنگام تولید صدا از خود منتشر می کند (شدت صوت منتشر شده از یک خروس به صد و چهل دسی بل می رسد) ممکن است این سؤال برای بسیاری از افراد پیش بیاید که خود خروس چگونه به هنگام تولید صدا قادر به تحمل کردن آن است و در حقیقت کر نمی شود و شنوایی خود را از دست نمی دهد. در پاسخ به این سؤال باید عنوان کرد که این پرنده خانگی گوش گیر های به خصوص و منحصر به فردی دارد که سبب می شوند از صوت شدیدی که تولید می کند، در امان بماند (گوش گیر: نوعی گوش ‌بان که درون مجرای گوش بیرونی قرار می ‌گیرد و آن را به ‌کلی می ‌بندد). محققانی که کالبد خروس را مورد تحقیق و آزمایش قرار داده اند، عنوان کرده اند که سیستم بدنی خروس به گونه ای است که به هنگام باز کردن منقار و تولید صدا، مجرای بیرونی گوش خروس که صدا را دریافت می کند، به طور کلی بسته می شود و همین عامل است که از گوش خروس در مقابل صدا محافظت می کند.

 این مقاله ادامه دارد...

نظرات

در ادامه بخوانید...

آیا می دانستید؟ حقایق جالب و باور نکردنی بخش دوم

در

آمار جرم و جنایت به اندازه ای در هلند کم است که برای پر کردن زندان های خود مجبور به وارد کردن زندانیان از کشور های دیگر می شوند

از سال 2004 بود که به واسطه اقداماتی که دولت و مردم هلند در به انجام رساندن آن ها کوشا بودند، آمار جرم و جنایت به طور قابل ملاحظه ای در این کشور رو به کاهش نهاد؛ این روند به گونه ای بود که زندان های هلند یکی پس از دیگری تعطیل می شدند و به واسطه نبود جرم و جنایت عملا استفاده ای برای کسی نداشتند (تنها در سال 2013 استفاده از نوزده زندان در این کشور به طور کلی متوقف شد). اما سؤالی که ممکن است ذهن بسیاری را درگیر کند این است که این کار عجیب وارد کردن زندانیان از دیگر کشور ها برای چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید عنوان کرد که تعطیلی زندان ها سبب بیکار شدن عده زیادی از افراد شده است (مأمورینی که برای حفاظت از زندان ها آموزش دیده اند، نیرو های اداری، نیرو های خدماتی و ...) و به همین خاطر است که اقدام به عملی کردن این کار عجیب کرده است. در سال 2015 تعداد دویست و چهل زندانی از کشور نروژ راهی هلند شدند.

بزرگترین هرم دنیا در مصر نیست

مصر، کشوری است که همگان آن را به واسطه تاریخ طلایی دوران فرعون ها و هرم های غول آسایش می شناسیم و همین اطلاعات کافی است تا همگان را بر آن دارد که بزرگترین هرم ساخته شده توسط بشر نیز در این کشور قرار گرفته است، حال آن که چنین نیست و این باور غلطی است. در حقیقت هرمی با نام کلولا (واقع در کلولا، پوئبلا، مکزیک) این رکورد را از آن خود کرده است: مساحت زمین این هرم نزدیک به چهار برابر مساحت بزرگ ترین هرم مصر است (هرم واقع در شهر جیزه مصر)؛ علاوه بر این، هرم کلولا بزرگ ترین ساختمان و مساحت را در میان سایر آثار تاریخی به جای مانده در نقاط مختلف جهان از آن خود کرده است. یکی از دلایلی که باعث شده است تا کمتر توجه گردشگران نقاط مختلف دنیا به سمت این هرم جلب شود این است که بخش اعظم آن به وسیله کوهی که در زیر آن قرار گرفته است پوشیده شده و کمتر به چشم می آید (بر خلاف اهرام مصر که معمولا در صحرا هستند و جلوه ای چشم نواز و بعضا فریبنده پدید می آورند).

از هر سه پرونده مربوط به طلاق، در یکی از آن ها واژه «فیسبوک» مشاهده می شود

این آماری است که در سال 2011 و توسط آکادمی مرتبط با وکیلان فعال در حوزه مشکلات پدید آمده در روابط زناشویی منتشر شده است و از آن زمان تا کنون مطمئنا این آمار افزایش نیز یافته است. ماریان روزن، یکی از این وکیل ها است و در این خصوص در مصاحبه ای با شبکه خبری ای بی سی نیوز گفت: «در حیطه کاری خود مواردی داشته ایم که طی آن افراد به هنگام سپری شدن دوره دادگاه و سایر مسائل این چنینی شان، اقدام به استفاده از فیسبوک و درج اطلاعاتی در آن کرده اند... زمانی که اطلاعات این چنینی در معرض دید عموم و در دسترس آن ها قرار می گیرد... پاک نمودن آن ها از حافظه تاریخی مردم و نیز از یاد بردن آن ها بسیار دشوار تر می شود.».

واقعه ای رخ داده است که بسیاری آن را حاکی از بر قراری ارتباط موجودات فضایی با انسان می دانند

در سال 1977 بود که فردی که داوطلبانه برای شرکت در فعالیت ها و تحقیقات مرتبط با هوش موجودات احتمالی فرا زمینی و فضایی کار می کرد پیام صوتی ای هفتاد و دو ثانیه ای از ستاره ای کهکشانی در فاصله ای بسیار دور از زمین دریافت کرد (این ستاره کهکشانی صد و بیست سال نوری از زمین فاصله داشت). پیام صوتی دریافتی صدای بسیار بلندی داشت و از ستاره ای کهکشانی می آمد که هنوز انسان بر آن پای نگذاشته بود و محققان و فضا نوردان هنوز قادر به بازدید از آن منطقه در فضا نشده بودند؛ تمامی این مسائل باعث شد تا فردی که پیام را دریافت کرده بود، در کنار آن بنویسد «واو! (Wow!)» (در تصویر پیام صوتی و دست نوشته فرد داوطلب را مشاهده می کنید). به همین خاطر بود که این پیام با نام «پیام واو» شهرت گرفت.

محققان و فضانوردان البته بر این باور اند که این پیام صوتی، به احتمال بسیار قوی صدای تولید شده توسط شهاب سنگ یا چیزی شبیه به آن را منتقل کرده بوده است.

انسان توانایی آن را دارد که تا مدت کوتاهی پیش از شروع باران، بوی آن را استشمام کند

هر کدام از پدیده های گوناگونی که در آسمان شکل گرفته و به سمت زمین می آیند (برف، باران و تگرگ) بوی منحصر به فردی تولید می کنند؛ یکی از این بو های منحصر به فرد، بوی نسبتا تند اوزونی است که معمولا از کود های طبیعی استشمام می شود و به هنگام آماده شدن شرایط ابر ها برای بارش باران به وسیله باد های شدید به سمت زمین می آید. تنها نکته ای که در خصوص این مسئله وجود دارد این است که تنها آن دسته از افرادی قادر به استشمام کردن این بو خواهند بود که بینی نسبتا حساس تری نسبت به دیگران داشته باشند.

راننده تاکسی های لندن تقریبا باید تمامی نقاط شهر را به طور کامل و جامع از بر باشند

زمانی که در لندن سوار تاکسی می شود، اگر از راننده تاکسی انتظار داشته باشید که دقیقا بداند کجا است و به کجا می رود، انتظار تان به هیچ عنوان بی جا نخواهد بود، چرا که پیش از استخدام هر یک از این راننده ها، آزمونی از آن ها گرفته می شود که با نام آزمون «دانش» شناخته می شود. پیش از آن که هر کدام از راننده ها اقدام به شرکت کردن در این آزمون کنند، می بایست اطلاعات کافی در خصوص سیصد و بیست مسیر گوناگون و بالغ بر بیست و پنج هزار خیابان مختلف لندن را به ذهن بسپارند؛ این در حالی است که علاوه بر این ها نزدیک به بیست هزار مکان تفریحی و گردشگری در این شهر وجود دارد که باید مکان هر یک از آن ها را نیز به خاطر بسپارند؛ بنا به تخمین هایی زده شده و تجربیاتی که تا کنون از استخدام راننده های تاکسی در لندن به دست آمده است، به طور میانگین هر فردی که بخواهد تمامی این اطلاعات را به خاطر سپرده و از پس کسب نمره قبولی در آزمون دانش بر آید، به چیزی حدود چهار سال زمان برای مطالعه نیاز خواهد داشت.

دلفین ها نیز نام هایی منحصر به فرد برای خود دارند

دلفین ها از معدود موجوداتی هستند که این توانایی را دارند که به سادگی یک دیگر را شناسایی کنند، چرا که کارکرد و سیستم بدنی دلفین ها به گونه ای است که به هنگام تولد امواج صوتی منحصر به فردی تولید می کنند که هیچ دلفین دیگری شبیه به آن را نخواهد داشت و (امواج صوتی که به وسیله صوت زدن منتشر می شوند) سایر دلفین های حاضر در منطقه، قادر خواهند بود امواج صوتی دلفین جدید را به خاطر سپرده و او را از سایر دلفین ها تشخیص دهند. تحقیقاتی که در این خصوص در دانشگاه سن اندروز اسکاتلند صورت گرفته حاکی از آن است که دلفین ها در حقیقت به این امواج صوتی پاسخ داده و از این طریق با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند.

سگ های وحشی، قابل ترین شکارچیان کره زمین هستند

رتبه نخست در میان جانوران شکارچی و درنده، با توجه به تعداد موجودات دیگری که توانسته اند از پای در آورند، در کمال تعجب به شیر، چیتا و یا گرگ تعلق نمی گیرد و این سگ های وحشی آفریقایی هستند که در این مسئله رکورد دار هستند. اطلاعات و آمار به دست آمده در این خصوص حاکی از آن است که این جانوران لاغر اندام و منحصر به فرد توانایی بسیار زیادی در از پای در آوردن هدف خود دارند؛ این اطلاعات حاکی از آن است که سگ های وحشی آفریقایی نزدیک به هشتاد و پنج درصد از اهداف خود را از پای در آورده و در دست یابی به آن ها موفق می شوند، این در حالی است که این میزان برای جانور قدرتمندی چون شیر تا هفده الی نوزده درصد کاهش پیدا می کند و این خود پر گویای توانایی سگ های وحشی آفریقایی در این خصوص است. از آمار دیگری که به واسطه این اطلاعات به دست رسیده می توان به چهل و هفت درصدی اشاره کرد که متعلق به شاهین ها است. اگر بخواهیم حیوان دیگری را در نظر بگیریم که از این لحاظ آمار قابل ملاحظه ای داشته باشد، می توانیم به گربه های خانگی اشاره کنیم که بیش از سی درصد از اهداف خود را از پای در می آورند و در دست یافتن به آن ها موفق می شوند.

علت متصل نمودن لایه فویلی بر روی قوطی های دارو جلوگیری از انتشار سم است

در سال 1982 بود که آمار و اخباری به دست رسید حاکی از آن که تعدادی از افراد به واسطه خوردن قرص تیلنول مسموم شده و جان خود را از دست دادند؛ درب قوطی داروی مصرفی توسط این افراد به واسطه توری نازکی از جنس پتاسیم سیانید محافظت می شد و همین مسئله باعث واکنش نشان دادن قرص و شکل گرفتن ماده ای سمی در آن شده بود؛ ماده سمی ای که به قیمت جان هفت نفر تمام شد و تا آن زمان محققان و دارو سازان از این مسئله آگاهی نداشتند. همین مسئله باعث شد تا استفاده از توری های به خصوص برای محافظت از دارو ها متوقف شده و به جای آن از همین فویلی استفاده شود که در حال حاضر روی درب قوطی های دارو می بینیم و بعضا برای باز کردن شان با مشکل مواجه می شویم.

کشور های بسیار زیادی در نقاط مختلف جهان وجود دارند که همیشه سالروز مستقل شدن شان و پایان کنترل و استعمار بریتانیایی ها بر خود را جشن می گیرند

اگر از علاقه مندان به تاریخ بشر باشید، مطمئنا اطلاعاتی در خصوص امپراطوری بریتانیا که طی برهه زمانی به خصوصی به طور قابل ملاحظه ای سرزمین های تحت کنترل خود را گسترش داد و بزرگ و بزرگ تر شد و پس از طی این زمان شروع به کوچک شدن و بازگشتن به حالت قبلی خود نمود. کاهش نفوذ و قدرت امپراطوری بریتانیا به این معنا بود که شصت و شش کشور گوناگون به طور رسمی استقلال و عدم سلطه امپراطوری بریتانیا بر خود را اعلام کردند و با در نظر گرفتن این تعداد قابل توجه، می توان عنوان کرد که هر پنجاه و دو روز که از سال می گذرد، کشوری جشنی برای اعلام استقلال خود بر پا می کند.

ال بی جی خودرویی داشت که قابلیت رانندگی بر سطح آب نیز با آن وجود داشت

سیاست مدار مشهور آمریکایی، لیندون جانسون که میان سال های 1963 تا 1969 ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا را به عهده داشت، معمولا تعدادی از دوستان و آشنایان خود را به مزرعه اش می برد و پس از سوار کردن آن ها در خودرواش، از بالای تپه به سمت دریاچه رانندگی می نمود و پس از مدتی سراسیمه عنوان می کرد که ترمز های خودرو بریده است و قادر به کنترل آن نمی باشد؛ همین مسئله باعث می شد تا سرنشینان خودرو بسیار هراسان شوند و به فکر چاره ای برای نجات جان خود باشند؛ اما پس از این که خودرو به سطح آب دریاچه می رسید، دیگر جای نگرانی نبود و متوجه شوخی جانسون می شدند، چرا که خودرو اش به گونه ای طراحی شده بود که قابلیت رانندگی بر سطح آب نیز با آن وجود داشت.

سازه ای در فضای بیرونی مرکز فعالیت های سی آی ای وجود دارد که بر روی آن کد های مختلفی درج شده اند

سازه ای شبیه به مجسمه در فضای بیرونی مرکز فرماندهی سی آی ای در لانگلی، ویرجینا قرار داده شده است و بر روی آن کد هایی را می توان مشاهده کرد که تا کنون کسی قادر به رمز گشایی شان نبوده است. این سازه توسط هنرمندی با نام جیم سانبورن ساخته طراحی و ساخته شده است؛ بر روی آن چهار کدی را می توان مشاهده کرد که سه تای آن ها رمز گشایی شده و معنا و مفهوم شان مشخص شده است، با این وجود، هنوز کسی قادر به دادن تعریفی مشخص از کد چهارم نبوده است. البته در سال 2010 خود جیم سانبورن عنوان کرد که این کد (NYPVTT کدی است که هنوز کسی تعریف مشخصی از آن به دست نداده است) می تواند نام رمزی باشد برای BERLIN (برلین).

آب نوشیدنی مورد استفاده در منهتن چندان پاکیزه نیست

در تحقیقات به عمل آمده در خصوص آب نوشیدنی مورد استفاده در نیویورک سیتی، جانداران سخت پوست بسیار کوچکی مشاهده شده اند که البته این جانداران کوچک تهدیدی را متوجه سلامت کسانی که از آب استفاده می کنند، نمی کند، با این وجود، همین مسئله کافی است تا نام نیویورک سیتی از میان شهر هایی که دارای آبی کاملا  پاکیزه هستند خط بخورد.

تیموتی لیری یکی از کسانی است که توانسته از زندان بگریزد

تیموتی لیری روان‌شناس و نویسنده اهل ایالات متحده آمریکا بود. او مدافع استفاده از دارو های روان ‌گردان جهت مقاصد خاص و درمانی در شرایط کنترل شده بود. پس از مدتی مقدار تقریبا زیادی ماری جوانا در منزل او یافت شد و همین مسئله سبب می شود مدت طولانی زندانی برای او در نظر گرفته شود. تیموتی پس از گذراندن مدت زمانی نه چندان زیاد در زندان نقشه ای برای فرار خود طرح کرد و به سادگی در زمانی که مأمورین امنیتی تعدادشان کم بود و حواس آنها چندان به اطراف نبود، از کنارشان عبور و به خارج از زندان راه یافت (این مسئله مربوط به سال 1970 می شود، در ماه سپتامبر). تیموتی سپس اقدام به وارد شدن به پمپ بنزینی کرد که در نزدیکی محل ساختمان زندان وجود داشت و لباس های خود را در آن مکان عوض کرد.

این مقاله ادامه دارد... 

نظرات

در ادامه بخوانید...

آیا می دانستید؟ حقایق جالب و باور نکردنی بخش سوم

در

آب سرد از قدرت پاک کنندگی آب گرم بهره مند است

به واسطه ترکیبات و مواد به خصوصی که در پاک کننده های امروزی مورد استفاده قرار می گیرد، صرف نظر از این که برای شستن لباس های خود از آب گرم استفاده کنید یا آب سرد، قدرت پاک کنندگی هر دو برابر خواهد بود و تفاوت چندانی میان استفاده از این دو وجود ندارد. این در حالی است که با در نظر گرفتن جنبه دیگری می توان به این نتیجه رسیده که تفاوتی عمده میان استفاده از آب گرم با استفاده از آب سرد وجود دارد: در حقیقت به هنگامی که از آب گرم برای شستشوی لباس های خود بهره می گیریم از انرژی بسیار بیشتری در مقایسه با استفاده از آب سرد بهره می گیریم (انرژی مورد استفاده برای هر بار شستشوی لباس ها با آب گرم در ماشین لباسشویی تا هفتاد و پنج درصد بیشتر از انرژی مورد نیاز به هنگام شستن لباس ها با آب سرد است).

آیا می دانستید؟ حقایق جالب و باور نکردنی بخش دوم 

آیا می دانستید؟ حقایقی جالب و باور نکردنی بخش اول 

تاریخ مصرفی که بر روی قوطی های پلاستیکی حاوی آب معدنی مشاهده می شود، مربوط به خود بطری است و به آب موجود در آن ارتباطی ندارد

البته این نکته را نباید فراموش کرد که پس از گذشتن تاریخ انقضای پلاستیک مورد استفاده در ساخت بطری حاوی آب معدنی، ممکن است ترکیبات و مواد مضری که در آن شکل گرفته اند به مرور زمان به آب محتوی بطری نیز راه پیدا کند و به همین خاطر است که توصیه می شود از قوطی های تاریخ مصرف گذشته استفاده نشود.

ملکه الیزابت از نشستن بر روی تخت آهنین خود داری کرد

پس از آن که سریال «بازی تاج و تخت» سر و صدای زیادی به راه انداخت و هواداران بسیار زیادی در نقاط مختلف دنیا پیدا کرد، ملکه الیزابت تصمیم بر آن گرفت که از لوکیشن و محل فیلم برداری این سریال محبوب که در آن زمان در شمال ایرلند بود بازدید کند؛ نکته جالب توجه در خصوص بازدید ملکه الیزابت این بود که به هنگامی که از او در خواست شد بر روی تخت آهنین بنشیند، از انجام این کار امتناع ورزید و علت این کارش را دلایل و مرزهایی دانست که باید نگاه دارد. دیوید بنیوف در مصاحبه ای در این خصوص عنوان کرد: «این گونه به نظر می رسید که ملکه انگلستان اجازه نشستن بر تختی خارج از محدوده و مرز های کشور خود را نداشت... این یکی از قوانین محرمانه ای است که برای افرادی با سمت های به خصوص این چنینی وجود دارد و ما تا آن زمان در این خصوص اطلاعی نداشتیم و راستش را بخواهید پس از این اتفاق بسیاری از ما متعجب شده بودیم.».

کوهنوردی یک کیف پول بسیار قدیمی پیدا کرده و آن را به صاحب اش باز گرداند

ریکاردو پینا، نام کوهنوردی است که در حال بالا رفتن از کوه یخی در منطقه آندس کیف پولی پیدا کرد. پس از بررسی های اولیه مشخص شد که کیف پول متعلق به یک بازیکن راگبی بوده است که در سال 1972، جزئی از مسافران پرواز 571 بوده است (پروازی که با سقوط هواپیما همراه شد و از تمامی سرنشینان حاضر در هواپیما تنها شانزده نفر جان سالم به در بردند). نکته جالب توجه در خصوص این اتفاق این بود که کیف پول پیدا شده متعلق به یکی از آن شانزده تنی بود که از حادثه سقوط هواپیما جان سالم به در برده بودند. ریکاردو پینا نیز با انجام تحقیقاتی محل زندگی این فرد را پیدا کرده و در حالی که نزدیک به سه دهه از گم شدن کیف پول اش می گذشت، آن را به صاحب اصلی اش باز گرداند.

میانگین قد مردم کره جنوبی چهار سانتیمتر بلند تر از میانگین قد مردم کره شمالی است

محققی از دانشگاه سونگ کیونک وان واقع در سئول تحقیقات جامعی در این خصوص انجام داد و نتایج تحقیقات اش حاکی از آن بود که به طور میانگین، مردم کره شمالی از لحاظ قدی چهار سانتیمتر کوتاه تر از مردم کره جنوبی هستند؛ این محقق بر این باور است که تغذیه نا مناسب، شرایط بد اقتصادی، رکود بازار و کمبود قابل ملاحظه مهاجرت به کره شمالی، از جمله دلایلی هستند که سبب شده اند مردم کره شمالی به مرور قد شان کوتاه تر شود.

در روز پنجم جولای، مکان هایی که محل نگه داری حیوانات هستند، تدابیر ویژه ای در نظر گرفته و همه حیوانات را در قفس می کنند

در این روز مردم برای شادی و پایکوبی به طور معمول آتش بازی بسیار وسیعی راه می اندازند که می تواند حیوانات را بسیار هراسان کرده و سبب فرار شان از محل نگه داری شود، به همین خاطر است که در این روز مسئولان نگه داری از حیوانات تدابیر این چنینی ای در نظر می گیرند.

نوعی مورچه منحصر به فرد وجود دارد که تنها در منهتن یافت می شود

در شهر منهتن و میان خیابان های شصت و سه تا هفتاد و ششم این شهر، زیست شناسان گونه ای جدید از مورچه ها را پیدا کردند که پیش از آن در هیچ کجای کره زمین مشاهده نشده بود؛ طبیعی است که نام این گونه جدید از مورچه ها را «منهت انت (ManhattAnt)» گذاشتند.

موفق ترین دزد دریایی ای که تاریخ بشر به خود دیده است یک زن بوده

نام این دزد دریایی چینگ شیه بود و در قرن نوزدهم میلادی و در چین زندگی می کرده است؛ او همسر یکی از مخوف ترین دزدان دریایی زمان خود، چنگ ال بود و برای گذران زندگی شان در دورانی مجبور بود در اغذیه فروشی های آن زمان و سایر مکان های این چنینی در بازار کار کند. پس از مرگ همسرش، چینگ ادامه دهنده راه او شد و بدل به موفق ترین دزد دریایی ای شد که تاریخ بشر به خود دیده است؛ چند سالی از فعالیت چینگ نگذشته بود که چیزی حدود هزار و هشتصد کشتی متعلق به دزدان دریایی را تحت کنترل خود در آورده و بیش از هشتاد هزار مرد جنگی را تحت کنترل و رهبری داشت (سال های فعالیت اش در بازار و اغذیه فروشی ها نیز اطلاعات ارزشمندی در خصوص رقیبان اش در اختیار اش گذاشته بود که در طول دوران فعالیت خود از آن ها بهره گرفت).

ویرجینیا، مکانی است که احتمال وجود گنجی قدیمی در آن هست

یک سری متن رمزی در دست است که با نام «حروف رمزی بیل» شناخته می شوند (در اوایل قرن نوزدهم میلادی بود که مکتشفی با نام توماس جفرسون بیل این متن های رمزی را به دست آورد و به همین خاطر است که نام بیل برای آن ها انتخاب شده است) و اطلاعات به دست رسیده در خصوص این متون حاکی از آن است که مکان گنجی بسیار ارزشمند را مشخص می کنند: بنا به این اطلاعات گنج ذکر شده حاوی مقادیر زیادی طلا، نقره و جواهرات می شود که ارزش آن ها مجموعا به چیزی حدود چهل و سه میلیون دلار می رسد. از سه متن رمزی موجود، یکی از آن ها رمز نگاری شده و بنا به اطلاعات به دست آمده از آن مکان گنج در شهرستان بدفورد واقع در ویرجینیا است. البته دو متن رمزی دیگر هم چنان نا مفهوم باقی مانده و به همین خاطر است که نمی توان عنوان کرد دقیقا این گنج در کدام قسمت از این شهرستان جای گرفته است.

زمانی یک شیر دریایی جان مردی را نجات داد

مردی به نام کوین هاینس، از روی پل «دروازه طلایی» واقع در سن فرانسیسکو به قصد خود کشی کردن به پایین و در آب پرید؛ پرشی که به قیمت جان اش تمام نشد و تنها از ناحیه کمر دچار شکستگی شد: پس از مدتی که از حادثه گذشته بود دیگر کسی امیدی به زنده یافتن این مرد نداشت، اما اتفاقی که افتاد برای بسیاری باور کردنی نبود؛ یک شیر دریایی برای نجات جان این مرد وارد عمل شده بود و با شنا کردن زیر این مرد، او را روی آب نگه داشت تا قایق های مأمورین امنیتی به محل حادثه رسیده و این مرد را به همراه خود ببرند.

ثروتمندان روسی از آمبولانس های قلابی برای رسیدن به مقصد خود بهره می گیرند

در بسیاری از کشور های دنیا (از جمله ایالات متحده آمریکا) بعضا رانندگانی را می بینیم که در ساعات شلوغی و ترافیک شهری بعضا از عبور آمبولانس ها سوء استفاده کرده و پشت سر آن ها حرکت می کنند تا از شلوغی بگریزند، با این وجود، ثروتمندان روسی این سوء استفاده را به مرحله دیگری برده اند و پدیده ای را خلق کرده اند که از آن با نام «تاکسی های آمبولانسی» یاد می شود: در حقیقت این پدیده متعلق به فعالیتی است که طی آن ثروتمندان روسی با دستمزد قابل توجهی که در اختیار رانندگان این تاکسی ها می گذارند (چیزی حدود دویست دلار در ساعت دستمزد این رانندگان است) از آژیر منحصر به فرد آمبولانس شان بهره گرفته و از نقاط شلوغ و پر ترافیک شهر با سرعت بالا تری عبور می کنند.

واگن های حمل شیر علت اصلی پیدایش خطوطی هستند که بر روی جاده ها به منظور افزایش ایمنی رانندگان و جدا کردن لاین های خیابان استفاده می شوند

این خطوط ترسیم شده بر روی سطح آسفالت جاده ها، به عنوان مهمترین وسیله ای شناخته می شوند که به واسطه آن می توان ایمنی رانندگان و خودرو ها را تا حدود زیادی تضمین کرد. نکته جالب توجه در خصوص چگونگی پیدایش این خطوط، چگونگی رسیدن ایده آن به ذهن فردی است که برای نخستین بار استفاده از این خطوط را مطرح کرد؛ در سال 1911 بود که ادوارد هاینس با مشاهده قطرات شیری که از واگن های حمل شیر بر سطح جاده چکیده بود، به این فکر افتاد که به وسیله رنگی با دوام چنین خطوطی را بر سطح جاده ها رسم کند.

خرس های پاندا حالت بدنی خود را به گونه ای تغییر می دهند که همگان فکر می کنند بار دار شده اند و رسیدگی بیشتری به این خرس ها می شود

خرس پاندایی به نام آی هین، در مکانی در باغ وحشی در چین نگه داری می شود و مسئولان این باغ وحش، برای مدتی فکر می کردند که این خرس پاندا باردار شده است (رفتار ها و نشانه هایی در این خرس پاندا مشاهده می شود که همگان فکر کردند باردار شده است؛ افزایش اشتها و کاهش فعالیت بدنی از جلمه این موارد بود). این مسئله سبب شده بود تا مسئولان باغ وحش رسیدگی بیشتری به آی هین کنند و غذای بیشتری در مقایسه با سایرین در اختیار اش قرار می گرفت، اتاق جداگانه ای برای اش در نظر گرفته بودند (اتاقی که تهویه هوای مطبوعی نیز داشت) و رسیدگی های این چنینی. اما پس از مدتی مسئولان متوجه شدند که آی هین هیچ گاه باردار نبوده است و در حقیقت آن ها فریب خورده بودند. محققان چینی بر این باور اند که این خرس پاندا به عمد نشانه های مربوط به بارداری را نشان داده بوده تا از رسیدگی بیشتری به نسبت سایرین برخوردار شود.

ایستگاه های تعویض پوشک در ابتدای شروع فعالیت های مربوط به فروش و نصب شان با استقبال چندان خوبی مواجه نشدند

در حال حاضر تقریبا غیر ممکن است که وارد یک رستوران و یا یکی از شعبه های کافی شاپ های برندی چون استار باکس شده و این ایستگاه های تعویض پوشک را در سرویس های بهداشتی آن ها مشاهده نکنیم، اما شرایط همیشه این گونه نبوده است. نخستین کسی که ایده استفاده و کارگزاری این ایستگاه های تعویض پوشک را مطرح کرده بود، در ابتدای چندان با استقبال خوبی از سوی صاحبان رستوران ها و مکان های عمومی این چنینی رو به رو نشد و ایده او را چندان کار آمد نمی دانستند، اما ایده جالبی برای بازاریابی این فعالیت به ذهن راه اندازان آن رسید که روند کاری را به سود آن ها تغییر داد: آن ها برای تبلیغ تصویر زنی را در نظر گرفته بودند که در حال عوض کردن پوشک کودک خود  بر روی سطح آلوده سرویس بهداشتی یکی از این مکان های عمومی بود. جف هیلگر از ایده پردازان و راه اندازان اصلی و نخستین این کار به شمار می آید، او در خصوص استفاده از این تصویر برای تبلیغات در مصاحبه ای عنوان کرد: «باید کاری می کردیم که از رد کردن پیشنهاد ما احساس گناه پیدا می کردند.». در کمال تعجب استراتژی هوشمندانه این افراد عملی شد و نتایج خوبی برای شان به ارمغان آورد؛ به زودی تمامی برند های بزرگ (مک دونالد، تارگت و سایر برند های فعال) خواستار نصب این دستگاه ها در سرویس های بهداشتی خود شدند.

روئالد داهل، نویسنده مشهور و محبوب کتاب های کودک و نوجوان، زمانی به عنوان یک جاسوس فعالیت می کرده است

روئالد داهل شخصی است که در عرصه هنری فعالیت های بسیار ارزشمندی داشته است و خلق داستان های بزرگ و محبوبی چون «چارلی و کارخانه شکلات سازی» و  «جیمز و هلوی غول پیکر» را در کارنامه خود دارد؛ جالب است بدانید که این نویسنده محبوب کتاب های کودک و نوجوان در دوران جنگ جهانی دوم، برای مدتی در یکی از مراکز امنیتی بریتانیا به عنوان جاسوس فعالیت کرده و اقدام به جمع آوری اطلاعات برای مقامات عالی رتبه اش می کرده است. یکی از کار هایی که روئالد به خاطر آن شهرت یافته بود و مهارت ویژه ای در آن داشت این بود که به وسیله جذابیت خود خانم های جوان را فریب داده و از آن ها کسب اطلاع کند؛ این گونه علاوه بر آن که اوقات فراغت خود را برای خود به لحظاتی مفرح بدل می کرد، در کنار این خوش گذرانی، اطلاعاتی حیاتی هم به دست می آورد.

در سیارک بخوانیم:

آیا می دانستید؟ حقایق جالب و باور نکردنی بخش دوم 

آیا می دانستید؟ حقایقی جالب و باور نکردنی بخش اول 

نظرات

در ادامه بخوانید...

15 واقعیت عجیب که شما بلافاصله می خواهید به اشتراک بگذارید

در
اگر فکر می کنید که هیچ چیز شما را شگفت زده نمی کند، پس ما می خواهیم سعی کنیم شما را متقاعد کنیم که دانستنی های شگفت انگیز زیادی در دور و اطراف ما وجود دارد که باعث شگفتی می شود و ما نمی دانیم. مثلا، آیا می دانستید که شما می توانید، فقط با نگاه کردن به یک فرد، بفهمید که چگونه زندگی کرده است ؟ و یا واقعا چه چیزی در پشت تمایل مادر به بوسیدن فرزندش وجود دارد؟
 
ما در sayarak.com می دانیم که دنیا پر از واقعیت عجیب و  باور نکردنی است و سعی کردیم تعدادی از آنها را با شما به اشتراک بگذاریم.
 

1. آیا می دانستید پروب های زیبایی برای سلامتی خطرناک هستند؟

هر دختر حداقل یک بار رژ لب و یا سایه چشم خود را با تسترها امتحان کرده است. به نظر می رسد که این کار بی ضرر است. بنابراین، در مغازه های معروف لوازم آرایشی و بهداشتی نمونه های رایگان بعد از تجزیه و تحلیل نتایج ناامید کننده ای را نشان دادند! قارچ پرتکاپو (28٪) و باکتری استافیلوکوک (48٪).آیا باز هم حاضرید از تسترها با توجه به رایگان بودن آن استفاده کنید؟
 

2. آیا می دانستید میل مادر به بوسیدن فرزندش غریزی است؟

هر مادر با تمایل غیر قابل مقاومت به بی نهایت محکم بوسیدن کودک خوددارد. این تمایل فقط از عشق نیست وقتی مادر بچه اش را می بوسد ، او با پاتوژن ها بر روی پوستش تماس می یابد. آنها توسط سیستم ایمنی مادر شناسایی می شوند و سیگنال هایی را به لنفوسیت های B می فرستند، پس از آن آنتی بادی ها در شیر مادر تولید می شوند که می تواند آنها را خنثی کند و نوزادان را از بیماری های مختلف محافظت کند.
 

3. آیا می دانستید تلفن های خاص کوشر وجود دارد؟

با توجه به رقابت بزرگ در بازار الکترونیک، تولید کنندگان به نیازهای مردم، از جمله مذهب ، بسیار حساس هستند. بنابراین، تلفن هایی بدون هیچگونه توابع اضافیتولید شد: با کمک آنها، شما نمی توانید SMS ارسال کنید، به اینترنت بروید، یک عکس یا ویدیو بگیرید. تنها هدف آنها تماس است.
 

4. آیا می دانستید کودک می تواند در دوران بارداری مادر خود را درمان کند؟

نه تنها مادر از سلامت فرزندش محافظت می کند، بلکه  کودک می تواند به او کمک کند. در حالی که در رحم، او می تواند سلول های بنیادی خود را به اندام های آسیب دیده ارسال کند. انتقال و ترکیب سلول های بنیادی جنینی به اندام های مادر، میکروچیمریسم رحم است .
 

5. آیا می دانستید مردان و زنان به شیوه های مختلف گوش می دهند؟

 مردان و زنان به طور متفاوتی فکر می کنند، تصمیم می گیرند، و به طور کلی به صورتی خاص نگاه می کنند. محققین دانشکده پزشکی ایندیانا موضوع سرگرم کننده تر یافتند .بله. همچنین به روش های مختلف گوش می دهیم: مردان صداها را فقط با یک بخش  مغز پردازش می کنند ولی زنان از هر دو بخش استفاده می کنند!
 

6. آیا می دانستید زنبورها می توانند چهره را تشخیص دهند؟

زنبورها به طور شگفت انگیز، می توانند مانند ما ببینند.گروهی از متخصصان زیست شناسی متوجه شدند: حشرات  در عمل دیدن و تشخیص چهره مانند انسانها عمل می کنند. آنها کل چهره را تعریف می کنند و هر عنصر را به طور جداگانه نمی بینند .
 

7. آیا می دانستید با بالا رفتن سن، فرد توانایی احساس خشکی را از دست می دهد؟

هر چه شخص مسن تر است، کمتر او احساس خشکی پوست می کند . همه سیستم های بدن همانطور که در هنگام جوان بودن کار می کنند با بالا رفتن سن کار نمی کنند، و خیلی کمتر احساس می کنید که نیاز به نوشیدن دارید. اما آب همانقدر مهم است که قبلا بود. کمبود آن می تواند منجر به  اختلالات روده ای و فشار خون بالا شود ، بنابراین شما باید توجه بیشتری نسبت به خویشاوندان سالخورده خود داشته باشید.
 

8. آیا می دانستید در قرن گذشته، اشعه ایکس در فروشگاه های کفش برای انتخاب یک جفت کفش مناسب پای مشتری مورد استفاده قرار می گرفت؟

به نظر می رسد هیچ چیز دشوارتر از پوشیدن کفش در زمان انتخاب آن وجود ندارد. اما ظاهرا در آغاز قرن بیستم، آنها چنین فکر نمی کردند. یک فلورسکوپ برای فروشگاه های کفش نصب شده بود. این وسیله امکان انجام اشعه ایکس پاها را فراهم می کرد و کفش های مناسب با آن را برمی داشتند . اما به دلیل دوزهای شوک تابش که موجب آسیب به سلامتی می شد، تمام دستگاه ها جمع شدند.
 

9. آیا می دانستید بعضی از مردم به 4 ساعت خواب نیاز دارند؟

خواب طبیعی انسان باید 7-8 ساعت در روزباشد، اما همانطور که معلوم شد، استثنائاتی برای این قانون وجود دارد. در حضور جهش در ژن hDEC2، که مدت زمان خواب و بیداری را تنظیم می کند، مدت خواب می تواند تا 4 ساعت کاهش یابد.
 

10. آیا می دانستید در دهه 1980 لنزهای تماسی برای مرغ ها اختراع شدند؟

آیا شمااستفاده از لنز را برای مرغ ها شنیده اید؟ در دهه 1980، شرکت آمریکایی AnimaLens ، به کشاورزان لنزهای قرمزی را برای جوجه ها پیشنهاد دادند، که آنها را کمتر تهاجمی می کرد و وزن گیری آنها را افزایش می داد. حمله جوجه ها به همدیگر به دلیل این واقعیت که جوجه ها به خوبی از طریق لنزهای قرمز نمی دیدند و به یکدیگر حمله نمی کردند، کاهش یافت. اما این نوآوری به علت از بین رفتن بینایی در زمان زیادی استفاده نشد.
 

11.آیا می دانستید افرادی که جوانتر از سن شان دیده می شوند، طولانی تر زندگی می کنند؟

محققان دانمارکی نشان دادند که افراد با چهره های جوان نسبت به کسانی که از سن خود بزرگتر دیده می شوند بیشتر زندگی می کنند . به گفته یکی از دانشمندان، افرادی که زندگی سخت تر دارند، اغلب در سنین جوان تر می میرند، و چنین زندگی سخت علامت خود را بر روی صورت آنها می گذارد.
 

12. آیا می دانستید زنان دارای موهای قرمز به مقدار زیادی از داروهای مسکن نیاز دارند؟

مطالعه ای که در مجله "بیهوشی" منتشر شد، نشان داده که زنان با موهای قرمز نیاز به مواد بیهوشی، حدود 19٪ بیشتر نسبت به افرادی که دارای رنگ موی متفاوت هستند، دارند.تئوری این است که جهش پروتئینی که مسئول موهای قرمز و رنگ پوست است، باعث می شود افراد به درد بیشتری را حس کنند.
 

13. آیا می دانستید در برخی از بانک های ایتالیا، شما می توانید وام برای پنیر دریافت کنید؟

ما این واقعیترا می دانیم که بانک ها معمولا وام هایی را برای خرید ماشین یا آپارتمان  صادر می کنند. اما در ایتالیا، همه چیز خیلی جالب است. از دهه 50 قرن گذشته برخی از بانک های این کشور شروع به وام دادن به پنیر سازان برای امنیت پنیر پارمسان کردند. این پنیر معمولا 2-3 سال در حال رسیدن است، در این حال بانک آن را در یک غرفه ویژه قرار می دهد و اگر وام در زمان لازم پرداخت نشد، بانک می تواند به راحتی آن را به فروش برساند.
 

14. آیا می دانستید مردم قدکوتاه تهاجمی تر هستند؟

این به این معنا نیست که افراد قد کوتاه عصبانی هستند. تحقیقات نشان داده است که آنها به سادگی به ویژه هنگامی که در رقابت با مردان با قد بلند قرار می گیرند، در چنین شرایطی است که قد کوتاه ها می توانند به طرز شگرفی نگرش های تهاجمی خود را نشان دهند.
 

15. آیا می دانستید قانون تولد بر وزن تاثیر می گذارد؟

در اولین بارداری تمایل بیشتری برای به دست آوردن وزن از کودکان بعدی وجود دارد. گرچه دانشمندان هنوز به طور کامل درک نمی کنند که چرا این گرایش رخ می دهد اما آنها معتقدند که به احتمال زیاد این ممکن است به دلیل تفاوت در  عرضه خون به جفت باشد.
 

16. آیا می دانستید کیسه های کاغذی امن تر از کیسه های پلاستیکی نیستند؟

در واقع برای تولید کیسه های کاغذی تعداد زیادی از درختان را از بین می برند. در عین حال، تولید کیسه های کاغذی باعث آسیب فراوان به جو می شود، گازهای مضر را برای همه موجودات زنده منتشر می کند. بنابراین، قبل از تبدیل به یک گزینه محبوب، ابتدا باید مزایا و معایب آن را بررسی کرد.
 
ما به طور خاص از عجایب4، 5 و 13 شگفت زده شدیم. آیا از این انتخاب های ما چیز جدیدی یاد گرفتید؟
 

نظرات

در ادامه بخوانید...

کدو تنبل به وزن یک تن 10 عکس

در
تصاویر عجیب و غریب از دهقانی که هویج 10 کیلویی برداشت کرده، کدو تنبل با وزن بیشتر از یک تن و مومیایی هایی که برای سفر گذرنامه می گیرند!
sayarak.com به دلخواه 10 عکس شگفت انگیز انتخاب کرده است.
 

آیا می دانستید در سال 1974، برای مومیایی های فرعون رامسس دوم پاسپورت مصری صادر شد تا او بتواند به پاریس پرواز کند.

در حالی که تمام جهان در حال مبارزه با آلودگی سیاره با پلاستیک است، جایی در آسیا هر حبه انگور به دقت بسته بندی شده است.

اندازه هواپیما بیش از حد بزرگ است!

گزینه اقتصادی 3 در 1: سینک، اجاق گاز و مینی یخچال

این بزرگترین کدو تنبل در آمریکای شمالی است. وزن آن 1،147 کیلوگرم است.

با برداشت این هویج همه تعجب کردند: این هویج 10 کیلوگرم وزن دارد

دراین ماست، لیستی از اسامی تمام گاوهایی که شیر آن برای تهیه این ماست استفاده شده، نوشته شده است.

زنبورها برای کار به روش سازمان یافته پرواز می کنند.

هنر خیابانی در لنکشایر، انگلستان

نظرات

در ادامه بخوانید...

وسایل غیر ضروری که مانع زندگی راحت می شود 100 مورد

در
آیا می دانستید که همه ما یک دسته از وسایل غیر قابل استفاده را سالها با دقت نگهداری می کنیم. علاوه بر این، بسیاری حتی متوجه نیستند که این ها در حقیقت زباله هستند و باید از شر آن خلاص شوند. آپارتمان ها تبدیل به یک انبار غیر ضروری شده و برای تمیز کردن آپارتمان به بیشتر از یک روز نیاز داریم و خلق و خوی ما به خاطر این شلوغی ها روز به روز بدتر می شود. ما اغلب تنبل، محکوم به افکار منفی و حتی بیمار هستیم. آیا راهی برای خروج از این وضعیت و این سبک زندگی وجود دارد؟
 
ما در  sayarak.com لیستی از 100 مورد بی فایده را که باید فورا دور بریزیم تا بتوانیم  زندگی خود را تغییر دهیم تهیه کرده ایم.
 
1. دعوت نامه ها و کارت های قدیمی بعید است که هر هفته به آنها نیاز داشته باشید.
 
2. خودکار هایی که نمی نویسند . باور کنید، معجزه اتفاق نمی افتد: آنها چیزی را ثبت نمی کنند. خلاص شدن از شر همه آنها!
 
3. لباس مجلسی. بعید است که بعد از 10 سال لباس مجلسی را دوباره بپوشانید. فروش یا دادن آن به شخص دیگری.
 
4. اسناد بی اهمیت. شما به سختی می توانید قرارداد اجاره نامه را برای یک آپارتمان که 5 سال پیش اجاره کرده اید، یا یک کپی از برنامه تعطیلات خود را، دوباره بخوانید. همه ی این ها بی ربط است !
 
5. لوازم آرایشی قدیمی یا نزدیک به پایان تاریخ انقضا. لوازم آرایشی دارای تاریخ انقضا هستند و اگر شما آن را برای مدت زمان طولانی استفاده نکرده اید، چرا هنوز در قفسه شما وجود دارد؟
 
6. چک های غیر ضروری بدون تردید بیرون می ریزیم
 
7. تلفن خانگی. اگر نمی توانید به یاد داشته باشید چه زمانی که از آن استفاده کرده اید، چرا گرد و خاک روی آن را تمیز می کنید؟
 
8. سیم های مرموز و شارژ اضافی. در هر خانه شما می توانید دسته ای از سیم ها و شارژ های اضافی را برای وسایل از دست رفته و خراب پیدا کنید.
 
9. کارت های کسب و کار. ما اغلب کارت های کسب و کار افراد و سازمان هایی را که هرگز از آن استفاده نمی کنیم، ذخیره می کنیم.
 
10. پیراهن های رنگ و رو رفته که استفاده نمی کنیم  
 
11. اسباب بازی های قدیمی افسوس، با گذشت زمان آنهاپر از گرد و غبار شده اند و هیچ کس با آنها بازی نمی کند. اگر اسباب بازی ها در شرایط خوب باشند، می توان آنها را به خیریه داد، در غیر اینصورت در سطل زباله بریزید.
 
12. هدایایی که استفاده نمی کنید آنها را به شخص دیگری بدهید یا آنها را خیرخواهانه ببخشید.
 
13. ملحفه های کهنه . لباس زیر های پاره
 
14. جوراب های پاره و سوراخ شده!
 
15. موسیقی های غیر ضروری در تلفن یا رایانه.
 
16. بطری یا بقایای محصولات تمیز کننده. اگر به دلایلی شما نمیتوانید بقایای مضر یک عامل پاک کننده را مصرف کنید، وقت خود را هدر ندهید و فقط آن را دور بریزید.
 
17. لباس، کفش و غیره که برای شما کوچک هستند و یا دوست ندارید همیشه می تواند اهدا کنید یا ارسال به خیریه (به یتیم خانه یا مراکز کمک به فقرا، و غیره).
 
18. تقریبا شامپو، لوسیون، ژل، کرم و ادکلن تمام شده . چرا مخازن این ها را نگه می دارید؟
 
19. سوغاتی از سفر هایی که رفته اید. به عنوان یک قاعده، آنها فقط اولین بار چشمگیر هستند و سپس فقط گرد و غبار را برایتان به ارمغان می آورند.
 
20. لاک های ناخن که خشک شده اند. حتی اگر آنها را رقیق کنید باز هم قابل استفاده نیستند.
 
21. لوازم آرایشی را امتحان کنید. اگر تازه هستند و دوست دارید، از آن استفاده کنید. در غیر این صورت، دور بریزید!
 
22. وسایلی که قابل تعمیر نیستند، دور انداختن آنها دردناک اما ضروری است.
 
23. کفش قدیمی. یا به رایگان ببخشید و یا در سطل زباله بیندازید.
 
24. کیف و کیف پول . آنها را به خیریه بفرستید
 
25. قطعات و ضایعات بافت ناخواسته. آنها را به کسانی که میخواهند دست بکشند و آنها را به عنوان یک شاهکار و یا فقط آنها را دور بریزید، بیاورید.
 
26. داروهایی که منقضی شده اند. هرچند نمیتوانید از آنها استفاده کنید و اگر به طور تصادفی آنها را با سایر داروها ترکیب کنید، خطرناک می شوند.
 
27. محصولات غذایی خراب شده.
 
28. ادویه جات، ترشی جات قدیمی و غلات. ادویه ها یک تاریخ انقضا دارند و "مهمانان" ناخوانده(حشرات) می توانند از غلات استفاده کنند.
 
29. وسایل آشپزخانه ای که استفاده نمی کنید را به کسانی که واقعا به آنها نیاز دارند، ببخشید.
 
30. گلدان های خشک شده
 
31. چوب لباسی شکسته یا اضافی. باور کنید، آنها فضای بسیار زیادی را در گنجه لباس شما می گیرند.
 
32. دکوراسیون کریسمس یا جشن های دیگر. آنها را اهدا یا آنها را به یتیم خانه بدهید.
 
33. مجلات قدیمی.   
 
34. قطعات الکترونیکی شکسته و لوازم خانگی خراب. اینها را می توانید برای بازیافت به فروشگاه های سخت افزاری بدهید.
 
35. سفرنامه ها و نقشه ها. به محض اینکه از سفر خود برگشتید، اینها کاملا بی فایده هستند.
 
36. جزوه، کوپن تخفیف و چک با سهام منقضی شده. برای آنها غیرممکن است که تخفیف بگیریم و در نتیجه جای آنها در سطل زباله است!
 
37. روزنامه ها و مجلات را برای بازیافت بدهید. نتیجه: گرد و غبار کمتر، منافع بیشتر برای طبیعت.
 
38. دستورالعمل برای مونتاژ مبلمان. به احتمال زیاد، شما فقط یک بار مبلمان را مونتاژ می کنید. اما اگر به طور ناگهانی به دستورالعمل نیاز دارید، می توانید آنها را به راحتی در اینترنت پیدا کنید.
 
39. خاطرات قدیمی. بعید است که آنها حاوی اطلاعات مربوطه باشند، اما می توانند برای بازیافت استفاده شوند.
 
40. جعبه های وسایل الکترونیکی. اغلب این چیزها به عنوان جمع کننده گرد و غبار بی فایده عمل می کنند. آنها را برای بازیافت ارسال کنید و بلافاصله فضای آزاد زیادی خواهید داشت.
 
41 گلدان های خالی گل، بعید است که برای شما مفید باشد.
 
42. لوازم جانبی برای گوشی های هوشمند. قاب گوشی که شما جدیدا خریداری کرده اید؟ پس چرا یکی از قدیمی ها راهنوز نگه می دارید؟!
 
43. CD و DVD های قدیمی تر. فیلم و موسیقی که دیگر از آن لذت نمی برید، فضای زیادی را اشغال کرده اند.
 
44. روبان های بسته بندی هدیه. آنها، به احتمال زیاد، ظاهر سابق خود را از دست داده اند و اکنون می توانند گرد و غبار را جمع آوری کنند.
 
45. باتری های غیر قابل استفاده.
 
46. ​​بازی های شطرنج، منچ و غیره با قطعات گمشده. اغلب آنها دیگر نمی توانند استفاده شوند و به سادگی فضای بیشتری را در قفسه یا گنجه اشغال کرده اند.
 
47. لوازم جانبی قدیمی مو. کلیپس های شکسته و کش موهای خراب شده، بدون ناراحتی از شر آنها خلاص شوید
 
48. کتاب ها و یادداشت ها. همه چیزهایی که از دوران مدرسه و دانشگاه باقی مانده است.
 
49. تقویم سالهای گذشته. 
 
50. دکمه های اضافی از لباس.
 
51. زیور الات لباس های قدیمی.
 
52. شیشه های عطر .
 
53. وسایل غیر قابل استفاده از  پدربزرگ و مادربزرگ. اینها می توانند بستگانتان را به یاد آورند، اما در واقع این چیزها کاملا غیر ضروری هستند.
 
54. چتر شکسته. آیا شما واقعا آنها را نیاز دارید؟
 
55. جعبه های خالی چرا به آنها نیاز دارید؟ 
 
56. کارد و چنگال های مختلف
 
57. حوله های خشک و زبر شده، شرم آور است که به مهمانان ارائه دهیم.
 
58.لوازم التحریر قدیمی و مداد رنگی. آنها دیگر برای شما مفید نیستند، اما فضای زیادی را به خود اختصاص می دهند.
 
59.ظروف غذای قدیمی. اگر آنها دیگر برای ذخیره مواد غذایی مناسب نیستند از آنها خلاص شوید . 
 
60. ظروف پلاستیکی.
 
61. عینک های آفتابی خراشیده یا تار شده.
 
62.شیشه و بطری
 
63-بالش های قدیمی. به احتمال زیاد، آنها در حال حاضر راحت نیستند و به طور کامل با گرد و غبار اشباع شده اند.
 
64.پادری های حمام . لطفا خودتان را با یک فرش زیبای جدید که از آن لذت ببرید مهمان کنید.
 
65. غذا های حیوان خانگی که با گذشت زمان، حشرات در آن رشد کرده اند.
 
66.جوراب ساق بلند و لباس های تنگ . اگر در حال حاضر غیرممکن است که آنها را بپوشید، پس چرا آنها را در کمد خود نگه میدارید؟ برای نوستالژی؟ 
 
67.کتابهایی که نمیخواهید بخوانید و یا آنها را خوانده اید. بهتر است که آنها را به کتابخانه بدهید. آنها قطعا در آنجا مفیدتر خواهند بود. 
 
68.سکه های کوچک. جمع آوری تمام سکه های پراکنده در اطراف خانه و ارسال آنها به ... قلک.
 
69. پیچ و مهره.
 
70. گل های خشک.این گل ها به سادگی گرد و غبار را جمع می کنند.
 
71. قاب عکس خرد شده.
 
72.اقلام خانگی، که عمر انها منقضی شده، چیزهایی مانند مسواک های قدیمی یا جای صابون ، هیچ کار خوبی انجام نمی دهند. 
 
73.اسباب بازی برای حیوانات که دیگر بازی نمی کنند. اگر حیوان خانگی شما اسباب بازی را دوست ندارد، لازم نیست آن را ذخیره کنید. 
 
74.لوازم خیاطی و گلدوزی که به مدت طولانی استفاده نکرده اید.
 
75. روسری هایی که لباس متناسب با آن ندارید.
 
76. گوشواره هایی که یه لنگه آن گم شده است.
 
77.محتویات صندوق پستی انواع بروشورها، تبلیغات، جزوه های تبلیغاتی و روزنامه های غیر ضروری برای بازیافت عالی است. 
 
78. تجهیزات ورزشی . 5 سال پیش به بوکس علاقه داشتید و حال دستکش های بوکس همچنان گرد و غبار را در قفسه جمع می کنند؟ یا ببخشید و یا دوربیندازید.
 
79. بلیط های قدیمی .هیچ کس به هر حال از شما درخواست نخواهد کرد
 
80. شلوار های جین اگر طرفدار اسپرت نیستید. یا ببخشید و یا دوربیندازید.
 
81.نرم افزار های قدیمی.
 
82. دوچرخه شکسته اگر دوچرخه را نمی توانید تعمیر کنید، اما کل بالکن شما را اشغال کرده، از خود بپرسید که آیا به آن نیاز دارید؟  
 
83. جعبه های شکلات و آب نبات.
 
84. دندان های افتاده. گاهی اوقات افراد دندان کودک خود را در تمام زندگی حفظ می کنند. چرا؟
 
85. شمع های معطر.
 
86. بطری های خالی از آب میوه یا لیموناد. باور کنید، بعید است که بعد از آن آب آشامیدنی را داخل آن بریزید و با آن پیاده روی کنید.
 
87. لباس های کودکان، این ممکن است برای هر کودک در یتیم خانه مفید باشد، و در عوض گرد و غبار را از گنجه شما جمع آوری می کند. 
 
88.لباس های قدیمی.
 
89. سایت های غیر ضروری در بوک مارک های مرورگر. حذف یا لغو عضویت از سایت ها، گروه ها و بلوک هایی که از آن خسته شده اید.
 
90.عکس های تکراری. فقط کسانی را انتخاب کنید که واقعا دوستش دارید
 
91. جواهرات، طلا و نقره شکسته.
 
92.کفش های نامناسب. شما یک جفت کفش جدید خریده اید، اما به سرعت متوجه می شوید که او برای شما خیلی تنگ شده است و نمیتوانید با آن راه بروید؟
 
93. به یاد داشته باشید که در خانه خود باید راحت باشید و اگر چیزی را دوست نداشته باشید، باعث ناراحتی شما می شود، خاطرات بدی را به وجود می آورد، شما باید از شر آن خلاص شوید. 
 
به اشتراک بگذارید، آیا شما نیز چنین چیزهایی را نگه می دارید؟ چرا فکر می کنید همه ما به چنین وسایل غیر ضروری علاقه داریم؟

نظرات

در ادامه بخوانید...